Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3.1
Areenassa Luojan lapset (v-lestadiolaisista) vol 3. Keskustelu on poistettu.
Mikä tekee tästä aiheesta maailman sensuroidumman?
Kommentit (9565)
Apostolit kertoi naisista : tulleet juoruisiksi / touhuisiksi/ aina opetusta saamassa eikä koskaan tule totuuden tuntoon. Korvasyyhyyn opetuksia . Etsivät itselleen opettajia . ( Kuin noidat ) . Ulkokultaisuus . Vanhan liiton hapatus ulkokultaisuus .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse katson nuorison ehostamista lempein ja ymmärtävin silmin ja toivon, että nuoren itsetunto vahvistuisi ja hän oppisi hyväksymään itsensä. Vanhemman henkilön harmaiden hiusten värjäämisestä ajattelen samoin.
Olen siinä mielessä onnekas, että ulkonäköasiat eivät oikeastaan kiinnosta minua. Pääasia, että on siisti ja puhdas ihmisten ilmoilla ollessaan.
-vl"
Kirjoitat ihan kauniisti mutta jotenkin ylemmyyden tuntuisesti, lempeästi ylhäältä alas päin toivoen että heikko-itsetuntoisetkin oppisi hyväksymään itsen ja jättäisi meikit tai hiussävyt sen myötä pois. Niinkuin sinä. Että se sinun malli on parempi ja toivottavampi, kehittyneempi. Kun itseä ei kiinnosta on helpompi ajatella että kyseessä on heikko itsetunto. Ei se välttämättä ole sitä mutta jotkut on esteettisesti suuntautuneempia enemmän kuin toiset.
Moni vl sävyttää harmaat piiloon omalla värillä ja sillä ei ole uskomisen kanssa tekemistä. Eikä itsetunnon. Ei tarvi perustella miksi haluaa näyttää tietyltä kun jokaisella on omat halut. Ei minuakaan kiinnosta moni asia mikä jollekkin muulle on tärkeä. En silti toivo että muut muuttuisivat minun kaltaiseksi ja jättäisi itselle tärkeän asian pois.
"toivoen että heikko-itsetuntoisetkin oppisi hyväksymään itsen ja jättäisi meikit tai hiussävyt sen myötä pois. Niinkuin sinä. Että se sinun malli on parempi ja toivottavampi, kehittyneempi. "
Näin en kirjoittanut enkä näin myöskään ajattele. En ajattele, että meikki on osoitus heikosta itsetunnosta, mutta ajattelen, että nuorena ylikorostunut suhde ulkonäköön on usein huonosta itsetunnosta kumpuavaa.
Olisi kiva, jos ei tehtäisi tulkintoja rivien välistä.
No hyvin moni ei ajattele, että nuoren tai minkään ikäisen 'ylikorostunut' (kuka sen määrittää??) suhde ulkonäköön kertoisi huonosta itsetunnosta. Ei kannattaisi noin helposti vetää noin kärjistettyjä johtopäätöksiä.
Tuota on tutkittu. Vahva ja laaja tutkimusnäyttö vahvistaa, että nuorten matala itsetunto liittyy kiinteästi korostuneeseen ulkonäön tarkkailuun (engl. body surveillance), kehotyytyväisyyden puutteeseen sekä voimakkaaseen tarpeeseen muokata ja parantaa omaa ulkonäköä.
Esim. Minnesotan yliopistossa tehty laaja pitkittäistutkimus Project EAT :
Keskeinen tulos: Meta-analyysi vahvisti, että kun yksilön sisäinen itsearvostus ja itsetunto ovat alhaalla, huomio siirtyy ulkoisiin arviointikriteereihin. Tämä ilmenee ulkonäön jatkuvana monitorointina, peilailuna, vertailuna ja pyrkimyksenä muuttaa ulkoista olemusta sosiaalisen hyväksynnän saavuttamiseksi.
Onko yksilön itsearvostus ja itsetunto alhaalla myös silloin, kun yksilö tarkkailee tai arvioi toisten yksilöiden ulkonäköä ja tekee sen perusteella päätelmiä näistä toisista ihmisistä? Kai tätäkin on tutkittu?
Ei tästä kannata tehdä mitään kiistakapulaa.
Yritetään me kasvattajat luoda sellainen ilmapiiri, että nuori kokee olevansa ihan yhtä hyväksytty meikillä tai ilman. Että kenenkään ei tarvitsisi ajatella, että ei voi lähteä kotoaan ilman meikkiä. Koti koetaan turvalliseksi paikaksi, tehdään me aikuiset turvallinen paikka myös muusta maailmasta.
Ei meikkiasiat koske tietenkään pelkästään nuoria ja/tai epävarmoja vaikka vaikutatkin ajattelevan, että meikkaamisen tulisi olla kaikille vain enintään nuoruuteen kuuluva ja ohimenevä elämän epävarmuusvaihe.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lestadiolaisuus rajoita ammatteja joihin voi opiskella?
Suurin osa normaaleista ammateista tuskin on mitenkään sopimattomia lestadiolaiselle. Mieleen tulee Alkon myyjä ja baarimikko lähinnä. Joku näyttelijä ei taida olla normaali ammatti. Niin ja en ole koskaan kuullut lestadiolaisesta gynekologista, mutta tämä liittynee siihen että gynekologien toimenkuvaan voi kuulua abortit, mutta tuolla perusteella moni muukin kuin lestadiolainen valitsisi toisen ammatin.
Näyttelijän ammatti on täysin normaali ammatti tietenkin.
Lakia noudatetaan roomalaisille Italiassa kirje luku 13 . Gynekologit tekee mitä laki määrää terveyden ylläpitämiseksi ja lääkärit. Laittomiin abortteihin on kuollut ihmisiä ja ne tehdään lääketieteellisesti oikein . Heikkohermoisille ei edes hoitotyö sovellu . Et sä täällä syrji ihmisiä sukupuolen mukaan minkään uskonnon varjolla . Etkä saa palkkaa tekemättömästä työstä ! Moisia miesten oppeja ! Meillä on miehiä gynegologina myös eri uskonnoista . Meillä on eläin lääkärit myös Afrikan poppamiehiä . Mutta täällä noudatetaan Lakeja eikä ketään syrjitä sukupuolen mukaan .
Ei lääkärin tehtävä ole valikoida tai erotella ihmisiä tai syrjiä edes alkoholisteja terveysasemalla kuten tiedetään että syrjitty on eikä autettu .
Raha Jumala ohjaa myös lestolahkoisia .
Mitäs Bible kertomaan 2000 vuotta sitten näistä autoista , junista, lentokoneista , et sä nyt voi niitäkään käyttää kun ne ei löydy Raamatusta .
Ja sitten nämä uskontojen jäteruuat kuten myydään rahajumalan takia puujauhoja ja elukan nahkoja ruokana .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen mitä en ymmärrä ollenkaan ja mikä on minun mielestä jopa raamattua vastaan on nämä ihmisten ulkonäkösäännöt. Saa olla meikkaamatta ja värjäämättä mutta ei saa oletta muilta samaa. Koska ei Jeesuskaan niihin ota kantaa. Miksi ihminen voi itse kehittää tämmöisiä sääntöjä ohi raamatun. Ymmärrän että ne on kulttuurikysymyksiä ja ennen prostituoidun merkki. Mutta miksi nykyään pidetään kiinni samoista säännöistä kun ei ole enää sitä synnillistä sivumerkitystä. Nehän on muuttuneet tyhjiksi perinnäissäännöiksi. Ja jos perustellaan vaatimattomalla ulkonäöllä niin silloin pitäisi pukeutua tyyliin säkkeihin ja ryysyihin ja antaa hiusten ja parran sojottaa miten sattuu. Epäloogisuus hiertää tämmöisissä kysymyksissä. Ja se että niistä tehdään uskon kysymyksiä. Yhäkin voidaan sanoa että sillä ja tällä on maailmallinen ulkonäkö. Mikä edes on maailmallinen. Mehän kaikki ihmiset ollaan maailmasta ja maailmallisia. Ei se ole sen kummempaa kuin kauniit vaatteet ja kampaajan leikkaamat kampaukset tai kodin koristaminen. Mikä logiikka että ihmisen pitäisi näyttää eriltä kuin itse haluaa. Miksi nämä on merkkejä uskosta mutta moni muu vastaava ei ole. Eikö näissä haise ihmisen kädenjälki aika vahvasti,
Olen samaa mieltä, että ei saa kehittää sääntöjä.
Ulkonäköön liittyy minusta kaksi näkökulmaa: 1) se, että meidät on luotu Jumalan kuvaksi ja 2) se, että ulkonäköasiat kuuluvat omantunnonasioihin (ehdonvallan alle).
1) Jos ajattelen, että Jumala on luonut minut omaksi kuvakseen, niin minusta tuntuu pahalta ruveta tuota Jumalan luomusta "korjailemaan".
2) Omantunnon asioissa meillä on jokaisella omat kiusaukset, helmasynnit ja erilainen toleranssi eri asioille. Raamatun mukaan tärkeää on, että mikään asia ei nouse uskoa tärkeimmäksi ja yhteinen rakkaus säilyy. Tämä tarkoittaa sitä, että joku toinen voi käyttää meikkiä hyvällä omalla tunnolla, mutta jonkun toisen omatunto sairastuu siitä. Etenkin nuorena, kun itsetunto on kovin hauras, voi ulkonäköasiat olla isoja seikkoja. Jollekin ulkonäköasiat nousevat niin tärkeiksi, että jopa usko vaarantuu. Kenen näkemyksen mukaan näissä toimitaan? Eipä siitäkään voi muuta ohjeistaa, kuin sen, että pyritään toimimaan niin , että rakkaus säilyy uskovaisten kesken. Toivoisin, että vanhemmat suhtautuisivat nuorempiin ymmärtäväisesti, vaikka oman nuoruutensa aikaan ovat toimineet toisin.
Itse katson nuorison ehostamista lempein ja ymmärtävin silmin ja toivon, että nuoren itsetunto vahvistuisi ja hän oppisi hyväksymään itsensä. Vanhemman henkilön harmaiden hiusten värjäämisestä ajattelen samoin.
Olen siinä mielessä onnekas, että ulkonäköasiat eivät oikeastaan kiinnosta minua. Pääasia, että on siisti ja puhdas ihmisten ilmoilla ollessaan.
-vl
Hesekiel
Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät, kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi. 11Minä kaunistin sinut koruilla ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut. 12Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan. 13Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut. 14Sinun maineesi kiiri kansojen keskuuteen, niin kaunis olit, olit täydellinen ihanuudessasi, jonka minä sinulle lahjoitin. Näin sanoo Herra Jumala.Sallinette päivän huumoripläjäyksen (made by AI):
Minä tasoitin sinun ihosi peittävällä meikkivoiteella, sivelin kasvoillesi hehkuvaa valopuuteria, piirsin poskiisi syvät varjostukset ja asetin upean punan sinun huulillesi.
11 Minä kaunistin sinut kestopigmentoinneilla ja silotin otsasi botuliinipiikeillä, minä kohotin ilmeesi sulavilla mesolangoilla ja muotoilin leukaasi siveltimellä terävämmät linjat.
12 Minä kiinnitin silmiisi tuuheat ripsienpidennykset, piirsin kestovärillä kaaret sinun kulmiisi ja asetin poveesi täyteläiset rintaimplantit.
13 Sinä koristauduit korostusväreillä ja sävyttävillä seerumeilla, sinun ääriviivasi olivat hienointa meikkitaiteilijan työtä ja siluettisi esteettisen kirurgian taidonnäyte. Niin sinusta kehkeytyi virheetön ja siloteltu nainen, sosiaalisen median syötteeseen olisit kelvannut.
14 Sinun maineesi kiiri seuraajien keskuuteen, niin symmetrinen olit, olit täydellinen ehostetussa ja muokatussa ihanuudessasi, jonka minä meikkipeilin ääressä ja klinikan tuolilla sinulle lahjoitin.
Näin sanoo ihminen.
😅
ÄLÄ SINÄ LESTAJUUDAS SANO KETÄÄN EPÄPYHÄKSI MINKÄ JEESUS NASARETILAINEN ON JO PYHITTÄNYT . ÄÄLIÖ . Ja muut autosi talosi käännyt pois pahuudestasi lähdet seuraamaan Jeesusta sandaalit jalassa .
Mietin tässä sellaistakin, että joillekin naisille tulee synnytyksistä pahoja repeämiä, todella isoja raskausarpia raskaudesta, suonikohjuja ja vaikka mitä vaivoja. Ei se ole mun mielestä mitenkään reilu ajatus, että nainen joutuu aina vaan uhraamaan sekä ulkonäkönsä että ottamaan terveydelliset ongelmat ja miehille ei tuu mitään seurauksia seksistä. Ei mitään. En todellakaan suostuisi. Kyllä noi jutut vaikuttais omaan oloon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja toinen mitä en ymmärrä ollenkaan ja mikä on minun mielestä jopa raamattua vastaan on nämä ihmisten ulkonäkösäännöt. Saa olla meikkaamatta ja värjäämättä mutta ei saa oletta muilta samaa. Koska ei Jeesuskaan niihin ota kantaa. Miksi ihminen voi itse kehittää tämmöisiä sääntöjä ohi raamatun. Ymmärrän että ne on kulttuurikysymyksiä ja ennen prostituoidun merkki. Mutta miksi nykyään pidetään kiinni samoista säännöistä kun ei ole enää sitä synnillistä sivumerkitystä. Nehän on muuttuneet tyhjiksi perinnäissäännöiksi. Ja jos perustellaan vaatimattomalla ulkonäöllä niin silloin pitäisi pukeutua tyyliin säkkeihin ja ryysyihin ja antaa hiusten ja parran sojottaa miten sattuu. Epäloogisuus hiertää tämmöisissä kysymyksissä. Ja se että niistä tehdään uskon kysymyksiä. Yhäkin voidaan sanoa että sillä ja tällä on maailmallinen ulkonäkö. Mikä edes on maailmallinen. Mehän kaikki ihmiset ollaan maailmasta ja maailmallisia. Ei se ole sen kummempaa kuin kauniit vaatteet ja kampaajan leikkaamat kampaukset tai kodin koristaminen. Mikä logiikka että ihmisen pitäisi näyttää eriltä kuin itse haluaa. Miksi nämä on merkkejä uskosta mutta moni muu vastaava ei ole. Eikö näissä haise ihmisen kädenjälki aika vahvasti,
Ulkonäköön liittyy minusta kaksi näkökulmaa: 1) se, että meidät on luotu Jumalan kuvaksi ja 2) se, että ulkonäköasiat kuuluvat omantunnonasioihin (ehdonvallan alle).
1) Jos ajattelen, että Jumala on luonut minut omaksi kuvakseen, niin minusta tuntuu pahalta ruveta tuota Jumalan luomusta "korjailemaan".
2) Omantunnon asioissa meillä on jokaisella omat kiusaukset, helmasynnit ja erilainen toleranssi eri asioille. Raamatun mukaan tärkeää on, että mikään asia ei nouse uskoa tärkeimmäksi ja yhteinen rakkaus säilyy. Tämä tarkoittaa sitä, että joku toinen voi käyttää meikkiä hyvällä omalla tunnolla, mutta jonkun toisen omatunto sairastuu siitä. Etenkin nuorena, kun itsetunto on kovin hauras, voi ulkonäköasiat olla isoja seikkoja. Jollekin ulkonäköasiat nousevat niin tärkeiksi, että jopa usko vaarantuu. Kenen näkemyksen mukaan näissä toimitaan? Eipä siitäkään voi muuta ohjeistaa, kuin sen, että pyritään toimimaan niin , että rakkaus säilyy uskovaisten kesken. Toivoisin, että vanhemmat suhtautuisivat nuorempiin ymmärtäväisesti, vaikka oman nuoruutensa aikaan ovat toimineet toisin.
Itse katson nuorison ehostamista lempein ja ymmärtävin silmin ja toivon, että nuoren itsetunto vahvistuisi ja hän oppisi hyväksymään itsensä. Vanhemman henkilön harmaiden hiusten värjäämisestä ajattelen samoin.
-vl
Hesekiel
Minä puin sinut kirjailtuihin juhlavaatteisiin, panin jalkaasi pehmeät nahkakengät, kiedoin päähäsi pellavaisen liinan ja asetin upean viitan harteillesi. 11Minä kaunistin sinut koruilla ja sinun ranteesi kultarenkailla ja kiedoin kaulaasi kultaiset ketjut. 12Minä kiinnitin nenääsi kultarenkaan, ripustin korut sinun korviisi ja laskin hiuksillesi kimaltavan otsarivan. 13Sinä koristauduit kullalla ja hopealla, sinun vaatteesi olivat hienointa pellavaa ja kallista, kirjailtua kangasta. Ruoaksesi sait parhainta vehnäleipää, hunajaa ja oliiviöljyä. Niin sinusta kehkeytyi ihanan kaunis nainen, kuninkaille olisit kelvannut. 14Sinun maineesi kiiri kansojen keskuuteen, niin kaunis olit, olit täydellinen ihanuudessasi, jonka minä sinulle lahjoitin. Näin sanoo Herra Jumala.Sallinette päivän huumoripläjäyksen (made by AI):
Minä tasoitin sinun ihosi peittävällä meikkivoiteella, sivelin kasvoillesi hehkuvaa valopuuteria, piirsin poskiisi syvät varjostukset ja asetin upean punan sinun huulillesi.
11 Minä kaunistin sinut kestopigmentoinneilla ja silotin otsasi botuliinipiikeillä, minä kohotin ilmeesi sulavilla mesolangoilla ja muotoilin leukaasi siveltimellä terävämmät linjat.
12 Minä kiinnitin silmiisi tuuheat ripsienpidennykset, piirsin kestovärillä kaaret sinun kulmiisi ja asetin poveesi täyteläiset rintaimplantit.
13 Sinä koristauduit korostusväreillä ja sävyttävillä seerumeilla, sinun ääriviivasi olivat hienointa meikkitaiteilijan työtä ja siluettisi esteettisen kirurgian taidonnäyte. Niin sinusta kehkeytyi virheetön ja siloteltu nainen, sosiaalisen median syötteeseen olisit kelvannut.
14 Sinun maineesi kiiri seuraajien keskuuteen, niin symmetrinen olit, olit täydellinen ehostetussa ja muokatussa ihanuudessasi, jonka minä meikkipeilin ääressä ja klinikan tuolilla sinulle lahjoitin.
Näin sanoo ihminen.
😅
Esther joutui kaunistautumaan SULTTAANille teini ikäisenä . Mutta se olikin vanhaa liittoa hapatusta ennen Jeesuksen syntymää .
VANHA LIITTO VANHENI 2026 VUOTTA SITTEN KUN JEESUS MESSIAS SYNTYI MAAN PÄÄLLE . IKÄVÄÄ ETTÄ JÄITTE SINNE .
Sukupuolitaudit hoidetaan nykyään lääkkeillä mutta ei teiltä koska niitä lääkkeitä ei ollut vielä Raamatun aikaan keksitty .
Mies makaa miehen kanssa ja niiden nimet on Mooses ja Aaron .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-vl
Hesekiel
Näin sanoo ihminen.
Tuossahan tuo ero aika selvästi on. Raamatussa Jumala kuvaa kuinka hän ikään kuin kehystää taideteoksensa vaatteilla ja koruilla, ihminen haluaa piirtää sen teoksen uudestaan.
Raamatun ajan naiset meikkasivat ja hoitivat ihoaan aktiivisesti, sillä Lähi-idän kuuma, kuiva ja aurinkoinen ilmasto vaati kehon suojaamista. Kauneudenhoito ei ollut vain turhamaisuutta, vaan usein välttämätöntä hygieniaa ja hyvinvointia. Sekä arkeologiset löydöt (kuten hienot voidepullot, peilit ja meikkilusikat) että Raamatun tekstit vahvistavat kosmetiikan laajan käytön.
Meikkaamisella korostettiin piirteitä ja suojauduttiin hyönteisiltä sekä häikäisyltä. Silmien rajaaminen oli kaikkein yleisin meikkausmuoto. Silmät rajattiin tummalla jauheella (kohl), jota saatiin esimerkiksi jauhetusta antimonista tai lyijyhohteesta. Se teki silmistä mantelinmuotoiset ja suojasi silmiä auringon pistävältä valolta ja tulehduksilta. Kasvoille ja huulille haettiin tervettä hehkua punamullasta (okra) tai kasviuutteista saaduilla punaisilla pigmenteillä, joita sekoitettiin öljyyn tai rasvaan voiteeksi. Käsivarsia, kämmeniä, jalkapohjia ja kynsiä värjättiin usein oranssinruskeaksi hennapensaan lehdistä tehdyllä tahnalla.
Mitä Raamattu sanoo meikkaamisesta ja korujen käytöstä? – Kirja itsessään ei kiellä kosmetiikan käyttöä tai itsensä huolitsemista. Esimerkiksi Job nimesi yhden tyttäristään Keren-Happukiksi, mikä tarkoittaa kirjaimellisesti "silmämeikkisarvea" tai "kosmetiikkarasiaa", mikä oli sen ajan kauneuskomplimentti. Raamatun tekstien (kuten 1. Piet. 3:3–5 ja 1. Tim. 2:9) varoitukset liittyvät kohtuullisuuteen ja motiiveihin. Uuden testamentin kirjeissä naisia muistutetaan siitä, että ulkoista ehostusta, kalliita vaatteita tai monimutkaisia hiuslaitteita ei pitäisi pitää ihmisen tärkeimpänä arvona. Raamatullinen kauneusihanne korostaa, että sisäinen kauneus – sydämen asenne, viisaus ja ystävällisyys – on katoamatonta ja Jumalan silmissä arvokkainta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö lestadiolaisuus rajoita ammatteja joihin voi opiskella?
Suurin osa normaaleista ammateista tuskin on mitenkään sopimattomia lestadiolaiselle. Mieleen tulee Alkon myyjä ja baarimikko lähinnä. Joku näyttelijä ei taida olla normaali ammatti. Niin ja en ole koskaan kuullut lestadiolaisesta gynekologista, mutta tämä liittynee siihen että gynekologien toimenkuvaan voi kuulua abortit, mutta tuolla perusteella moni muukin kuin lestadiolainen valitsisi toisen ammatin.
Esim. teatterikorkeakouluun pääsee max kymmenen vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Itse katson nuorison ehostamista lempein ja ymmärtävin silmin ja toivon, että nuoren itsetunto vahvistuisi ja hän oppisi hyväksymään itsensä. Vanhemman henkilön harmaiden hiusten värjäämisestä ajattelen samoin.
-vl"
Kirjoitat ihan kauniisti mutta jotenkin ylemmyyden tuntuisesti, lempeästi ylhäältä alas päin toivoen että heikko-itsetuntoisetkin oppisi hyväksymään itsen ja jättäisi meikit tai hiussävyt sen myötä pois. Niinkuin sinä. Että se sinun malli on parempi ja toivottavampi, kehittyneempi. Kun itseä ei kiinnosta on helpompi ajatella että kyseessä on heikko itsetunto. Ei se välttämättä ole sitä mutta jotkut on esteettisesti suuntautuneempia enemmän kuin toiset.
Moni vl sävyttää harmaat piiloon omalla värillä ja sillä ei ole uskomisen kanssa tekemistä. Eikä itsetunnon. Ei tarvi perustella miksi haluaa näyttää tietyltä kun jokaisella on omat halut. Ei minuakaan kiinnosta moni asia mikä jollekkin muulle on tärkeä. En silti toivo että muut muuttuisivat minun kaltaiseksi ja jättäisi itselle tärkeän asian pois.
"toivoen että heikko-itsetuntoisetkin oppisi hyväksymään itsen ja jättäisi meikit tai hiussävyt sen myötä pois. Niinkuin sinä. Että se sinun malli on parempi ja toivottavampi, kehittyneempi. "
Näin en kirjoittanut enkä näin myöskään ajattele. En ajattele, että meikki on osoitus heikosta itsetunnosta, mutta ajattelen, että nuorena ylikorostunut suhde ulkonäköön on usein huonosta itsetunnosta kumpuavaa.
Olisi kiva, jos ei tehtäisi tulkintoja rivien välistä.
Kirjoitit että: "toivon, että nuoren itsetunto vahvistuisi ja hän oppisi hyväksymään itsensä. Vanhemman henkilön harmaiden hiusten värjäämisestä ajattelen samoin." ja "Olen siinä mielessä onnekas, että ulkonäköasiat eivät oikeastaan kiinnosta minua."
Tulee sellainen tunne että ajattelet kertovan itsetunnosta eri ikäisillä. Ja että sinua ei kiinnosta itseä mutta teet silti tulkintoja muista. "Ajattelen samoin" "Toivon että"