Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaako vähävaraisena enää mennä "alisyömään"?

Vierailija
25.04.2026 |

Ettei liikaa kerää henkilökunnan katseita...

"Alisyöminen" on itselleni uusi termi. Onneksi kaikki ravintoloitsijat eivät ole samaa mieltä... 

Ravintolat | Palkittu ravintoloitsija harmittelee asiakkaiden ”alisyömistä”, mutta ymmärrystäkin löytyy
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011966753.html

Kommentit (205)

Vierailija
21/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työvoima tuodaan ulkomailta suomalaiset työnnetään kortistoon. Yrittäjillä jotka painostaa poliitikkkoja työvoiman tuontiin raapii päätään miksi suomalaiset ei kuluta. Muthei lisää ulkomaista työvoimaa ja luulisi työttömyyskorvauksen poiston ja antamisen ulkomaalaisille auttavan. Hei me tehdään politiikkaa

Vierailija
22/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hitsi, kävin alisyömässä vastikään ja lasku oli 69 €.  No, en tule enää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lähteä alipalveltavaksi odottelemaan sitä milloin vaivaudutaan tulla kysymään mitä tilaisin. Tai odottelua silloin lautaseni ovat tyhjiä.

Vierailija
24/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin kokoomus istuu yhdessäkään hallituksessa, aion alisyödä hyvällä omatunnolla ja nämä ravintoloitsijat saavat minulta täyden aterian hinnan vasta kun tukevat vasemmistoa.

Vierailija
25/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja ketkä enää nykyään juo alkoholia?

Pitäisi varmaan juoda jotta ravintolat pysyisi pystyssä.

Ei ne pysy hieno Stinde Pindekin meni konkkaan.

Alkon kulutus lakkaa ja nykyaikaiset ihniset ei käytä sitä.

Vierailija
26/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos voittaisin lotossa, niin en silti söisi kuin puolikkaan pitsan ja lasin vettä.

Vierailija
27/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinä vähävaraisena muutenkaan mene noihin fine dine -ravintoloihin syömään pitkään kaavan mukaan.

Silloin kun käyn syön sen yhden annoksen eli pääruuan sekä pullollisen kuplavettä. 

Älä mene sen valittajan ravintolaan. Muissa käy ja iloitse.

Vierailija
28/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman typerä avautuminen ravintoloitsijalta. Jos yksittäisiä annoksia on listalta tilattavissa, tottakai asiakas voi sellaisen tilata. Ei ole asiakkaan tehtävä huolehtia siitä, että hän tilaa riittävästi maksaakseen paikkansa. Jos halutaan myydä vain menukokonaisuuksia, niin sitten laitetaan myyntiin vain niitä. Jos ravintoloitsija on konseptoinut kuppilansa pieleen, sitä ei kannattaisi ruveta mediassa nyyhkimään ja asiakkaita syyllistämään. Meni itselläni ainakin maku koko paikkaan, vaikka ihan kiva ravintola onkin. Onneksi muut haastatellut ravintoloitsijat eivät vastaavaan typeryyteen syyllistyneet.

Vierailija
29/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut aina alisyöjä. En vain pysty syömään kerralla suurta määrää ruokaa. Siihen ei rahalla ole mitään vaikutusta. Ikävää jos en enää ole tervetullut kaikkiin ravintoloihin. 

Vierailija
30/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juo alkoholia kun en tykkää mausta, en tokkuraisesta olosta enkä halua turhia kaloreita enkä lisätä syöpäriskiä. 

Inhoan tippienkerjuuta kortilla maksamisen yhteydessä.

Ruoka on yleensä parempaa kotona kuin ravintolassa, silti olen vaihtelun vuoksi käynyt silloin tällöin ravintolassa syömässä sen pääruuan, kahvin ja kuplaveden. En taida vaivata enää ravintoloitsijaa alisyömiselläni, hoidan ruokailut vastedes aina kotona.

Vierailija
31/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen ollut aina alisyöjä. En vain pysty syömään kerralla suurta määrää ruokaa. Siihen ei rahalla ole mitään vaikutusta. Ikävää jos en enää ole tervetullut kaikkiin ravintoloihin. 

Yleensä noissa menupaikoissa annokset ovat niin pieniä, että sen kokonaisuuden syötyään on kylläinen.

Mutta en kyllä tykännyt tuosta avautumisesta, noloa ja tympeää. Vaikka yleensä syömmekin koko menun ja juomme suositusviinit, ei tee mieli mennä tuonne miettimään, ollaanko nyt riittävän hyviä asiakkaita maestrolle. 

Vierailija
32/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juo alkoholia kun en tykkää mausta, en tokkuraisesta olosta enkä halua turhia kaloreita enkä lisätä syöpäriskiä. 

Inhoan tippienkerjuuta kortilla maksamisen yhteydessä.

Ruoka on yleensä parempaa kotona kuin ravintolassa, silti olen vaihtelun vuoksi käynyt silloin tällöin ravintolassa syömässä sen pääruuan, kahvin ja kuplaveden. En taida vaivata enää ravintoloitsijaa alisyömiselläni, hoidan ruokailut vastedes aina kotona.

Varmasti  joo, jos jossakin abc:llä syöt. Melkoinen kokki olet, jos esim Basbasia paremmat sapuskat pyöräytät.

Vierailija
33/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällähän on firma ihan pielessä. Kamalan sotkuinen ja liian pieni, jos ihmiset ei saa paikkoja. Ei ihme että menee huonosti. Ravintolan sisustus antaa kuvan että paikka on räkälä josta saa makkaraperunat. Ei tuosta tule sellainen fiilis että ihmiset haluais olla tuolla monen ruokalajin verran.

Kuka jaksaa jossain meluisassa ravintolassa muutenkaan istua ruokaa odottelemassa monta tuntia? Kuka jaksaa syödä alkuruuan, pääruuan ja jälkkärin? Siinähän on jo valtavasti syötävää. Jälkkärilista on joka ravintolassa sama: jäätelöpallo, suklaakakku tai creme brulee. 

Joku ravintola voi yllättää ja löytyy myös tiramisu.

Vierailija
34/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä noissa menupaikoissa annokset ovat niin pieniä, että sen kokonaisuuden syötyään on kylläinen.

Mutta en kyllä tykännyt tuosta avautumisesta, noloa ja tympeää. Vaikka yleensä syömmekin koko menun ja juomme suositusviinit, ei tee mieli mennä tuonne miettimään, ollaanko nyt riittävän hyviä asiakkaita maestrolle. 

Noissa paikoissa, missä on pienemmät annokset pystyn syömään pääruoan ja ehkä joskus pienen jälkiruoan tai kahvin. Monissa paikoissa en pysty syömään edes puolia yhdestä annoksesta. Isojen annosten sijasta syön n. 6 kertaa päivässä. 

Vierailija
35/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama. En minä halua syödä itseäni ähkyksi ja voida huonosti ravintolassa käynnin jälkeen. Jos ravintoloitsija ei halua että tilaan vain yhden annoksen voin toki ottaa alkuruoan ja jälkiruoan - mutta enemmän se ravintoloitsija saisi rahaa jos sallisi minun ottaa ainoastaan pääruoan.

Vierailija
36/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kuukaudessa voi käydä jossakin ja silloinkin se on joku halpa paikka.

Vierailija
37/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä tietää, mitkä ravintolat eivät kaipaa asiakkaita. Mulla on ihan ok 5000 € palkka, mutta en yleensä ikinä juo ravintolassa muuta juomaa kuin vettä. Alkoholi ja limsat eivät ole kenenkään terveydelle hyvästä, välttelen niitä. Usein otan tosiaan pelkän pääruoan, alkuruoan lähinnä joskus harvoin silloin, jos on hirveä nälkä. Jälkiruoan joskus, mutta joskus jälkiruoaksi siirrytään ihan eri paikkaan. 

Ihan normaalia syödä vain yksi ateria ja vettä. Jos ravintolat haluaa rajoittaa sitä, kauanko asiakkaat hengailee syömisen jälkeen, tarjoilija voi käydä nätisti huomauttamassa. 

Vierailija
38/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatanan alisyöjät!

Vierailija
39/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin kauan kuin kokoomus istuu yhdessäkään hallituksessa, aion alisyödä hyvällä omatunnolla ja nämä ravintoloitsijat saavat minulta täyden aterian hinnan vasta kun tukevat vasemmistoa.

Mene kuule jonnekin kommariravintolaan!

Vierailija
40/205 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina toimii tollanen, että haukkuu asiakkaita mediassa.

Joo, se on varsinainen sisäänvetoteko. :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi