Miksi jotkut liittyvät jehovantodistajiin tai helluntaikirkkoon kun tulevat uskoon?
Miksi ei voi vain uskoa Jumalaan itsekseen? Tarvitaanko uskossaolemiseen jotain hurmoshenkistä porukkaa ympärille?
Kommentit (137)
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.
Ja heidät on helppo manipuloida mukaan kaiken maailman hurmoshenkisiin ryhmiin ja kultteihin.
Vierailija kirjoitti:
Introvertti ihminen jos tulee uskoon sitä pelottaa niin paljon mennä johonkin seurakuntaan missä joutuu pakkososiaaliseen kanssakäymiseen. Parasta olla yksin vaan - kyllä Jumala tietää ja näkee ja hyväksyy sellaisenkin ihmisen.
Olet aivan oikeassa ja mulla vähän sama "ongelma"! Ei tarvi väkisin osallistua tai edes kuulua mihinkään seurakuntaan. En minäkään kuulu. Olen nyt toistaiseksi vain livelähetyksiä katsellut netin kautta Martin kirkon Ilpoistenpiirin sanan ja rukouksen illoista. Välillä on parempia ja välillä huonompia puhujia. Myös rukoilu muiden kanssa yhdessä tuntuu toistaiseksi vähän vieraalta, mutta katsotaan josko joskus rohkaistuisin. Eikä tarvitse toki edes. Uskoa voi niin monella tavalla - kaikilla meillä on omannäköinen vaellus täällä.
Siunausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyttäreni on sekaantunut jehovista. Tämä on meille kovin vaikeata
En tiedä mitä tehdä
Yritä puhua tyttäresi kanssa, ja näytä Raamatusta että Jehovan todistajat ovat pahasti ristiriidassa sen kanssa. Ja tärkein, rukoile tyttäresi pelastuksen puolesta!
Kaikkea Hyvää!
Voi olla vaikeaa, koska Jehovan todistajat tuntevat Raamatun tosi hyvin ja aina löytävät sieltä vastauksen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tehdä
Yritä puhua tyttäresi kanssa, ja näytä Raamatusta että Jehovan todistajat ovat pahasti ristiriidassa sen kanssa. Ja tärkein, rukoile tyttäresi pelastuksen puolesta!
Kaikkea Hyvää!
Voi olla vaikeaa, koska Jehovan todistajat tuntevat Raamatun tosi hyvin ja aina löytävät sieltä vastauksen.
Olisi kiva esim. tietää, miten selittävät sen että Jeesus on heistä yhtä kuin arkkienkeli Mikael. Täysin Raamatun vastaista esim. se.
Mutta rukoilla tosiaan voi ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on helluntailainen. Se mitä en niissä ymmärrä, on se että voivat olla vaikka minkälaisia rikoksia tehneitä, mutta kun heillä on usko Jeesukseen, pääsy taivaaseen on taattu. Serkkunikin on pettänyt aikanaan lastensa isää tämän kaverin kanssa ja mennyt uudestaan naimisiin. Eli jotkut elävät todella syntisesti ja minun mielestäni rikkovat Raamatun ohjeita mutta silti ovat varmoja että taivaaseen pääsevät riippumatta omasta käytöksestään,
No se syntien anteeksiantamus on vähän niin kuin se juttu kristinuskossa, Jeesus sovitti omalla kuolemallaan ja ylösnousemuksellaan koko maailman synnit. Mutta ei ole tarkoitus elää kuin pellossa vaan "mennä ja olla enää syntiä tekemättä" ja siihenhän ei kukaan pysty, ainakin ajattelee joskus lähimmäisestään pahaa jos ei muuta, silloin saamme luottaa että kun vilpittömästi kadumme saamme senkin anteeksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska eksyneet lampaat juoksevat totuuden perässä. Totuus tappaa armon ja armo totuuden. Ihmiset rakastavat sitä pimeyteen vievää totuutta enemmän kuin vapauttavaa armoa.
Mitä selität? Jeesuksesta sanottiin että hän oli täynnä armoa ja totuutta. Mutta ei todellakaan mitään pimeyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.
Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia. Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.
Koska esim juoruilu ja pahan puhuminen on samalla viivalla ihmisten silmissä isojen rikosten kanssa. Kaikki ovat ns yhtä lailla syntisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä mitä tehdä
Kaikkea Hyvää!
Heillä on vähän omanlainen raamattu - ja sen tulkinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia. Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.
Koska esim juoruilu ja pahan puhuminen on samalla viivalla ihmisten silmissä isojen rikosten kanssa. Kaikki ovat ns yhtä lailla syntisiä.
En nyt oikein pitäisi jotain juoruilua samanlaisena syntinä kuin vaikka tappamista.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen rikkinäinen, ja vauvasta asti hellareissa, siellä edelleen äidin mieliksi. Eipä kyllä muuten oikein innosta, siirtyisin mielummin kirkkoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein pitäisi jotain juoruilua samanlaisena syntinä kuin vaikka tappamista.
Joo kyllä on isompia syntejä ja pienempiä syntejä. Kumpikin noista toki vaatii parannusta - ihmisen tappaneen ihmisen täytyy kyllä yleensä tehdä aika lailla iso muutos elämässään ollakseen uudestisyntynyt kristitty.
Jehovan todistajiin liittyvät usein manipuloidaan.
Niissä saa sikailla ja mokailla ihan rauhassa, kaltaistensa seurassa. Käsienpesua ja omatunnon puhdistusta on tarjolla aina tarvittaessa.
Hellari äitiäni haastan siitä, kun hän on sitä mieltä, että usein kirkossa olevat eivät ole oikeasti uskovaisia. Eli hän ajattelee, että oikeasti uskovat haluaa johonkin hellareihin tms. Mutta eihän se niin mene. Kaikissa esim ortodokseissa ja ev. Lut kirkossa on oikeasti uskovaisia ihmisiä. En ole koskaan ymmärtänyt tuota ajatustyyliä, että vain jonkun yhden liikkeen uskovat olisi oikeasti uskovaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Serkkuni on helluntailainen. Se mitä en niissä ymmärrä, on se että voivat olla vaikka minkälaisia rikoksia tehneitä, mutta kun heillä on usko Jeesukseen, pääsy taivaaseen on taattu. Serkkunikin on pettänyt aikanaan lastensa isää tämän kaverin kanssa ja mennyt uudestaan naimisiin. Eli jotkut elävät todella syntisesti ja minun mielestäni rikkovat Raamatun ohjeita mutta silti ovat varmoja että taivaaseen pääsevät riippumatta omasta käytöksestään,
Ehkä hän sitten liityttyään hell.srk ei ole tehnyt haureutta. Sama koskee myös muita rikoksia, jotka tehty ennen uskoon tuloa.
Haureutta on harjoitettu nimenomaan uskossa eläen. Mutta se taitaa olla sitä parempaa haureutta sitten...
Profeetta Hoosealle ei Herra antanut vaihtoehtoa, vaan käski. Tilanne tuolloin oli sikäli vakava, ettei Herra voinut antaa Hoosealle muuta vaihtoehtoa. Tämä on ainoa kerta kun on käsketty ottaa haureellinen nainen.
Hoosea 1:2 Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta".
Sinänsä haureellisen naisen hankkiminen ei ole kiellettyä, kunhan ei tee aviorikosta. Siitä on tarkat määräykset erokirjaa myöten. Äkkiä katsoen ei kovin viisasta sortua haureelliseen naiseen. Lankeemuksesta voi kuitenkin nousta tekemällä parannuksen.
Minun aviomieheni kehtasi kehua tällä Raamatun paikalla, että Jumala käski hänen ottaa haureellinen nainen vaimoksi. Eli minut!
Aivan uskomatonta, että saattoi loukata tälläsellä mua ja olimme vasta menneet naimisiin silloin.
Kuka mies puhuu vaimolleen tuolla tavalla, varsinkin, kun Jumala johdatti yhteen? Sillä ei ollut mitään muuta tarkoitusta, kuin saada mut tuntemaan itseni huonoksi ihmiseksi. Sairasta.
Nyt tällä hetkellä se on minun aviomieheni, joka on hylännyt minut, vaikka hänellä ei siihen oikeutta ole Jumalan silmissä.
Hän on siis omasta mielestään harras uskova ja vähän parempi kuin sukulaisemme, jotka hekin ovat uskossa.
Voin sanoa, että takaisin en sitä miestä ota vaikka miten anelisi.
Syntiä on jättää vaimo. Jätetty osapuoli ei ole haureellinen ja voi mennä uusiin naimisiin kun kerran on esittää erokirja. Näin olen tulkinnut Raamattua.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kuulostaa kyllä oudolta, varsinkin kun kirjoittaja tarkensi ettei kyse ollut ennen uskoontuloa tapahtuneista jutuista. Ei se toden totta mene niin, että voi tehdä mitä vaan ja sitten saisi sen lähtiessään tästä maailmasta automaattisesti anteeksi. Parannus tulee tehdä ja katua vääriä tekoja. Synnittömiä emme toki ole silti.
....Ja muistakaahan:
"Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa" Joh. 3:3
On sitten helluntailainen tai mikä vain kristitty!