Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasemmisto ei halua osallistua velkatalkoisiin?

Vierailija
23.04.2026 |

Mistään ei saisi leikata, mutta kun velanmaksu ei onnistu ilman leikkauksia. Miksi vasemmisto haluaa ajaa maan konkurssiin?

Kommentit (200)

Vierailija
141/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto: me säästetään nyt leikkaamalla paljon köyhiltä, ja käyttämällä juustohöylää kaikkeen muuhunkin. Jos kulutus lakkaa, ei haittaa meitä, sillä ei me oikeasti ymmärretä taloudesta mitään. Jos pienet yritykset kaatuu, mitä väliä, sillä me annetaan tukia isoille yrityksille, niille, joiden johtajien kanssa me kaveerataan EK:ssa.

Vasemmisto: me säästetään elvyttämällä taloutta, että työntekijöiden määrä ja sitä mukaa verotulojen määrä kasvaa.

Miten velkaantuminen, uudistusten tekemättä jättäminen ja leikkaamattomuus elvyttää taloutta?

Miten saat verotulojen kasvun aiheuttamaan velkaantumista?

Miten ne verotulot kasvavat?

Oletko jotenkin yksinkertainen?

Kun hallituksen toimet aiheuttivat 10 000 konkurssia, verotulot tietysti romahtivat.

Seuraavan hallituksen pitää vain tehdä päinvastoin kuin nämä idiootit, niin hyvin menee.

Eli miten ne työpaikat syntyvät? Kerropa se. 

Vierailija
142/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeisto: me säästetään nyt leikkaamalla paljon köyhiltä, ja käyttämällä juustohöylää kaikkeen muuhunkin. Jos kulutus lakkaa, ei haittaa meitä, sillä ei me oikeasti ymmärretä taloudesta mitään. Jos pienet yritykset kaatuu, mitä väliä, sillä me annetaan tukia isoille yrityksille, niille, joiden johtajien kanssa me kaveerataan EK:ssa.

Vasemmisto: me säästetään elvyttämällä taloutta, että työntekijöiden määrä ja sitä mukaa verotulojen määrä kasvaa.

Miten velkaantuminen, uudistusten tekemättä jättäminen ja leikkaamattomuus elvyttää taloutta?

Miten saat verotulojen kasvun aiheuttamaan velkaantumista?

Miten ne verotulot kasvavat?

Oletko jotenkin yksinkertainen?

Kun hallituksen toimet aiheuttivat 10 000 konkurssia, verotulot tietysti romahtivat.

Seuraavan hallituksen pitää vain tehdä päinvastoin kuin nämä idiootit, niin hyvin menee.

Eli miten ne työpaikat syntyvät? Kerropa se. 

Tajuaahan sen jokainen, miten työpaikkoja synnytetään, ainakin vasemmiston mielestä. Helppoa kuin heinänteko. Otetaan lainaa niin että voidaan jollekulle maksaa valtion varoista palkkaa siitä, että se kaivaa ojaa. Ja sitten maksetaan jollekin toiselle siitä, että se lapioi sen ojan umpeen. Sama periaate on yleistettävissä hyvin moneen muuhunkin hommaan. Ja näin on saatu työttömyys hoidettua kuntoon.

Ai niin... vasemmistohan haluaa maksaa ihmisille siitä, että ne makaa sohvalla ja syljeskelee kattoon. Ei tuo mun esimerkki ollutkaan realistinen. Pitää miettiä lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ne koskaan osallistu mihinkään fiksuun eikä järkevään. Edes tavallisiin talkoihinkaan. Ne on vaan käsi ojossa vaatimassa rahaa itselleen, että voi lojua sohvalla siideritölkin kanssa sipsejä natustellen.

Vierailija
144/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan sieltäkin jotain ehdotuksia tullut. Jopa vasemmistolainen ymmärtää, ettei hyödytä leikata 300milj, jos siitä tulee viiden vuoden kuluessa 2mrd lasku.

Olisipa ymmärtänyt senkin kun antoi 7 miljardin vipin ja saat 2 miljardia takaisin omaan käyttöön ettei se lyö leiville kuin saajan puolella.

Vierailija
145/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä esimerkki meidän taloyhtiöstä, me oikeistolaiset suunnittelemme ja järjestämme kaiken sekä teemme sitten hommat ripeästi ja kunnolla. Vassariasukkaat vain vetelehtivät tai tulevat paikalle vasta makkaransyöntiin ja valittavat kun ei ole soijaheinää heille, prkl.

Vierailija
146/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mitä tarkoitat "velkatalkoilla"? 

Vierailija
147/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.

Ei voida. Veronkorotuksien osalta tie on jo aikoja sitten kuljettu loppuun. Leikkaukset on ainoa tie. Se on vain ikävä tosiasia, että 30 vuotta on vedetty velkaköydestä lisää rahaa, tarpeiden/halujen/haaveiden/taivaan-rannan-maalaus-tahdon mukaan, mutta nyt alkaa jäädä pää vetävän käteen.

Korkeastikoulutettuna ja eniten tienaavaan 2%:iin kuuluvana (johon ei muuten oikeasti paljoa tarvita näin köyhässä maassa), olen jo alkanut vetää lähtöhousuja jalkaan. Mitä hemmettiä minä tai kaltaiseni kidutamme itseämme maassa, missä pienestä veron nimellisalennuksesta huolimatta progressio on jo nyt aivan posketon, kaikki tuotteet ja palvelut maksavat aivan järkyttävästi, palvelut on lähtökohtaisesti aikalailla mennyttä maailmaa.

Tässä on oikeasti turha miettiä seuraavaa hallituspohjaa ja sitä, millaisella "pikku-juitsulla" saadaan äänestäjiä hieman tyynnyteltyä. Fakta on se, että Suomi konkurssikypsä kasa pa*kaa ja tervehtyminen alkaa sillä, kun pitää turpansa vähitellen tukossa siitä "mikä puolue tämän on saanut aikaan". Kaikki puolueet ovat nykytilaan syyllisiä, yksikään ei ole koskaan, milloinkaan, minään ajanhetkenä julkisesti tehnyt sitä reality-checkiä että meillä ei ole rahaa siihen maailman-syleilyyn, mitä täällä on haluttu harrastaa.

Vierailija
148/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto osaa kuluttaa ja jakaa rahoja mutta säästää eivät ole osanneet koskaan vielä. 

Vierailija
149/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärrä, köyhille ilmaiseksi annettavan rahan määrää leikataan. Ei niillä lähtökohtaisesti ole oikeutta toisten omaisuuteen.

Vasemmisto: mennään kaikki julkiselle sektorille töihin. Maksetaan 10 000 liksaa aivan kaikille ja kulutus kasvaa. Tällä tavalla suomesta tulee maailman rikkain kansakunta.

Ai mitä tarkoitat että kulutus kohdistuu tänne tapahtumaan vientiin, ja todellisuudessa pienyritykset eivät edes tuota suomelle mitään?

Vierailija
150/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.

Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.

Vierailija
151/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.

Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.

Juu kun me maksamme jo 52%

Laitetaan kaikille euromääräinen tasavero.

Vierailija
152/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.

Veronkorotuksia?!?!? Oletko tosissasi, mitä veroja vielä korotetaan? Nettomaksajana sanon tähän, että verot on kiitos ihan tapissa. Joku roti siihenkin, ketkä näihin maksutalkoisiin laitetaan aina osallistumaan.

Vierailija
153/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä esimerkki meidän taloyhtiöstä, me oikeistolaiset suunnittelemme ja järjestämme kaiken sekä teemme sitten hommat ripeästi ja kunnolla. Vassariasukkaat vain vetelehtivät tai tulevat paikalle vasta makkaransyöntiin ja valittavat kun ei ole soijaheinää heille, prkl.

Se oli tasavertaista että heille tarjoillaan ruokaa jonka he ansaitsevat. Sinä FASISTI et päätä mitä vasemmisto saa syödä toisten pöydästä.

Vierailija
154/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu kun me maksamme jo 52%

Laitetaan kaikille euromääräinen tasavero.

Tiedät hyvin, että tuo veisi ruuan pienituloisen pöydästä. Sinä sen sijaan voit ihan hyvin 52% ansiotuloverotuksella jättää yhden neljästä vuosittaisesta ulkomaanmatkastasi väliin tai asua hieman pienemmässä asunnossa ja pienentää näin ollen hiilijalanjälkeäsi 10 prosenttia, joka muuten vastaa 340 kiinalaisen hiilijalanjälkeä. Vaihtoehtoisesti voisit luopua siitä muskeliveneestäsi ja hommata tilalle soutuveneen. Tekee parempaa lihaskunnollekin.

Vierailija
155/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se oli tasavertaista että heille tarjoillaan ruokaa jonka he ansaitsevat. Sinä FASISTI et päätä mitä vasemmisto saa syödä toisten pöydästä.

Pistetään oikeistolaisten ruokapöytä, jossa kolmen ruokalajin illallinen ja vasemmistolaisten ruokapöytä, jossa tarjolla teurasjätettä.

Vierailija
156/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kosiskelee tyhmien ääniä 

Vierailija
157/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että olet tosiaan vasemmisto-loinen, ei mitään ymmärrystä, yhtään mistään. Ehdotuksesi on se kuuluisa "housuun ku*eminen pakkasella". Mitä järkeä on pitää joku kitukuuri pari vuotta ja maksella velkaa pois, kun juurisyyhyn eli yli varojen elämiseen ei olla puuttumassa millään lailla? Tajuatko, että kun mennään 10 vuotta ehdotuksesi toteutuksesta eteenpäin, niin taas olla samassa tilanteessa?

Vierailija
158/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikeistolaista tulevien sukupolvien pelastaminen velkahelvetiltä kiinnosta. Se oma muskelivene on paljon tärkeämpi.

Vierailija
159/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huomaa, että olet tosiaan vasemmisto-loinen, ei mitään ymmärrystä, yhtään mistään. Ehdotuksesi on se kuuluisa "housuun ku*eminen pakkasella". Mitä järkeä on pitää joku kitukuuri pari vuotta ja maksella velkaa pois, kun juurisyyhyn eli yli varojen elämiseen ei olla puuttumassa millään lailla? Tajuatko, että kun mennään 10 vuotta ehdotuksesi toteutuksesta eteenpäin, niin taas olla samassa tilanteessa?

Ok. No jatketaan sitten työttömiltä ja sairailta leikkaamista.

Vierailija
160/200 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei oikeistolaista tulevien sukupolvien pelastaminen velkahelvetiltä kiinnosta. Se oma muskelivene on paljon tärkeämpi.

Paha sanoa, kun ei Suomessa ole vallan kahvassa ainuttakaan oikeistolaista. Kokoomus ja persutkin kun on enemmän kommunistien oikeaa laitaa - politiikasta päätellen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme