Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko törmänneet asiakaspalvelijaan, joka ei osaa suomea?

Vierailija
27.04.2026 |

Minä olen. Itiksen kenkäkaupassa. Kysyin kassalla, myyttekö kengännauhoja? Myyjä ei ymmärrä, sanoo englanniksi, ettei ymmärrä. Kysyin englanniksi, myyttekö kengännauhoja. Ei vieläkään ymmärtänyt. Sitten otin viereisestä hyllystä kengän, otin ne nauhat käteeni ja kysyin myyttekö näitä nauhoja pelkästään? Myyjä ei ymmärrä. Sitten piti hakea suomalainen myyjä, joka sanoi, että tässä kenkäkaupassa ei myydä kengännauhoja.

Vitutti näin työttömänä asiakkaana. Itsekin olisin ollut parempi työntekijä.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kulje ilman kenkiä tai mene töihin loisimasta.

Vierailija
22/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en. Tavannut kyllä, mutta säästyimme yhteentörmäykseltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kesää sitten Vantaalla, en nyt muista oliko se mäkki, hese vai bk. Ei niitä täällä pohjoisessa ole, kyllä täällä nuo pitserian kaveritkin osaa suomea vaikka ulkomailta tulleet. Mun lääkärikin osaa suomea, vaikka nimi viittaa tuonne itänaapuriin.

Vierailija
24/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joelille olisi siis töitä kyllä, kun viitsisi tehdä. En silti ymmärrä, miten Suomi on tällaiseen jamaan joutunut. Kyllä asiakaspalvelussa pitäisi osata Suomea. Eivät ne Zarassakaan enää osaa.

Vierailija
25/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ajoi tämä nykyinen hallitus sellaiset uudistukset, että oleskeluluvalla maahan tullut on velvollinen tienaamaan palkkatyössä ja jos jää työttömäksi, niin se on pikavauhtia löydettävä uusi työpaikka. Tulette näkemään ja kuulemaan paljon enemmänkin muuta kuin suomea työpaikoilla, kun heidät on tähän ihan valtiovallan taholta ajettu.

Vierailija
26/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tavallaan olen törmännyt. Meillä töissä ei kovinkaan moni maahanmuuttaja  osannut suomea, ja niitä oli paljon.  Olin postissa.

Vierailija
27/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tavallaan olen törmännyt. Meillä töissä ei kovinkaan moni maahanmuuttaja  osannut suomea, ja niitä oli paljon.  Olin postissa.

Me asutaan syrjäkylällä jossa asiakkaat ei osaa/ suostu kielillä puhumaan, niin mun ulkkari työtoverit opetteli oikein pikavauhtia suomen kielen! Ovat kunnon väkeä kyllä muutenkin, eikä mitään elintasoturisteja.

Vierailija
28/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kesää sitten Vantaalla, en nyt muista oliko se mäkki, hese vai bk. Ei niitä täällä pohjoisessa ole, kyllä täällä nuo pitserian kaveritkin osaa suomea vaikka ulkomailta tulleet. Mun lääkärikin osaa suomea, vaikka nimi viittaa tuonne itänaapuriin.

Sehän tässä hassua onkin, että voi mennä mihin tahansa lähiömamupitseriaan tai kiinalaiseen ravintolaan asiat hoituvat suomeksi, vaikka henkilökunta on muualta. 

Vierailija
29/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lentokentällä vähän aikaa sitten. Menin kahvilaan ja myyjä huutaa hiton kovaa, GOOOD MOORNING MADAMMM......Herra mun vereni, voisi vähän hiljempaa. Tätä jatkui sitten kaikille. Veikkaan myyjä jostain päin Karibiaa. 

Vierailija
30/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, hampurilaisravintoloissa Helsingissä, hotellin vastaanotossa Helsingissä sekä hotellin siivojat ympäri maata. 

Vierailija
31/31 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksikuskeissa on aika paljon. Miettikääs tilanne, kuski ei puhu mitään, ajaa keskellä yötä pois moottoritieltä. Nousee autosta ja jättää matkustajat autoon. Tulee takaisin, selittelee omituisella englannilla voimansiirto-ongelmista. Tosi juttu vielä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi