Moni ei välitä hygieniastaan
Hampaat ovat likaiset, vaatteissa tahroja, hiukset pesemättömät, hiki haisee, käsiä ei pestä saippualla, lakanoita ei vaihdeta, pyykki pestään liian kylmässä, jopa suoraan käsiin niistämistä olen nähnyt miesten tekevän.
Eikö hygienia ole enää kunnia-asia? Miksi ihmiset eivät välitä puhtaudesta?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Onko kyse yhdestä ihmisestä näine kaikkineen vai mitä se haittaa jos mulla kaikki muut ok,mutta lakanat on vaan vaihtamatta. Tosin meillä ei vierailla ole asiaa makkariin, et kuka se tietää onko mulla lakanat vaihtamatta vai ei.
Kuinka pitkään?
Niistän käteeni ja muutakin siihen menee. En pese käsiäni edes ulostamisen jälkeen. Orgaaninen lika on vain hyväksi.
Kuulemma ekologisuuden takia "pitäisi" pestä pyykki kylmässä. Ainoa ongelma vaan on, ettei pyykistä eikä astioista oikeasti tule puhtaita pelkästään kylmässä vedessä pesemällä, vaikka olisi mikä pesuaine! Ja pesuaineisiin varmaankin pitää laittaa tujummat kemikaalit, jos halutaan, että ne liottaa kaiken kylmässäkin vedessä.
Vierailija kirjoitti:
Kuulemma ekologisuuden takia "pitäisi" pestä pyykki kylmässä. Ainoa ongelma vaan on, ettei pyykistä eikä astioista oikeasti tule puhtaita pelkästään kylmässä vedessä pesemällä, vaikka olisi mikä pesuaine! Ja pesuaineisiin varmaankin pitää laittaa tujummat kemikaalit, jos halutaan, että ne liottaa kaiken kylmässäkin vedessä.
Kestovaipat ego-ohjelmalla 🤮
Asuuko ap tuollaisen miehen kanssa. 😮
Vierailija kirjoitti:
EI koneellekaan tee hyvää jos aina kylmässä pesee. Välillä pitää käyttää 90* ohjelmia tai pyöräyttää se tyhjänä yhdeksässäkympissä. Se (ja sitä myöten en "puhtaat" pyykitkin) alkaa haista muuten kun kuonaa kertyy sisuksiin ja tiivisteisiin.
1 en voi vaikuttaa hampaitten väriin ja aina ei ole purkkaa saatavilla
2 tekevälle sattuu
3 ei niitä kuulukkaa pestä joka päivä
4 laitan dödöä muitta jos silti haisee sille ei voi mitää
5 ei käsiä kannata olla kuuraamassa joka sekuntti immuuniteetti
6 kerran kahteen viikkoon riittää
7 en pese
8 en tee
Erityisesti lasten hygienia on huonontunut viime vuosina.
Tarhantäti
Milloin se hygienia on ollut kunnia-asia?
Ei siitä niin kauaa ole kun käytiin kerran viikossa saunassa ja siinä välissä ei peseydytty ollenkaan ja samoja vaatteitakin pidettiin koko viikko.
paskavaltion kyynisyys on tehnyt ihmisistäkin kyynisiä ja välinpitämättömiä, pinnistelyt eivät ole kannattaneet kun valtio on hukannut kaikki sen hyödyt taivaantuuliin ilman että pinnistelijä itse on hyötynyt mitään.
Minulla on samat pikkuhousut jo kolmatta päivää 🙈
Vierailija kirjoitti:
Löyhkä varmaan sen mukainen!
Vierailija kirjoitti:
mina osta tuo tanne ne tutto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kestovaipat eco-ohjelmalla, ilman pyykinpesuainetta hippien "pesupähkinöillä". Heh, heh.
Liikahygienisyys vie ihmisiltä luonnollisen vastustuskyvyn.
Liika hygieenisyysvimma ei ole hyväksi. Paljon neurootikkoja tässä joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Liika hygieenisyysvimma ei ole hyväksi. Paljon neurootikkoja tässä joukossa.
Kyllä minä peräreiän putsaan ettei kakka ala haisemaan.
Vai miksi ihmeessä lapsena, kun käveli jonkun toisen lapsen ohi, yhtäkkiä hirveä kakkan haju!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
🤣🤣🤣
Pesen hampaat kahdesti päivässä sähköhammasharjalla ja lankaan iltaisin. Käyn suihkussa joka päivä, joskus kahdesti. Pesen hiuksia 3-4 kertaa viikossa, riippuen kuinka paljon on ollut hikiliikuntaa, vaihdan lakanat parin viikon välein, tyynyliinat viikon väkein, kesällä tiheämmin. Käytän deodoranttia ja pyykit pesen kuudessakympissä tai jos ei pysty niin kuumassa pesemään, käytän Sanytolia. Kädet pesen aina vessakäynnin jälkeen, sekä tarvittaessa. En koskettele naamaani enkä mitään kaiteita yleisillä paikoilla jne. Käytän bidee suihkua joka kerta kun käyn vessassa. Putsaan korvat, navan, pesen myös jalat jne suihkussa. Käytän peseytymiseen saippuaa ja harjaa. Huolehdin että kynnenaluset on puhtaast ja kynnet siistit ja lyhyet. En pidä samoja kenkiä enkä vaatteita jatkuvasti. Hoidan ihoani, huolehdin vastteistani ja kengistäni sekä käyn säännöllisesti kampaajalla ja sokeroin ihokarvat. Siivoan kotiani joka päivä.
Olen huomannut että hygieniatasoni on keskivertoa korkeampi. Vaikea löytää puolisoa joka eläisi standardieni mukaan.
Onko kyse yhdestä ihmisestä näine kaikkineen vai mitä se haittaa jos mulla kaikki muut ok,mutta lakanat on vaan vaihtamatta. Tosin meillä ei vierailla ole asiaa makkariin, et kuka se tietää onko mulla lakanat vaihtamatta vai ei.