Joel, 24, on ylpeästi työtön – ”Minua ei kiinnosta opiskelu eikä töissä käyminen”
Kommentit (322)
Yksinkertaista kansaa aivopestään yksinkertaisilla muutaman sanan lauseiden viesteillä ja niiden toistolla tyyliin Trump, ja kaiken yksinkertainen kansa nielee. Hyppäävät varmaan kaivoonkin jos se tarpeeksi yksinkertaisesti viestitään
Vierailija kirjoitti:
Antaa nyt Joelin olla. Hän voi opiskella. Kuten hän totesi, kaikkien ei tarvitse kulkea samoja polkuja. Musta tuo vois heittäytyä vaikka reppureissaajaksi. Hyvä vain, jos perinteisen tylsä elämänkuvio ei ota tuulta alleen. Siihen ahdinkoon kerkee myöhemminkin.
Samaa mieltä, mutta ei hänelle verorahoista tarvi maksaa mitään tukia.
Tällä kertaa se on "Joel" tuo vihakiimaa nostattava oikeistohallituskaudella säännöllisesti esiintuotava "oleskeluyhteiskunnan"(tm) "elämäntapatyötön"(tm) jolla myydään syrjivää ja leimaavaa leikkauspolitiikkaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Iltalehti nyt näyttää olevan Ps-Kok äänitorvi varsinkin viime aikojen juttuja katsoen.
Tiesittekö, että Iltalehti perustettiin, jotta Lapuan liikkeen toimista voitiin julkaista juttuja.
Iltalehti on historiallisesti alusta alkaen ollut äärioikeiston äänenkannattaja.
No nyt se ainakin tuo esille, että Riikka Purra valehteli:
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/e278475e-d48a-41f6-bc99-03fa3921b…
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelma on, että suomesta puuttuu työpaikat sekä näille osaamattomille ja kouluttamattomille että suurelle osalle muitakin vaikka olisi koulutustakin. Tuohon vasemmistollamme ei ole mitään ratkaisua ja noiden työttömyydenhoitokeinot on 100% sitä että työtöntä kyykytetään enemmän ja enemmän. Siksi media pistettiin taas kerran maalittamaan kaikkia työttömiä tämän yhden keppihevosen avulla jotta vasemmisto voi uhota ennen vaaleja ratkaisevansa työttömyyden lisäkyykytyksellä.
Ei tuohon työpaikkojen puuttumiseen näytä olevan ratkaisua oikeistollakaan. Kyllä tämä tilanne on nyt oikeistohallituksen aikana tullut näin pahaksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluaisin opiskella, mutta työ ei kiinnosta.
Miksi et opiskele? Ehkä työkin alkaa kiinnostaa, kun on hyvä koulutus, jolla pääsee hyviin työpaikkoihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä kusevat omaan pesään. Juuri näiden oman elämänsä sankarien takia kaikki työttömät niputetaan samaan kastiin.
Mahtaa jotain potkut saanutta duunaria vituttaa lukea tuollaista lätinää.Tämä. Näiden takia jopa kannatan tukien pienentämistä tai ainakin siirtämistä vastikkeelliseksi. Vaikka totuus on varmasti se, että iso osa yrittää kaikkensa ja haluaa työllistyä. Tai sitten on ihan oikeita sairauksia, jotka sen estää.
Mikä sairaus saa ajattelemaan "totuus on, että iso osa yrittää saada töitä, mutta kivempaa on ajatella, etteivät yritä, jotta voidaan ottaa tuet pois?"
En tiedä, haluaisin ajatella noin. Mutta kyllä tosi on, että en itsekään oikeasti halua töihin. Terve ruumis ei työtä kaipaa. Olen todella tyytyväinen, että saan olla kotona. - Eri
Työssäkäyminen on muutakin kuin raatamista ja rahan keruuta. Työ rytmittää elämää, työthteisö antaa paljon. Tietysti siellä voi olla veemäisiä, pomosta lähtien🤔Kuinka kasvatat lasta yhteiskuntaan, jos itse loisit tekemättä mitään?
Minä olen jo lapseni kasvattanut. Eikä se työyhteisö aina anna kovin paljon. On muitakin ystäviä, ja muullakin tavalla voi rytmittää elämää. Kyllä niistä työyhteisöistäkin on kokemusta jo ihan tarpeeksi. Ei sekään ole harvinaista, että työyhteisö ottaa enemmän kuin antaa. Enkä sentään loisi tekemättä mitään. Olen kotona ja täällä on kaikenlaista puuhaa. Nytkin on jo puutarhanhoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joel nauttii elämästä.
Niin, muiden rahoilla.
Yhyyy, menikö sinulta euro hänen elättämiseensä? Voihan olla, että se euro putosi taskustasi kun tulit kuppilasta kotiin.
Periaatteesta en suostu elättämään Joelin kaltaisia. Ja ei, euro ei pudonnut taskusta, kun maksan yleensä kortilla.
Vierailija kirjoitti:
Jos itse olisin tuon ikäinen, en välttämättä lähtisikään tähän oravanpyörään, jota työelämäksi kutsutaan. Ainakaan siis siinä mitassa kuin nyt.
Ehkä pyrkisin etsimään joitakin lyhyitä työpätkiä, kesätöitä tms, ja rytmittämään elämääni niin, että aina ei tarvitsisi töitä tehdä. Pyrkisin elämään säästeliäästi ja mahdollisimman vähällä. Jos asumisen saa järjestymään halvalla, ei siihen muuhunkaan elämiseen välttämättä ihan hirveästi rahaa tarvita.
Välillä pyrkisin säästämään vähän rahaa ja lähtisin reppureissaamaan, menisin vaikka Flixbusilla Keski-Eurooppaan ja sieltä eri kulkuvälineillä Etelä-Eurooppaan. Jos mahdollista, liftaisin. Yöpyisin, missä halvimmalla voisin. Jos kokisin oloni turvalliseksi, yöpyisin vaikka makuupussissa ulkona. Ostaisin kaupoista edullista syömistä ja juomista, ja jos en muuta keksisi, niin voisin kerjätäkin vähän.
Kyllä maailmasta löytyisi aina jokin rakonen elää ilman jatkuvaa työntekoa.
Tervemenoa.
Onhan se hienoa että kaikkien ei tarvitse osallistua. Luultavasti maanpuollustus on myös yksi asia josta hänen ei tarvitse kantaa huolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri työttömät ja köyhät ovat syynissä ja etsimällä etsitään paheksunnan kohteita heidän joukostaan? Riittääkö se perusteeksi rangaista heitä, jos joku ei täytä "hyvän ihmisen" kriteerejä? Miksei muillekin ryhmille ole samaa kohtelua?
Toisten rahoilla elävät saatanat kuppaavat yhteiskunnalta rahaa 11 miljardin euron edestä. Suomessa on miljoona "Joelia" ja "Joellaa" loisimassa ilman että heistä on mitään hyötyä yhteiskunnalle. Pitäisikö tehdä jotain rajoituksia heidän palveluvalikoimaansa kuten että jätetään sairaudet hoitamatta näiltä työtä vieroksuvilta laiskureilta. Ihmisten tapa ajatella itseään on nykypäivää ja harva miettii miten voisi auttaa muita tai yhteiskuntaa.
Että ihan miljoona. Löysitkö persujen puoluetoimistolta tuollaisen vitsin kirjoitettuna käytettyyn nenäliinaan?
Miljoona tulee helposti täyteen: 350 000 työtöntä ja työllistettyä, 150 000 opiskelijaa yliopistoissa ja 500 000 kansaneläkkeen nostajaa. Kelan tukia nostavat kaikki.
Ei, vaan edellä väitettiin "Suomessa on miljoona "Joelia" ja "Joellaa" loisimassa" eli siis ihmistä, jotka eivät mukamas edes halua töitä. Työttömiä on paljon, mutta kovinkaan moni heistä ei ole "Joel", joka mediassa kertoo haluavansa aina olla työtön.
Olkaa tarkkoina, mitä kirjoitatte.
Joelhan nimenomaan totesi, ettei halua aina olla työtön.
"– Mutta vaikka olen sanonut, ettei minua kiinnosta opiskelu ja työnteko ja olen ylpeästi työtön, haluan kuitenkin painottaa, etten ajatellut olevani työtön loppuelämääni.
Joel hakee parhaillaankin töitä, ja hänellä on myös työttömyysviranomaisen asettama työnhakuvelvoite. Työnhaku on edellytys sille, että saa työttömyystukea.
Joel kertoo hakeneensa myös hiljattain opintoihin. Myöhemmin selviää, pääseekö hän jälleen aloittamaan media-alan opinnot syksyllä."
Miksi ihmiset meuhkaavat lukematta edes artikkelia?
Mikset itse lue, mihin vastaat. Minä vastasin henkilölle joka väitti Suomessa olevan miljoona loisijaa ja sanoin, että se on valetta.
Joel ei ymmärrä ettei hänen tukirahat taivaasta tipu ja että on veroja maksavien ihmisten hyväksikäyttöä maksattaa elämisensä heillä. Ja että hän ja kaltaisensa aiheuttavat suurta harmia oikeasti tarvitseville.
Vaikuttaa myös vahvasti siltä että synnytystalkoot jäävät muiden huoleksi 😄
Ei kaikki nauti elää köyhänö makaroonilla ja kaurapuurolla... älkää huoliko työssäkäyvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomen ongelma on, että suomesta puuttuu työpaikat sekä näille osaamattomille ja kouluttamattomille että suurelle osalle muitakin vaikka olisi koulutustakin. Tuohon vasemmistollamme ei ole mitään ratkaisua ja noiden työttömyydenhoitokeinot on 100% sitä että työtöntä kyykytetään enemmän ja enemmän. Siksi media pistettiin taas kerran maalittamaan kaikkia työttömiä tämän yhden keppihevosen avulla jotta vasemmisto voi uhota ennen vaaleja ratkaisevansa työttömyyden lisäkyykytyksellä.
Ei tuohon työpaikkojen puuttumiseen näytä olevan ratkaisua oikeistollakaan. Kyllä tämä tilanne on nyt oikeistohallituksen aikana tullut näin pahaksi.
Jokainen hallituskausi nähdään edellisen hallituksen talous- ja työttömyystoimien vaikutus. Eli kiitä vaan sitä "valittujen" tyttelihallitustaan jota media kehui aamusta iltaan.
Ensi hallituskaudella nähdään tämän hallituksen saavutukset.
Ja ei, petteri kykyineen ei ole erityisen loistava, vaikkei ihan niin umpisurkea olekaan kuin edeltäjänsä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jokainen saa olla ylpeästi työtön kunhan ei vaadi yhteiskunnalta mitään.
Samat lailliset oikeudet heillä on tukiin vaikka olisi ylpeästi työtön.
Vierailija kirjoitti:
Tällä kertaa se on "Joel" tuo vihakiimaa nostattava oikeistohallituskaudella säännöllisesti esiintuotava "oleskeluyhteiskunnan"(tm) "elämäntapatyötön"(tm) jolla myydään syrjivää ja leimaavaa leikkauspolitiikkaa
Media on umpivasemmistolainen, joten hae niitä motiiveja siltä puolelta. Ei se niin vaikeaa ole, kun katsoo miten surutta mm. demarit (ja ay-liike) kyykyttää jatkuvasti työtöntä ja valehtelee sitä työllisyyden hoidoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sympatiat Joelille. Mullakaan ei ollut koskaan unelma-ammattia. Tähän päälle koti, josta ei saanut minkäänlaista tukea ammatinvalintaan ja yläkoulun opo nyt oli ihan vitsi. Koska olin 16-vuotiaana aivan pihalla mitä työtä voisin tehdä, lähdin vain opiskelemaan jotakin.
Suvussa oli korkea työmoraali, enkä tiedä, että kukaan olisi ollut työtön, mutta monellakaan ei varsinaisesti ollut koulutusta.
Opiskelin yhden ammatin, toisen ja vielä kolmannenkin. Olen tehnyt vähän sitä sun tätä, mutta vielä näin viisikymppisenäkin mulla on tuo sama tunne kuin Joelilla, että en oikein tunnu kuuluvani mihinkään.
Näin jälkeenpäin olisin toivonut, minua olisi kannustettu menemään lukioon, luulen, että se mun juttu olisi löytynyt akateemiselta puolelta. Mulla on ollut aina syvä kiinnostus tiettyä aihetta kohtaan, mutta en nuorena osannut ajatella, että sellaista voisi tehdä työkseen. Mielenkiinnolla nyt seuraan kyseisestä alaa, mutta minusta aika ajoi jo ohi.
Tsemppiä Joelille!
Voi viiskymppisenäkin opiskella. Sinullahan on vielä kaikki korkeakouluopiskelijan opintotuet käyttämättä, jos olet vain amiskassa opiskellut.
Voi toki, sitten on entisten ongelmien lisäksi isot opintolainat eikä edelleenkään töitä koska yksikään firma ei edes haastattele jotain 50+ vastavalmistunutta.
Riippuu varmaan alasta, jotkut alat voi olla syrjivämpiä kuin toiset. Mutta yleisesti ottaen asiantuntijatöissä ikä ei ole samalla lailla este kuin fyysisissä töissä. Opintoihin kuuluu yleensä harjoittelut, ja harjoittelupaikkojen kautta saa usein töitä. Moni on opiskellut viiskymppisenä ja saanut töitä. Mutta tällä hetkellä on tietysti ihan kaikilla hankala työllistyä.
Niin, toinen haaste on, että viiskymppisenä on turha hakea kesätöihin ja harjoitteluun opiskeluaikana kun edelleenkään firmat ei palkkaa.
Fakta on sekin, että nykymaailmassa ei enää riitä palkkatöitä kaikille. Suomen päättäjät eivät halua myöntää sitä asiaa, ja sama koskee monia tähän ketjuun kirjoittavia. Asia pitäisi kuitenkin ratkaista kestävästi. Jos ei haluta siirtyä kansalaispalkkaan, työtä pitäisi jakaa, mikä tarkoittaisi lyhyempiä työaikoja ja varhennettua eikä myöhennettyä eläkeikää. Mutta oikeistohallitus varsinkin toimii kuin edelleen elettäisiin kaskisavujen aikaa - tai sinnehän se on meitä takaisin työntämässä.
Minä haluaisin opiskella, mutta työ ei kiinnosta.