Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten se ei ole oma valinta, että ostat alkoholia ja sitten juot sen?

Vierailija
04.07.2026 |

Mielestäni ihminen tekee tuossa aika monta omaa valintaa.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oma valinta. Mitä siitä?

Vierailija
2/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on sun pointti aiheelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin?

Vierailija
4/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on oma valinta, oli se tietoinen tai tiedostamaton, se on silti aina oma valinta. Sen takia myrkkyä myyvät tahot voivatkin aina pestä kätensä siitä että he kirjaimellisesti myrkyttävät ihmisiä tuotteillaan, koska he näkevät sen asiakkaan omana valintana. Simppeliä. Ihmiset ei taho ymmärtää sitä, koska ne on kasvatettu siihen että äiti, isi, poliitikko, tai joku muu virkamies tekee ja ajattelee puolesta.

Vierailija
5/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se onkin ainoa päihde mitä saat ostaa omalla luvalla laillisesti. Tupakkaa en laske päihteeksi kun autoa saa ajaa rööki huulessa. Leikisti sinulla on itsemääräämisoikeus mutta ihan todellisuudessa meillä on käyttörikos niin siinä meni sinun itsemääräämisoikeutesi.

Vierailija
6/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuvuus on sairaus. On pelkkää kuvitelmaa, että ihminen siinä tilanteessa pystyisi pelkällä itsekurilla pääsemään irti riippuvuudestaan.

Vierailija
7/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On oma valinta. Mitä siitä?

Viitannee siihen että alkoholismia pidetään sairautena jolle ihminen ei mahda mitään.

Vierailija
8/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on oma valinta, oli se tietoinen tai tiedostamaton, se on silti aina oma valinta. Sen takia myrkkyä myyvät tahot voivatkin aina pestä kätensä siitä että he kirjaimellisesti myrkyttävät ihmisiä tuotteillaan, koska he näkevät sen asiakkaan omana valintana. Simppeliä. Ihmiset ei taho ymmärtää sitä, koska ne on kasvatettu siihen että äiti, isi, poliitikko, tai joku muu virkamies tekee ja ajattelee puolesta.

Ihmiset haluavat sitä alkoholia ja muitakin päihteitä. Ovat aina halunneet ja monet eläimetkin haluavat päihtyä. Siinä päihtymisessä on jotain niin kivaa että sitä halutaan niin paljon ettei siinä auta kiellotkaan.

Vierailija
9/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuvuus on sairaus. On pelkkää kuvitelmaa, että ihminen siinä tilanteessa pystyisi pelkällä itsekurilla pääsemään irti riippuvuudestaan.

Riippuvuus on huono syy kun niin moni asia aiheuttaa riippuvuutta. Pelaaminen, alkoholi, lääkkeet, huumeet, tupakka, kahvi, sokeri ja varmaan muitakin riippuvuuksia löytyy. Pelkkä riippuvuus ei riitä syyksi kieltää vaan pitää olla muitakin selviä haittoja. Sitten voi katsoa historiasta miten esimerkiksi alkoholin kieltolain kanssa. Ihmiset käyttävät päihteitä joka tapauksessa. Siksi pitäisi sallia tai ennemmin laillistaa vähiten haitalliset päihteet. Se olisi ainakin loogista.

Vierailija
10/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkoholistina sitä mieltä, että se ei ole sairaus. Se on oma valinta ja pelkkä riippuvuus.

Vierailija
11/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohjois koreassa,  vankilassa vartiat  pakottavat juomaan viinaa ja kiduttavat, minä vaan naureskelen ja sönkkään omenakiinaa.

Vierailija
12/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkoholistina sitä mieltä, että se ei ole sairaus. Se on oma valinta ja pelkkä riippuvuus.

Samaa mieltä olen minäkin, vuosikymmenien kovan juomisen kokemuksella.

Vierailija
13/13 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuun se onkin oma valinta. Nykyään jokainen saa halutessaan tietoonsa alkoholin aiheuttamat vaarat (riippuvuus ja muut ongelmat). Tietyn pisteen jälkeen se ei enää ole oma valinta. On aika vaikea uskoa, että kukaan haluaa olla kuset housuissa konttaava juoppo tai joku lievempi versio alkkiksesta - tuskin se juoppokaan itse, jos näkisi itsensä niillä silmin ennenkuin aloitti juomisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi