*^*^*loppuviikkoon SYYSNOLLANELOSET (04)*^*^*
Heissan mussukat!
Aloitin uuden pinonlätyskän, kun oli ja ahdas tuo vanha.
Näkemiin,
m:)
Kommentit (34)
Suurkiitos Merzu mehuvinkistä -eipä ole juolahtanut mieleen!
Hui Ankkis, onneksi Lilli ei pelästynyt, mutta sinä pelästyit varmasti. Kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin.
Typy oli eilen väsyliäs ja iltasella nousi lämpö tuonne 38. Tänään ollut tavallista rauhallisempi, mutta ei lämpöä, nokka vähän valuu. Aion kuitenkin jättää illaksi miehen hoitoon ja karkaan Peacockiin kovasti haukuttua Da Lintsi-koodia ihmettelemään. Mies on saanut liput, mutta minä menen, kun hän valitsee mieluummin lätkäillan ja lapsenhoidon...
Sellaista tänään -
keilin
Kiusaan nyt teitä urakalla tällä viisuilullani. Kohta alkaa semifinaali, joka pitäs jaksaa katsoa. Ja enää kaksi yötä finaaliin!
Tosiaan meillä oli aika huono yö. Eilen alkoi Onnilla nenä vuotaa enemmänkin ja eka herääminen oli jo kun oli nukkunut vajaan tunnin: ihan hillitön kauhukohtaus, pahempi ehkä kuin koskaan. Varmaan ne eilisen pelle-esityksen pellet kummitteli... Sitten heräilyä yhteen asti, jolloin poika oli takapuolesta ihan pissassa ja muutenkin hikinen. Ja eikun meidän sänkyyn. Ja äiti sohvan kautta vierashuoneeseen:) Ja nukuin sitten hyvin, kunhan se uni tuli. Leave me alone vaan meinas soida päässä. (en kyllä tarkoita, että se olis loisto biisi mutta silti). Onnin kuorsaus siis ajoi mut taas pois makkarista. Ja kasin jälkeen vasta onneksi herättiin sitten. Mies vaan sanoi, että Onni oli vähän väliä konttaillut sen päällä yöllä.
Aamulla valitteli korvaansa, sitä, joka oli pahiten tulehtunut vajaa kk sitten. Mutta ei lääkäri sieltä mitään löytänyt tänään. Jospa se olis muuten vaan arka tms. Räkää kyllä tulee taas enemmän kuin lääkäri määrää. Meni tänään päikytkin sitten vähän myöhälle ja hädin tuskin sain hereille 17.30 mutta taitaapa tuo jo nukkua tuolla.
Eilen ei muuten nukkunut päikkyjä vaikka arvelin niin kun oli 1,5h ollut huoneessaan. Ei vieläkään siis tuo poikanen ole oppinut tuleen pois sängystä:) Hyvä niin.
Tuo Ankkiksen ja Lillin juttu - hui kauhistus! Kai noita sitten oikeastikin tapahtuu. ITse monesti mietin, että voiskohan sitä olla niin horopää, että unohtais lapsen jonnekin... Näköjään. Tietysti Ankkiksella väsymys varmaan osasyynä. Onneksi ei käynyt kuinkaan.
Nyt kai pitää mennä.
Ai niin, jaan teidän kanssa toisenkin hyvän uutisen eiliseltä päivältä. Ennen kuin minä kuulin omasta työjutusta, veli soitti, että se oli saanut viran. On siis kaupungilla mielisairaanhoitajana, ollut pätkätyöläisenä 2,5v, eli aika pian sai viran. On miehistä pulaa vissiin tuolla päihdepuolella. Kaikkien vaiheiden jälkeen, mitä veljelläkin on elämässään töihin liittyen ollut, olen NIIIN onnellinen sen puolesta!
Nyt pulinat pois ja telkun ääreen.
T-P
Olen syönyt ihanan äitienpäiväaamiaisen pojan tarhalla :-) Oli niin mukava istua ihan rauhassa.Typykin jäi kotiin kun isi on kipee..
Kyselin siinä tietysti syksyn hoitajia,ainakin yksi mulle tuttu hoitaja on typyn ryhmässä.Paljon kyllä tulee uusia taloon...
Kiva kun Mersu ilmestyi jutelemaan :-)
viisuja eilen katoin ja nukahin sohvalle :-/ Ei siis hirmusti kiinnostanu...Eikä ne biisit koskaa huippuja ole,mut täytys ne yrittää lauantaina kattoo.
Ruokakauppaan pitäs jaksaa..
jatu
aamulla oli Veetin päiväkodilla äitienpäivä kahvit ja kakut. Siellä jonkin aikaa oltiin Venlan kanssa. Venla ihan tohkeissaan meni isompien lasten kanssa leikkimään, mun vauva joka on jo niin iso tyttö.
Eilennä oli veetin opettajan kanssa keskustelu. Ja kovasti kehui Veetiä ja sanoi että on mahtava tapaus. Veeti jatkaa syksyllä samassa ryhmässä, aika moni lapsi kyllä vaihtuu ja kaikki ohjaajat.
Kohta pitäis alkaa kaupungille lähtemään. Pitää joitakin tuliaisia vielä käydä ostamassa.
Jaahas Venla hermostui. Pitää mennä, palailen. tuli vaan omaa napaa.
Öttis, Veeti ja Venla
Vettä sataa ja on ankean kylmä ilma. Toivottavasti huomenna olis Helsingissä siedettävät kelit.
Aamulla vähän väsytti. Piti katsoa ne viisut eilen ja yhden pintaan pääsin nukkumaan. Nukuin huonosti ja aina kun heräilin, viisut oli mielessä. Ja 6.30 herätti Onni.
Tänään oli kerho, kun keskviikkona se oli peruttu teatteri esityksen vuoksi. Mentiin tänään vaikka eilen epäröin kun ONni on nuhainen. Eilen käytiin lääkärissä eikä siellä siis ollut tulehdusta korvissa. Oli kivaa kerhossa, meitä oli vain 3 äitiä ja Onni jotenkin vapautui nyt täysin:D Kerhon tätit nauroi Onnille kun se juoksi kuin päätön kana ympäriinsä. Ollaan tarhan tiloissa evakossa ja meillä on vaan yks huone käytössä, josta pääsee tarhan käytäville juoksemaan. Onni oli koko ajan menossa siellä. Ja niin iloisena juoksi ja esitti:) Mutta taisi olla vaan ylikierroksilla väsymyksen takia. Nimittäin kun tultiin kotiin, Onni sanoi : minä haluan nukkumaan! Eipä olis uskonut, että sen päivän näen, kun Onni itse sanoo haluavansa nukkumaan. Nyt on nukkunut sitten jo 2h.
Mä koitan olla nukkumatta, josko illalla tulis uni sitten. Jännittää varmaan niin kovasti huominen, ettei tuu kunnolla nukuttua. Kaveri, jonka luo meen sitten yöksi, oli eilen ollut jossain kutsuvieras katsomossa ja kehui että show oli ihan mieletön! Varmasti, koska mun mielestä se oli telkkarinkin kautta katsottuna loistava!
Pitäs alkaa keksimään keittämistä. Mitähän se tänään olis, jauhelihaa vai jauhelihaa...
T-P
Oma napa paras napa, vai mitä:)
Kiva kuulla mersusta, vaikka parempaa vointia toivotan kuitenkin! Pidän peukut pystyssä, että tulee helpompi vauva-aika! Muistin muuten yhtäkkiä aamulla, että 04 syksyn kylmillä kuljit sandaaleissa, kun muut kengät ei mahtuneet jalkaan. En muista oliko varvas murtunut vai mitä.
Tulin kertomaan, että puutun tämän illankin pinosta. Tänään on firman kevätjuhla. Mennään dragon-melomaan ja sen jälkeen ruokaa, juomaa jne. Tulee tarpeeseen.
Kotona tökkii edelleen. Mies eilen imuroi puoli alakertaa. Olipa suuri teko. Äitienpäivä tuli puheeksi ja tyrmäsin sitten miehen suunnitelmat (olin kyllä yllättynyt, että niitä ylipäätään oli!). Taidan olla tyly ihminen. Mutta kun olis taas menty mun vanhemmille ja jätetty lapset sinne ja menty kahdestaan syömään kaupungille. Ei kiitos. Ei miehen kanssa kahdestaan nyt muutenkaan, mutta haluan todellakin viettää äitienpäivän lasten kanssa. Lisäksi mun vanhemmat ois joutuneet muuttamaan suunnitelmansa sen takia ja sekin ärsytti. Itsekästä mieheltä, vaikka mua varten sitä ajattelikin.
Että sellaista:) Kyllähän tämä tästä taas joskus.
Jatkan hetken töitä ja sitten lähdetään. Mukavaa viikonloppua kaikille!
T: Ynis
Myöhästyneet synttärionnittelut Enkelille, toivottaa ikäloppu - väsy mamma 32vee. Siis melkein ikivanha, sanoisi meidän naapurin tyttö, joka minulle niin jo viime kesänä totesi.
Lillillä on todella ollut suojelusenkeli mukana. Ja Ankkikselle lohdutuksen sana, työkaverini mies oli unohtanut vauvansa turvakaukalossa pankkiin pankkitiskille. Ja oli vasta kotona huomannut sen... Oli tullut muuten kiire takaisin. Ja vaimo oli miestään kovasti kiittänyt...
T-P:lle mukavaa viisuiluviikkistä. Ja onnea uudesta työpaikasta! Samoin Marille onnea työpaikasta. Onnea toivottaa siis se ikuinen sijainen, jonka ohitse kaikki marssivat vakipaikkoja jaettaessa....
Ja Leanna - tuo SuperÄiti.... sanat eivät riitä kuvaamaan sitä, miten ihmettelen sitä, miten sinä vain jaksat...jokaikinen kerta hämmästyttää ihan yhtä paljon minua!
Ynis, ei meilläkään ole siivottu kunnolla piiiiiiitkään aikaan, koska pelkkää imurointia en laske siivoamiseksi. Ikkunat(kin) ovat jo niin harmaat, ettei niistä kohta näy enää läpi. Ja se kaikki pöly ja tahma... yöks!
Siinäpä se, miten saisi ajan riittämään kaikkeen? Mistä löytyisi virtaa ja jaksamista? Voimat ovat melkoisen finaalissa taas, sen huomaa siitä, ettei oikein jaksa touhuta lasten kanssa, miehelle tulee huomauteltua ihan jonniin joutavista asioista ja myöskin siitä sen huomaa, että illalla simahtaa ihan ysin aikaan yöunille ja aamulla herää taas väsyneenä.
Mutta huomenna aion pitää itsekkäästi vapaapäivän, olen päivän ilman lapsia, koiria ja miestä (vahingossa meinasi tulla että miehiä, monikossa siis, kun kaikki muukin tuli monikossa!). Lähden työkaverini kanssa Ikeaan. Ja vielä ulkomaille (lue:Haaparantaan). Heh :)
T:llä on ihan mahdoton kyselyikä. Hauskaa, että se tulee vasta nyt? Mikä ja miksi ovat paljon kuuluvia juttuja nyt.
Ja kivaa kun Mersukin palasi linjoille!
Voikaa hyvin!
Mimmu ja lapset x3
Mulla ei ole muisti kuvaa, milloin olisin viimeksi kirjuutellut. Joten sori, jos tulee jotain kertauksena...
Ankkis, voisin kuvitella, että mulle voisi käydä noin. Onneksi mitään ei tapahtunut. On ainakin kertomista myöhemmin, kun äiti oli vähän väsynyt...
Viikolla yksi päivä tajusin
Minä sain tänään orvokin ja herneenversoja ruukussa ja suloiset kortit. Erityisen iloinen oli pojan " äidin kuvasta" , jossa oli sormet, kaula ja kaikki. Hän kun ei vielä syksynä suostunut piirtämään mitään muuta kuin sotkua.
Ynis, suosittelen edelleen sitä siivoojaa. Ehdottomasti hyvä juttu. Yksi asia vähemmän hiertämässä välejä.
Huomenna ajateltiin mennä katsomaan euroviisuhulinaan ystävien kanssa. Jos vaikka johonkin mahtuisi katsomaan oikeen viisujakin.
Hyvää ja aurinkoista viikonloppua.
Pilette
Jäi sitten lause kesken. Olin kirjoittamassa, kun keskiviikkona tajusin olevani puol neljä vielä Hämeenlinnassa, eikä sieltä ehditä päiväkotiin hakemaan lapsia klo viideksi. Mun haku vuoro, joten mieskin olis liian kaukana. Onneksi Otson kummi asuu lähellä ja hän haki (kera kahden lapsen). Oli vähän huono äiti fiilis.
Nyt menen nukkumaan. Mies lähti " iltapalalle" pari työkaverin kanssa. Kyllä ne oikeasti kuulemma työasioitakin puhuu.
PL
hengissä ollaan, väsyksissä kylläkin. Oman ajan puute, henkinen ja fyysinen väsymys. Ja jotenkin on toooosi väsy tuohon taaperoon, kyselyikä on kunnolla päällä ja koko ajan kuuluu taukoamaton höpinä kun se laulaa tai selittää tai sit kyselee " äiti mikä tämä on? Äiti mikä tämä on?" AAmupalapöydässä se laulaa nukkumattia ja päivisin " Puuha-isi, kaiken korjaa" Huh huh.
Pienellä ummetusta ja sekin ollut kiukkuinen. Kaurapuuro uusin kokeiluruoka, hyvin uppoo mutta masu ei oikein tunnu pysyvän meidän tahdissa mukana. Luumua vaan sitten...
nyt nukkumaan, tulin vaan sanomana good night rakkaat!!
äk, joka on kans joskus entisessä elämässä kymmenne vuotta sitten ollut silloisen firman kanssa dragon-melomassa. Se oli kivaa!!!
Ida on ollu kaks päivää kuumeessa, nyt tuntuu kuume laskeneen mut ihan hillitön yskä tytöllä... ja tottakai se yskä on nyt myös Aarolla, toivottavasti menis pian ohi kummallakin. Tosin tämä on eka kerta tänä vuonna kun meillä sairastetaan, Aarolla on ollu nuhaa aikaisemmin mut ei muuta.
TiPille hauskaa viisureissua!
Hui Ankkis onneksi ei käynyt mitenkään. Mukavia viimeisiä työpäiviä ennen lomaa, olet kyllä ansainnut AINAKIN kaksi viikkoa pelkkää löhöilyä.
Aaro ekoilla päiväunilla, Ida kattelee lastenohjelmia. Tänään pitäis pikaisesti käydä miehen vanhempien luona, haaveilin et jos oisin yksinäni päässy ostoksille. Aarolle just ostin housuja ym. ku oli vanhat jääny pieneksi, nyt huomasin et bodyt rupee kiristämään... poika vasta 4½kk ja koot 74/80 käytössä! mikä jättiläinen siitä mahtaa tulla? :)
Kuultiin eilen iloisia uutisia, Idan kummit saa vauvan lokakuussa. Tosi kivaa kun rupeaa kaveritkin lisääntymään, ei olla enää niin ulkopuolisia... tosin ei meiltä kaverit ole lasten myötä kadonneet, mut välillä vaan tuntuu et oma elämä on NIIIIN kaukana toisten maailmasta.
Ens keskiviikkona mennään miehen kans yöksi Naantalin kylpylään, minisviittiin :) saatiin miehen veljeltä se lahjakortti ja löyty hyvä päiväkin jollon sinne mennään. Miehen vanhemmat tulee tänne lapsia vahtimaan, vähän kyl mietityttää ku Aaro on niin pieni... mut saavat kuitenkin lapset olla kotona, Ida kun ei todellakaan ole mikään yökyläilijä ja jos nyt ei millään onnistu nukkumaanmeno niin ei me kovin kaukana olla... voi vaikka tuoda sit sinne kylpylään nukkumaan. Torstaina sit ku huone on luovutettu niin jäädään vielä uimaan, ja Ida saa tulla sit meidän kanssa, mummi ja ukki hoitaa Aaroa vielä sen pari tuntia.
askarreltiin Idan kanssa kukkaset mummeille, pitäis varmaan hankkia enemmänkin jotain askartelutarvikkeita kun nyt täytyy aina keksiä et mitä ihmettä vois tehdä. Nyt pistettiin talouspaperirulla kahtia, maalattiin vihreäksi, sit pahvista kukkasen terälehdet jotka maalattiin punaseksi ja sit kertakäyttökahvikupista se pohja kukan keskiosaksi... Ihan kivannäköset on kyllä.
Mut nyt laittamaan tavaroita kuntoon
Petra ja muksut
Huomenta armaat siskot. Olemme olleet, minä ja Kaunokainen, hereillä jo kuudesta. Aurinko, tuo elämän lähde, porotti silmiin siitä kellonajasta alkaen ja lopetti unet, kesken. Kaunokainen jatkaa niitä jo parvekkeella.
Paras B+luokan viikonloppu. Kahden kotona vauvan kanssa. En malta tehdä mitään aikomaani loppuun, kun olen niin innoissani siitä, mitä kaikkea ehdinkään tehdä. Eilen siivosin kämpän tiptop-kuntoon, nyt saan kaksi päivää nauttia siitä, että sotkut ovat omiani. Ajatelkaa. Joskus tulee päivä, jolloin se on tavallista.
Muutaman tunnin päästä hilpaisen tyhjentämään taloa, aina vaan. Ehkä olen eläkkeellä ennen kuin työ on valmis?
Kuulkaa, oi siskot palstalla. Jostain syystä eilisen viikon pinoihin perehtymisen jälkeen pohdin kauppakasseja.
Kävelin kahden raskaan kassin kanssa kotiin väsyneenä ja keskityin kantamaan niitä kantolihaksilla. Ne eivät, toisin kuin luulin, ole käsivarren lihakset.
Kantamisessa käsistä tarvitsee lähinnä sormia puristamaan kahvoja. Muuten käsivarret voivat oikeastaan vain roikkua mukana. Hartioitakaan ei tarvitse nostaa, ainakin minulla pitkäselkäisellä ostoskassit pysyvät ilmassa vaikka hartiat painon vaikutuksesta pari senttiä maata kohti putoaisivatkin.
Otin kävellessäni tuntumaa. Raskaita ovat, suuren perheen ostokset. Sormien piti parantaa otetta monta kertaa. Painavien kassien vaikutuksesta rennot käsivarret heiluivat kävellessä, joskus kolhaisivatkin jalkoja. Olin umpiväsynyt, nosteltuani ja kannettuani lapsia koko pitkän päivän ennen ruokaostoksia. Missä kotimatka sitten tuntui? Kauppakassein kolhituissa jaloissa. Lujan työn tehneissä sormissa. Muuten olo oli OK. Luulostani huolimatta en luuhistunut maahan kun ostosten kantaminen sysäsi viimeisen korren väsyneelle kropalleni.
No mitä tästä opin? Jos ostokset raahaa koko kropan voimin kotiin, väsyy varmasti. Kantamiseen tarvitsee kaiken sijaan tiettyjä lihaksia.
Ugh, olen puhunut.
Kukkuu ja kävelevä Kaunokainen
P.s. Ankkikselle halaus. Kau-he-a tilanne. Nimimerkillä, vastaavaa kokenut.
Ankkis. Onneksi tilanne päättyi hyvin. Muista mahdollisimman pian etsia kunnolla lepoaikaa!!!
Mersusta oli mukava kuulla. Toivottavasti Hellun masuvaivat helpottais tai löytyis toimivat systeemit. Ja toivotaan myös, että vauva-aika olisi tällä kertaa helpompi.
Marille tsemppiä muutoksiin. Hyvä, että hoitopaikka vaikutti hyvältä.
T-P:lle onnittelut työsaran aukeamisesta ja kivaa viisureissua!
Leannan kuulumisia on myös aina mukava lukea. Muistattehan kuitenkin, että ne vauvat kasvaa kaikki isoksikin ;)
Eipä sillä, kyllä mekin on viidennestä puhuttu. Ja se on kuulemma mun jaksamisesta kiinni. Toisaalta tekis mieli ottaa kierukka heti pois ja katella, miten kroppa alkaa pelittämään. Mutta järki jarruttelee, et pitäis oikeasti kerätä ensin voimia. Ja jutella vielä miehen kanssa, koska kyllä se hänestäkin on kiinni. Mutta sitten ois meidän perhe koossa. Ainut siinä on, että ikää mulla on " pahimmoiksi" eli en tiedä, miten sitten osattaisi sen kummemmin lopettaa ja sitte kaikki lapset lähtee kuitenki kertarytinällä pesästä...
Äitikuulle voimia!
Yniksen tielannetta oon miettiny. Mulla meni kauan ees tajuta, että esim. meihin ei voi verrata, koska mä oon kotona ja teillä molemmat on töissä. Mulle tuli myös mieleen,että varmasi kannattais tuo siivoojahomma, niin ei ainakaan siitä tarvis aina vääntää. Ja sitten vois kokeilla listata työt ja verrata sitten listoja. Jos se ei auta, niin sitten ammatti-ihmisen pakeille. Ei ole kenellekään perheestä hyväksi, jos koko ajan on harmitusta ilmassa. Ja kaiken uhallakin sanon kyllä senkin, että mun mielestä miehesi on kyllä vaikuttanu pärjäävän tosi hyvin lasten kanssa silloin, kun olet ollut poissa.
Ite oon huomannu, että vaikka kuinka ärsyttäis ja " on oikeutetusti kiukkuinen" , niin kannattais kuitenkin kuunnella ja miettiä myös, mitä toisella ona sanottavaa. Ja katsoa kunnolla peiliin. Mulla ainakin on näissä jutuissa vielä paljon työstämistä.
Iikan kasvua on nyt vähän seurattu. On kasvanu suht tasiaisesti -2 -käyrällä, mutta nyt rupes kiilaamaan alaspäin siitäkin. Ma oli nla, ke lääkäri ja to verikokeet. 2vko päästä taas pituus-painokontrolli. Nyt ollaan kuitenki saatu speltti ruokavalioon ja poika syö tosi reippasti ja mahakin on toiminut. Vaikuttaa siltä, että meillä on kolmas " vain atoopikko" (ihon lehahtelut/ röhelmät) ja herkkävatsainen (mahan reagoinnit, löysä vatsa & välillä liisterikakat)
Pekka on aivan vurmaavassa iässä. Toki välillä aika vaativassa myös, kun kaikki pitäis mennä just tiettyjen rutiinien mukaan. Mutta jutut on niin ihania.
Neiti 5vn kanssa on nyt otettu projektiksi opetella korjaamaan jälkiään. Kova homma. Ruokien kanssa on myös opettelmista, mutta se on menossa parempaan suuntaan muutenkin.
Tiisatina oltiin koko perheellä suunnistamassa. Mies kiersi oman reittinsä, me muut rastireitin. Esikoinen meni yksin ja voitti koko sarjan. Ei voinut kuin ihmetellä toisen taitoa. Itse vein pienemmät " huonompaa" reittiä. Tosin mulla ei ollu karttapussia ja satoi, joten kartta oli aikmoinen mytty siinä vaiheessa. Ja Pekkaa piti pissattaa ja neitiltä lähti kengät jalasta... Mutta kivaa oli. Ja Pekka jaksoi reippasti kävellä, vaikka oli aika vaativaa maastoa.
Torstaina lähdin -Iikan kanssa sinne labraan ja mies vei lapset kerhoon (olin sopinut kaverin kanssa, et hän kattelee perään). Tunnin kuluttua ehdittiin Iikan kanssa mukaan. Olivat sillä aikaa tehneet äitienpäiväkortteja. Pekka kapsahti kaulaan ja rutisti. Oli kuulemaa liimaillessaa koko ajan höpöttänyt. " Tästä tulee hieno toltti äitille. Kyllä äiti tyttää..." Liikkistä.
Eilen oli kiva ilta. Vietiin kaikki lapset anoppilaan ja käytiin miehen kanssa kanhdestaan syömässä ja kattomassa Grease-musikaali :) Thairuokaa, päälle hyvät kaakot, kiva esitys ja sitte vielä jätskiä ja karkkia :) Ja kotona vähän muutakin ;)
Lapsilla oli olu kiva ilta myös. Olivat käytneet porukalla eväsretkellä ym. Ja olivat nukkumassa, kun tultiin. Aamusta pitikin sitten kaikkien käydä vähän äitiä halimassa.
Tais tulla taas romaani. Kivaa viikkistä kaikille!
T@hti
ps. Se,etten päässyt ees haastatteluun, veti kyllä mattoa mun alta, mutta enhän mä nyt ollu töihin menossa, joten eiköhän asia sitten järjesty, kun sen aika on.
ps2 Kukkuu. Kiitos taas. VOIMIA kaikenlaisten kassien kanssa!
Kyllä huomaa, että merde on pidätelly pitkään ;)
Kiva kun tulit taas!