Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Orpon hallitus Yleistuki:Jos joudut työttömäksi eikä työpaikkoja ole, joudut myymään omaisuuteni

Vierailija
27.04.2026 |

Ja rikkaat ostavat omaisuutesi pilkkahintaan. Tämä täytyy torpata, menee liian pitkälle jo!

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka opiskelet hevosen kengittäjäksi ja jäät sitten työttömäksi kun osaajia liikaa, niin onko yhteiskunnan velvollisuus elättää kymmeniä vuosia? Vai täytyykö vain itse ottaa vastuu ja opiskella uusi ammatti. 

Ajattelisin, että on yhteiskunnan velvollisuus (ja etu) auttaa opiskelemaan uusi ammatti ja antaa tarvittaessa rahallista tukea opintojen aikana.

Vierailija
102/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän on jo nyt.

Mä jäin työttömäksi ja asun omistuskerrostalokämpässä. En saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Saan vain 595 työttömyystuen, josta pitää maksaa yhtiövastike ja eläminen. Eli syön koko ajan säästöistäni. Töitä en saa.

Kun ne säästöt on kulutettu, en siltikään saa muuta tukea. Sitten pitääkin myydä kämppä ja mennä vuokralle. No en silloinkaan saa asumistukea (omaisuusraja ja rahathan on nyt saatu asunnosta) enkä saa toimeentulotukea (omaisuus). No, sitten maksetaan hillitöntä vuokraa vuokraloordin taskuun kämpästä saaduilla rahoilla, kunnes on jäljellä vain tuulen huuhtoma perse. Ja hupsista, sitten ollaankin täysin persaukisia, ei omaisuutta, ei mitään. Sitten kyllä tippuu kaikki tuet, eli asumistuet ja toimeentulotuet, kun on ensin pakotettu ihminen myymään kaiken henkensä pitimiksi.

Jos olet kuluttanut sun säästöt, voit saada toimeentulotukea, eli sun ei tarvitse myydä sun asuntoa.

Asunto on omaisuutta ja jos sellaista on, ei voi saada tukea, ainakaan, kunhan EK saa uudistuksensa läpi ensi vuoden alussa.

Se on ihan oikein. Enkä ole edes kokoomuksen äänestäjä. Omaisuus on käytettävä ensin ennen kuin saa yhteiskunnan tukia. Niin se on kaikilla muillakin.

Eli haluat, että laitamme tulomme heti turhuuksiin sen sijaan, että säästäisimme ja jopa ostaisimme asunnon itsellemme ja perheellemme?

Haluan että elätätte itse itsenne ja käytätte rahanne elämiseenne ennen kuin vingutte yhteiskunnan tukia. Ne ei ole hyväosaisille tarkoitettuja alunperinkään. Siksi ne rahat uhkaa loppua kun niitä jaetaan jo muutenkin pärjääville.

Siinäpä sen sanoit: rahat uhkaa loppua kun niitä jaetaan jo muutenkin pärjääville kuten asuntosijoittajille, yrittäjille, rikkaille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siomen työttömyysturva on tehty suomalaisille. Ei oltu tarkoitettu tänne ulkomailta muuttaneiden ensisijaiseksi tulonlähteeksi. Rahat olisi riittäneet oman kansan palveluihin.

Osa ei ymmärrä, miten PK-seudulla yhdellä mamumiehellä 4 vaimoa, jokaisella 5 lasta 4000 e / kk tulot ja itseasiassa mies kähveltää tuhannet eurot tukirahoista itselleen kuukausittain. Tähän riittää rahat, mutta itse ei saada enää palveluja. 

Vierailija
104/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Te olette niin vieraantuneet todellisuudesta kun kuvittelette, että muiden velvollisuus on elättää teitä ja säästönne pysyvät koskemattomina. Ei se niin mene. Jokainen säästää siksi, että pahan päivän tullen on käyttövaraa. Se ei ole yhteiskunnan tehtävä. Vain niitä autetaan, jotka eivät omin voimin saa lanttiakaan.

Eivät omin voimin saa lanttiakaan? Höpö höpö. Toinen juo ja pelaa koko palkkansa ja saa sitten  työttömänä tonnin enemmän kuin joku toinen joka on säästänyt koko ikänsä ja syönyt kaurapuuroa että saa asunnon maksettua. Työttömänä saa pelkän 595€. 

Sulla on asennevamma.

Joo niin varmaan on, kun en ryypännyt, reissannut ja rellestänyt koko lasten lapsuutta.

On oikeus ja kohtuus, että jokainen käyttää säästönsä ensin ennen yhteiskunnan tukia. Sehän on viimesijainen tuki. Ei mikään hyväosaisten tramboliini josta ponnahtaa rikkauksiin takaisin. 

Haluat että trampoliini-turvaverkko poistetaan kokonaan? Kun kerran tiput pohjalle, sieltä et enää koskaan nouse? Saat elättää työttömiä niiden kuolemaan saakka. Trampoliini just olis ainoa oikea ponnahduslauta takaisin työelämään. Siitähän työssä ollessa juuri maksetaan joka hemmetin kuukausi.

Juuri tuo on tässä oleellista, että kun siellä on trampoliini alla palauttamassa työttömät takaisin töihin, niin muiden ei tarvitse maksaa työttömyyskorvauksia loputtomiin.

Vierailija
105/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on osa suomalaisten omaisuuden ryöstöä.

Vaihdetaan heidät töissä halvempiin ja tekoälyyn. Otetaan heidän omaisuutensa hallintaan.

Lopulta otetaan halpatyöläistenkin työt ja annetaan köyhien kuolla

Vierailija
106/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vaikka opiskelet hevosen kengittäjäksi ja jäät sitten työttömäksi kun osaajia liikaa, niin onko yhteiskunnan velvollisuus elättää kymmeniä vuosia? Vai täytyykö vain itse ottaa vastuu ja opiskella uusi ammatti. 

Millä rahalla elät sen aikaa, kun opiskelet? Opintotukikuukaudet on käytetty ensimmäiseen tutkintoon eikä niitä saa lisää. Yleistukea ei saa, jos opiskelee. Työlläkään ei voi itseään elättää, sillä siitähän tässä juuri oli kyse, ettei pääse töihin nykyisellä koulutuksellaan.

Vierailija
107/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tässä siitä ole kyse eikä keskustella :D

Vierailija
108/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelisin, että on yhteiskunnan velvollisuus (ja etu) auttaa opiskelemaan uusi ammatti ja antaa tarvittaessa rahallista tukea opintojen aikana.

Koulutushan muutenkin maksutonta, mutta jos esimerkki että opiskelua ei yhteiskunta tue, niin itse etsisin vaikka minkä keinon opiskella sen sijaan että makaan kuopassa voivotellen. Omasta elämästä itse vastuu jos terveenä. 

Vierailija
109/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän on jo nyt.

Mä jäin työttömäksi ja asun omistuskerrostalokämpässä. En saa asumistukea enkä toimeentulotukea. Saan vain 595 työttömyystuen, josta pitää maksaa yhtiövastike ja eläminen. Eli syön koko ajan säästöistäni. Töitä en saa.

Kun ne säästöt on kulutettu, en siltikään saa muuta tukea. Sitten pitääkin myydä kämppä ja mennä vuokralle. No en silloinkaan saa asumistukea (omaisuusraja ja rahathan on nyt saatu asunnosta) enkä saa toimeentulotukea (omaisuus). No, sitten maksetaan hillitöntä vuokraa vuokraloordin taskuun kämpästä saaduilla rahoilla, kunnes on jäljellä vain tuulen huuhtoma perse. Ja hupsista, sitten ollaankin täysin persaukisia, ei omaisuutta, ei mitään. Sitten kyllä tippuu kaikki tuet, eli asumistuet ja toimeentulotuet, kun on ensin pakotettu ihminen myymään kaiken henkensä pitimiksi.

Jos olet kuluttanut sun säästöt, voit saada toimeentulotukea, eli sun ei tarvitse myydä sun asuntoa.

Asunto on omaisuutta ja jos sellaista on, ei voi saada tukea, ainakaan, kunhan EK saa uudistuksensa läpi ensi vuoden alussa.

Se on ihan oikein. Enkä ole edes kokoomuksen äänestäjä. Omaisuus on käytettävä ensin ennen kuin saa yhteiskunnan tukia. Niin se on kaikilla muillakin.

Maksa sinä sitten ihan itse sairauskulusi ja lääkkeesi ilman kelakorvauksia.

Vierailija
110/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulutushan muutenkin maksutonta, mutta jos esimerkki että opiskelua ei yhteiskunta tue, niin itse etsisin vaikka minkä keinon opiskella sen sijaan että makaan kuopassa voivotellen. Omasta elämästä itse vastuu jos terveenä. 

Sillan alla asuessa on vähän paha opiskella. Muuten ihan hyvä idea.

Vierailija
111/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpon piti luoda tänne investointeja jotta työttömät pääsevät töihin! Nyt hän kuitenkin EK:n kanssa suunnittelee kymmenien tuhansien halpatyöntekijöiden tuomista Suomeen! Eli suomalaiset työttömät jäävät ilman töitä. Ja ilman omaa syytään, heidän omaisuus vietäisiin!

Ostovoima on lisääntynyt, joten omaisuudelle löytyy onneksi ostajia. 

https://www.facebook.com/reel/2482734998833393/?referral_source=native_…

Vierailija
112/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä rahalla elät sen aikaa, kun opiskelet? Opintotukikuukaudet on käytetty ensimmäiseen tutkintoon eikä niitä saa lisää. Yleistukea ei saa, jos opiskelee. Työlläkään ei voi itseään elättää, sillä siitähän tässä juuri oli kyse, ettei pääse töihin nykyisellä koulutuksellaan.

Hanttihommilla, ja esim oppisopimuksella töihin.  

Vierailija
113/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanttihommilla, ja esim oppisopimuksella töihin.  

Tai ottamalla hieman lainaa. Omalla riskillä. 
Osa on niin neuvottomia, täytyy olla kekseliäs. 

Vierailija
114/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No näinhän on jo nyt.

Kämpän myynnistä tulleet rahat katoavat pikavauhtia käteiseksi, 100.000€ helposti vuodessa patjan alle. Sen jälkeen olet virallisesti pennitön joten tukiluukulle vaan. Näin täällä tehdään 👍

Ei kukaan enää osta asuntoja. Puoleen hintaan joutuu myymään ja silti jää vielä velat maksettavaksi.

Vierailija
115/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohon suuntaan on edetty askel askeleelta. Irvokasta etenkin näin surkeassa työllisyystilanteessa. Eihän se herkkua ole koskaan ollut jäädä työttömäksi etenkin ikääntyneenä

Vierailija
116/116 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on estettävä. Työttömien määrä tulee vain kasvamaan ja kuka tahansa meistä voi joutua työttömäksi/irtisanotuksi. Ei ole oikein että hallitus haluaa viedä ihmisten omaisuudenkin!

Jaa, että nyt tuli hätä, kun oma perse on tulessa? Aiemmat köyhien leikkaukset eivät haitanneet yhtään :D