Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rasvamaksa

Vierailija
26.04.2026 |

Tehokkaita ravitsemusvinkkejä rasvamaksaan, kokemuksia? Ja voiko rasvamaksaan liittyä kipua ja muita vaivoja? 

Onko totta, että muun muassa sitruunavesi ja vihreä tee sekä jogurtti sulattavat rasvaa? 

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sormi pois pepusta ja alat tutkimaan etkä kyselemään. Karnivoriruokavalio parantaa sun vaivat

Vierailija
42/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun on menossa myöhäisvaiheeseen eli kirroosiin, niin voi olla kipuja.

Alkoholi pois, rasvainen ruoka pois, sokeri pois, annoskoot kohtuullisiksi (ylimääräinen energia kerää rasvaa maksaan) ja liikuntaa lisää. 
Vippaskonstit harvoin poistavat rasvaa, jos ruokavalio ja liikunta ei ole kunnossa.

Alkoholia en ole juonut, mutta olen lohduttanut roskaruoalla ja makeilla leivoksilla (paistopiste ynnä muut) itseäni vaikeuksissa. 

Miksi hitossa sitä pitää mässäillä jos on paha olo? Kannattaisiko ennemmin tarttua siihen pahan olon aiheuttajaan ja poistaa se.

Niin. Pahan olon aiheuttajasta (vakava sairaus) en tuskin enää koskaan pääse eroon, mutta pitää työstää sitä ajatusta vielä. Jotenkin vaan hetkellisesti annoin vain mennä, romahdin noin puolen vuoden ajan. En ole maailman rationaalisin ihminen. Tavallaan älykäs, mutta kuitenkin sitten taas en ole. 

Aloittaja. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita ravitsemuslinjoja on hirveästi tarjolla. Kuuntelin yhden terveysvaikuttajan youtube-luentoa ja hän sanoi, että tulisi laihduttaessakin syödä sellaista ravitsemusta, jolla voi jatkaa koko loppuiän (lyhyenkin elämän). Että ei kannata esimerkiksi ketoilla, jos sitten kuitenkin myöhemmin syö sekaruokavaliota, sillä silloin turpoaa kuin pallo pahimmillaan. 

Aloittaja 

Vierailija
44/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noita ravitsemuslinjoja on hirveästi tarjolla. Kuuntelin yhden terveysvaikuttajan youtube-luentoa ja hän sanoi, että tulisi laihduttaessakin syödä sellaista ravitsemusta, jolla voi jatkaa koko loppuiän (lyhyenkin elämän). Että ei kannata esimerkiksi ketoilla, jos sitten kuitenkin myöhemmin syö sekaruokavaliota, sillä silloin turpoaa kuin pallo pahimmillaan. 

Aloittaja 

Miksi ei voisi syödä ketolla loppu elämää, jos se sopii. Minulla on tuttu ollut ketolla jo seitsemän vuotta. 

Vierailija
45/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja 

Miksi ei voisi syödä ketolla loppu elämää, jos se sopii. Minulla on tuttu ollut ketolla jo seitsemän vuotta. 

Ketosta ei kai ole pitkän ajan tietoa vielä. Olen pärjäillyt ihan kohtalaisesti sekaruokavaliolla tähän asti. Tietysti voin käyttää hiilihydraatteja maltillisesti. Näin pohdin. Jotenkin olen kallistunut monipuolisen ravinnon puolelle. Mutta tiedä häntä. 

Aloittaja. 

Vierailija
46/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta vaikeita asioita. Ajan aina itseni sellaisiin vaikeuksiin, mihin harvat muut olisivat itsensä ajaneet. Tämä on siis vain jäävuoren huippu. 

Aloittaja. 

Vierailija
47/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tässäkin mielessä olen varmaankin sitten geneettisesti heikkoa laatua, kun en tavallaan kykene varastoimaan energiaa turvallisesti (ei viskeraalisesti). Mutta katsellaan. Katsellaan. 

Aloittaja. 

Vierailija
48/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan kauan rasvamaksan mahdollinen parantuminen vie aikaa? 

Aloittaja. 

Vierailija
49/49 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan kauan rasvamaksan mahdollinen parantuminen vie aikaa? 

Aloittaja. 

Ei mee kauan, jos syöt oikein, maksan hyväksi. Tärkein aine on voi, se hoitaa maksaa. Kaikki sokeri pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi