Hoiva-avustaja meni syöttämään miehelle aamiaista. Hän poisti mieheltä hengityslaitteen maskin ja sammutti laitteen. Mies tukehtui
Kommentit (494)
Itse en vaatisi avustajalle rangaistusta enkä korvauksia koska uskon että teko oli vahinko. Siinä on rangaistusta tarpeeksi kun asia painaa mieltä loppuiän. Hoivakoti kyllä on vastuussa.
Ei kai hoiva-avustaja mummoja syötä. Ja lääkinnällisiin laitteisiin koske. Kyllä vika on vain ja ainoastaan esimiehissä.
Vierailija kirjoitti:
Ja työttömät halutaan vanhuksia hoitelemaan.
Ulkoilutus ja kirjan/lehtien luku onnistuu kouluttamattomaltakin, näin koulutettuna arvioisin.
Olen joskus miettinyt, että miten naiset kehtaavat olla niin lapsellisia, että eikö mies tai lapset näe niitä pöyristyttäviä kommentteja. Sitten tajusin, että useilla ei ole miestä tai mies on jo manan mailla, lapsiakaan ei ole tai ne on ajettu jo alaikäisenä maailmalle, niin mikäs siinä on yksin neljän seinän sisällä kyhjöttäessä päihteet ja toiset samanlaiset syrjäytyneet naiset seurana palstalla.
Vierailija kirjoitti:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011969105.html
Hienoja "naisia"
Naiset pitäisi laittaa lukkojen taakse!
Käsittämätöntä. Ja pääsee tietysti rangaistuksetta kuin koira veräjästä.
Semmoista se on, kun helsingin yliopistossa näitä luuseriakkoja paijataan, hyi hel vata!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tämmöisiä nämä suomalaiset hoitajat ovat. ei niitä enää edes kouluteta tai perehdytetä.
vanhukset ja sairaat ovat näiden armoilla.
Hän ei ollut hoitaja
Eikä edes hoiva-avustaja, vaan täysin, kokonaan kouluttamaton ja vailla perehdytystä!
Oliko oppisopimuskoulutus alkamassa? Sitä vartenhan pitää olla työpaikka valmiina.
Ja näistä nuorista tulee niitä hoiva-avustajia, yöks!
Vierailija kirjoitti:
Semmoista se on, kun helsingin yliopistossa näitä luuseriakkoja paijataan, hyi hel vata!
Alapeukuttaja ei todellakaan ole käynyt helsingin yliopistoa, tummeli tiirailee paikallisia MT-miehiä korvessa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alapeukuttaja ei todellakaan ole käynyt helsingin yliopistoa, tummeli tiirailee paikallisia MT-miehiä korvessa!
Tä mä! :D
keski-ikäinen elämäänsä kyllästynyt valasmummeli alapeukuttaa kovasti ;)
Ei huomannut, että ihminen on tukehtumassa? Jos ei huomaa, sitten ei sovi auttajaksi.
Se on tietenkin vähän harmillista, että enemmistö teistä palstan naisista on keski-ikäisiä, mutta samalla helvetin äkäisiä perähikiän juntteja, joilla ei selvästi ole joko koskaan ollut seksielämää, tai siitä on jo vierähtänyt piiiiiitkä tovi. Minäkin olen keski-ikäinen mies, mutta koska kuljen silmät ja korvat auki, näen ja tapaan mieluummin nuorempia ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä normaalisti. Usko pois, moni muukin mies on täsmälleen sinun kaltaiseen naisen irvikuvaan kyllästyneenä harkinnut ulkomaalaista vaimoa ja sellaisen löytänyt. Minulla on alkanut kuin uusi elämä, kun ystäväpiiriin kuuluu paljon eri kansalaisuuksia ja enimmäkseen nuorempia ja iloisia, positiivisia ihmisiä. Teidän elämän näyttää täyttävän surulliset kuvitelmat perähikiän junttimiehistä.
Osannut kuitenkin sammuttaa laitteen ilman perehdytystä.
Vierailija kirjoitti:
Se on tietenkin vähän harmillista, että enemmistö teistä palstan naisista on keski-ikäisiä, mutta samalla helvetin äkäisiä perähikiän juntteja, joilla ei selvästi ole joko koskaan ollut seksielämää, tai siitä on jo vierähtänyt piiiiiitkä tovi. Minäkin olen keski-ikäinen mies, mutta koska kuljen silmät ja korvat auki, näen ja tapaan mieluummin nuorempia ihmisiä, jotka osaavat käyttäytyä normaalisti. Usko pois, moni muukin mies on täsmälleen sinun kaltaiseen naisen irvikuvaan kyllästyneenä harkinnut ulkomaalaista vaimoa ja sellaisen löytänyt. Minulla on alkanut kuin uusi elämä, kun ystäväpiiriin kuuluu paljon eri kansalaisuuksia ja enimmäkseen nuorempia ja iloisia, positiivisia ihmisiä. Teidän elämän näyttää täyttävän surulliset kuvitelmat perähikiän junttimiehistä.
Miten tuo liittyy tukehtumiskuolemaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli täysin kouluttamaton henkilö.
Tämä kouluttamaton henkilö oli jätetty myös perehdyttämättä!
Yrityksellä olisi ollut mahdollisuus palkata myös koulutettu, oikea hoiva-avustaja!
Hoiva-avustaja on ammattinimike! Ei semmoista ole olemassakaan kuin kouluttamaton hoiva-avustaja. Se on sama kuin sanoisi että joku on kouluttamaton lähihoitaja. Hoiva-avustajaksi pitää käydä 2 vuoden koulutus. Sitten on hoito-avustajat erikseen, näillä ei ole mitään koulutusta mutta eivät myöskään saa tehdä mitään hoidollisia tehtäviä esim just syöttäminen on ehdoton ei! Kyllä minullekin hoitajat yrittää joskus valittaa syöttämistä sun muita ja totean aina että ei kuulu toimenkuvaan + se on pomo äkkiä käräjillä jos jotain käy!
T: hoito-avustaja
Hoiva-avustajan koulutus kestää vuoden, se sisältää osia lähihoitajakoulutuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Asian vierestä, olin viemässä anoppia uuteen palvelukotiin pysyvästi asumaan. Taksikuski kertoi siinä matkalla, että hänen isänsä oli ollut samassa paikassa. Isällä oli tiedoissa soseruoka, no siellä ei niin oltu jaksettu tietoja lukea ja isä oli tukehtunut omenaan. Sellainen tapaus pk-seudun kunnallisella puolelle jokunen vuosi sitten. Varmaan on paljon tapauksia joissa ei käy noin vakavasti, ne jäävät sitten pimentoon. Minä en ainakaan tule menemään mihinkää hoivakotiin.
Siinä vaiheessa kun ei osaa edes itse pistää ruokaa suuhun on vain kovin vähän muita vaihtoehtoja. Ikävä kyllä.
Kateellisia, katkeroita hoiva-alan mummoja, kuten palstallakin. Eikun niin joo, nehän ovatkin sama asia :D