Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi vasemmisto ei halua osallistua velkatalkoisiin?

Vierailija
23.04.2026 |

Mistään ei saisi leikata, mutta kun velanmaksu ei onnistu ilman leikkauksia. Miksi vasemmisto haluaa ajaa maan konkurssiin?

Kommentit (298)

Vierailija
241/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vois mennä apukouluun kun ymmärryksessä vikaa. Kookoomus puhui talkoista ja kaikki muut on jo luopuneet enemmän kuin tarpeeksi, köyhät jopa liikaa, mutta rikkaat ei ole osallistunut lainkaan. Ei nämä mitkään talkoot ole olleet vaan petollinen mutta laillinen ryöstö.

Puolet tuloista veroina joka kuukausi. Mitenkä paljon se köyhä maksaa veroja per kuukausi. Luvut tiskiin. Monet meistä hyväosaisista makselee tonnikaupalla pelkästään kuukaudessa talkoisiin. 

Se kenelle enemmän annetaan se enemmästä luopukoon.

Ei minun kaltaiseni perusvarakkaat mitään tukia saa. Köyhille niitä kannetaan meidän veroistamme, joten sieltä tietenkin leikataan. 

Vähintään 40 400 kuussa ansiotuloja tienaamalla pääsee 50% veroja maksavien harvalukuiseen joukkoon.  Perusvarakas ei maksa puolia tuloistaan veroina, joten joko tai.

Vierailija
242/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin sen kassan kasvattaminen on yksi vaihtoehto, mutta se on tuhottu korkealla verotuksella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.

Meillä on jo nyt Euroopan korkein verotus, siitä meinaat, että vielä raaemman kautta?

Ansiotulojen verotus on laskenut vuosikymmenet. 70- ja 80-luvulla meni duunarin palkasta 30% tai yli veroa, samantasoisesta nyt 15%.

Puhumattakaan kuinka paljon silloin meni pääomaveroa ja rikkaalta toimitusjohtajalta. 

Ja taloudessa meni loistavasti! 

Talous perustui siihen, että vietiin Neuvostoliittoon heikkolaatuisia tuotteita, kun muut länsimaat boikotoivat sitä. Nyt ei ole enää edes neukkulaa. 

Eli suomalainen yrittäjä ei vaan osaa

Kiitos, että todistit tämän puolestamme

Olen kotoisin yrittäjäperheestä 

Vanhempieni yritys tosin ei perustunut vientiin Neuvostoliittoon, vaan yritys oli suuntautunut länteen.

Voin kuitenkin sanoa, että Suomen menestys perustui tuolloin Neuvostoliiton vientiin.

Persu joka täällä haukkuu muita, on luultavasti niin nuori, ettei ole edes syntynyt kun vielä oli  Neuvostoliitto. Hän ei siis tiedä asiasta mitään

Vierailija
244/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap vois mennä apukouluun kun ymmärryksessä vikaa. Kookoomus puhui talkoista ja kaikki muut on jo luopuneet enemmän kuin tarpeeksi, köyhät jopa liikaa, mutta rikkaat ei ole osallistunut lainkaan. Ei nämä mitkään talkoot ole olleet vaan petollinen mutta laillinen ryöstö.

Puolet tuloista veroina joka kuukausi. Mitenkä paljon se köyhä maksaa veroja per kuukausi. Luvut tiskiin. Monet meistä hyväosaisista makselee tonnikaupalla pelkästään kuukaudessa talkoisiin. 

Maksoitko 50 prosenttia vai 60 prosenttia kuten minä? Eihän tuo 50 prosenttia vielä ole mitään.

Opiskelitko sen edestä?

Lopeta tuo ainainen valitus.

Minäkään en valita. Enkä pieksä heikoimpia.

Suomessa ei kukaan maksa 60% tuloveroa. Jos maksaa 50%, ei kyllä verosuunnittelukaan ole vahvin laji.

Vierailija
245/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sitä leikata vaikka koko hyvinvointivaltion, mutta mitään kasvua sillä ei saa. 

Enemmän vaan nykyistä kulutuskysyntälamaa. Mitä enemmän leikkaatte, sitä enemmän keskiluokka säästää, eikä köyhillä ole varaa kuluttaa. 

Suomesta tulee köyhtyvä banaanivaltio, mutta ehkä juuri siihen tähtäätte. Afrikkalaiseen malliin eli rikas eliitti ja suurin osa kansaa kurjuudessa. Taloudessa muiden maiden hyväksikäytettävänä. Datakeskusta ja kaivosta. 

Vierailija
246/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No eihän iilimato nyt verenkiertoa rajoittaisi ikinä..

vai veronkiertoa

Vierailija
247/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvutoimia ei tule ainoitakaan, veroja vaan halutaan ylös muilta kuin itseltä. Sellainen se suomalainen vasemmisto on. 

Vierailija
248/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko 50 prosenttia vai 60 prosenttia kuten minä? Eihän tuo 50 prosenttia vielä ole mitään.

Opiskelitko sen edestä?

Lopeta tuo ainainen valitus.

Minäkään en valita. Enkä pieksä heikoimpia.

Suomessa ei kukaan maksa 60% tuloveroa. Jos maksaa 50%, ei kyllä verosuunnittelukaan ole vahvin laji.

Luovasta työstä näyttää menevän.

Ja se on tienattu pitkällä koulutuksella ja lahjakkuudella. Vaivannäöllä.

Omilla ansioilla.

Mihin perustuu persun vaivannäkö?

Suurin vaivannäkö näyttää perustuvan vihaamiseen.

Ei herätä mitään kunnioitusta.

Vierailija
249/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvutoimia ei tule ainoitakaan, veroja vaan halutaan ylös muilta kuin itseltä. Sellainen se suomalainen vasemmisto on. 

Vasemmisto.

YÄÄÄH.

Valivalivali.

Vierailija
250/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä haluaa, ymmärtävät tilanteen. Kyse on vain siitä mistä ja miten leikataan, ja voidaan hyödyntää myös veronkorotuksia eikä vain leikkauksia.

Meillä on jo nyt Euroopan korkein verotus, siitä meinaat, että vielä raaemman kautta?

Ansiotulojen verotus on laskenut vuosikymmenet. 70- ja 80-luvulla meni duunarin palkasta 30% tai yli veroa, samantasoisesta nyt 15%.

Puhumattakaan kuinka paljon silloin meni pääomaveroa ja rikkaalta toimitusjohtajalta. 

Talous perustui siihen, että vietiin Neuvostoliittoon heikkolaatuisia tuotteita, kun muut länsimaat boikotoivat sitä. Nyt ei ole enää edes neukkulaa. 

Vanhempieni yritys tosin ei perustunut vientiin Neuvostoliittoon, vaan yritys oli suuntautunut länteen.

Voin kuitenkin sanoa, että Suomen menestys perustui tuolloin Neuvostoliiton vientiin.

Persu joka täällä haukkuu muita, on luultavasti niin nuori, ettei ole edes syntynyt kun vielä oli  Neuvostoliitto. Hän ei siis tiedä asiasta mitään

Nuori? Ehkä. Tyhmä? Takuulla.

Ps. Olen tarpeeksi vanha, että muistan Neuvostoliiton

Vierailija
251/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori persunainen sai ilmaiseksi 100 000 euroa ampumarataan. Ns. "Kansanedustaja."

Ilmaista rahaa. Miettikää vähän.

Jotenkin en ole yllättynyt, että tuolle muijalle annettiin veronmaksajien rahaa 100 000 euroa jouluna. Ja mihin?

Tappamiseen.

Tuollaiset ampumaradat joutaa tehdä talkootyönä - EI veronmaksajien rahoista.

Vierailija
252/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori persunainen sai ilmaiseksi 100 000 euroa ampumarataan. Ns. "Kansanedustaja."

Jotenkin en ole yllättynyt, että tuolle muijalle annettiin veronmaksajien rahaa 100 000 euroa jouluna. Ja mihin?

Tappamiseen.

Tuo onkin sitä Perussuomalaisuutta. Ampumarataan voidaan myöntää 100'000 euroa, mutta ruokaan ei penniäkään.

Vierailija
253/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan myös.

Mutta olin sikäli nuori, etten tajunnut mille Suomen hyvinvointivaltio oli rakennettu.

Neuvostoliiton viennille.

Sain sen selville muutama vuosi sitten.

Se joka täällä päivät päästään haukkuu ihmisiä, on joku persukakara joka on syntynyt ehkä 90 - luvulla tai myöhemmin.

Vierailija
254/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muistan myös.

Mutta olin sikäli nuori, etten tajunnut mille Suomen hyvinvointivaltio oli rakennettu.

Neuvostoliiton viennille.

Sain sen selville muutama vuosi sitten.

Se joka täällä päivät päästään haukkuu ihmisiä, on joku persukakara joka on syntynyt ehkä 90 - luvulla tai myöhemmin.

Onnekas pirulainen joka ei päässyt "nauttimaan" ysärin lamasta.

Vierailija
255/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tää persukakara ei edes tiedä mikä on Neuvostoliitto.

Persujen arvomaailmaan ei kuulu itsensä sivistäminen.

Arvomaailma on rakennettu koko maailman vihamiselle, ei siinä ehdi sivistämään itseään.

Vierailija
256/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vasemmistolainen ja olen jo moneen kertaan sanonut, että mielelläni maksan sen 10% lisäveron seuraavat kaksi vuotta, jos se peritään JOKAISELTA suomalaiselta tai täällä asuvalta ja se käytetään nimenomaan ulkomaanvelan pois maksamiseen sekä pesämunaksi tuleville sukupolville, että kenenkään ei tarvitse enää tätä velkahelvettiä kokea.

Mutta kun tämä järjestely ei jostain syystä oikeistolaiselle kelpaa. He haluavat vain lisää veronalennuksia.

Juu kun me maksamme jo 52%

Laitetaan kaikille euromääräinen tasavero.

Tiedät hyvin, että tuo veisi ruuan pienituloisen pöydästä. Sinä sen sijaan voit ihan hyvin 52% ansiotuloverotuksella jättää yhden neljästä vuosittaisesta ulkomaanmatkastasi väliin tai asua hieman pienemmässä asunnossa ja pienentää näin ollen hiilijalanjälkeäsi 10 prosenttia, joka muuten vastaa 340 kiinalaisen hiilijalanjälkeä. Vaihtoehtoisesti voisit luopua siitä muskeliveneestäsi ja hommata tilalle soutuveneen. Tekee parempaa lihaskunnollekin.

Olen eri, mutta miksi minä haluaisin pienentää elintasoani epäreilun veronmaksun jakautumisen vuoksi? Maksa vaan sama kuin minäkin maksan. Ei ole minun vikani, jos et pysty elättämään paremmin itseäsi. 

Itseasiassa, kun tätä ajattelee, niin tulee mieleen että Suomi taitaa olla maailman ainoa maa, jossa sosiaaliturva on ajettu alas, mutta kunnioitus omaisuudensuojaa kohtaan on pysynyt. Ainoastaan suomalainen ajattelee, että "kuolen mieluummin nälkään kuin anastan rikkaalta!!"

Sosiaaliturva ajettu alas? Kun tavallinen kattoon syljeskelevä työvoiman ulkopuolella oleva saa kuussa n. 1200-1300€, jos on sinkku ja lapsiperheet vielä enemmän. 

Mielestäsi 1200 e on suuri summa?

Olen varakas ja kyllä se minusta on suuri summa. 

Et sinä sitten kovin varakas ole.

Mene töihin!

Opiskele itsellesi ammatti jolla voit tienata!

Vierailija
257/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mitään esitystä ei vassarinpaska saa aikaiseksi mistä sitten leikattaisiin.

Vierailija
258/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tappamiseen.

Tuo onkin sitä Perussuomalaisuutta. Ampumarataan voidaan myöntää 100'000 euroa, mutta ruokaan ei penniäkään.

Juuri näin.

Ei elämän puolesta penniäkään, mutta tappamiseen ilmaista rahaa neiti Simulalle 100 000 euroa.

Vielä jouluna.

Vierailija
259/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto kustantaa kaiken veronkorotuksilla

Vierailija
260/298 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasurit rääkyy vain veronkorotuksia muille kun eivät itse viitsi töissä käydä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä