Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita keillä on puoliso ulkomailta?

Vierailija
24.04.2026 |

Mistä maasta ja miten tapasitte? 

Kommentit (75)

Vierailija
41/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystävä on Englannista ja tavattiin Overwatch 2

Vierailija
42/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaimo Koreasta.

Hän on varmaan korean näköinen, nätti niinku sanotaan suomeksi 

Hah! Naurahdin tälle. On, vaikka ikää onkin tullut, niin hiippailee ympäriinsä kuin parikymppisenä. Panostaa ulkonäköön, vaikka itselleni hänen ulkonäkö ei ole ollut vähään aikaan niin tärkeä kuin nuorena. Mutta mukava, kun edelleen näkee vaivaa minua varten. Naisilla on jännä kuinka laittavat hiuksiaan ja meikkaavat ja mulla on tasan yksi shappoo.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan molemmat ulkomaalaisia. Ite Perämeren rannikolta, vaimo Casablancasta ja yhteinen koti Kööpenhaminassa. 

Vierailija
44/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan molemmat ulkomaalaisia. Ite Perämeren rannikolta, vaimo Casablancasta ja yhteinen koti Kööpenhaminassa. 

Ah, tavattu konferenssireissulla Dublinissa 15 vuotta sitten.

Vierailija
45/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Norjalainen

Vierailija
46/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Italialainen vaimo. Kiva, että ulkomaalaiset naiset ovat usein niin paljon sosiaalisempia ja itsevarmempia. Vaimoni lähestyi minua kahvilassa Italiassa ollessani, ja se oli sitten heti menoa se. 

Vierailija
47/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monikulttuurisilla suhteilla on huono ennuste. Ne pakkaa päättymään eroon tavallista useammin. Suurimpana haasteena näin sivusta näen lapset. Jos asut ulkomailla, oletko jumissa siellä lasten takia, vaikka haluaisit palata Suomeen. Toisaalta olisiko reilua viedä lapset kauas isästä? Vastaavasti se isä voi haluta lähteä eron jälkeen Suomesta ja sitten lapset menettää isänsä arjesta jne. Sitten on vielä isovanhemmat, jotka jää etäiseksi, vaikka haluaisi heidän olevan enemmän elämässä. Ei helppo kuvio. 

Vierailija
48/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Norjalainen

Norjalainen on sillä rajalla että lasketaanko ulkomaalaiseksi, niin paljon suomalaisia muistuttavat tavoiltaan, ulkonäöltä ja käytökseltään, vain kieli erottaa 

Vierailija
49/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ikipäivänä

Miksi ei?

Rakastan suomalaisia miehiä.

Ei sinun tartte tulla tähän nyt kun ei kysytty 

Minä olen thaityttö. Miksi en saa rakasta?

Vierailija
50/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisoni on saksalainen.  Tapasimme 30 vuotta sitten, kun opiskelin Saksassa. 

Vierailija
51/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mukavia miehiä/naisia  löytyy muualtakin kuin Suomesta. Kansallisuus eikä rotu, ulkonäkö, kieli määrittele mitään jos luonne sopii yhteen ihmisen kanssa 

No shit sherlok

Vierailija
52/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mies ja mulla on Kosovolainen nainen. Upea ja olen todella kiitollinen suhteestamme ja rakastan häntä paljon. Tavattiin tinderistä. 

Vierailija
53/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tapasi kaljabaari. Nyt me naimasa thailand.

Vierailija
54/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monikulttuurisilla suhteilla on huono ennuste. Ne pakkaa päättymään eroon tavallista useammin. Suurimpana haasteena näin sivusta näen lapset. Jos asut ulkomailla, oletko jumissa siellä lasten takia, vaikka haluaisit palata Suomeen. Toisaalta olisiko reilua viedä lapset kauas isästä? Vastaavasti se isä voi haluta lähteä eron jälkeen Suomesta ja sitten lapset menettää isänsä arjesta jne. Sitten on vielä isovanhemmat, jotka jää etäiseksi, vaikka haluaisi heidän olevan enemmän elämässä. Ei helppo kuvio. 

No eiköhän ne kulttuurierot riipu aika paljon siitäkin meneekö naimisiin vaikkapa sveitsiläisen insinöörin kanssa vai afganisitalaisen vuohipaimenen kanssa.

Vierailija
55/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eiköhän ne kulttuurierot riipu aika paljon siitäkin meneekö naimisiin vaikkapa sveitsiläisen insinöörin kanssa vai afganisitalaisen vuohipaimenen kanssa.

Minä naimasa vuohipaimen ja kaikki kaksijalkainen kun liikkua.

Vierailija
56/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveästi on ennakkoluuloja ihmisillä monikulttuurisille suhteille vaikka käytännössä ne toimivat ihan samalla tavoin kuin perisuomalaisetkin. Enkä nyt puhu äärimmäisyysihmisistä joita ehdottomasti pitää välttää sekä Suomessa että koko maailmassa. 

Kuinka monta kultuuria sinä naimasa?

Vierailija
57/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti monikulttuurisissa suhteissa luodaan ns kolmas kulttuuri. Eli sulaudutaan yhteen. Parhaimmillaan tämä luo todella mielenkiintoisen suhteen. Tälläinen sopii avomielisille ihmisille (tarkoittaa molempia osapuolia).

Kuinka monta kulttuuria olet testannut ?

Vierailija
58/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti monikulttuurisissa suhteissa luodaan ns kolmas kulttuuri. Eli sulaudutaan yhteen. Parhaimmillaan tämä luo todella mielenkiintoisen suhteen. Tälläinen sopii avomielisille ihmisille (tarkoittaa molempia osapuolia).

Tämä juuri, mielestäni monikulttuurisuus tekee suhteesta vaan kiinnostavamman. Olen aina ollut kiinnostunut eri kulttuureista, kielistä ja matkustelusta. Kunhan arvomaailma on yhteinen muulla ei ole väliä.

Kuinka monta eri kultturia olet jo käynyt läpi?

Vierailija
59/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vain suomalaiset (jotkut) voivat olla kateellisia ulkomaalaisista kumppaneista. Esim oman kumppanini perhe oli innoissaan minusta eikä olleet mikään töykeitä "hui kauheaa miksi sinä nyt et valinnut omankansalaista" juttuja.

Sinulla vilkas mielikuvitus

Vierailija
60/75 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuinka monta kulttuuria olet testannut ?

Olen eri, mutta kyllä mulle on tosi moni kulttuuri tuttu. Ystäviä löytyy ympäri maailmaa ja matkustelen paljon. Ulkomaillakin on tullut asuttua useammassa eri maassa ja pari ulkomaalaista eksää. Suhteet heidän kanssaan eivät päättyneet kulttuurierojen vuoksi vaan ihan muista syistä. 

Sinulta ei kysytty