Muutan takaisin ulkomaille
Oli elämän virhe muuttaa takaisin Suomeen, muutan takaisin ulkomaille
Kommentit (137)
Haluaisitko ap, että tulisin vilkuttamaan kun lähdet? Millä sinä matkustat ja mistä lähdet, niin tulen asemalle nyyhkimään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin milloin sinä muutat ap?
Mahdollisimman pian, kunhan järjestelyt on hoidettu
Mitä arvioit, että siihen menee aikaa? Koska pääset matkaan? Kuukausi? Viikko? Pari päivää?
Ap mitä järjestelyjä sinulla on vielä kesken?
Ap tarvitsetko apua järjestelyihin? Se voisi jouduttaa matkaan lähtöäsi.
Vierailija kirjoitti:
Hoidetaan pari työhaastattelua alta pois niin sitten on viisaampi
Täällä missä olen niin ruoka n 70% halvempaa paitsi perunat& sipulit törkyhinnoissa,tupakka 20 kpl n 99c riippuen vaihtokurssista,rommi litra kioskilta n 2€ ,bensa n 1€ ,sähkö halvempaa,palmuja ja saaria löytyy ja lauttaliput n20€,naiset näyttää naisilta eikä pullukka rämehirviöiltä tatuointeineen,ravintolat halpoja.
Vierailija kirjoitti:
Täällä missä olen niin ruoka n 70% halvempaa paitsi perunat& sipulit törkyhinnoissa,tupakka 20 kpl n 99c riippuen vaihtokurssista,rommi litra kioskilta n 2€ ,bensa n 1€ ,sähkö halvempaa,palmuja ja saaria löytyy ja lauttaliput n20€,naiset näyttää naisilta eikä pullukka rämehirviöiltä tatuointeineen,ravintolat halpoja.
arvostan :D
Venäjältä sinä olet tullut ja Venäjälle sinun tulee jälleen palaaman.
Pietarin trolli tuskin on Suomessa ikinä käynytkään.
Vierailija kirjoitti:
Pietarin trolli tuskin on Suomessa ikinä käynytkään.
Viipurissa? :)
Venäjällä ruoka on halpaa. Ämpärillinen kaalia maksaa vain 500 ruplaa.
Da da, on hyvä maa!
Muutimme jo 1985, kävimme kokeilemassa uudelleen Suomessa asumista, mutta kaipuu jäi. Muutimme uudelleen toiseen maahan, vielä piti käydä kokeilemassa Suomessa asumista, mutta ei se tuntunut hyvältä. Niinpä 1998 muutimme lopullisesti pois Suomesta. Ei ole kaduttanut ja vielä vähemmän, kun täältä maan rajojen ulkopuolelta seuraa nykyistä tilannetta.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut v2021 lähtien.
Olen ollut v2021 lähtien.
Minä vihdoin vuodesta 22
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hoidetaan pari työhaastattelua alta pois niin sitten on viisaampi
Missä maassa nämä työpaikat ovat? Miten haastattelu tapahtuu käytännössä?
Ulkomaille on muutettava. Pois täältä on päästävä. Kehitystä ei ole tapahtunut moniin vuosiin vaan kaikki on ottanut takapakkia. Liittyy se sitten valtion talouteen, työelämään, ihmisten hyvinvointiin, you name it.
Vierailija kirjoitti:
Venäjältä sinä olet tullut ja Venäjälle sinun tulee jälleen palaaman.
Suomen surullinen kohtalo.
Elämänhallintavaikeudet eli ei pystytty pitämään huolta omista asioistamme.
Kauanko arvelet, että haastattelut on hoidettu ap? Onko sen jälkeen muita järjestelyitä vielä tiedossa?
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaille on muutettava. Pois täältä on päästävä. Kehitystä ei ole tapahtunut moniin vuosiin vaan kaikki on ottanut takapakkia. Liittyy se sitten valtion talouteen, työelämään, ihmisten hyvinvointiin, you name it.
Mihin maahan sinä lähdet?
Ap tuu sitten kertomaan tänne palstalle ja tähän ketjuun, kun muuttopäiväsi ja kohteesi on tiedossa. Nythän sulla ilmeisesti ei ole edes maan nimeä tiedossa, vaikka sanot aloituksessa, että muutat pois Suomesta.
Sekä ulkomailla että Suomessa aikuisena asuneena koko käsite "ulkomailla asuminen" on vähän outo silloin kuin sitä verrataan suoraan Suomeen. Ei ole olemassa mitään yhtenäistä "ulkomaat" -nimistä paikkaa, jossa elämä on parempaa kuin Suomessa.