Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asuttu miehen kanssa yhdessä 3v. Hän ei ole kertaakaan tänä aikana siivonnut, pessyt pyykkejä tai tiskejä.

Vierailija
24.04.2026 |

Alan väsyä, nyt kun meillä on pieni lapsikin. Miten saan miehen osallistumaan kotiaskareisiin?

Kommentit (96)

Vierailija
61/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melkein "hyvin keksitty" aloitus.

0/5. 

Kukaan ei ole noin juntti nykyaikana.

Vanhat miehet on 🧓👴

Kiitos, kun kehuit nuoreksi meitä 5-kymppisiä miehiä siis. En tiedä ketään tuollaista omasta ikäluokastani. Ainakaan niistä perheellisistä.

Vierailija
62/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietit tuota 3 vuotta liian myöhään. Itsehän sinä halusit olla se ihana vaimo, joka huolehtii miehestä ja hänen tarpeistaan kaikin keinoin. 3 vuotta sitten sinä et uskaltanut vaatia mieheltä mitään, kun epäilit hänen heittävän sinut pihalle ja hankkivan uuden kotiapulaisen.

Ei tosin minunkaan mieheni ole koskaan pessyt pyykkiä ja on siivonnut tai laittanut ruokaa äärimmäisen harvoin. Mutta meillä on melko paljon ns. perinteisiä miestentöitä alkaen hevosenkengityksestä, sonnanajosta, autojen ja koneitten korjauksesta, puunteosta. Mieluummin käytän tiski- ja pyykkikonetta kuin hankmoa, lumilinkoa ym. härveleitä traktorin perässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei koskaan imuroi tai siivoa. Astiat tiskaa, muuta ei tee. Eipä nuo tee koskaan mitään, sen olen kolmessa pitkässä liitossa todennut. Vapaa-aika kuluu näillä maatessa tai koneella. Alkoi vituttamaan muakin ihan kunnolla, kun ap:n tekstin näin.

Jos kumppani ei kanna omaa vastuuta ja osallistu kotitöihin niin sellaisen kumppanin kanssa kannattaa suhde lopettaa mahdollisemman lyhyeen.

Vierailija
64/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän laittas treffi-ilmoitus, jossa esittäisin odottavani, et minunkin mahd. kumpppani tekisi nuo kaikki

Olen joskus luullut, että ne olisivat askareita jotka hoidetaan parisuhteessa puoliksi. 

Kokisin ja olisin kokenut itsen idiootiksi, jos olisin maininnut tällaisten askareiden teosta vaikka treffikumppanilleni, kun yhtä hyvin olisin voinut sanoa, että tiesikö hän, että vesi on märkää. 

Mutta eipä ikai hne, että olen sinkku kun niin monta kertaa tälläkin palstalla saa lukea miehistä, jotka ovat ilmeiseti onnistuneet antamaan naisilke elämälle mrrkityksen kun nsiset suodtuvat ja ovat olleet valmiita  pitämään yhteisen kodoin siusyinä ja puhtaana pesevät pyykit ja tiskaa jne. 

Vierailija
65/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtoon.

Vierailija
66/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyivät töissä muut miehet, että kuka tekee minun evääni. Vastasin, että minä itse tietenkin. Tuli hämmentynyt hiljaisuus ja sen jälkeen ihmettelyä, että kyllä heillä puolisot laittaa. Ihanko oikeasti eivät osaa aikuiset miehet edes eväitään tehdä? Tai sitten jos pyyhin pöytiä tai tiskaan astioita, niin tulee kuittailuja, että onko susta tullut joku talon emäntä täällä? Hehheh. 

Hohhoijaa.

Onko tämä perinteinen miesmäinen duunariammatti? Itse työskentelen luovalla alalla, ja ainakin meillä työkaverimiehet kertovat kokkailevansa kotona, ja töissä he pitävät oman työalueensa ja keittiönsä siistinä.

Vierailija
67/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi tekisi akkojen hommia?

Ukot siivoaa, tiskaa ja pesee vaatteensa yksin asuessaankin. Mutta yhteenmuuttaessa ne muuttuu taianomaisesti akkojen hommiksi?!

Vierailija
68/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on keskustelun paikka, ap.

Vierailija
69/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä mies ei koskaan imuroi tai siivoa. Astiat tiskaa, muuta ei tee. Eipä nuo tee koskaan mitään, sen olen kolmessa pitkässä liitossa todennut. Vapaa-aika kuluu näillä maatessa tai koneella. Alkoi vituttamaan muakin ihan kunnolla, kun ap:n tekstin näin.

Jos kumppani ei kanna omaa vastuuta ja osallistu kotitöihin niin sellaisen kumppanin kanssa kannattaa suhde lopettaa mahdollisemman lyhyeen.

Minä kanssa ihmettelen, että mikä ihme saa naisen jatkamaan suhdetta sellaisen miehen kanssa, joka pitää oman kämppänsä sotkuisen tai ei osallistu kotitöihin. Tuohan on valtava red flag.

Vierailija
70/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi miehesi tekisi akkojen hommia?

Ukot siivoaa, tiskaa ja pesee vaatteensa yksin asuessaankin. Mutta yhteenmuuttaessa ne muuttuu taianomaisesti akkojen hommiksi?!

Loiginen päätelmä: Yksinasuvat ukot ovat siis akkoja. 

Vierailija
71/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt laitat sen mieslapsen siivoamaan ja sen jälkeen keittämään sulle kahvit.

Vierailija
72/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JSS

Vierailija
73/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suhteenne alussa, kun olit korviasi myöten rakastunut, halusit palvella ja passata miestäsi. Hän tottui siihen, että sinä teet kaiken. Se on nyt saavutettu etu, josta hän ei ainakaan oma-aloitteisesti luovu.

Ehkä kannattaa seuraavan suhteen alkuhuumassa jakaa ne kotityöt tasan, niin teille jää enemmän aikaa kuherrella ja hempeillä.

Vierailija
74/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kehtaako tässä edes kertoa, että mies tekee pääosin meillä kaikki ruuat. Hän imuroi ja siivoaa, mulle kuuluu yläkerta ja hänelle alakerta. Se missä olen nipo, ovat keittiön kaappien ovet ja vessat. Kuuluu päivittäiseen siivoukseen niistä huolehtiminen, mutta imuroinnit ja lattian pesut hoitaa viikoittain/tarvittaessa hän. 

Ymmärrän hyvin, jos puolisolla on paljon tekemistä joidenkin maatilan töiden kanssa.  Oma mieheni oli monta vuotta reissutöissä eikä tullut mieleen vaivata häntä maton tamppaamisilla. Sanon suoraan, että kouluttaminen vei oman aikansa. Pitää olla sinnikäs ja jättää tekemättä.

Vierailija
75/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietit tuota 3 vuotta liian myöhään. Itsehän sinä halusit olla se ihana vaimo, joka huolehtii miehestä ja hänen tarpeistaan kaikin keinoin. 3 vuotta sitten sinä et uskaltanut vaatia mieheltä mitään, kun epäilit hänen heittävän sinut pihalle ja hankkivan uuden kotiapulaisen.

Ei tosin minunkaan mieheni ole koskaan pessyt pyykkiä ja on siivonnut tai laittanut ruokaa äärimmäisen harvoin. Mutta meillä on melko paljon ns. perinteisiä miestentöitä alkaen hevosenkengityksestä, sonnanajosta, autojen ja koneitten korjauksesta, puunteosta. Mieluummin käytän tiski- ja pyykkikonetta kuin hankmoa, lumilinkoa ym. härveleitä traktorin perässä.

Hevosen kengitys kuulostaa mielenkiintoiselta. Mä voisin ihan mielelläni opetella tuon. 

N. 27

Vierailija
76/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tekeekö hän jotain muuta? Käy kaupassa? Laittaa ruokaa? Onko ulkotöitä? Korjattavaa, rempattavaa? Hoitaako lasta?

Vierailija
77/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sektorointikin on mahdollista. Ei meilläkään mies kokkaa eikä pyykkää, minä taas en siivoa enkä hoida vanhusten asioita.

Vierailija
78/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin mukava asua yksin. Mun ex-mies esim heitti likaiset vaatteet lattialle, aina kun oli ajanut partansa oli lavuaari täynnä karvoja, sänkyä ei osannut pelata. Kun teki miesten töitä eli haravoi pihan, niin sain seuraavana päivänä tehdä homman uusiksi, kun harava ei ollut kahdestikaan osunut maahan.  Tässä vain muutama esimerkki.

Vierailija
79/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joku spurgu, kun monta vuotta kulkee samoissa likaisissa vaatteissa?

Tätä meinasin myös ihmetellä: mistä mies saa puhtaita vaatteita (tai mitä mies syö), jos ei ole koskaan kolmen vuoden aikana pyykkiä pessyt (tai ruokaa laittanut)?

Vierailija
80/96 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me ollaan oltu 12v naimisissa eikä mies ole ikinä laittanut ruokaa, pessyt pyykkiä, siivonnut, käynyt ruokaostoksilla jne. Ei ole meille mikään ongelma. 

Tsiisus!