Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasemmisto ei halua osallistua velkatalkoisiin?

Vierailija
23.04.2026 |

Mistään ei saisi leikata, mutta kun velanmaksu ei onnistu ilman leikkauksia. Miksi vasemmisto haluaa ajaa maan konkurssiin?

Kommentit (267)

Vierailija
201/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asia ei lopulta menesty, jos arvomaailma perustuu vihalle.

Vierailija
202/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vois mennä apukouluun kun ymmärryksessä vikaa. Kookoomus puhui talkoista ja kaikki muut on jo luopuneet enemmän kuin tarpeeksi, köyhät jopa liikaa, mutta rikkaat ei ole osallistunut lainkaan. Ei nämä mitkään talkoot ole olleet vaan petollinen mutta laillinen ryöstö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.

Meillä on jo nyt Euroopan korkein verotus, siitä meinaat, että vielä raaemman kautta?

Suomen yritysverotus ei ole Euroopan korkeinta

Vierailija
204/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap vois mennä apukouluun kun ymmärryksessä vikaa. Kookoomus puhui talkoista ja kaikki muut on jo luopuneet enemmän kuin tarpeeksi, köyhät jopa liikaa, mutta rikkaat ei ole osallistunut lainkaan. Ei nämä mitkään talkoot ole olleet vaan petollinen mutta laillinen ryöstö.

Tämä.

Vierailija
205/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto: me säästetään nyt leikkaamalla paljon köyhiltä, ja käyttämällä juustohöylää kaikkeen muuhunkin. Jos kulutus lakkaa, ei haittaa meitä, sillä ei me oikeasti ymmärretä taloudesta mitään. Jos pienet yritykset kaatuu, mitä väliä, sillä me annetaan tukia isoille yrityksille, niille, joiden johtajien kanssa me kaveerataan EK:ssa.

Vasemmisto: me säästetään elvyttämällä taloutta, että työntekijöiden määrä ja sitä mukaa verotulojen määrä kasvaa.

Miten velkaantuminen, uudistusten tekemättä jättäminen ja leikkaamattomuus elvyttää taloutta?

Miten saat verotulojen kasvun aiheuttamaan velkaantumista?

Miten ne verotulot kasvavat?

Oletko jotenkin yksinkertainen?

Kun hallituksen toimet aiheuttivat 10 000 konkurssia, verotulot tietysti romahtivat.

Seuraavan hallituksen pitää vain tehdä päinvastoin kuin nämä idiootit, niin hyvin menee.

Eli miten ne työpaikat syntyvät? Kerropa se. 

Tajuaahan sen jokainen, miten työpaikkoja synnytetään, ainakin vasemmiston mielestä. Helppoa kuin heinänteko. Otetaan lainaa niin että voidaan jollekulle maksaa valtion varoista palkkaa siitä, että se kaivaa ojaa. Ja sitten maksetaan jollekin toiselle siitä, että se lapioi sen ojan umpeen. Sama periaate on yleistettävissä hyvin moneen muuhunkin hommaan. Ja näin on saatu työttömyys hoidettua kuntoon.

Ai niin... vasemmistohan haluaa maksaa ihmisille siitä, että ne makaa sohvalla ja syljeskelee kattoon. Ei tuo mun esimerkki ollutkaan realistinen. Pitää miettiä lisää.

Mielikuvituksesi työpaikan luomisesta rajoittuu ojankaivuuseen ja sen umpeenlapioimiseen? 

Vierailija
206/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rikkaathan maksavat näiden talkoiden tarjoilun.

Vierailija
207/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.

Meillä on jo nyt Euroopan korkein verotus, siitä meinaat, että vielä raaemman kautta?

Suomen yritysverotus ei ole Euroopan korkeinta

Halpa yritysverotus ja lähdeveron puuttuminen käytännössä houkuttelevat ulkomaisia investoijia sijoittamaan Suomeen. Siksi suurin osa Suomen yrityksistä on ulkolaisessa omistuksessa, toisin kuin muualla Euroopassa jossa yritykset ovat kotimaisessa omistuksessa.

Vierailija
208/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puolet tuloista veroina joka kuukausi. Mitenkä paljon se köyhä maksaa veroja per kuukausi. Luvut tiskiin. Monet meistä hyväosaisista makselee tonnikaupalla pelkästään kuukaudessa talkoisiin. 

Vierailija
209/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi vasemmistolaisten mielestä ihmisten perusoikeus on elää yhteiskunnan tuilla ja loisia kotona.

Uskovat että veroja ei koskaan pidä maksaa takaisin ja muualla rahaa kasvaa puussa :D

Vierailija
210/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sieltäkin jotain ehdotuksia tullut. Jopa vasemmistolainen ymmärtää, ettei hyödytä leikata 300milj, jos siitä tulee viiden vuoden kuluessa 2mrd lasku.

Oisko noin? Nyt tulee Marinin laskuna ylimääräistä 8 miljardia joka vuosi.

Sivusta.

Seurasin monta yötä kun te persut eduskuntatalolla yrititte estää Marinin elvytyspakettia.

Kiitos teille siitä.

Mutta mitä tapahtui?

Jos olisitte jatkaneet kesäkuun loppuun, elvytyspaketin antaminen olisi estynyt.

Olin sanoinkuvaamattöman pettynyt teihin, koska jätitte kesken koko asian.

Elvytyspaketti hyväksyttiin.

Mikä teatteri se oli?

Joten nyt suu kiinni. Lopettakaa ihmisten haukkuminen.

Persu pettää aina

Vierailija
211/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puolet tuloista veroina joka kuukausi. Mitenkä paljon se köyhä maksaa veroja per kuukausi. Luvut tiskiin. Monet meistä hyväosaisista makselee tonnikaupalla pelkästään kuukaudessa talkoisiin. 

Minulla on omaisuutta, mutta rahallisesti en ole hyvintoimeentuleva.

Minäkin olen maksanut 60 prosenttia veroa.

Teostomaksuja enkä ole kitissyt.

Mutta halveksin teitä itsekkäitä uikuittajia - persuja - jotka vihaatte omaa kansaanne ja syljette heikoimpien päälle.

Hävetkää.

Vierailija
212/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan sieltäkin jotain ehdotuksia tullut. Jopa vasemmistolainen ymmärtää, ettei hyödytä leikata 300milj, jos siitä tulee viiden vuoden kuluessa 2mrd lasku.

Oisko noin? Nyt tulee Marinin laskuna ylimääräistä 8 miljardia joka vuosi.

Sivusta.

Seurasin monta yötä kun te persut eduskuntatalolla yrititte estää Marinin elvytyspakettia.

Kiitos teille siitä.

Mutta mitä tapahtui?

Jos olisitte jatkaneet kesäkuun loppuun, elvytyspaketin antaminen olisi estynyt.

Olin sanoinkuvaamattöman pettynyt teihin, koska jätitte kesken koko asian.

Elvytyspaketti hyväksyttiin.

Mikä teatteri se oli?

Joten nyt suu kiinni. Lopettakaa ihmisten haukkuminen.

Persu pettää aina

Olen huomannut.

Persu pettää aina.

Vierailija
213/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mwlko vähän tämän maan eteen teet, kun kaikki aikasi menee vauvalla muiden haukkumiseen.

Vierailija
214/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ai niin... vasemmistohan haluaa maksaa ihmisille siitä, että ne makaa sohvalla ja syljeskelee kattoon. Ei tuo mun esimerkki ollutkaan realistinen. Pitää miettiä lisää."

Oikeisto maksaa siitä, että saa tämän maan tuhottua. Kumpi lienee järkevämpää?

Maksaa siitä, että pysyt kotona vai siitä, että sytytät jonkun kodin tuleen?

Vierailija
215/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko 50 prosenttia vai 60 prosenttia kuten minä? Eihän tuo 50 prosenttia vielä ole mitään.

Opiskelitko sen edestä?

Lopeta tuo ainainen valitus.

Minäkään en valita. Enkä pieksä heikoimpia.

Vierailija
216/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.

Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.

Juu kun me maksamme jo 52%

Laitetaan kaikille euromääräinen tasavero.

Tiedät hyvin, että tuo veisi ruuan pienituloisen pöydästä. Sinä sen sijaan voit ihan hyvin 52% ansiotuloverotuksella jättää yhden neljästä vuosittaisesta ulkomaanmatkastasi väliin tai asua hieman pienemmässä asunnossa ja pienentää näin ollen hiilijalanjälkeäsi 10 prosenttia, joka muuten vastaa 340 kiinalaisen hiilijalanjälkeä. Vaihtoehtoisesti voisit luopua siitä muskeliveneestäsi ja hommata tilalle soutuveneen. Tekee parempaa lihaskunnollekin.

Olen eri, mutta miksi minä haluaisin pienentää elintasoani epäreilun veronmaksun jakautumisen vuoksi? Maksa vaan sama kuin minäkin maksan. Ei ole minun vikani, jos et pysty elättämään paremmin itseäsi. 

Itseasiassa, kun tätä ajattelee, niin tulee mieleen että Suomi taitaa olla maailman ainoa maa, jossa sosiaaliturva on ajettu alas, mutta kunnioitus omaisuudensuojaa kohtaan on pysynyt. Ainoastaan suomalainen ajattelee, että "kuolen mieluummin nälkään kuin anastan rikkaalta!!"

Vierailija
217/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kenelle enemmän annetaan se enemmästä luopukoon.

Vierailija
218/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kenelle enemmän annetaan se enemmästä luopukoon.

Ei minun kaltaiseni perusvarakkaat mitään tukia saa. Köyhille niitä kannetaan meidän veroistamme, joten sieltä tietenkin leikataan. 

Vierailija
219/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ansiotulojen verotus on laskenut vuosikymmenet. 70- ja 80-luvulla meni duunarin palkasta 30% tai yli veroa, samantasoisesta nyt 15%.

Puhumattakaan kuinka paljon silloin meni pääomaveroa ja rikkaalta toimitusjohtajalta. 

Ja taloudessa meni loistavasti! 

Vierailija
220/267 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.

Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.

Juu kun me maksamme jo 52%

Laitetaan kaikille euromääräinen tasavero.

Tiedät hyvin, että tuo veisi ruuan pienituloisen pöydästä. Sinä sen sijaan voit ihan hyvin 52% ansiotuloverotuksella jättää yhden neljästä vuosittaisesta ulkomaanmatkastasi väliin tai asua hieman pienemmässä asunnossa ja pienentää näin ollen hiilijalanjälkeäsi 10 prosenttia, joka muuten vastaa 340 kiinalaisen hiilijalanjälkeä. Vaihtoehtoisesti voisit luopua siitä muskeliveneestäsi ja hommata tilalle soutuveneen. Tekee parempaa lihaskunnollekin.

Olen eri, mutta miksi minä haluaisin pienentää elintasoani epäreilun veronmaksun jakautumisen vuoksi? Maksa vaan sama kuin minäkin maksan. Ei ole minun vikani, jos et pysty elättämään paremmin itseäsi. 

Itseasiassa, kun tätä ajattelee, niin tulee mieleen että Suomi taitaa olla maailman ainoa maa, jossa sosiaaliturva on ajettu alas, mutta kunnioitus omaisuudensuojaa kohtaan on pysynyt. Ainoastaan suomalainen ajattelee, että "kuolen mieluummin nälkään kuin anastan rikkaalta!!"

Sosiaaliturva ajettu alas? Kun tavallinen kattoon syljeskelevä työvoiman ulkopuolella oleva saa kuussa n. 1200-1300€, jos on sinkku ja lapsiperheet vielä enemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kuusi