Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alkoholista ei tule enää hyvä olo 40v jälkeen?

Vierailija
23.04.2026 |

Latteita kännejä tullut viime vuodet. Nuorena juopottelu oli kivaa. Moni lopettaa juomisen tämän vuoksi tässä iässä.

Kommentit (109)

Vierailija
101/109 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tulee. Minulla tissuttelu lisääntyi huomattavasti 40 v jälkeen.

Vierailija
102/109 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvinvoiva ihminen ei tarvitse alkoholia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/109 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi ei auta lainkaan kun mies sitä juottaa yli 40v naiselle, jos juottaa nuoremmalle niin hyvä olo yleensä tulee, mitä nuoremmalle juottaa sen parempi olo tulee.

Vierailija
104/109 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ite tykkäisin muuten juoda mutta en tykkää herätä keskellä yötä virkeänä, kun pari tuntia saisi nukkua vielä ennen töihin menoa. Alkoholi herättää keskellä aamuyötä ja on ihan paskana koko päivän sen takia.

Vierailija
105/109 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvinvoiva ihminen ei tarvitse alkoholia. 

Jos työtä tekevän palkkataso on sellainen että on varaa virkistää elämäänsä, eikä elää kuin vanki vuokrasellissään maksaen suurimman osan palkasta vuokraan apatiassa, niin ei päihteitä kyllä tarvi juurikaan mihinkään. Päihteitä käyttää lähinnä vangit ja ihmiset joita pidetään köyhyydessä. 

Työtä tekeviä kusetetaan ja sillä saadaan myyntiluvut tappiin. Näköalatonta elämää pienellä palkalla ja lähimarketissa myydään viinaa nin joo.

Vierailija
106/109 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon huomannut samaa. Viimeiset 9v. Ollut juomiset 1-2 olutta kuukaudessa tasoa. Ja ehkä kerran parissa vuodessa enemmän. Välillä unohtuu kuukausiksi kokonaan. Syynä lähinnä Muksujen mukanaan  tuoma muutos elämänrytmiin.

Lisäksi sellainen kolmen kaljan jälkeinen euforia on laimentunut lähinnä pöhnäksi. Ei tuu sellaista pumpulinousua jossa kaiki nauratti.

Lienee välittäjäaineisiin liittyviä juttuja. Joita tuskin kannattaa  yrittää kompesoida juomalla enemmän :D

M45

Vierailija
107/109 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse siirryin kannabikseen keski-iässä. Alkoholi alkaa olla jo liian kovaa tavaraa tässä iässä.

Harmi kun mulle tulee siitä helposti psykoosimaiset olot ja paniikki.

Osa lajikkeista aiheuttaa joillekin tuollaisen olon. Eihän sitä silloin ole kiva käyttää. Itsellä kun ei ole pitkään aikaan käyttänyt, niin ensimmäinen kerta tuottaa tuollaisen tunteen. Siksi otan pari ensimmäistä annosta vain pienen imasun vaposta. Parin tunnin päästä sitten keho on jo tottunut.

Mulle tuli niitä jo 90-luvun alun hasiksesta. Sama homma kun paljon myöhemmin kokeilin kukkaa pari kertaa. En uskalla enää. Ainut millä saan haittavaikutuksettoman transsin on pitkänmatkan juoksu. Mutta runners high ei tule joka juoksulla.

Toivottavasti et sekoitanut kannabista tupakkaan. Se on suurin virhe ja nikotiini aiheuttaa pahaa oloa. Kannabis täytyy aina nauttia ilman tupakkaa, tupakka lisäksi aiheuttaa riippuvuutta.

Aivan täyttä shaibaa. Kukaan ei väsää ilman röökiä, ihan älytön ajatuskin.

Vierailija
108/109 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juon vain puna-tai valkoviiniä. Niitä ei voi juoda niin paljon, että tulisi krapula. Yleensä juon 1-3 lasillista. Jos oikein hurjastelen niin jopa 5 lasillista. Juomiseen käytän silloin 5-8 tuntia.

Häh? Siis miksei voi? Mä join toissapäivänä kaksi litraa punkkua eikä mitään ongelmaa.

Vierailija
109/109 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole koskaan tullut hyvä olo. Ei kiinnosta yhtään juominen, en ymmärrä mikä siinä viehättää ihmisiä.

Meigä masselle alkoi maistua, kun erään työpäivän jälkeen klo oli 20.47 ja bussi oli tullut kotikadulle. Olin taas viettänyt työpäivän ylitöissä tahtomattani, koska muuten olisi tullut potkut ja ilman ylityölisiä tietenkin. Sellaista 10-12h päiviä hyvin matalalla 9e/t palkalla. 

Hilkulla meni että olisin saanut edes alkoholia kaupasta ostettua. Suomessa on se ihme sääntö ettei saa ostettua alkoholia tietyn kellon ajan sisään. Kukaan ei ole perustellut sitä koskaan hyvin minulle mielestäni että ymmärtäisin sen ideologian. Baarista ilmeisesti saa?  Kumminkin sain sinä päivänä ilmestyksen totuudesta. Kävelin kotiini ja katselin kerrostaloja ja rivareita matkan varrella. Minulla on tapana ihastella muiden pihoja ja töllistellä niihin. Tällä kertaa näin ilmestyksen ja näin kaikki asunnot vankiloina. Erityisesti kerrostalojen parvekkeiden kaiteet näyttäytyi kaltereina. Tajusin että tällä haavaa kuljen kahlittuna takaisin selliini kilttinä pojuna kuten olen pienestä pitäen tehnyt, vähän huppelissa kaiketi ja suoraan nukkumaan raskaan päivän päätteeksi kulkematta suihkun kautta sänkyyn. 

Ihmiset työskentelee ihan hirveän paljon saamatta siitä rahaa säästöön juurikaan. Sen verran että saavat elää vankikopeissaan ja maksaa niistä tyytyväisinä. Lainaa ei myönnetä että saisi jotain omaa joskus. Virikkeet on minimissä. Vain työtä ja työttömyyttä on tarjolla. Luulen että vähävaraiset ja työttömät hoksaa tämän paremmin kuin hyvätuloiset, joita sumutetaan ehkä enemmän. He saavat virikkeitä elämäänsä. Köyhän ainoa virike on alkoholi ja lomamatka on huumesätkä ja Ylen Avaraluonto. 

Tein päätöksen tehdä itsemurhan alkoholilla. Se on käytännössä ainoa laillinen eutanasia ja klikkii Exit-gameen pelivalikossa orjuus pelissä, jonka säännöt ei juuri mielyltä, ainoastaan orjuuttaa ja nöyryyttää pelaajaansa. Suurin osa pelaa peliä tyytyväisenä hymyissä suin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi