Rasvamaksa
Tehokkaita ravitsemusvinkkejä rasvamaksaan, kokemuksia? Ja voiko rasvamaksaan liittyä kipua ja muita vaivoja?
Onko totta, että muun muassa sitruunavesi ja vihreä tee sekä jogurtti sulattavat rasvaa?
Kommentit (49)
Kun on menossa myöhäisvaiheeseen eli kirroosiin, niin voi olla kipuja.
Alkoholi pois, rasvainen ruoka pois, sokeri pois, annoskoot kohtuullisiksi (ylimääräinen energia kerää rasvaa maksaan) ja liikuntaa lisää.
Vippaskonstit harvoin poistavat rasvaa, jos ruokavalio ja liikunta ei ole kunnossa.
Rasvamaksa lähtee ketoruokavaliolla. Pois hiilihydraatit ja ravinnoksi kasviksia, rasvaa ja sopivasti proteiinia.
Voikukkauute auttaa ja laihtuminen, kävely ja jumppa, erityisesti vatsan alueen.
Alkoholittomuus, lievä kalorivaje (jos on ylipainoa) sekä säännöllinen liikunta terveyssuositusten mukaisesti. Noilla saa suurimman kokonaishyödyn vähimmällä panostuksella.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholi pois, rasvainen ruoka pois, sokeri pois, annoskoot kohtuullisiksi (ylimääräinen energia kerää rasvaa maksaan) ja liikuntaa lisää.
Vippaskonstit harvoin poistavat rasvaa, jos ruokavalio ja liikunta ei ole kunnossa.
Alkoholia en ole juonut, mutta olen lohduttanut roskaruoalla ja makeilla leivoksilla (paistopiste ynnä muut) itseäni vaikeuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vippaskonstit harvoin poistavat rasvaa, jos ruokavalio ja liikunta ei ole kunnossa.Alkoholia en ole juonut, mutta olen lohduttanut roskaruoalla ja makeilla leivoksilla (paistopiste ynnä muut) itseäni vaikeuksissa.
Asia on sitten helppo, jätät roskaruuan ja leivonnaiset pois. Maksa alkaa korjata itse itseään.
Jos olet läski niin ene-dieetillä nopeasti rasvat maksasta ja keskivartalolta pois.
Rasvamaksahan on sokerin aiheuttama. Se paranee voita syömällä.
Olen nainen, jolla rasva kertyy ensimmäisenä vatsan alueelle. Eli rantapallo tikkujaloilla ja käsillä olisi mun rakenne äärimmäisen lihavana. Tällä hetkellä ylipainoa on noin 10kg. Mutta ongelmat alkavat jo eskaloitua.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet läski niin ene-dieetillä nopeasti rasvat maksasta ja keskivartalolta pois.
ene-dieetillä pilaa elimistönsä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö, käypä hoito suosituksissa läskeille.
Ja jos on terveysongelmia ja läski pitää hukata nopeasti niin sillä lähtee
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se elimistö on jo lihavuuden pilaama.
Sitruunamehu veden seassa auttaa maksaa toimimaan.
"Sitruunamehu tukee maksan toimintaa ja puhdistusmekanismeja. Se sisältää C-vitamiinia ja antioksidantteja, jotka suojaavat maksasoluja ja edistävät ruoansulatusta."
Ja kolmen päivän vesipaasto poistaa nopeasti rasvaa maksasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se elimistö on jo lihavuuden pilaama.
Ja enellä pilataan lopullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Olen nainen, jolla rasva kertyy ensimmäisenä vatsan alueelle. Eli rantapallo tikkujaloilla ja käsillä olisi mun rakenne äärimmäisen lihavana. Tällä hetkellä ylipainoa on noin 10kg. Mutta ongelmat alkavat jo eskaloitua.
Aloittaja.
Ene - dieetti on turhaa kiduttamista, kun saman voi tehdä ketoruokavaliolla. Hiilihydraatit niin alas kuin vain voi laittaa eli alle 20g/pvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä käytetään sairaaloissa, joten höpö höpö.
Liikunta, laihdutus sekä painon alentaminen ja ruokavaliosta pahat rasvat, sokeri, alkoholi yms. pois. Ei rasvamaksan hoitamiseen ole mitään troppeja tai eliksiirejä erityisemmin, vaan se tulee kuntoon elämäntapamuutoksilla. Rasvamaksa ei aiheuta kipua, ellei maksa sitten paisu liian rasvan vuoksi todella suureksi, jolloin maksa alkaa painamaan ympäröiviä kudoksia. Sitten voi tuntua painon tunnetta.
Mutta perusasioilla pääsee eteenpäin: eli syö terveellisesti ja kohtuudella ja aloita liikunta. Maksasta rasva lähtee aika tehokkaasti liikkelle jo muutaman kilon painonpudotuksella. Mutta kannattaa tähdätä pysyvään painonlaskuun sekä terveelliseen ruokavalioon. Rasvamaksa on sillä parannettavissa. Pitkällä aikajänteellä jatkuva rasvamaksa voi edetä kirroosiksi asti, joka alkaa olla jo vakava tila. Eli kannattaa toimia ajoissa, koska sitten ei tapahdu mitään peruuttamatonta.
Vihersmoothie vissiin kai myös sulattaa?