Asuttu miehen kanssa yhdessä 3v. Hän ei ole kertaakaan tänä aikana siivonnut, pessyt pyykkejä tai tiskejä.
Alan väsyä, nyt kun meillä on pieni lapsikin. Miten saan miehen osallistumaan kotiaskareisiin?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein "hyvin keksitty" aloitus.
0/5.
Kukaan ei ole noin juntti nykyaikana.
Vanhat miehet on 🧓👴
Mun mies on 75 ja tekee kaikkia kotitöitä. Onkin pieni ihme, kun äitinsä mielestä oli kauhea häpeä, jos mies vaikka tamppasi matot siivouspäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Minulta kysyivät töissä muut miehet, että kuka tekee minun evääni. Vastasin, että minä itse tietenkin. Tuli hämmentynyt hiljaisuus ja sen jälkeen ihmettelyä, että kyllä heillä puolisot laittaa. Ihanko oikeasti eivät osaa aikuiset miehet edes eväitään tehdä? Tai sitten jos pyyhin pöytiä tai tiskaan astioita, niin tulee kuittailuja, että onko susta tullut joku talon emäntä täällä? Hehheh.
Hohhoijaa.
Kuulostaa kyllä 70-luvun muisteloilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Melkein "hyvin keksitty" aloitus.
0/5.
Kukaan ei ole noin juntti nykyaikana.
Vanhat miehet on 🧓👴
Mun mies on 75 ja tekee kaikkia kotitöitä. Onkin pieni ihme, kun äitinsä mielestä oli kauhea häpeä, jos mies vaikka tamppasi matot siivouspäivänä.
Mun isäni on myös 75, ja hänen äitinsä mielestä mun äitini oli patalaiska, kun isä joutui imuroimaan ja kokkaamaan (tykkäsi ruuanlaitosta niin paljon, että kaverinsa kutsuivat kokiksi). Onneksi on tuossakin sukupolvessa noita helmiä; mun veljeni on kasvatettu samaan malliin :)
Meillä mies tekee maatilan hommia. On hänen työnsä. Minä käyn tilan ulkopuolella töissä.
Mies silti osaa pestä pyykkiä, imuroida, laittaa ruokaa. Parhaillaan on käymässä kaupassa.
Emme myöskään ole aivan nuoria ihmisiä; nuorin lapsemme on alakoululainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehesi tekisi akkojen hommia?
Ukot siivoaa, tiskaa ja pesee vaatteensa yksin asuessaankin. Mutta yhteenmuuttaessa ne muuttuu taianomaisesti akkojen hommiksi?!
Ukonko pitäisi olla orjana ja kaikkien pyykit pestä, käydä samalla töissä kun akka makaa lapsen kanssa? Kai jotain vastapalvelustakin olisi saatava.
Eri
Aloitus perjantai-iltana tehty... Ja muka kolme vuotta noin elellyt. 0/5.
En tiedä. Toinen lapsistani käy koulua, menestyy siellä ja urheilee. Mut kotona ei eväkään liikahda kotihommien suhteen. Sotkee kyllä eniten. Taas toinen lapsistani hoitaa koulunsa huonosti ja ei lainkaan. Mutta on kotitöissä ollut todella hyvä jo pienestä asti. Kun kaveri on ollut tulossa yökylään. On siivonnut huoneensa ja muualtakin. Nykyisin laittaa usein ruuan ja tekee siivouksia.
Taitaa lapsistani tulla duunari ja avuton akateeminen.
Minä jankutin siivousasiasta ja tiskaamisesta (ennen kuin muutettiin asuntoon mihin sai tiskikoneen). Lopulta päädyttiin siihen, että mies imuroi, minä moppaan. Minä hoidin tiskit, mies huuhteli ne. Suostui laittamaan pyykit kuivumaan kanssani. Minä sitten hoidin kaikki loput. Eläimet, ruuan, kaupassa käynnin jne. Mutta kaikki nuo vaati aikaa.
Exän vanhemmilla oli hyvä työnjako: mies imuroi, tiskaa ja pesee pääosin pyykit. Vaimo laittaa ruuat ja hoitaa pääosin ruokaostokset. Pihahommia tekevät yhdessä.
Mullekin kelpaisi tällainen työnjako.
Olemme pariskunta ja lähes viisikmppisiä.
Mieheni tekee kaikkia kotitöitä ja on parempi kotitöissä kuin minä.
Laitamme yhdessä ruokaa, siivoamme jne.
Onko oikeasti miehiä, jotka ei tee mitään kotitöitä?
Meillä kotityöt on jaettu sen mukaan mitä kumpikin haluaa tehdä. Mies tekee ruoan ja minä siivoan. Tiskit tiskaa se kumpi ehtii. Molemmat pesevät omat pyykkinsä.
Miten vanhoja tarkoitat? Oma isäni täytti hiljattain 75 ja on yli 50 vuotta tehnyt osuutensa kotitöistä (mm. siivous ja ruuanlaitto), ihan siinä missä äitinikin (mm. leipominen ja vaatehuolto).
No, täytyy myöntää, että edesmennyt vielä vähän vanhempi appiukkoni oli sitä laatua, joka ei osannut edes puuroa keittää, koska ei ikinä tarvinnut, ja sen kyllä pojastaan aikanaan huomasi (kyseinen poika tosin oppi aika äkkiä, että meidän kodissamme ei ole mitään naisten töitä mutta jakaa voidaan sen mukaan, mitkä kotityöt ovat kummallekin se pienempi paha).