Miehen perhe piikittelee jatkuvasti koulutuksestani
Heillä on niin niin niin akateeminen perhe ja yksi pojista kehtasi ottaa amiksen käyneen puolison. On sanottu ihan suoraankin että amis on surkea, joskus on jopa sanottu että olen kouluttamaton. Usein vihjaillaan etten ymmärtäisi mistä puhutaan, en tiedä miten heidän piireissään käyttäydytään, ennen miehen sisaruksen väitöstilaisuutta useampi heistä selitti minulle kuin pikkulapselle miten missäkin vaiheessa pitää käyttäytyä. Osaan myös keskustella yhteiskunnallisista asioista, politiikasta, kulttuurista jne. enkä ole mielestäni missään vaiheessa antanut sellaista vaikutelmaa että olisin jollain lailla tyhmä ja sivistymätön. Onko miehen suku jotenkin poikkeuksellisen junttia, vai onko tuollainen tavallista? Nykyään ärsyttää jo valmiiksi kun pitäisi tavata heitä.
Kommentit (215)
Olen täysin kouluttamaton ja onnistunut naimaan tuollaisen koulutetun herrkupalan. En näe hänen sukuaan enää, pitäköön kuvitellun ylemmyyden kuplansa.
Miksi hyväksyt miehellä toisen perheen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
sexy DI-mister mister on kuuma näky
Näkisitpä kaljamahaisen veljeni joka on DI :D
Niin on munkin veli, ja kulkee kulahtaneissa farkuissa ja ajelee traktorilla vapaa-aikoinaan, leikkien maanviljelijää hehtaarin tontilla.
Vierailija kirjoitti:
eibkai hän sille mitään voi mihin perheeseen syntyi? silmänsä kyllä auenneet kivasti seurassani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
eibkai hän sille mitään voi mihin perheeseen syntyi? silmänsä kyllä auenneet kivasti seurassani
Miksi puhuit miehesi perheestä? Perhe hankitaan itse. Te olette toistenne perhe. Nuo muut ovat miehesi sukulaisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi puhuit miehesi perheestä? Perhe hankitaan itse. Te olette toistenne perhe. Nuo muut ovat miehesi sukulaisia.
ja jokainen hoitakoon sukunsa itse. en minä etsinyt sukua johon kuulua vaan puolisoa jonka kanssa jakaa elämä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja jokainen hoitakoon sukunsa itse. en minä etsinyt sukua johon kuulua vaan puolisoa jonka kanssa jakaa elämä
Määritelmä
Perhe muodostuu Suomessa yleensä samaan talouteen kuuluvista avio- tai avopuolisoista, rekisteröidyn parisuhteen osapuolista tai vanhemmasta ja alaikäisistä lapsista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Määritelmä
Perhe muodostuu Suomessa yleensä samaan talouteen kuuluvista avio- tai avopuolisoista, rekisteröidyn parisuhteen osapuolista tai vanhemmasta ja alaikäisistä lapsista.
sinähän siitä perheestä tahkoat. puhuin miehen suvusta. perhehän hekin ovat aikanaan olleet. minulle samantekeviä ihmisiä kunhan eivät kotiini tule
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Semanttista saivartelua tällaisessa yhteydessä.
Ihmisellä on yleensä huono itsetunto, jos se oma arvo rakentuu pelkän tutkinnon ja muiden vähättelyn varaan.
Vierailija kirjoitti:
Olisit amis Ho-ro kiitollinen DI miehellesi ja hänen perheelleen, että auttoivat sinut pois alemmasta yhteiskuntaluokasta.
Kahden DI:n kanssa seurustelleena sanoisin, että ei se kyseinen tutkinto ole automaattisesti etu, jos ei haittakaan. Kusipää on kusipää, vaikka olisi mitkä paperit taskussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudattaisin etikettiä, jos olisin asemassasi. Opettelisin myös tuntemaan erinäisiä asioita jotta pystyn kevyeen keskusteluun näiden akateemisten kanssa. Olisin ylpeä amnatistani.
Ei akateemiset yleensä osaa sen ihmeellisempiä keskustella, mutta vielä harvemmin AMK tai amistaustainen. Kyllä sen juttujen tasosta usein huomaa, mutta ei tietysti kaikki ole samanlaisia.
Kerro että olet ylimielinen juntti kertomatta, että olet ylimielinen juntti.
Sivistys ja tyylikkyys on eri asia kuin koulutus. Yllättävän usein näitä ei löydy samasta ihmisestä.
Vierailija kirjoitti:
Olisit amis Ho-ro kiitollinen DI miehellesi ja hänen perheelleen, että auttoivat sinut pois alemmasta yhteiskuntaluokasta.
Missä kohtaa ap sanoi miehensä oleva DI? En tiennytkään kaikkien amislaisten olevan ho-roja, mihin perustat kommenttisi?
Vierailija kirjoitti:
Tapailemani mies on DI. Varmaan teekkarilakkipäässä vappuna, kun mennään mun vanhemmille ja minä pakahdun ylpeydestä
Olen DI enkä kyllä mainosta sitä missään. Tuskin edes salikaverit tietävät sitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
0/5. Keksitty juttu. Tosielämässä se menee korkeintaan niin, että "oikeita töitä" tekevät alemmuuttaan vääntävät vitsiä pellemaistereista. Halveksunta on useimmiten ihan keksitty juttu omassa päässä. Ja jos ei ole, useimmilla koulutetuilla ihmisillä on kuitenkin hyvät käytöstavat, eikä tuolla tavalla puhu kukaan.
Voi kuule, kyllä tuollaisia on. Akateemisuus ja käytöstavat ei liity mitenkään toisiinsa. Tai no siten ehkä, että heissä on paljon narsisteja.
Kyllä huomaa että amikset ovat akateemisiä älykäämpiä kun voivat antaa tuollaisen diagnoosin :) Ja joku on vielä niin tyhmä että opiskelee psykiatriksi, ajatella!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kouluttamaton tarkoittaa yleisellä tasolla niitä, jotka eivät ole yliopistokoulutettuja.
Joo ja sitten yliopistokoulutetun auto menee rikki tai pitää huoltaa, niin ne vievät autonsa yliopistokoulutettujen automekaanikkojen korjattavaksi, koska amis ei käy.
Juu, ja korkeakoulutettu sen automekaanikon mekaanikoksi opetti. Kaikilla opettajilla on korkeakoulututkinto ammattikoulussakin. Eikö tuollainen vastakkainasettelu ole vähän turhaa?
Opettajaksi päästäkseen pitää suorittaa korkeakoulututkinto. Kuitenkin se varsinainen taito on tullut amiksesta ja omalta työuralta. Vai luuletko että korkeakouluissa kerrotaan miten autoon vaihdetaan jakohihna?
Keskusteltaisiko hetki ijankaikkisesta helvetistä, poikaseni?
Kyllä varsinkin nykyaikana voi sanoa kouluttamattomaksi ihmistä, jolla ei ole minkäänlaista ammattiin johtavaa koulutusta. Ennen vanhaan saattoi hyvin päästä töihin pelkällä kansa- ja kansalaiskoulun tai keskikoulun päästötodistuksella, mutta nykyään ei kyllä pelkkä peruskoulu tai edes lukio sen lisäksi riitä vakituiseen työpaikkaan. Ja nykyäänhän oppivelvollisuuteen kuuluu myös toinen aste eli lukio tai ammattikoulu.
Näinhän se menee suoraan sanoen.
Puoli vuotta seurustelin leidin kanssa jolla oli insinöörin koulutus. Hän oli jo ohittanut 40 vuoden iän ja itse olin viisi vuotta vanhempi.
Vaikka hän suunnitteli yhteistä tulevaisuutta niin tuli selväksi kun hän on insinööri ja itse ponnistanut työelämään kansa- ja kansalaiskoulu pohjalta kaupan osastovastaavaksi ja hän pyöritti tilitoimistoa yksinään, niin häiritsi kuitenkin kun minulla ei ollut akateemista koulutusta. Siihen se suhde sitten aikanaan päättyikin.
Edellisessä työpaikassa keskusvarastolla vastasin kodinkoneista ja tuurasin myös ketjun kodinkoneostajaa hänen lomillaan.
Työnsivät sitten vastuulleni liikkenjohdon harjoittelijoiden perehdyttämisen aivan Aasta Ööhön.
Heidän koulutuksensa olivat kauppatieteen maistereita ja ekonomeja.
Eipä yksikään heistä kulkenut "nokka pystyssä" korostaen koulutustaan. Toisaalta heistä kukaan ei tietänyt omaani koulutus pohjaa :)
Kaupassa sitten myöhemmin oli tuo kodinkoneosasto vastuullani ja silloin viime vuosituhannen puolella oli tiukat rajat kenen koneita sai myyntiin.
Asiakas halusi kotimaisen Turussa valmistetun television. Soitin sitten toisen myymälän osastovastaavalle, mistä hitosta sen nyt kehitän?
Sanoi sitte, soita tehtaan toimitusjohtajalle, itsehän sen aikanaan perehdytit!
Asiakas sai televisionsa ja toimari kehoitti soittamaan jatkosakin hänelle samoissa asioissa!
Ei ollut mennyt ekonomille koulutus päähän!