Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi alkoholista ei tule enää hyvä olo 40v jälkeen?

Vierailija
23.04.2026 |

Latteita kännejä tullut viime vuodet. Nuorena juopottelu oli kivaa. Moni lopettaa juomisen tämän vuoksi tässä iässä.

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös vihreä vaihtoehto.

Se on paljon parempi ja sata kertaa vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille.

Vierailija
42/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itse olen 51 ja tulee edelleen erittäin hyvä olo. Eikä tule enää krapulaakaan sillä tapaa kuin nuorena. Nuorena mulla helposti meni vatsa sekaisin ja yökkäilin seuraavana päivänä iltapäivään. Nyt krapula on sitä, että vähän särkee päätä, sitten otan Buranan, ja sekin menee pois.

Olet poikkeus jos puhut totta. Useimmilla krapulat pahenevat kun vanhenee. Itsellä pahin krapulan oire on unettomuus joka kestää useita vuorokausia. 

M.54

Kaikki muuten tosiaan sanovat että vanhempana krapulat pahenevat. Itselläni ne helpottuvat vuosi vuodelta, olen 34.

Toivottavasti dokailun hauskuus ei lopu koskaan.

Minulla myös krapulat paljon helpommat nyt vanhana. Syy varmasti se, että juon nyt nelikymppisenä paljon enemmän alkoholia kuin silloin parikymppisenä eli elimistöni tottunut siihen. Monella varmaan toisinpäin ja sen takia kokemus krapuloistakin päinvastainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein ihmetellyt niin sanottuja morkkiksia. Mitä ne mahtavat olla? Minulla ei ole niistä kokemusta. Kun otan viinaa, niin seuraavana päivänä vain herään, kiskottelen ja nousen hetken kuluttua ylös. Ei krapuloita tai huonoja oloja.

Morkkis on kuin masennus, mutta siinä on tavallista voimakkaampaa häpeää ja syyllisyyttä. Ilman syytäkin. Mutta auta armias, jos on oikeasti sekoillut. Joskus en kehtaa katsoa viestejä kahteen päivään.

Vierailija
44/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse siirryin kannabikseen keski-iässä. Alkoholi alkaa olla jo liian kovaa tavaraa tässä iässä.

Vierailija
45/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juonut liian usein. Se euforiantunne katoaa aika nopeasti jos törpöttelee paljon. Aivoihin tulee muuten sellaisia peruuttamattomia muutoksia että niiden jälkeen nousukänni ei enää ikinä tule samanlaisena kuin alussa. Voithan koittaa nollata parin vuoden raittiudella, mutta jos olet fiksu lopetat kokonaan

Viikon raittius riittää nollaamaan 

Pottukoira, oletko se sinä?

Vierailija
46/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo tapahtui vasta kuusikymppisenä.

Vierailija
47/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet juonut liian usein. Se euforiantunne katoaa aika nopeasti jos törpöttelee paljon. Aivoihin tulee muuten sellaisia peruuttamattomia muutoksia että niiden jälkeen nousukänni ei enää ikinä tule samanlaisena kuin alussa. Voithan koittaa nollata parin vuoden raittiudella, mutta jos olet fiksu lopetat kokonaan

Viikon raittius riittää nollaamaan 

Ei riitä.

Minulla riittää, viikon raittius ja känni tuntuu taas kuin ensikänniltä.

Vierailija
48/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse siirryin kannabikseen keski-iässä. Alkoholi alkaa olla jo liian kovaa tavaraa tässä iässä.

Harmi kun mulle tulee siitä helposti psykoosimaiset olot ja paniikki.

Vierailija
49/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin kokonaan alkon käytön, kun täytin 40v. Olen nyt 49v. Ei ollut mitään krapulaongelmia ja muuta, mutta jotenkin se dokaaminen on ajantuhlausta oikeastaan. Huomannut tässä vuosien varrella, että kaveripiirissä on suurinosa laittanut korkin kiinni. Muistan, kun yksi pe-la-su dokaaja ja maanantaina töihin mies soitti kerran lauantaina aamuulla. Moi, onko tekemistä. Lähetkö pelaa tennistä, jos et ole muuta suunnitellut vaimos kanssa. Se jätkä dokas aina vkloput ja kesä ja talvilomat ja muut juhlapyhät. Sekin laihtu 9kk aikana 35 kiloa, kun jättti alkon. Pikkasen katto mitä safkaa ja vähän erilaista liikuntaa. 

Vierailija
50/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On olemassa myös vihreä vaihtoehto.

Se on paljon parempi ja sata kertaa vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille.

Toisaalta tosi monet kannabislajikkeet aiheuttaa ihan megalomaanisia vainoharhoja. Niin huonoja lajikkeita nykyään toisin kuin seitkytluvulla oli. 

Sillon ei vielä tiedetty että thc:tä e tarvi olla niin paljon. Kaksi prosenttia riittää hyvin ja loput on cbd:tä. 

Nykyään tiedetään että korkeat thc prosentit aiheuttaa psykooseja ja skitsofreniaa. Ne on niin voimakkaita lajikkeita kaduilla laittomina, että yksi kerta voi nuorella päräyttää psykoosit päälle. Ja laittomuus aiheuttaa myös sen vainoharhan, koska käyttäjä alkaa kelaa kiinnijääntiä ja poliiseja. Voi olla itseasiassa tosi vaarallista käyttää kannabista laitomana. 

Mieluummin menee turvallisesti valtioon jossa saa laillisena mietoja vaihtoehtoja kuin psykoosia aiheuttavia katulajikkeita. Ei kyllä voi suositella ihmisille rikoksen tekemistä kotimaassa jossa on tarjolla ihan liian voimakkaita ja huonolaatuisia kannabsia tarjolla. Rikolliset ei välitä yhtään terveydestä eikä niin kuin myöskään politiikot.  

Uruguain linja on aika hyvä, mutta ihmiset ei itse tajua miten haitallinen aine thc on. Se käy ihan tutkitusti pelkohermon kimppuun ja aiheuttaa psykooseja ja paniikkikohtauksia ihmisille. Siksi se jakaa mielipiteitä. Koska monikaan ei todellakaan pidä kannabiksen vaikutuksista tämän takia.

Vierailija
51/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm, itse olen 51 ja tulee edelleen erittäin hyvä olo. Eikä tule enää krapulaakaan sillä tapaa kuin nuorena. Nuorena mulla helposti meni vatsa sekaisin ja yökkäilin seuraavana päivänä iltapäivään. Nyt krapula on sitä, että vähän särkee päätä, sitten otan Buranan, ja sekin menee pois.

Olet poikkeus jos puhut totta. Useimmilla krapulat pahenevat kun vanhenee. Itsellä pahin krapulan oire on unettomuus joka kestää useita vuorokausia. 

M.54

Kaikki muuten tosiaan sanovat että vanhempana krapulat pahenevat. Itselläni ne helpottuvat vuosi vuodelta, olen 34.

Toivottavasti dokailun hauskuus ei lopu koskaan.

Minulla myös krapulat paljon helpommat nyt vanhana. Syy varmasti se, että juon nyt nelikymppisenä paljon enemmän alkoholia kuin silloin parikymppisenä eli elimistöni tottunut siihen. Monella varmaan toisinpäin ja sen takia kokemus krapuloistakin päinvastainen.

Lääketieteellisesti se tarkoittaa sitä että maksasi on heikentynyt, kun tarviit enemmän ja ei tule enää krapuloita. Kyky poistaa ja hajottaa myrkkyjä on heikentynyt ja korjaat tilannetta kaatamalla lisää kurkusta myrkkyä.

Vierailija
52/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tulee vielä hyvä ja rento olo mutta se itseinho seuraavana päivänä on ihan järkyttävä. Vaikka ei oikeasti olisi tehnyt muuta kuin ottanut pari saunakaljaa. Varmaan evoluutio yrittää kertoa että biletysvuodet on ohi, keskity vaikka lastenlasten hoitoon. 

Mikä ihmeen morkkis, ei kai sentään pelkästä kaljanjuomisesta tule.

Eri, mutta todellakin tulee. 2-3 kaljaa voi ottaa, niin että ei aamulla tunnu, mutta jos tuntuu vähänkään niin ensimmäisenä ajatus on että miksi pitää pilata elämä juomalla. Onneksi kaikki loppui lasten tuloon 27 vuotiaana. Vaihtui liikunnalliseen elämään. M40

Vierailija
53/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen usein ihmetellyt niin sanottuja morkkiksia. Mitä ne mahtavat olla? Minulla ei ole niistä kokemusta. Kun otan viinaa, niin seuraavana päivänä vain herään, kiskottelen ja nousen hetken kuluttua ylös. Ei krapuloita tai huonoja oloja.

Sulla on vaan samanlainen tuuri geenilotossa kuin mulla, eli aivokemia jossa tuota reaktiota ei tule. Ei vaikka olisin sekoillutkin, joskus nuorena tuli sitä tehtyä, ja sittenkin vaan totesin että jaa, no mutta tehty mikä tehty, ei se vatvomalla parane, joten tänään on uusi päivä ja jatketaan miettimättä edellisillan tekoja ja sanomisia. Mutta olen tuntenut ihmisiä, joilla tosiaan tuo vaikutus tulee ihan automaattisesti, ilmeisesti aivokemiaperäisesti, jopa silti vaikkei olisi edes tehnyt mitään noloa. Joillain se voi kestää jopa viikon. Silloin varmasti ei juuri huvita alkoholia käyttää, jos yhden hauskan illan hinta on viikko masennusta.

Vierailija
54/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa. Minä ryyppään noin parin viikon välein ja kivaa se on joka kerta.

N44

Vierailija
55/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lajikkeista aiheuttaa joillekin tuollaisen olon. Eihän sitä silloin ole kiva käyttää. Itsellä kun ei ole pitkään aikaan käyttänyt, niin ensimmäinen kerta tuottaa tuollaisen tunteen. Siksi otan pari ensimmäistä annosta vain pienen imasun vaposta. Parin tunnin päästä sitten keho on jo tottunut.

Vierailija
56/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma alkoholi on turhan kovaa kamaa yli viiskymppisenä. Kannabis on parempi kun siitä saa nautinnon ilman seuraavien päivien kärsimyksiä.

Vierailija
57/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle jo yksi siideri tekee nykyään  väsyneen tunkkaisen olon.

Olenkin jättänyt sen yhdenkin saunasiiderin pois.

Nautin olostani enemmän terävänä ja freshinä.

Vierailija
58/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juon vain puna-tai valkoviiniä. Niitä ei voi juoda niin paljon, että tulisi krapula. Yleensä juon 1-3 lasillista. Jos oikein hurjastelen niin jopa 5 lasillista. Juomiseen käytän silloin 5-8 tuntia.

Vierailija
59/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osa lajikkeista aiheuttaa joillekin tuollaisen olon. Eihän sitä silloin ole kiva käyttää. Itsellä kun ei ole pitkään aikaan käyttänyt, niin ensimmäinen kerta tuottaa tuollaisen tunteen. Siksi otan pari ensimmäistä annosta vain pienen imasun vaposta. Parin tunnin päästä sitten keho on jo tottunut.

Mulle tuli niitä jo 90-luvun alun hasiksesta. Sama homma kun paljon myöhemmin kokeilin kukkaa pari kertaa. En uskalla enää. Ainut millä saan haittavaikutuksettoman transsin on pitkänmatkan juoksu. Mutta runners high ei tule joka juoksulla.

Vierailija
60/81 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle tuli niitä jo 90-luvun alun hasiksesta. Sama homma kun paljon myöhemmin kokeilin kukkaa pari kertaa. En uskalla enää. Ainut millä saan haittavaikutuksettoman transsin on pitkänmatkan juoksu. Mutta runners high ei tule joka juoksulla.

Toivottavasti et sekoitanut kannabista tupakkaan. Se on suurin virhe ja nikotiini aiheuttaa pahaa oloa. Kannabis täytyy aina nauttia ilman tupakkaa, tupakka lisäksi aiheuttaa riippuvuutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi