Muita keillä on puoliso ulkomailta?
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vain suomalaiset (jotkut) voivat olla kateellisia ulkomaalaisista kumppaneista. Esim oman kumppanini perhe oli innoissaan minusta eikä olleet mikään töykeitä "hui kauheaa miksi sinä nyt et valinnut omankansalaista" juttuja.
Sinulla vilkas mielikuvitus
Minulla on ihan oikeasti noin pari suomalaista sanonut. Tai ei ole suoraan sanottu, mutta vanhemmiltani kyselleet juttuja, että miksen valinnut suomalaista.
Sinulla sitä ja sinulla tätä ja silloin kaikilla suomalaisilla sama. Viddu mikä idiooťti
Ei kaikki edes halua lapsia, joten ei ongelmaa. Englantia oppii jo koulussa. Mitään kielimuureja ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monikulttuurisilla suhteilla on huono ennuste. Ne pakkaa päättymään eroon tavallista useammin. Suurimpana haasteena näin sivusta näen lapset. Jos asut ulkomailla, oletko jumissa siellä lasten takia, vaikka haluaisit palata Suomeen. Toisaalta olisiko reilua viedä lapset kauas isästä? Vastaavasti se isä voi haluta lähteä eron jälkeen Suomesta ja sitten lapset menettää isänsä arjesta jne. Sitten on vielä isovanhemmat, jotka jää etäiseksi, vaikka haluaisi heidän olevan enemmän elämässä. Ei helppo kuvio.
No mikä on se valtava kulttuuriero, joka tekee elämän vaikkapa norjalaisen sähkömiehen kanssa mahdottomaksi olettaen, että yhteinen keskustelukieli kuitenkin löytyy?
Ei autisti=sinä sitä ymmärrä. Tinkaa vaan vastaan loputtomiin
Vierailija kirjoitti:
Monesti monikulttuurisissa suhteissa luodaan ns kolmas kulttuuri. Eli sulaudutaan yhteen. Parhaimmillaan tämä luo todella mielenkiintoisen suhteen. Tälläinen sopii avomielisille ihmisille (tarkoittaa molempia osapuolia).
Suomalainenko sulautuisi yhteen? En kyllä allekirjoita tuommoista näkemystä, suhteissa tehdään yleensä kompromisseja eikä se ole sama kuin sulautuminen yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Ei kaikki edes halua lapsia, joten ei ongelmaa. Englantia oppii jo koulussa. Mitään kielimuureja ei ole.
Suhteesta aloituksessa kysytään, puolisosta.
Ei lapsista kysytty keḥvana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vain suomalaiset (jotkut) voivat olla kateellisia ulkomaalaisista kumppaneista. Esim oman kumppanini perhe oli innoissaan minusta eikä olleet mikään töykeitä "hui kauheaa miksi sinä nyt et valinnut omankansalaista" juttuja.
Sinulla vilkas mielikuvitus
Minulla on ihan oikeasti noin pari suomalaista sanonut. Tai ei ole suoraan sanottu, mutta vanhemmiltani kyselleet juttuja, että miksen valinnut suomalaista.
Nynneröltä on kysytty, eiku vanhemmilta on kaksi suomalaista kysynyt, niin sitten sun mielestä vain suomalainen on kade ja kaikki suomalaiset.
Heitä homo voltti.
Vierailija kirjoitti:
kansaninväliset suhteet vain yleistyvät. Nuoret matkustelee ulkomailla
Tätä ei aloituksessa kysytty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monesti monikulttuurisissa suhteissa luodaan ns kolmas kulttuuri. Eli sulaudutaan yhteen. Parhaimmillaan tämä luo todella mielenkiintoisen suhteen. Tälläinen sopii avomielisille ihmisille (tarkoittaa molempia osapuolia).
Kuinka monta kulttuuria olet testannut ?
Olen eri, mutta kyllä mulle on tosi moni kulttuuri tuttu. Ystäviä löytyy ympäri maailmaa ja matkustelen paljon. Ulkomaillakin on tullut asuttua useammassa eri maassa ja pari ulkomaalaista eksää. Suhteet heidän kanssaan eivät päättyneet kulttuurierojen vuoksi vaan ihan muista syistä.
Olen hiukan kateellinen sinulle. Minulla ei ole ystäviä edes täällä Suomessa. Yksi lyhyt suhde virolaisen kanssa kyllä on ollut.
Nyt joku tuli riiteleen ja kiukuttelemaan tänne ja peukuttaa omia juttujaan
Ihminen on sopeutuvainen, jos tapaa sielunveljen/siskon niin muu kyllä tulee perässä. Kaikki muu on epäluuloa ja kuvittelua jolle ei ole mitään perustaa
Vierailija kirjoitti:
Sinä ei saada pillua kun sinä silmä kovana tarkkailet peukkuja peukkupää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kulttuuria olet testannut ?
Olen eri, mutta kyllä mulle on tosi moni kulttuuri tuttu. Ystäviä löytyy ympäri maailmaa ja matkustelen paljon. Ulkomaillakin on tullut asuttua useammassa eri maassa ja pari ulkomaalaista eksää. Suhteet heidän kanssaan eivät päättyneet kulttuurierojen vuoksi vaan ihan muista syistä.
Olen hiukan kateellinen sinulle. Minulla ei ole ystäviä edes täällä Suomessa. Yksi lyhyt suhde virolaisen kanssa kyllä on ollut.
Kaikista helpointa on mielestäni saada ystäviä miljoonakaupungeissa ulkomailla. Noissa on niin paljon sosiaalisia tapahtumia ja muita paikkoja missä on helppo tavata ihmisiä. Samaten ihmiset ovat avoimia tapaamaan uusia ihmisiä etenkin kun moni heistä itsekin on siinä tilanteessa, että ovat ekspatteja uudessa kaupungissa. Kun on valtavasti ihmisiä löytää helposti myös just oman kaltaista porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinä ei saada pillua kun sinä silmä kovana tarkkailet peukkuja peukkupää.
Mene pois, sinä et kuulu tähän tarinaan hus hus
Olin jo vastaamassa hyvillä mielin tähän ketjuun mutta tämähän onkin taas jälleen kerran R Assejen pilaama.
Sukran vaan!
No mikä on se valtava kulttuuriero, joka tekee elämän vaikkapa norjalaisen sähkömiehen kanssa mahdottomaksi olettaen, että yhteinen keskustelukieli kuitenkin löytyy?