Kun köyhät ei osta,rikkaat ei enää rikastu
Hauska huomata miten tärkeää meidän köyhien riistäminen on rikkaille.Mun puolesta voivat hukkua niihin kymmeniin sijoitus asuntoihinsa yms.
Kommentit (45)
Tulee jännät ajat kun ai murtaa näiden vanhojen nettisivujen salaukset ja me saadaan kaikkien näiden oikeisto psykopaattien nimet ja tiedot komeilemaan tämän "köyhät kyykkyyn" maanpetos potaskan viereen.
Mikäs se petturin palkka olikaan?
Siinä ei paljon vpnä tai uhriutuminen enää auta.
Vierailija kirjoitti:
Tulee jännät ajat kun ai murtaa näiden vanhojen nettisivujen salaukset ja me saadaan kaikkien näiden oikeisto psykopaattien nimet ja tiedot komeilemaan tämän "köyhät kyykkyyn" maanpetos potaskan viereen.
Mikäs se petturin palkka olikaan?
Siinä ei paljon vpnä tai uhriutuminen enää auta.
Minä en ihmettelisi yhtään vaikka paljastuisi että 99% niistä tulis israelista, jenkeistä ja venäjältä.
Mut joo niille jotka omien rajojen sisältä moista on touhunnu tulee tukalat paikat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin ongelma on ahneus,kun mikään ei ikinä riitä.Jossain vaiheessa alkaa alamäki väkisin.
Näinpä. Suomen alamäki on alkanut siitä, kun on lähdetty ahnehtimaan. Puhun siis yrityksistä ja niiden voitontavoittelusta. Aina ne vetoaa lakiin, että yrityksen on tehtävä voittoa. Mutta laki ei määrää tekemään maksimaalista voittoa työntekijöiden ja tämän yhteiskunnan hyvinvoinnin kustannuksella.
Ajatellaampa vielä 90-lukua. Meillä oli kotimaista tuotantoa, Finlayson teki pyyhkeitä ja lakanoita, Iittala astiat, yleensäkin kaikki muukin tuotanto, kirjapainot jne. Oli joka nurkalla pieniä kouluja, terkkareita, hammaslääkäreitä, kirjastoja, jne. Ja kyllä ihmisillä oli silloinkin varaa ostaa kotimaista. Itse ostin ihan opiskelijanakin Finlaysonin lakanoita ja pyyhkeitä, ei ne mitenkään suhteettoman kalliita olleet vielä 00-luvullakaan. Saati Arabian/Iittalan astiat.
Sitten iski ahneus, maksimaalisen voiton tavoittelu. Kaikki tuotanto halpamaihin, että saadaan lisää katetta (koska hinta ei suinkaan näillä tuotteilla laskenut). Tämä oli iso isku Suomelle. Katosi merkittävä työllisyydenala, tuotanto, johon oli ns helppo työllistyä liukuhihnalle, jos ei ollut kummempia uratavoitteita. Työttömyys lisääntyi, verorahoja kertyi valtiolle vähemmän, ja yleisesti hyvinvointiyhteiskunta alkoi rapistua.
Puhumattakaan muidenkin osapuolien, kuten päättäjiemme, ahneudesta ja itsekkyydestä. Hyvävelikerhoista. Herää kysymys, miksi pienen yksittäisen suomalaisen tulisi ajatella valtiomme etua, kun ei tämä valtio ajattele pienen suomalaisen etua.
Sä kiteytit tuossa kommentissasi tosi hyvin sen, minkä olen itsekin pannut merkille 2000-luvulla. Olet kyllä oikeessa!
Vierailija kirjoitti:
Ei köyhät mitään ostele. Keskiluokkaa vastaa kulutuksesta ja se on verotettu kuoliaaksi.
Ja lisäksi työssäkäyvä keskiluokka "peloteltu" köyhäksi joutumisella. Jotta ei sairauden tai työttömyyden kohdatessa päädy köyhäksi, on pakko säästää.
Tihkumisteorian sijaan voidaan pikkuhiljaa alkaa puhua köyhyyden kapillaari-ilmiöstä Suomessa. No tasoittuuhan ne tuloerot tälläkin metodilla.