Miksi alkoholista ei tule enää hyvä olo 40v jälkeen?
Latteita kännejä tullut viime vuodet. Nuorena juopottelu oli kivaa. Moni lopettaa juomisen tämän vuoksi tässä iässä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse olen 51 ja tulee edelleen erittäin hyvä olo. Eikä tule enää krapulaakaan sillä tapaa kuin nuorena. Nuorena mulla helposti meni vatsa sekaisin ja yökkäilin seuraavana päivänä iltapäivään. Nyt krapula on sitä, että vähän särkee päätä, sitten otan Buranan, ja sekin menee pois.
Olet poikkeus jos puhut totta. Useimmilla krapulat pahenevat kun vanhenee. Itsellä pahin krapulan oire on unettomuus joka kestää useita vuorokausia.
M.54
Kaikki muuten tosiaan sanovat että vanhempana krapulat pahenevat. Itselläni ne helpottuvat vuosi vuodelta, olen 34.
Toivottavasti dokailun hauskuus ei lopu koskaan.
Minulla myös krapulat paljon helpommat nyt vanhana. Syy varmasti se, että juon nyt nelikymppisenä paljon enemmän alkoholia kuin silloin parikymppisenä eli elimistöni tottunut siihen. Monella varmaan toisinpäin ja sen takia kokemus krapuloistakin päinvastainen.
Lääketieteellisesti se tarkoittaa sitä että maksasi on heikentynyt, kun tarviit enemmän ja ei tule enää krapuloita. Kyky poistaa ja hajottaa myrkkyjä on heikentynyt ja korjaat tilannetta kaatamalla lisää kurkusta myrkkyä.
En ole koskaan eläessäni juonut krapulassa alkoholia eli en todellakaan korjaa tilannetta sillä.
Hyvä fiilis eli nousu humala ei häviä mihinkään ellei käytä liikaa tai liian usein alkoholia. Toipuminen kestää liian kauan, joten ei houkuta drinksuttelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin kannabikseen keski-iässä. Alkoholi alkaa olla jo liian kovaa tavaraa tässä iässä.
Harmi kun mulle tulee siitä helposti psykoosimaiset olot ja paniikki.
Osa lajikkeista aiheuttaa joillekin tuollaisen olon. Eihän sitä silloin ole kiva käyttää. Itsellä kun ei ole pitkään aikaan käyttänyt, niin ensimmäinen kerta tuottaa tuollaisen tunteen. Siksi otan pari ensimmäistä annosta vain pienen imasun vaposta. Parin tunnin päästä sitten keho on jo tottunut.
Mulle tuli niitä jo 90-luvun alun hasiksesta. Sama homma kun paljon myöhemmin kokeilin kukkaa pari kertaa. En uskalla enää. Ainut millä saan haittavaikutuksettoman transsin on pitkänmatkan juoksu. Mutta runners high ei tule joka juoksulla.
Toivottavasti et sekoitanut kannabista tupakkaan. Se on suurin virhe ja nikotiini aiheuttaa pahaa oloa. Kannabis täytyy aina nauttia ilman tupakkaa, tupakka lisäksi aiheuttaa riippuvuutta.
En kyllä voi suositella minkään kasvin polttamista ja hengittämistä sisäänsä varsinkaan kannabiksen. Siitä nyt saa siedettävämmän hengittää juuri sekoittamalla tupakaan sitä kuten maailmalla yleisesti suositusti tehdään, jos sitä ptää hengittää polttamalla. Sehän on ihan idioottia hengittää savua sisäänsä jos sen verran tajunta laajenee kannabistakin käyttäesäs???
Ei mulle ole ikinä tullut alkoholista hyvää oloa, tulee vaan se tunkkaisuus ja väsymys. N27
Juo enemmin,ja useammin...kivasti kievottaa...eli kunnolla kuppia..
Pidä taukoa, jatkuva humatila on sitä että ei tiedä onko kännissä vai ei .
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse siirryin kannabikseen keski-iässä. Alkoholi alkaa olla jo liian kovaa tavaraa tässä iässä.
Osa lajikkeista aiheuttaa joillekin tuollaisen olon. Eihän sitä silloin ole kiva käyttää. Itsellä kun ei ole pitkään aikaan käyttänyt, niin ensimmäinen kerta tuottaa tuollaisen tunteen. Siksi otan pari ensimmäistä annosta vain pienen imasun vaposta. Parin tunnin päästä sitten keho on jo tottunut.
Mulle tuli niitä jo 90-luvun alun hasiksesta. Sama homma kun paljon myöhemmin kokeilin kukkaa pari kertaa. En uskalla enää. Ainut millä saan haittavaikutuksettoman transsin on pitkänmatkan juoksu. Mutta runners high ei tule joka juoksulla.
Toivottavasti et sekoitanut kannabista tupakkaan. Se on suurin virhe ja nikotiini aiheuttaa pahaa oloa. Kannabis täytyy aina nauttia ilman tupakkaa, tupakka lisäksi aiheuttaa riippuvuutta.
No eipä aiheuta nikotiini harhoja ja paniikkeja. :D
Nikotiini aiheuttaa paniikkeja suurina määrinä varsinkin jos nikotiinia ei normaalisti käytä. Harhoista en tiedä, mutta kannabis ei niitä ainakaan aiheuta. Olisi kiva jos aiheuttaisi.. :D
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa nykyisin jo juodessa vitutus, ja sitä seuraa 2-7 päivän morkkis ja masennus. m50
Alkoholi on liuotinaine ja se putsaa kehosta kaikkia tarvittavia mineraaleja ja vitamiineja. Näitä on tärkeää tankata, jos juo tuliliemiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä voi suositella minkään kasvin polttamista ja hengittämistä sisäänsä varsinkaan kannabiksen. Siitä nyt saa siedettävämmän hengittää juuri sekoittamalla tupakaan sitä kuten maailmalla yleisesti suositusti tehdään, jos sitä ptää hengittää polttamalla. Sehän on ihan idioottia hengittää savua sisäänsä jos sen verran tajunta laajenee kannabistakin käyttäesäs???
Ei polttaa pidäkään vaan höyrystää kuten nykyään tehdäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse olen 51 ja tulee edelleen erittäin hyvä olo. Eikä tule enää krapulaakaan sillä tapaa kuin nuorena. Nuorena mulla helposti meni vatsa sekaisin ja yökkäilin seuraavana päivänä iltapäivään. Nyt krapula on sitä, että vähän särkee päätä, sitten otan Buranan, ja sekin menee pois.
Olet poikkeus jos puhut totta. Useimmilla krapulat pahenevat kun vanhenee. Itsellä pahin krapulan oire on unettomuus joka kestää useita vuorokausia.
M.54
Kaikki muuten tosiaan sanovat että vanhempana krapulat pahenevat. Itselläni ne helpottuvat vuosi vuodelta, olen 34.
Toivottavasti dokailun hauskuus ei lopu koskaan.
Minulla myös krapulat paljon helpommat nyt vanhana. Syy varmasti se, että juon nyt nelikymppisenä paljon enemmän alkoholia kuin silloin parikymppisenä eli elimistöni tottunut siihen. Monella varmaan toisinpäin ja sen takia kokemus krapuloistakin päinvastainen.
Lääketieteellisesti se tarkoittaa sitä että maksasi on heikentynyt, kun tarviit enemmän ja ei tule enää krapuloita. Kyky poistaa ja hajottaa myrkkyjä on heikentynyt ja korjaat tilannetta kaatamalla lisää kurkusta myrkkyä.
Eiks se ole pahempi, jos tuhoaa maksansa 20v kuin jos tuhoaa sen 40v?
Ei 40 vuoden "putken" jälkeen voi muuuta olla kuin paha olo. Itselleni sellainen jo viiden vrk:n jäkeen :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nikotiini aiheuttaa paniikkeja suurina määrinä varsinkin jos nikotiinia ei normaalisti käytä. Harhoista en tiedä, mutta kannabis ei niitä ainakaan aiheuta. Olisi kiva jos aiheuttaisi.. :D
Käytän normaalisti nikotiinia suuria määriä. Ei aiheuta paniikkeja eikä harhoja. Olen käyttänyt paljon kannabista jo ennen kuin sinä olit syntynyt. Aiheuttaa joillekin harhoja ja vielä useammille paniikkeja, ahdistusta, sosiaalisia ja muita pelkotiloja. Itse pystyin käyttämään kannabista siten, että peitin sen haittaoireita muilla aineilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla alkaa nykyisin jo juodessa vitutus, ja sitä seuraa 2-7 päivän morkkis ja masennus. m50
Alkoholi on liuotinaine ja se putsaa kehosta kaikkia tarvittavia mineraaleja ja vitamiineja. Näitä on tärkeää tankata, jos juo tuliliemiä.
Ei se mistään erityisestä liuottamisesta johdu vaan alkoholin diureettisesta vaikutuksesta. Alkoholi poistaa nestettä, nesteen mukana poistuu mm. vesiliukoisia vitamiineja ja mineraaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vähän yli 60 ja ajattelin kokeilla samaa, kun keho ei enää pidä viinaksista.
Joillakin varmaan päinvastoin. Riippuu mitä laatua. Mutta ei vähän ottava ota sen enempää ja välillä ollenkaan.
Tulee mulle, mutta en juokaan joka vkloppu.
N43
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytän normaalisti nikotiinia suuria määriä. Ei aiheuta paniikkeja eikä harhoja. Olen käyttänyt paljon kannabista jo ennen kuin sinä olit syntynyt. Aiheuttaa joillekin harhoja ja vielä useammille paniikkeja, ahdistusta, sosiaalisia ja muita pelkotiloja. Itse pystyin käyttämään kannabista siten, että peitin sen haittaoireita muilla aineilla.
Minä olen käyttänyt kannabista satunnaisesti yli 30 vuotta. Kukaan tuntemani käyttäjä ei saa siitä harhoja, ahdistusta tai pelkotiloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se mistään erityisestä liuottamisesta johdu vaan alkoholin diureettisesta vaikutuksesta. Alkoholi poistaa nestettä, nesteen mukana poistuu mm. vesiliukoisia vitamiineja ja mineraaleja.
Alkoholihan on syyllinen niin nesteiden, mineraalien ja vitamiinien poistumiseen kehosta ja on myös liuotinaine ja tällöin kyse on liuottamisesta.
AI Overview
Kyllä, alkoholi (erityisesti etanoli) on tehokas liuotinaine.
Tässä keskeiset asiat aiheesta:
Liuotinominaisuudet: Etanoli liuottaa sekä polaarisia aineita (kuten vettä) että poolittomia aineita (kuten öljyjä).
Käyttö: Liuotinominaisuuksiensa ansiosta alkoholia käytetään liuottimena esimerkiksi hajuvesissä, lääkkeissä ja desinfiointiaineissa.
Vaikutus elimistöön: Koska alkoholi on liuotin, se kykenee liuottamaan rasvoja ja läpäisemään solukalvoja, mikä aiheuttaa haittaa hermo- ja aivosoluille.
Alkoholi on siis orgaaninen liuotin, joka liuottaa vettä ja monia orgaanisia yhdisteitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 70-luvulla, mutta jos kannabis ei sinulle sovi niin ei kannata käyttää.