Miksi vasemmisto ei halua osallistua velkatalkoisiin?
Mistään ei saisi leikata, mutta kun velanmaksu ei onnistu ilman leikkauksia. Miksi vasemmisto haluaa ajaa maan konkurssiin?
Kommentit (200)
Vasemmisto painottaa leikkausten sijaan valtion tuloja.
On selvää ettei pääomatulojen kerääminen enää riitä korvaamaan neljän vuoden ryöstöä. Ryöstösaalis on otettava osin takaisin ja se edellyttää omaisuuksien ottamista mukaan rahansiirtoihin.
Omaisuuskatto on uusi eläkekaton kanssa tuotava rakenteellinen välttämätön uudistus mikä on jäänyt tekemättä. Sillä katetaan myös eläkekaton siirtymäajan kustannukset.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.
Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.
No sehän johtuu siitä, että mulla ja monella muullä verotus on jo tapissa. Siihen 10% lisävero olisi jo järkyttävän iso siivu siitä, mitä nytkään käteen jää.
Mutta eihän vasemmistolainen tietenkään ymmärrä, miltä tuntuu jos erehdyn vähän lisää töitä tekemään ja valtio viekin yli puolet siitä tienestistä. Ja jonkun mielestä se on oikeudenmukaista.
Koska "velkatalkoot" näköjään tarkoittavat "otetaan niin paljon velkaa kuin ehditään"
IMF:n mukaan pelkät leikkaukset eivät riitä.
Mitä inisette? Orpon hallitus uhosi leikkaavansa 10 mrd. mutta on leikannut vain 3,5 mrd. Syyttäkää Orpoa ja Purraa joitka ovat epäonnistuneet leikkauksissa.
Siellähän on oikeisto vallassa, mutta kun ei leikkaaminen oikein innosta. Sen sijaan huudellaan, että seuraavalla hallituskaudella leikkaustarve yli 10 miljardia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä inisette? Orpon hallitus uhosi leikkaavansa 10 mrd. mutta on leikannut vain 3,5 mrd. Syyttäkää Orpoa ja Purraa joitka ovat epäonnistuneet leikkauksissa.
No tuohan tässä juuri huolettaakin. Jos Orpo / Purra ei onnistu leikkaamaan kuin murto-osan leikkaustarpeesta ja SDP nostaa kädet pystyyn kun eläkeläiset sanoo "ainoastaan kuolleen ruumiimme ylitse!" niin mitä luulette seuraavalla hallituskaudella tapahtuvan?
Suomi on koulutusleikkausten takia tyhmistynyt niin että kaikilla palstoilla hoetaan vuodesta toiseen vain samoja kokoomuksen puoluetoimistosta levitettyjä meemejä: kipeät leikkaukset, leikkaukset, leikkaukset...marginaalivero, vero, vero, vero... perintövero, vero vero... ei ole vaihtoehtoja, vaihtoehtoja, vaihtoehtoja. Näitä sitten keskustelupalstoilla määitään. Suomi on kokenut älyllisen lobotomian. Elinkeinoelämä ei kykene uudistumaan, "kilpailukyky" tarkoittaa verovaroilla tuettujen yritystukien maksimointia, mikä sitten valuu osinkoihin. Investointi koulutukseen on rikos, koska persut ovat jääneet luokalle ja jokainen kuvittelee olevansa einstein jolla on oikea tieto.
Vierailija kirjoitti:
Suomi on koulutusleikkausten takia tyhmistynyt niin että kaikilla palstoilla hoetaan vuodesta toiseen vain samoja kokoomuksen puoluetoimistosta levitettyjä meemejä: kipeät leikkaukset, leikkaukset, leikkaukset...marginaalivero, vero, vero, vero... perintövero, vero vero... ei ole vaihtoehtoja, vaihtoehtoja, vaihtoehtoja. Näitä sitten keskustelupalstoilla määitään. Suomi on kokenut älyllisen lobotomian. Elinkeinoelämä ei kykene uudistumaan, "kilpailukyky" tarkoittaa verovaroilla tuettujen yritystukien maksimointia, mikä sitten valuu osinkoihin. Investointi koulutukseen on rikos, koska persut ovat jääneet luokalle ja jokainen kuvittelee olevansa einstein jolla on oikea tieto.
Muuten hyvä, mutta länsimaissa tämä on yleinen ilmiö, että nykyinen sukupolvi on tyhmempi kuin edellinen. Näyttää siltä, että 70-80 -lukujen lapset ovat älyllisyydessä tämän hetken ihmiskunnan huippuhetki, tuosta eteenpäin tulleet ikäluokat ovat osoittautuneet tollommiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuohan tässä juuri huolettaakin. Jos Orpo / Purra ei onnistu leikkaamaan kuin murto-osan leikkaustarpeesta ja SDP nostaa kädet pystyyn kun eläkeläiset sanoo "ainoastaan kuolleen ruumiimme ylitse!" niin mitä luulette seuraavalla hallituskaudella tapahtuvan?
Jos itse päädyt ensi hallituskaudella toivomiesi leikkausten takia katuojaan tai vaille terveydenhoitoa vakavassakin tautiepäilyssä., oletko valmis menemään katuojan koska leikkaukset ovat sinulle elämänsisältö ja tärkein asia maailmassa?
Mihin velkatalkoisiin? Nykyinen hallitus ei lyhennä velkaa vaan ottaa sitä lisää. Sillä sitten maksellaan täysin turha tunnin juna ja annetaan veroalennuksia varakkaimmille. Missä äly ja järki?
Kuka sitä velkaa edes lyhentää?
Päinvastoin, Orpon ja Purran hallitus tekevät ennätysmäärän velkaa, jota ei ole vielä Suomen historiassa koettu ja sen lisäksi vielä leikkaavat.
Ja saman kysymyksen voi esittää ap.lle, miksi nykyinen äärioikeisto hallitus ei lyhennä velkaa, vaan ottaa sirä lisää, niin kuin Purrakin toteaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus on ottanut enemmän velkaa kuin Marinin. Veroalennuksia rikkaille rahoitetaan velalla. Onko persuilla jo paska housussa ensi vuoden vaalien takia?
Marin jakoi avokätisesti rahaa rikkaille kun sitä ei kuulemma tarvinnut maksaa takaisin.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sitä velkaa edes lyhentää?
Päinvastoin, Orpon ja Purran hallitus tekevät ennätysmäärän velkaa, jota ei ole vielä Suomen historiassa koettu ja sen lisäksi vielä leikkaavat.
Ja saman kysymyksen voi esittää ap.lle, miksi nykyinen äärioikeisto hallitus ei lyhennä velkaa, vaan ottaa sirä lisää, niin kuin Purrakin toteaa.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/4214333e-eb34-4895-afc0-9f660ef5f…
Toivottavasti leikkaavat vielä reilusti tuista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.
Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.No sehän johtuu siitä, että mulla ja monella muullä verotus on jo tapissa. Siihen 10% lisävero olisi jo järkyttävän iso siivu siitä, mitä nytkään käteen jää.
Mutta eihän vasemmistolainen tietenkään ymmärrä, miltä tuntuu jos erehdyn vähän lisää töitä tekemään ja valtio viekin yli puolet siitä tienestistä. Ja jonkun mielestä se on oikeudenmukaista.
Haluaisitko itsellesi jonkun suojaosan minkä voisit verottomasti tehdä lisätöitä?
Vierailija kirjoitti:
Vassarit kun pääsee valtaan niin silloin veronkorotukset vasta alkaakin.
Ylivelkaantuminen on keino ajaa talous kaaokseen. Sosialismin polttoaine on kaaos.
Ei mitään väliä kuinka itsellä menee, kunhan toisilla ei mene paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Ylivelkaantuminen on keino ajaa talous kaaokseen. Sosialismin polttoaine on kaaos.
Ei mitään väliä kuinka itsellä menee, kunhan toisilla ei mene paremmin.
Ei voi kuin ihmetellä minkälainen generaattori tuottaa tuollaista puppua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.No sehän johtuu siitä, että mulla ja monella muullä verotus on jo tapissa. Siihen 10% lisävero olisi jo järkyttävän iso siivu siitä, mitä nytkään käteen jää.
Mutta eihän vasemmistolainen tietenkään ymmärrä, miltä tuntuu jos erehdyn vähän lisää töitä tekemään ja valtio viekin yli puolet siitä tienestistä. Ja jonkun mielestä se on oikeudenmukaista.Haluaisitko itsellesi jonkun suojaosan minkä voisit verottomasti tehdä lisätöitä?
En. Mutta jokaisen pitäisi aina saada ansaitsemastaan (lisä)tienestistä vähintään puolet itselleen. Joku raja pitäisi olla valtion harjoittamalla laillistetulla ryöstölläkin. Ei liene kohtuuton toive muuten paitsi umpikateellisten vassareiden mielestä.
Työttömät ja sairaat tämän saatanan tilanteen ovat aiheuttaneetkin!