Mitä ajattelet naisesta, joka pitää hiuksensa aina ihan lyhyenä?
Naisystäväni käy parturissa joka toinen kuukausi leikkauttamassa hiuksensa. On aina ihan kynityn näköiset hiukset.
Kommentit (176)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
95% suomalaisista naisista on lyhythiuksisia.
mites siellä Venäjällä?
Mjeilä chevozenchentaperukkhi mjuooti njyyt. Khaiki kchaunniiz naizet meila. Paxu chiuksia taala. -Galina
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin suurin osa tähän ketjuun kirjoitetuista viesteistä on jonkin nuoren henkilön käsialaa. Mä oon x-sukupolvea, eli vanhempani kuuluvat suuriin ikäluokkiin. Suurten ikäluokkien naisilla pitkät hiukset olivat poikkeus. Siinä yksi syy, miksi näitä viestejä on outoa lukea. Mutta eikös niin, että ne ovat 1-2 henkilön kirjoittamia?
X-sukupolven miehiltä olen ainoastaan elämäni aikana kuullut sellaisia juttuja, ettei naisella saisi olla lyhyttä tukkaa.
Nuorempia miehiä ei kiinnosta. Eikä toki kaikkia X-sukupolven miehiäkään, osa on itsevarmoja.
Onpa kummallista, kun kuitenkin 80- ja 90-luvuillakin lyhyt tukka myös nuorilla naisilla oli ihan tavallinen juttu. Osalla oli pitkä, osalla lyhyt, eikä se ollut asia, josta olisi tehty jonkinlainen numero.
Onhan nykyäänkin lyhythiuksisia nuoria naisia, eikä siitä kukaan tee numeroa.
Tässä oli kuitenkin parikymmentä vuotta niin, että kaikilla nuorilla naisilla oli pitkät hiukset, ja se on kyllä edelleen hyvin paljon valtavirtaa verrattuna mainitsemieni vuosikymmenten tilanteeseen.
Bullshit. 20 vuotta sitten trendasi sähäkkä kananpersetukka trendikkäillä nuorilla naisilla, sitten Victoria Beckham -polkka, 2010-luvulla suoristettu long bob ja 2020-luvulla taas näkee parikymppisillä sellaista aivan lyhyeksi leikattu aktivistitukkaa noiden long bobien ja pixieiden lisäksi.
Toki ollut sitä pitkää pidennystukkaakin, mutta sinä olet selvästi kiinnittänyt valikoivasti huomiosi vain sellaisiin.
Sähäkkä kananpersetukka oli aikuisten naisten juttu, ei nuorempien. Mä ajattelen nyt näitä, jotka ovat kasvaneet aikuisiksi tämän parinkymmenen vuoden aikana. Kananpersetukka tuli muotiin 90-luvun lopussa ja sitä sitten vuosituhannen vaihteen jälkeen suosivat aikuiset. Long bob jne. eivät ole lyhyitä hiusmalleja, mutta edelleen, ne olivat jo aikuistuneiden hiusmalleja.
Pitkä pidennystukka jäi sinne millarin alkuun.
Höpsistä. Naisilla on iät ja ajat ollut lyhyeksi leikattuja hiuksia, erityisen paljon niitä oli 40-80-luvulla ja siksi Suomessakin oli partureita ja kampaamoita joka kadun kulmassa, kun lyhyet hiukset tarvitsevat enemmän hoitoa.
Muuten, pitkiä hiuksia jopa pidettiin epäsopivana naimisissa olevilla ja keski-ikäisillä tai yli naisilla ja vähintäin ne piti olla sidottu tiukasti yhteen tai nutturalla. Kirkkoon ei ollut mitään asiaa vapaana olevilla pitkillä hiuksilla. Eikä työelämään tai kodin ulkopuolelle.
Ei kuulu mulle toisten hiustyylit. Hanki elämä ja keskity siihen. Sitä mieltä.
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt tukka sopii varmasti juuri sille naiselle, joka tykkää pitää hiuksensa lyhyinä. Jokaisen oma valinta! Minäkin tykkään lyhyestä tukasta. N56
Mia Farroy lyhyin hiussängin teki 70-luvulla vaikutuksen aika lailla gkobaalisti.
Muistamme Mian Peyton Placesta ja Rosemaryn painajaisesta, me jotka muistamme hempskutin hyvin tosi vanhoja asioita.
Mia oli 60-luvullalsulaja Frank Sinatran avuisiippa. Muistamme Sinatran ainakin My Ways' ta.
Kyllähän sellaiset lyhyet hiukset naisella kauhistuttaa, näin miehenä. En ymmärrä lyhyttukkaisten naisten muodostamia ihmisjoukkoja.
Jos on aivan Audrey Hepburnin näköinen niin ok?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt tukka sopii varmasti juuri sille naiselle, joka tykkää pitää hiuksensa lyhyinä. Jokaisen oma valinta! Minäkin tykkään lyhyestä tukasta. N56
Mia Farroy lyhyin hiussängin teki 70-luvulla vaikutuksen aika lailla gkobaalisti.
Muistamme Mian Peyton Placesta ja Rosemaryn painajaisesta, me jotka muistamme hempskutin hyvin tosi vanhoja asioita.
Mia oli 60-luvullalsulaja Frank Sinatran avuisiippa. Muistamme Sinatran ainakin My Ways' ta.
Viimeisen tekstikappaleen sekoitti viinilasi joka uhkasi kaatua kännykän päälle. Sori tuosta lausesotkusta.
Kyllä se joillakin näyttää hyvältä. Ehkä yhdellä sadasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos on aivan Audrey Hepburnin näköinen niin ok?
Tai Halle Berry.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vissiin suurin osa tähän ketjuun kirjoitetuista viesteistä on jonkin nuoren henkilön käsialaa. Mä oon x-sukupolvea, eli vanhempani kuuluvat suuriin ikäluokkiin. Suurten ikäluokkien naisilla pitkät hiukset olivat poikkeus. Siinä yksi syy, miksi näitä viestejä on outoa lukea. Mutta eikös niin, että ne ovat 1-2 henkilön kirjoittamia?
X-sukupolven miehiltä olen ainoastaan elämäni aikana kuullut sellaisia juttuja, ettei naisella saisi olla lyhyttä tukkaa.
Nuorempia miehiä ei kiinnosta. Eikä toki kaikkia X-sukupolven miehiäkään, osa on itsevarmoja.
Onpa kummallista, kun kuitenkin 80- ja 90-luvuillakin lyhyt tukka myös nuorilla naisilla oli ihan tavallinen juttu. Osalla oli pitkä, osalla lyhyt, eikä se ollut asia, josta olisi tehty jonkinlainen numero.
Tässä oli kuitenkin parikymmentä vuotta niin, että kaikilla nuorilla naisilla oli pitkät hiukset, ja se on kyllä edelleen hyvin paljon valtavirtaa verrattuna mainitsemieni vuosikymmenten tilanteeseen.
Bullshit. 20 vuotta sitten trendasi sähäkkä kananpersetukka trendikkäillä nuorilla naisilla, sitten Victoria Beckham -polkka, 2010-luvulla suoristettu long bob ja 2020-luvulla taas näkee parikymppisillä sellaista aivan lyhyeksi leikattu aktivistitukkaa noiden long bobien ja pixieiden lisäksi.
Toki ollut sitä pitkää pidennystukkaakin, mutta sinä olet selvästi kiinnittänyt valikoivasti huomiosi vain sellaisiin.
Sähäkkä kananpersetukka oli aikuisten naisten juttu, ei nuorempien. Mä ajattelen nyt näitä, jotka ovat kasvaneet aikuisiksi tämän parinkymmenen vuoden aikana. Kananpersetukka tuli muotiin 90-luvun lopussa ja sitä sitten vuosituhannen vaihteen jälkeen suosivat aikuiset. Long bob jne. eivät ole lyhyitä hiusmalleja, mutta edelleen, ne olivat jo aikuistuneiden hiusmalleja.
Höpsistä. Naisilla on iät ja ajat ollut lyhyeksi leikattuja hiuksia, erityisen paljon niitä oli 40-80-luvulla ja siksi Suomessakin oli partureita ja kampaamoita joka kadun kulmassa, kun lyhyet hiukset tarvitsevat enemmän hoitoa.
Muuten, pitkiä hiuksia jopa pidettiin epäsopivana naimisissa olevilla ja keski-ikäisillä tai yli naisilla ja vähintäin ne piti olla sidottu tiukasti yhteen tai nutturalla. Kirkkoon ei ollut mitään asiaa vapaana olevilla pitkillä hiuksilla. Eikä työelämään tai kodin ulkopuolelle.
Siis mikä tuossa oli höpsistä? En minä kirjoittanut, että lyhyitä hiuksia ei naisilla ole ollut, kirjoitin, että viimeisen parinkymmenen vuoden ajan nuoret naiset eivät ole suosineet lyhyitä malleja, vaan lähes kaikilla on ollut pitkät hiukset. Mikä siis oli höpsis?
Ja ps. Mun mielestä se, että lyhyitä hiuksia on ollut naisilla suunnilleen sadan vuoden ajan, ei ole "iät ja ajat", vaan että lyhyet hiusmallit ovat aika moderni keksintö.
Lyhyistä hiuksista ei voi naarasta vetää perässään, siitä johtuu tämä joidenkin kivikauden tasolle jääneiden miesten pelko lyhythiuksisa naisia kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ja ps. Mun mielestä se, että lyhyitä hiuksia on ollut naisilla suunnilleen sadan vuoden ajan, ei ole "iät ja ajat", vaan että lyhyet hiusmallit ovat aika moderni keksintö.
Ja sitten oli niitä ihan klaneja naisia jotka hiusten lisäksi putsasivat kaikki karvat nahoistaan. Muotijuttu vai syöpäläisharmi? Ihan sisämajoituksessa asuivat antiikkiaikaa.
Vierailija kirjoitti:
Hän haluaa olla poikamaisen/miesmäisen näköinen.
Voi resukka se hiusten pituus ei tee naistesta miehekästä sen sijaan jätkät joilla on pitkä hevitukka on naurettavan näköisiä.
Hiusmuoti(-kin) vaihtelee. Mun nuoruudessani tytöillä oli lyhyet hiukset ja säkkärä permanentti ja minä olin outo lintu kun oli pitkät suorat hiukset. Nykyisin hiusten pitää olla pitkät ja mielellään jatkeiden kanssa. Kohta tyyli voi hyvinkin muuttua, niin on muuttunut aina ennenkin. Edelleen olen epämuodikas eli ei ole lyhyttä mummupermanenttia vaan iloinen otsis ja polkka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten oli niitä ihan klaneja naisia jotka hiusten lisäksi putsasivat kaikki karvat nahoistaan. Muotijuttu vai syöpäläisharmi? Ihan sisämajoituksessa asuivat antiikkiaikaa.
Knossoksen minolaisnaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep! Pitkä, auki hulmuava tukka on suorastaan vapauden symboli. Siksihän niitä oli hipeillä.
Ja nykyään yhä enemmän, kun tietty fundamentalistinen uskonto/kulttuuri valtaa alaa Suomessakin.
On meillä Suomessa jotain hellarimummojakin edelleen olemassa, jotka paheksuvat auki olevaa, pitkää tukkaa. Tietyn tyyppisille konservatiivinaisille kunnollisen naisen tukka on sellainen lyhehköksi leikattu, laitettu kypärä.
Misseiksi on kaikkina aikoina valittu yleensä pitkätukkaisia naisia.
Joo en ookkaan. Paitsi tässä ketjussa, jossa naisten lyhyestä tukasta pitäisi olla jotain mieltä.