Haluaisin Maine Coon kissan. Kyllä, ihan somevideoiden perusteella. Ihania.
Meillä oli mun lapsuudessa kissoja, mutta en ole omistanut kissaa omillani asuessa. Koiria on ollut. Mutta hyvän rakastavan kodin saisi.
Näitä on vissiin aika vaikea saada? Kerro kokemuksia ko. kissarodusta?
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Ne on isoja mötkäleitä. Isoimmat kollit saattavat painaa yli 10kg. Turkkia pitää välillä kammata ettei tule pahoja takkuja. Maksaa aika paljon koska rotukissa
Ei haittaa kampaaminen. Kuvien ja videoiden perusteella ovat komeita.
Ne on valitettavasti jalostettu pilalle ja kuolevat usein ennenaikaisesti sydänsairauksiin.
Vierailija kirjoitti:
Ne on valitettavasti jalostettu pilalle ja kuolevat usein ennenaikaisesti sydänsairauksiin.
Ei se tarkoita etteikö sitä rakastaisi yhtä paljon kuin maatiaiskissaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta järkytys on sitä suurempi, kun eräänä aamuna löytää nuoren, terveeltä vaikuttaneen (ja isot rahat maksaneen) lemmikin menehtyneenä. Maatiaisilla on useammin normaali, pitkä elämä joka päättyy luonnollisesti vanhuuteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään, mutta järkytys on sitä suurempi, kun eräänä aamuna löytää nuoren, terveeltä vaikuttaneen (ja isot rahat maksaneen) lemmikin menehtyneenä. Maatiaisilla on useammin normaali, pitkä elämä joka päättyy luonnollisesti vanhuuteen.
Ihan yhtä hyvin myös se Maine Coon voi elää pitkän elämän.
Ne muuten syö sitten todella paljon.
Vierailija kirjoitti:
Ne muuten syö sitten todella paljon.
Ei hätää ei hätkäytä ruokamäärä😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtä hyvin myös se Maine Coon voi elää pitkän elämän.
Mun siskolla useampi ja vanhin täyttää 15 vuotta.
Älkää ikinä ottako mitään lemmikkiä pelkästään nettivideoiden perusteella.
Meillä oli Maine coon, ihana persoona! Kasvoi isoksi nopeasti, käytös enemmin kuin koiran. Leimautui poikaani täysin, seurasi kaikkialle. Kova oli ikävä ja järkytys kun 10v. ykskaks sairastui johonkin munuaissairauteen. Vieläkin itkettää kun alan muistella... Mutta hommaa Cooni, saat vilpittömän ystävän!
Vierailija kirjoitti:
Älkää ikinä ottako mitään lemmikkiä pelkästään nettivideoiden perusteella.
Tykkään kissoista ja sellaisen olen ajatellut ottaa jo aika kauan. Nyt sitten ihastuin tuohon rotuun.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli Maine coon, ihana persoona! Kasvoi isoksi nopeasti, käytös enemmin kuin koiran. Leimautui poikaani täysin, seurasi kaikkialle. Kova oli ikävä ja järkytys kun 10v. ykskaks sairastui johonkin munuaissairauteen. Vieläkin itkettää kun alan muistella... Mutta hommaa Cooni, saat vilpittömän ystävän!
Mun kissakuume vaan kasvaa kun luen tällaisia!
Vierailija kirjoitti:
Ne on isoja mötkäleitä. Isoimmat kollit saattavat painaa yli 10kg. Turkkia pitää välillä kammata ettei tule pahoja takkuja. Maksaa aika paljon koska rotukissa
no kyllä meidän naaraspuolinenkin maine coon painoi 12 kg. Eikä ollut läski vaan ihan sopusuhtainen. Iso oli kyllä. Veli taas oli kevyempi 10 kg ja todella laiha.
Kesytä ilves, pääset halvemmalla.
Upeita kissojahan ne on. Jos rahaa riittää ja tietää tai on valmis perehtymään kissan hoitoon ja tarpeisiin, niin siitä vaan. Kasvattajien tietoja varmasti löytyy netistä.
Maine Coonin ruokinta on taitolaji, johon en itse ryhtyisi.
Vierailija kirjoitti:
Maine Coonin ruokinta on taitolaji, johon en itse ryhtyisi.
Ai jaa. Kerro lisää?
Maine Coon ei ole mitenkään luonteeltaa vaativa rotu, jota ei voisi ottaa ensikissaksi. Toki turkkia pitää kammata, kynnen kärjet leikata kuten koirillakin, pitää olla 2m korkea kiipeilypuu, ja nuo tosiaan syö kuin hevoset. Ulkoilu vain valjaissa tai katollisessa umpinaisessa kissatarhassa/terassissa.