Miksi vasemmisto ei halua osallistua velkatalkoisiin?
Mistään ei saisi leikata, mutta kun velanmaksu ei onnistu ilman leikkauksia. Miksi vasemmisto haluaa ajaa maan konkurssiin?
Kommentit (267)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vois mennä apukouluun kun ymmärryksessä vikaa. Kookoomus puhui talkoista ja kaikki muut on jo luopuneet enemmän kuin tarpeeksi, köyhät jopa liikaa, mutta rikkaat ei ole osallistunut lainkaan. Ei nämä mitkään talkoot ole olleet vaan petollinen mutta laillinen ryöstö.
Puolet tuloista veroina joka kuukausi. Mitenkä paljon se köyhä maksaa veroja per kuukausi. Luvut tiskiin. Monet meistä hyväosaisista makselee tonnikaupalla pelkästään kuukaudessa talkoisiin.
Se kenelle enemmän annetaan se enemmästä luopukoon.
Ei minun kaltaiseni perusvarakkaat mitään tukia saa. Köyhille niitä kannetaan meidän veroistamme, joten sieltä tietenkin leikataan.
Tuota, varakas ei olisi varakas, ellei saisi koko ajan sitä tukea...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.
Meillä on jo nyt Euroopan korkein verotus, siitä meinaat, että vielä raaemman kautta?
Ansiotulojen verotus on laskenut vuosikymmenet. 70- ja 80-luvulla meni duunarin palkasta 30% tai yli veroa, samantasoisesta nyt 15%.
Puhumattakaan kuinka paljon silloin meni pääomaveroa ja rikkaalta toimitusjohtajalta.
Ja taloudessa meni loistavasti!
Talous perustui siihen, että vietiin Neuvostoliittoon heikkolaatuisia tuotteita, kun muut länsimaat boikotoivat sitä. Nyt ei ole enää edes neukkulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vassarit luottaa, että oikeiston doerit hoitaa Suomen nousuun.
Miten mennyt vuodesta 2023 asti? Nousua tapahtunut vain työttömyyden ja konkurssien saralla. Velkaa otetaan myäs enemmän kuin ikinä aikaisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vois mennä apukouluun kun ymmärryksessä vikaa. Kookoomus puhui talkoista ja kaikki muut on jo luopuneet enemmän kuin tarpeeksi, köyhät jopa liikaa, mutta rikkaat ei ole osallistunut lainkaan. Ei nämä mitkään talkoot ole olleet vaan petollinen mutta laillinen ryöstö.
Rikkaathan maksavat näiden talkoiden tarjoilun.
Siksikö sitä velkaa otetaan ennätysmäärä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolet tuloista veroina joka kuukausi. Mitenkä paljon se köyhä maksaa veroja per kuukausi. Luvut tiskiin. Monet meistä hyväosaisista makselee tonnikaupalla pelkästään kuukaudessa talkoisiin.
Ei minun kaltaiseni perusvarakkaat mitään tukia saa. Köyhille niitä kannetaan meidän veroistamme, joten sieltä tietenkin leikataan.
Kyllä perus varakas hyvin vointi valtiosta hyötyy hyvin monella eri tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarit luottaa, että oikeiston doerit hoitaa Suomen nousuun.
Miten mennyt vuodesta 2023 asti? Nousua tapahtunut vain työttömyyden ja konkurssien saralla. Velkaa otetaan myäs enemmän kuin ikinä aikaisemmin.
Tämä johtuu siitä, että talouskasvuun tarvitaan välttämättä köyhien ja keskiluokan kulutusta.
Se on nyt huomattu. Rikkaiden veroja leikattiin, mutta mitään dynaamisia vaikutuksia ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.
Meillä on jo nyt Euroopan korkein verotus, siitä meinaat, että vielä raaemman kautta?
Suomen yritysverotus ei ole Euroopan korkeinta
Halpa yritysverotus ja lähdeveron puuttuminen käytännössä houkuttelevat ulkomaisia investoijia sijoittamaan Suomeen. Siksi suurin osa Suomen yrityksistä on ulkolaisessa omistuksessa, toisin kuin muualla Euroopassa jossa yritykset ovat kotimaisessa omistuksessa.
Kokoomus vieläpä vauhdittaa tätä prosessia. Koko ajan enemmän rahaa valuu veroparatiiseihin sun muihin. Myyvät koko maan, jos saavat tilaisuuden
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vasurille tullut ajatteluvirhe. Me varakkaat käymme työssä. Tiedätkö, sellainen juttu, että osaamme tehdä jotain, josta joku toinen on meille valmis maksamaan? Sitä kutsutaan työksi ja siitä saatavaa rahaa palkaksi. Vaihdamme siis työtä rahaa vastaan ja tätä palkkaa saamme kuukausittain. Tällä palkalla me ostamme asuntomme, ruokamme, vaatteemme ja huvimme. Sinä saat siitä palkasta niitä tukia, koska ennen kuin palkka tulee tilille, siitä vetää verottaja sivuun osan ja sillä osalla sinulle maksetaan humpparahaa. Sinä et ole humpparahaa ansainnut, siksi sinulle se on nimeltään tuki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö? 😂 Sinähän saat ilmaiset lapsilisätkin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.
Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.Juu kun me maksamme jo 52%
Laitetaan kaikille euromääräinen tasavero.
Tiedät hyvin, että tuo veisi ruuan pienituloisen pöydästä. Sinä sen sijaan voit ihan hyvin 52% ansiotuloverotuksella jättää yhden neljästä vuosittaisesta ulkomaanmatkastasi väliin tai asua hieman pienemmässä asunnossa ja pienentää näin ollen hiilijalanjälkeäsi 10 prosenttia, joka muuten vastaa 340 kiinalaisen hiilijalanjälkeä. Vaihtoehtoisesti voisit luopua siitä muskeliveneestäsi ja hommata tilalle soutuveneen. Tekee parempaa lihaskunnollekin.
Olen eri, mutta miksi minä haluaisin pienentää elintasoani epäreilun veronmaksun jakautumisen vuoksi? Maksa vaan sama kuin minäkin maksan. Ei ole minun vikani, jos et pysty elättämään paremmin itseäsi.
Itseasiassa, kun tätä ajattelee, niin tulee mieleen että Suomi taitaa olla maailman ainoa maa, jossa sosiaaliturva on ajettu alas, mutta kunnioitus omaisuudensuojaa kohtaan on pysynyt. Ainoastaan suomalainen ajattelee, että "kuolen mieluummin nälkään kuin anastan rikkaalta!!"
Sosiaaliturva ajettu alas? Kun tavallinen kattoon syljeskelevä työvoiman ulkopuolella oleva saa kuussa n. 1200-1300€, jos on sinkku ja lapsiperheet vielä enemmän.
Mielestäsi 1200 e on suuri summa?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylimmältä tulodesiiliktä on leikattu?
Miksei ylin tulodesiili halua osallistua talkoisiin?
Persu-Purra tuhosi Suomen.
Vassarirasistipummivihanlietsoja taas täällä ulisemassa.
Rikkaaat saavat nämäkin tuet:
lapsilisät.
Näillä on ns. valikoiva muisti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ansiotulojen verotus on laskenut vuosikymmenet. 70- ja 80-luvulla meni duunarin palkasta 30% tai yli veroa, samantasoisesta nyt 15%.
Puhumattakaan kuinka paljon silloin meni pääomaveroa ja rikkaalta toimitusjohtajalta.
Talous perustui siihen, että vietiin Neuvostoliittoon heikkolaatuisia tuotteita, kun muut länsimaat boikotoivat sitä. Nyt ei ole enää edes neukkulaa.
Eli suomalainen yrittäjä ei vaan osaa
Kiitos, että todistit tämän puolestamme
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on vasurille tullut ajatteluvirhe. Me varakkaat käymme työssä. Tiedätkö, sellainen juttu, että osaamme tehdä jotain, josta joku toinen on meille valmis maksamaan? Sitä kutsutaan työksi ja siitä saatavaa rahaa palkaksi. Vaihdamme siis työtä rahaa vastaan ja tätä palkkaa saamme kuukausittain. Tällä palkalla me ostamme asuntomme, ruokamme, vaatteemme ja huvimme. Sinä saat siitä palkasta niitä tukia, koska ennen kuin palkka tulee tilille, siitä vetää verottaja sivuun osan ja sillä osalla sinulle maksetaan humpparahaa. Sinä et ole humpparahaa ansainnut, siksi sinulle se on nimeltään tuki.
Tämä oli oikeasti hauska!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.
Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.Juu kun me maksamme jo 52%
Tiedät hyvin, että tuo veisi ruuan pienituloisen pöydästä. Sinä sen sijaan voit ihan hyvin 52% ansiotuloverotuksella jättää yhden neljästä vuosittaisesta ulkomaanmatkastasi väliin tai asua hieman pienemmässä asunnossa ja pienentää näin ollen hiilijalanjälkeäsi 10 prosenttia, joka muuten vastaa 340 kiinalaisen hiilijalanjälkeä. Vaihtoehtoisesti voisit luopua siitä muskeliveneestäsi ja hommata tilalle soutuveneen. Tekee parempaa lihaskunnollekin.
Olen eri, mutta miksi minä haluaisin pienentää elintasoani epäreilun veronmaksun jakautumisen vuoksi? Maksa vaan sama kuin minäkin maksan. Ei ole minun vikani, jos et pysty elättämään paremmin itseäsi.
Itseasiassa, kun tätä ajattelee, niin tulee mieleen että Suomi taitaa olla maailman ainoa maa, jossa sosiaaliturva on ajettu alas, mutta kunnioitus omaisuudensuojaa kohtaan on pysynyt. Ainoastaan suomalainen ajattelee, että "kuolen mieluummin nälkään kuin anastan rikkaalta!!"
Sosiaaliturva ajettu alas? Kun tavallinen kattoon syljeskelevä työvoiman ulkopuolella oleva saa kuussa n. 1200-1300€, jos on sinkku ja lapsiperheet vielä enemmän.
Olen varakas ja kyllä se minusta on suuri summa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, voidaan ottaa joku muukin maa esimerkiksi, vaikka Jenkit tai Britit. Tätä samaa "sosialismia" noudatettiin kaikissa länsimaissa toisesta maailmansodasta kasarille.
Korkeat verot rikkailla, hyvinvointivaltio ja duunarilla meni erinomaisesti. Yhden ihmisen palkalla oli varaa ostaa talo ja auto. Tämän peräänhän persut haikailee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ylimmältä tulodesiiliktä on leikattu?
Miksei ylin tulodesiili halua osallistua talkoisiin?
Persu-Purra tuhosi Suomen.
Vassarirasistipummivihanlietsoja taas täällä ulisemassa.
Tuo viestisi kertoo kaiken sinusta, sivistyksesi tasosta ja perussuomalaisesta puolueesta. Arvomaailmanne on tämä: viha koko maailmaa kohtaan.
Vedä henkiä.
En ole koskaan äänestänyt vasemmistoa.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen varakas ja kyllä se minusta on suuri summa.
Jännä. Toisessa ketjussa haukut tuollaisen summan saavaa köyhäksi luuseriksi.
Ei ole kestävää, että pääomalla loisiminen on kannattavampaa kuin työnteko.
Tuo pitäisi muuttaa ensimmäiseksi. Oli virhe erottaa työtulon ja pääoman verotus toisistaan.
Jos he nyt saavat lakata tarjoilemasta, niin eiväthän he silloin ole talkoissa mukana, vaan saamapuolella.