Mies haluaa tapailla ja tykkää kovasti, mutta
Sanoo, ettei ole varma pystyykö koskaan rakastamaan/rakastumaan. Mitä tästä pitäisi ajatella. Odottaa ja katsoa vaan?
Kommentit (125)
Vierailija kirjoitti:
Pinppi maistuu!
"Hän joka juo viinin voi pitää myös ruukun", kansanviisaus Kiinasta. "Jos ei liemi maistu jätä lihakin lautaselle", hankasalmelainen tokaisu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelkästään seksin perässä ja meillä on aivan ihanaa silloin kun ollaan muutama päivä yhdessä. On paljon hellyyttä ja läheisyyttä. -ap
No jos tämä tällainen sinulle riittää, eikä ole toiveita enemmästä tulevaisuudessa, niin sitten kannattaa jatkaa.
Se että on ihanaa välillä muutama päivä, ei miehelle välttämättä todellakaan tarkoita samaa kuin sinulle. Sitä helposti kuvittelee toiselle samat tunteet ja ajatukset kuin itselle, vaikka eroa niissä olisi paljon. (Ja mietihän nyt uudestaan, onko teillä jotain muuta kuin hellyyttä, läheisyyttä, seksiä ja vapaa-ajan keveitä rientoja / kevyttä yhdessäoloa?)
Mies ei ole tässä nyt tositarkoitukesella liikenteessä. Kannattaa uskoa mitä hän kertoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole pelkästään seksin perässä ja meillä on aivan ihanaa silloin kun ollaan muutama päivä yhdessä. On paljon hellyyttä ja läheisyyttä. -ap
Niin oli minullakin ja entisellä säädölläni. Meillä oli ns situationship, olisin aina halunnut enemmän, olin aivan rakastunut ja kerroin sen hänelle, monta kertaa ja mies vain sanoi, että pitää minusta myös paljon ja minun kanssani oli hyvä olla hänen mielestään. Vietin paljon aikaa hänen luonaan ja olimme kuin pariskunta, sain paljon hellyyttä, siksi kai roikuin tuossa niin pitkään. Mutta hän ei kuulemma vain kyennyt mihinkään vakavaan, mutta maailaili "ehkä" kuvia päähäni. Lopulta en enää jaksanut, olin aivan rikki, keräsin jäljellä olevat ylpeyden rippeeni ja kerroin, että tämä oli tässä. Ja pidin siitä kiinni.
Sitten tapasin nykyisen mieheni. Alusta asti kaikki oli erilaista, hän oli tällä kertaa se innokkaampi osapuoli, minä tuosta aiemmasta kokemuksesta johtuen painoin jarrua, hän sai pehmittää minua 6 kuukautta ennen kuin lämpesin. Kukaan ei ole koskaan nähnyt eteeni sellaista määrää vaivaa. Uskoin lopulta, että hän oli tosissaan. 2 vuotta nyt asuttu saman katon alla ja hän edelleen joka päivä näyttää ja kertoo miten paljon minua arvostaa ja rakastaa.
Nykyään, kun mietin tuota aiempaa miestä, inhonväreet kulkee pitkin kehoa. Hyi.
Kiitos viestistäsi. Tykkään hänestä aivan älyttömästi ja johtuu tosiaan hänen aiemmista kokemuksistaan, että on "lukossa". Sanoo, että haluaa ja toivoo kuitenkin, että tästä suhteesta tulisi pysyvä suhde. -ap
Voi hyvänen aika ap...kuulostaa selittelyltä. Jos mies haluaisi päästä vanhoista traumoistaan eroon, hän tekisi asialle jotain, ettei menetä sinua. Onko hän menossa esim. terapiaan tms.? Tuollainen selittely kuulostaa lähinnä siltä, että haluaa pitää sinut mieluummin kuin olla yksin, mutta kiinnostusta ei ole tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Pinppi maistuu!
Ja seura.
Ei ole vakavissaan kanssasi. Olet varapenkillä, kunnes tulee se oikea.
Mies ja pillua ka viihdykettä, ja kun se oman elämän miss Suomi tulee vastaan, joudut liuskaan, ja mies vakiintuu ja perustason perheen heti.
Älä tuhlaa elämääsi luuserin kanssa!
Joku pidättelee miestä. Onko sinulla lapsia aikaisemmista suhteista? Haluasko mies lapsen mutta ei voi olla varma sinusta. Joku iso kysymys on nyt ratkaisematta.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti mies ei vaan ole sinusta tarpeeksi kiinnostunut. Pystyy kyllä rakastamaan, kun aika ja ihminen on oikeat. Todennäköisesti se et ole sinä.
Tosin rehellisyyden nimessä mainittava, että vuosia sitten tapailin vastaavaa miestä. Olin ihan ihastunut, hän taas sanoi, että ei pysty mihinkään vakavampaan. Meillä oli kuitenkin ihanaa yhdessä. Jätin miehen parin kuukauden tapailusuhteen jälkeen, koska en halunnut satuttaa itseäni. Ajattelin, että mies kyllä löytää rakkautensa myöhemmin, mutta minua ei voi kohdella noinm
Aloitin sittemmin toisen suhteen, oltiin vuosia yhdessä, kunnes tuo alkuperäinen ihastukseni otti yhteyttä (hänkin avioeronneena), ja sanoi, että ei ollut aikanaan nuorempana arvostaa sitä, mitä meillä oli. Long story short, mutta nyt olemme onnellisesti yhdessä.
Eli sun oikea vaihtoehto on jatkaa matkaa, mikäli siis sulla on enemmän tunteita ja haluaisit enempää. Todennäköisesti mies on sinulle väärä, mutta jos sattuisi olemaan oikea, suhteesta lähteminen on siltikin paras vaihtoehto.
Perusmieskäytöstä, tulee jätetyksi ja ottaa entiseen panoonsa yhteyttä. Näköjään välillä onnistaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin oli minullakin ja entisellä säädölläni. Meillä oli ns situationship, olisin aina halunnut enemmän, olin aivan rakastunut ja kerroin sen hänelle, monta kertaa ja mies vain sanoi, että pitää minusta myös paljon ja minun kanssani oli hyvä olla hänen mielestään. Vietin paljon aikaa hänen luonaan ja olimme kuin pariskunta, sain paljon hellyyttä, siksi kai roikuin tuossa niin pitkään. Mutta hän ei kuulemma vain kyennyt mihinkään vakavaan, mutta maailaili "ehkä" kuvia päähäni. Lopulta en enää jaksanut, olin aivan rikki, keräsin jäljellä olevat ylpeyden rippeeni ja kerroin, että tämä oli tässä. Ja pidin siitä kiinni.
Sitten tapasin nykyisen mieheni. Alusta asti kaikki oli erilaista, hän oli tällä kertaa se innokkaampi osapuoli, minä tuosta aiemmasta kokemuksesta johtuen painoin jarrua, hän sai pehmittää minua 6 kuukautta ennen kuin lämpesin. Kukaan ei ole koskaan nähnyt eteeni sellaista määrää vaivaa. Uskoin lopulta, että hän oli tosissaan. 2 vuotta nyt asuttu saman katon alla ja hän edelleen joka päivä näyttää ja kertoo miten paljon minua arvostaa ja rakastaa.
Kiitos viestistäsi. Tykkään hänestä aivan älyttömästi ja johtuu tosiaan hänen aiemmista kokemuksistaan, että on "lukossa". Sanoo, että haluaa ja toivoo kuitenkin, että tästä suhteesta tulisi pysyvä suhde. -ap
Minun neuvoni sinulle on nyt, kun et usko selviä merkkejä ja sanoja siitä, ettei mies todella halua (tai ei ehkä edes pysty) sitoutumaan sinuun, ja haluat vääntää ja kääntää asiat väkisin ruusunpuniasten lasien läpi mieleisiksisi, etkä ole miestä nyt jättämässä:
Ota miehestä etäisyyttä, ja anna hänelle vain saman verran takaisin, kuin hänkin on valmis antamaan sinulle. Keskity muihin asioihin eämässäsi äläkä laita tuota miestä prioriteeteissa ykköseksi. Hänkään ei laita sinua. (Voit katsella myös muita, kun ette kerran seurustele.)
Älä ala roikkumaan, äläkä ylimiellyttämään ja ylimukautumaan. Älä juokse ja hyppää (hänen luokse) aina kuin mies haluaa. Sitten jos mies yllättäen (epätodennäköistä) haluaakin vakavampaa ja osoittaa sen, voit miettiä uudestaan, että haluatko sinä sitten vielä edetä.
Kysypä vaikka muuten tarkemmin niistä miehen aiemmista vaikeista kokemuksista, että mistä oikein todella on niissä kyse. Jos tulee vain jotain ympäripyöreää, niin on ihan puhdas tekosyy. Vai rakastaako vaikka vielä jotakuta toista?
Toki suosittelisin, että annat tuon suhteen nyt olla, kun mies ei halua edes mitään oikeaa seurustelua kanssasi, saati syvempiä sitoumuksia, mutta kun et sitä nyt kuitenkaan tee, niin tässä vähän muita neuvoja.
Vierailija kirjoitti:
Kokeileppa tata kaksi seuraavaa viikkoa:
Et ole saatavissa. Et tekstaa vastaa soittoihin puheluihin some- viesteihin jne.
Et juokse perässä oke tavattavissa tule yöksi tms. Kun mies pyytää tai ehdottaa. Et ehdota mitään. Et päästä yökylään. Et anna. Otat kunnolla etäisyyttä ja käyt treffeillä ja tapaat muita ystäviäsi.
Ts. Tyttöystävä/puolison edut kokonaan pois.
Kuinka käy?
Niin että ignooraa ja ghostaa puoli kuukautta ja oleta, että toinen on edelleen kiinnostunut?
Miksi aikuisten ihmisten pitää pelata tällaisia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa tutulta. Tapasin miesystäväni n. 5v sitten ja hänellä kesti 2 vuotta kunnes sanoi rakastavansa mutta tosi vaikeaa se hänelle on sanoa ja tuntuu että sanoo vain että olisin tyytyväinen. Nyt jälkeen päin kadun, että olen riippunut hänessä ja rakastunut, kun toisen tunteet eivät vain tunnu oikeilta.
Löheisyyttä ja hellyttä ja seksiä on joo mutta se jokin hänen puolelta jää puuttumaan. Olen hänen ensimmäinen kunnon pitkä suhteensa, hän taas on ollut vuosia rakastunut johonkin varattuun työkaveriin ilman että olivat suhteessa. Uskonkin että haikailee yhä tuon naisen perään. Ehkä ap ainunkin tapauksessa on joku elämän saavuttamaton rakkaus jonka perään haikailee ja siksi ei pysty rakastamaan.
N50+
No, tuossa mies on rakastunut mielikuvaansa tuosta naisesta.
Pakko ihan uteliaisuudesta kysyä:
Miten isoa roolia seksi näyttelee tässä teidän tapailussa? Harrastatteko seksiä joka kerta? Vietättekö paljon aikaa muissa kuin seksiin liittyvissä aktiviteeteissa, esim. käyttekö ulkona yhdessä kaupungilla, tapahtumissa, päivällisellä tms?
Jos tapailu pyörii vain seksin ympärillä, niin sitten aika selkeä kuvio. Mutta jos mies viettää paljon aikaa kanssasi muissakin aktiviteeteissa, ja selvästi nauttii seurastasi, niin siinä tapauksessa on aika paljon vaikeampi päätellä että mitkä miehen aikomukset ja motiivit on.
Olen elänyt ilman rakkautta koko ikäni, melkein 40 vuotta. Tai siis ollut olemassa, ei tämä mitään elämää ole. Jos joku sanoisi suoraan, ettei tiedä pystyykö koskaan rakastamaan/rakastumaan, en tuhlaisi sellaiseen ihmiseen sekuntiakaan. Liikaa saanut siipeeni jo tuollaisilta.
Vierailija kirjoitti:
Hohohohahahaaaa......... jopas olet töynäytettävissä!
Vierailija kirjoitti:
Miten isoa roolia seksi näyttelee tässä teidän tapailussa? Harrastatteko seksiä joka kerta? Vietättekö paljon aikaa muissa kuin seksiin liittyvissä aktiviteeteissa, esim. käyttekö ulkona yhdessä kaupungilla, tapahtumissa, päivällisellä tms?
Jos tapailu pyörii vain seksin ympärillä, niin sitten aika selkeä kuvio. Mutta jos mies viettää paljon aikaa kanssasi muissakin aktiviteeteissa, ja selvästi nauttii seurastasi, niin siinä tapauksessa on aika paljon vaikeampi päätellä että mitkä miehen aikomukset ja motiivit on.
No mies on kertonut lähtökohtansa aika selkeästi. Hän ei oikein usko kykenevästä rakastumaan (ap:hen) tai rakastamaan ylipäätään, ja sillä tavoin syvempään suhteeseen, vaikka ehkä haluaakin viettää muuten mukavaa aikaa kivan ihmisen kanssa, mahdollisesti ihan vakituosestikin pidemmänkin aikaa, jos ei tule mitään ongelmia.
Tuo on nykytilanne ja fakta. Kyllä tuossa on valtavan iso todennäköisyys sille, ettei mies missään vaiheessa tulevaisuudessakaan halua tai pysty ap:n kanssa mihinkään oikeasti syvempään suhteen.
Mielestäni hyvä suhde ei voi perustua jo alunalkaen sille, että odottaa toisen muuttuvan jossain aivan ratkaisevan isossa asiassa. Jos ap jää tuollaiseen suhteeseen, niin hän tekee noin. Suhteen alussa on helpompi vielä päästä irti, vaikka oloisikin jo kunnon tunteita, vaikka suru tuleekin. Myöhemmin se on paljon vaikeampaa ja pitää ehkä kärsiä pidemmän kaavan kautta. Siksi suosittelisin, ettei tuollaieen suhteeseen jää katsomaan ja odottamaan kovinkaan pitkäki aikaa.
Itselleen voi vaikka antaa jonkin aikarajan, että tarkastelee esim. 4 kk päästä, että onko mikään ratkaisevasti muuttunut, jos ei, niin... Fiksuin varmasti jättäisi jo heti tässä vaiheessa sikseen.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Mies voi olla ihastunut vaikka ei pystykään rakastumaan.
Riittääkö se sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tiedä, onko rakastunut, niin ei ole. Eikä ole ollut, jos sanoo, ettei tiedä rakastuuko koskaan. Kun on rakastunut, niin kyllähän sen tuntee joka solulla.
Mutta eihän heti suhteen alussa olla rakastuneita! Ensin ollaan ihastuneita. Sitten se ehkä kehittyy rakastumiseksi ja siitä rakkaudeksi, mutta ei sitä voi etukäteen tietää. Etenkään kun ei vielä tunne sitä toista ihmistä.
Vierailija kirjoitti:
Mieshän sanoi, että toivoo suhteesta tulevan pysyvä. Minusta se on paljon sanottu, jos hän on tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei tiedä, onko rakastunut, niin ei ole. Eikä ole ollut, jos sanoo, ettei tiedä rakastuuko koskaan. Kun on rakastunut, niin kyllähän sen tuntee joka solulla.
Mutta eihän heti suhteen alussa olla rakastuneita! Ensin ollaan ihastuneita. Sitten se ehkä kehittyy rakastumiseksi ja siitä rakkaudeksi, mutta ei sitä voi etukäteen tietää. Etenkään kun ei vielä tunne sitä toista ihmistä.
Tottakai se on näin. Mutta on todella tökeröä sanoa toiselle, että ei ehkä pysty rakastumaan häneen, vaikka tarkoittaisikin tuota edellä mainittua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerro nyt vähän enemmän suhteesta.
Miten usein tapaatte? Käyttekö yhdessä ulkona vai vietättekö aikaa vain kahden sisällä? Oletko tavannut hänen ystäviään tai äitiään? Miten paljon olette yhteydessä, kun ette ole samassa osoitteessa? Tekeekö mies aloitteet näkemiseen vai onko se sun vastuulla?