Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa tapailla ja tykkää kovasti, mutta

Vierailija
26.04.2026 |

Sanoo, ettei ole varma pystyykö koskaan rakastamaan/rakastumaan. Mitä tästä pitäisi ajatella. Odottaa ja katsoa vaan?

Kommentit (125)

Vierailija
101/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun aviomies tiesi heti parin kuukauden seurustelun jälkeen että haluaa mun kanssa naimisiin ja lapsia. 22 vuotta uskollista, onnellista avioliittoa takana.

Jo ekoilla treffeillä mies tiesi, että haluaa mut. Itse yritin toppuutella ja edetä rauhallisesti. Puoli vuotta ekoista treffeistä olin jo raskaana. Ja mentiin naimisiin ennen kuin esikoinen syntyi

Niin. No ap:n tilanteessa toppuuttelija on se mies ja ap se innostunut. Jos teidän suhde onnistui, miksei ap:nkin suhde voisi?

Vierailija
102/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pelkästään seksin perässä ja meillä on aivan ihanaa silloin kun ollaan muutama päivä yhdessä. On paljon hellyyttä ja läheisyyttä. -ap

No hänellä ei ilmeisesti kuitenkaan ole yhtä ihanaa kuin sinulla kun hän ei kerta koe, että voisi rakastua.

Tämä. Kun aikuinen mies vuodesta toiseen tykkää, ja touhu on lähinnä seksiä ja lässytystä, kannattaa juosta.

Lässytystä? Mun mielestä rakkaudesta puhuminen on lässytystä.

Lässytys on turhanpäiväistä jargonia ja suhdetta eteenpäin viemätöntä höpöhöpöä päivästä toiseen. 

Eikä ole. Lässytys on rakkaudesta ja perhosista vatsassa puhumista ja pinkkien lasien läpi katsomista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun aviomies tiesi heti parin kuukauden seurustelun jälkeen että haluaa mun kanssa naimisiin ja lapsia. 22 vuotta uskollista, onnellista avioliittoa takana.

Jo ekoilla treffeillä mies tiesi, että haluaa mut. Itse yritin toppuutella ja edetä rauhallisesti. Puoli vuotta ekoista treffeistä olin jo raskaana. Ja mentiin naimisiin ennen kuin esikoinen syntyi

Niin. No ap:n tilanteessa toppuuttelija on se mies ja ap se innostunut. Jos teidän suhde onnistui, miksei ap:nkin suhde voisi?

Jos mies toppuuttelee niin se on oikeasti iso Red Flag suhteen onnistumiselle. Tällöin mies ei ole varma omista tunteistaan tai haluistaan naista kohtaan

Kun nainen toppuuttelee, hän ei ole varma miehen sopivuudesta, tai luotettavuudesta, nainen ei ajattele omia tunteitaan vaan miehen sopivuutta ettei tule pettyneeksi rakkaudessa.

Vierailija
104/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä, onko rakastunut, niin ei ole. Eikä ole ollut, jos sanoo, ettei tiedä rakastuuko koskaan. Kun on rakastunut, niin kyllähän sen tuntee joka solulla.

Mutta eihän heti suhteen alussa olla rakastuneita! Ensin ollaan ihastuneita. Sitten se ehkä kehittyy rakastumiseksi ja siitä rakkaudeksi, mutta ei sitä voi etukäteen tietää. Etenkään kun ei vielä tunne sitä toista ihmistä.

Tottakai se on näin. Mutta on todella tökeröä sanoa toiselle, että ei ehkä pysty rakastumaan häneen, vaikka tarkoittaisikin tuota edellä mainittua.

Tämä. Jos erikseen tuollaisen ilmoittaa, olettaisin, että ko. ihmisellä on ylipäänsä jokin ongelma siinä, kykeneekö rakastamaan ketään.

Mut mitä rakkaus on, ja mitä tämä mies sillä en-kykene- rakastamaan - sanomisellaan tarkoittaa?

Jos on tunnevammainen (suomalaisissa on paljon), mutta kykenee rakastamaan teoin, niin hieno juttu. Tällainen on oma mieheni, ja minusta hänen palveleva asenteensa on parempaa rakkautta kuin gigolo- ylistys ja runsaat rakkauden verbaaliset tunnustukset ilman rakkauden näkymistä teoissa.

Vierailija
105/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ryhtyä suhteeseen ilman tunteenpaloa? Ei siinä hyvin käy loppujen lopuksi. 

Vierailija
106/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tiedä, onko rakastunut, niin ei ole. Eikä ole ollut, jos sanoo, ettei tiedä rakastuuko koskaan. Kun on rakastunut, niin kyllähän sen tuntee joka solulla.

Mutta eihän heti suhteen alussa olla rakastuneita! Ensin ollaan ihastuneita. Sitten se ehkä kehittyy rakastumiseksi ja siitä rakkaudeksi, mutta ei sitä voi etukäteen tietää. Etenkään kun ei vielä tunne sitä toista ihmistä.

Tottakai se on näin. Mutta on todella tökeröä sanoa toiselle, että ei ehkä pysty rakastumaan häneen, vaikka tarkoittaisikin tuota edellä mainittua.

Tämä. Jos erikseen tuollaisen ilmoittaa, olettaisin, että ko. ihmisellä on ylipäänsä jokin ongelma siinä, kykeneekö rakastamaan ketään.

Väitän, että monet ihmiset jotka sanovat että "eivät pysty rakastumaan" itse asiassa pystyvät kyllä. Ongelma on enemmänkin siinä, että he eivät pysty OLEMAAN siinä rakastavassa suhteessa, vaan pakenevat tilanteesta, kun tajuavat tuntevansa syviä tunteita toista kohtaan, ja että vastapuoli tuntee myös rakkautta heitä kohtaan. 

He eivät kestä sitä tunteiden iniimiyttä, ja haavoittuvuutta, vaan heidän on pakko paeta. 

Se on todella surullista, kun oikein asiaa miettii.

Ihanan positiivista ajattelua. Itse olen huomattavasti kyynisempi, ja ajattelen, että moni ei vain halua sitoutua vahvasti, syödä ja säästää kakkua, poimia pullasta rusinat. Haluataan hengata vähän mutta ei vakavasti, missään tapauksessa ei luvata mitään - ja kovan paikan tullen todellakin häivytään. 

Vierailija
107/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä ryhtyä suhteeseen ilman tunteenpaloa? Ei siinä hyvin käy loppujen lopuksi. 

Miehet pitävät tuollaisesta, että kassit voidaan tyhjentää helppoon kohteeseen ilman vahvaa sitoutumista. 

Vierailija
108/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi moni alkaa suhteeseen vain siksi, että kavereillakin on kumppani/puoliso, eikä halua olla erilainen. Kai se parisuhde jotenkin pönkittää itsetuntoa. Pidetään jotenkin normaalina sitä, että ollaan parisuhteessa, vaikka eihän siinä mitään normaalia ole ilman molemminpuolista rakkautta. Ei silloin voi olla oma itsensä rennosti ja rehellisesti. 

Vierailija
109/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies ei näe sinua unelmanaisenaan jos mies on epävarma tunteistaan ja sitoutuu vain tiettyyn pisteeseen asti. Hän esimerkiksi hän haluaa sinulta kaikki tyttöystävän edut, mutta ei määrittele suhdettanne, eikä osoita halua sitoutua sinuun. Mies, joka on löytänyt unelmanaisensa, ei epäröi hetkeäkään tunteistaan ja mielellään ilmaisee ne myös. 

Vierailija
110/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies ei näe sinua unelmanaisenaan jos mies on epävarma tunteistaan ja sitoutuu vain tiettyyn pisteeseen asti. Hän esimerkiksi hän haluaa sinulta kaikki tyttöystävän edut, mutta ei määrittele suhdettanne, eikä osoita halua sitoutua sinuun. Mies, joka on löytänyt unelmanaisensa, ei epäröi hetkeäkään tunteistaan ja mielellään ilmaisee ne myös. 

Ellei sitten ole mies, joka ei ylipäätään halua vahvasti sitoutua keneenkään. 

Vierailija
111/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Mies tavallaan tyytyy sinuun, ja käyttää sinua. Kannattaisi laittaa luiskaan - sattuu pian pahasti.

Vierailija
112/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo sinulle, ettei hän tiedä pysyykö hän koskaan rakastumaan, lisää siihen loppuun vielä sana: ”sinuun”, koska mies on kyllä valmis mihin vain, kun se oikea nainen osuu kohdalle. Fakta on, että kun mies on hulluna sinuun, hän tekee mitä tahansa ollakseen kanssasi. Joten se, että mies on sinusta epävarma tai ei tiedä mitä haluaa sinusta, pitäisi olla automaattinen hell no! Eli jos mies ei ole sinusta varma, poista itsesi saman tien tämän miehen seurasta. 

Ole saatavilla ainoastaan miehille, jotka ovat sinusta vakavissaan, äläkä jää junnaamaan tilanteisiin, jotka ovat epäselviä. Eli jos mies ei tiedä pystyykö hän rakastamaan sinua, et jää odottamaan, vaan etsit miehen joka pystyy. Tällaisa miehiä on olemassa, joten turha jäädä junnaamaan väärän miehen kanssa. Älä anna kenenkään tuhlata aikaasi. 

Vierailija
113/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Nykyinen mieheni teki selväksi että on tosissaan, näkee tässä yhteisen tulevaisuuden ja loppuelämän suhteen. 

Aika pian muutettiin yhteen, vaikka mies ei ollut ikinä edes oikein harkinnut yhteisasumista. 

Myöhemmin hän on tunnustanut, että teki mieli kosia jo kun tapasimme livenä ekaa kertaa (kaksi päivää tutustumisesta 😅), mutta ei halunnut säikyttää minua pois tai vaikuttaa ihan sekopäältä. Kiirekiirekiire kuitenkin oli!, "ettei kukaan muu ehdi viedä sinua vihille". 

Ex taas laahasi jalkojaan joka käänteessä ja märehti vuosien ajan miten ei voi ketään rakastaa tai kukaan häntä. Tai että yhteenmuutto pilaisi suhteen. Sai lopulta jäädä yksin angstaamaan (mikä oli myös huono, kuulemma "tuhosin hänet " kun julmasti jätin juupas eipäs-jahkaajan). 

Sanoisin että jos ei itsekään halua sitoutua tai rakastua niin mikäs siinä, ainakin mies on heti selkeä että vain panosuhde ja hengailu kyseessä. 

Vierailija
114/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. 

Nykyinen mieheni teki selväksi että on tosissaan, näkee tässä yhteisen tulevaisuuden ja loppuelämän suhteen. 

Aika pian muutettiin yhteen, vaikka mies ei ollut ikinä edes oikein harkinnut yhteisasumista. 

Myöhemmin hän on tunnustanut, että teki mieli kosia jo kun tapasimme livenä ekaa kertaa (kaksi päivää tutustumisesta 😅), mutta ei halunnut säikyttää minua pois tai vaikuttaa ihan sekopäältä. Kiirekiirekiire kuitenkin oli!, "ettei kukaan muu ehdi viedä sinua vihille". 

Ex taas laahasi jalkojaan joka käänteessä ja märehti vuosien ajan miten ei voi ketään rakastaa tai kukaan häntä. Tai että yhteenmuutto pilaisi suhteen. Sai lopulta jäädä yksin angstaamaan (mikä oli myös huono, kuulemma "tuhosin hänet " kun julmasti jätin juupas eipäs-jahkaajan). 

Sanoisin että jos ei itsekään halua sitoutua tai rakastua niin mikäs siinä, ainakin mies on heti selkeä että vain panosuhde ja hengailu kyseessä. 

Ihana mies sinulla! 

Minun eksä oli juuri tuollainen kuin sinunkin eksä. Toivottavasti tapaan seuraavaksi tuollaisen miehen kuin sinäkin tapasit!

Vierailija
115/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mies sanoo sinulle, ettei hän tiedä pysyykö hän koskaan rakastumaan, lisää siihen loppuun vielä sana: ”sinuun”, koska mies on kyllä valmis mihin vain, kun se oikea nainen osuu kohdalle. Fakta on, että kun mies on hulluna sinuun, hän tekee mitä tahansa ollakseen kanssasi. Joten se, että mies on sinusta epävarma tai ei tiedä mitä haluaa sinusta, pitäisi olla automaattinen hell no! Eli jos mies ei ole sinusta varma, poista itsesi saman tien tämän miehen seurasta. 

Ole saatavilla ainoastaan miehille, jotka ovat sinusta vakavissaan, äläkä jää junnaamaan tilanteisiin, jotka ovat epäselviä. Eli jos mies ei tiedä pystyykö hän rakastamaan sinua, et jää odottamaan, vaan etsit miehen joka pystyy. Tällaisa miehiä on olemassa, joten turha jäädä junnaamaan väärän miehen kanssa. Älä anna kenenkään tuhlata aikaasi. 

Ihan juuri tämä. En ole koskaan tajunnut, mitä tällaisten ajanhukkaajamiesten päässä liikkuu. Omalle kohdalle osunut kerran ko tapaus, mutta hän oli täysin häiriintynyt, 60-luvulla syntynyt eroperheen ainokainen tissiposkisetämies, pilalle lellitty narsisti.

Vierailija
116/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän helposti näköjään täällä ajatellaan että mies pitäisi tuolla perusteella laittaa liuskaan. Itse olen nyt reilut kolme vuotta seurustellut miehen kanssa joka alkuvaiheessa kertoi ettei käytä "rakkaus" sanaa löyhästi. Meni kauan että minä sanoin olevani rakastunut ja mies sanoi että pystyy ehkä joskus sanomaan sen saman. Sitten, kun yksi kerta sanoi että "Mä oon rakastunut suhun ja rakastan sua", niin hitto se tuntui hienolta.

Älä ap, heti luovuta kun tunnut oikeasti tykkäävän tuosta tyypistä.

Vierailija
117/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juokse. 

Vierailija
118/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pinppi maistuu!

Tämähän se miehellä on ajatuksena. Siksi roikottaa löyhässä narussa. Koettu on.

En tajua tätä. Jos haluaa seksiä, luulis sanovan sen.

Eri

Vierailija
119/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mies toppuuttelee niin se on oikeasti iso Red Flag suhteen onnistumiselle. Tällöin mies ei ole varma omista tunteistaan tai haluistaan naista kohtaan

Kun nainen toppuuttelee, hän ei ole varma miehen sopivuudesta, tai luotettavuudesta, nainen ei ajattele omia tunteitaan vaan miehen sopivuutta ettei tule pettyneeksi rakkaudessa.

"kaikki miehet käyttäytyvät näin, ja kaikki naiset käyttäytyvät noin". 

Maailma ei todellisuudessa toimi noin.

Vierailija
120/125 |
27.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Väitän, että monet ihmiset jotka sanovat että "eivät pysty rakastumaan" itse asiassa pystyvät kyllä. Ongelma on enemmänkin siinä, että he eivät pysty OLEMAAN siinä rakastavassa suhteessa, vaan pakenevat tilanteesta, kun tajuavat tuntevansa syviä tunteita toista kohtaan, ja että vastapuoli tuntee myös rakkautta heitä kohtaan. 

He eivät kestä sitä tunteiden iniimiyttä, ja haavoittuvuutta, vaan heidän on pakko paeta. 

Se on todella surullista, kun oikein asiaa miettii.

Ihanan positiivista ajattelua. Itse olen huomattavasti kyynisempi, ja ajattelen, että moni ei vain halua sitoutua vahvasti, syödä ja säästää kakkua, poimia pullasta rusinat. Haluataan hengata vähän mutta ei vakavasti, missään tapauksessa ei luvata mitään - ja kovan paikan tullen todellakin häivytään. 

On arvioitu että yli 20% väestöstä omaa välttelevän kiintymyssuhdemallin. Eli ei se mitenkään erityisen harvinaista ole, että on ihmisiä jotka pystyvät sinänsä kyllä rakastumaan, mutta eivät kuitenkaan kestä sitä iniimiyttä ja haavoittuvuutta mitä todelliseen rakkauteen kuuluu, vaan pakenevat sitä.