Miksi alkoholista ei tule enää hyvä olo 40v jälkeen?
Latteita kännejä tullut viime vuodet. Nuorena juopottelu oli kivaa. Moni lopettaa juomisen tämän vuoksi tässä iässä.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet juonut liian usein. Se euforiantunne katoaa aika nopeasti jos törpöttelee paljon. Aivoihin tulee muuten sellaisia peruuttamattomia muutoksia että niiden jälkeen nousukänni ei enää ikinä tule samanlaisena kuin alussa. Voithan koittaa nollata parin vuoden raittiudella, mutta jos olet fiksu lopetat kokonaan
Viikon raittius riittää nollaamaan
Ei riitä.
Minulla riittää, viikon raittius ja känni tuntuu taas kuin ensikänniltä.
Näin voi olla.
Aivot eivät kuitenkaan ehdi palautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös vihreä vaihtoehto.
Se on paljon parempi ja sata kertaa vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille.
Toisaalta tosi monet kannabislajikkeet aiheuttaa ihan megalomaanisia vainoharhoja. Niin huonoja lajikkeita nykyään toisin kuin seitkytluvulla oli.
Sillon ei vielä tiedetty että thc:tä e tarvi olla niin paljon. Kaksi prosenttia riittää hyvin ja loput on cbd:tä.
Nykyään tiedetään että korkeat thc prosentit aiheuttaa psykooseja ja skitsofreniaa. Ne on niin voimakkaita lajikkeita kaduilla laittomina, että yksi kerta voi nuorella päräyttää psykoosit päälle. Ja laittomuus aiheuttaa myös sen vainoharhan, koska käyttäjä alkaa kelaa kiinnijääntiä ja poliiseja. Voi olla itseasiassa tosi vaarallista käyttää kannabista laitomana.
Mieluummin menee turvallisesti valtioon jossa saa laillisena mietoja vaihtoehtoja kuin psykoosia aiheuttavia katulajikkeita. Ei kyllä voi suositella ihmisille rikoksen tekemistä kotimaassa jossa on tarjolla ihan liian voimakkaita ja huonolaatuisia kannabsia tarjolla. Rikolliset ei välitä yhtään terveydestä eikä niin kuin myöskään politiikot.
Uruguain linja on aika hyvä, mutta ihmiset ei itse tajua miten haitallinen aine thc on. Se käy ihan tutkitusti pelkohermon kimppuun ja aiheuttaa psykooseja ja paniikkikohtauksia ihmisille. Siksi se jakaa mielipiteitä. Koska monikaan ei todellakaan pidä kannabiksen vaikutuksista tämän takia.
Mikä on "pelkohermo"?
Minulla ei tule enää kolmannen päivän jälkeenkään, joten ymmärrän tuskasi.
Nuorena ne krapulat olivat pahempia. Johtui tupakan poltosta ja valvomisesta aamuyöhön. Tupakoinnin lopetin aika päivää sitten enkä pysty kuvittelemaan, että istuisin tuntitolkulla jossain baarissa olutta juomassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt niin sanottuja morkkiksia. Mitä ne mahtavat olla? Minulla ei ole niistä kokemusta. Kun otan viinaa, niin seuraavana päivänä vain herään, kiskottelen ja nousen hetken kuluttua ylös. Ei krapuloita tai huonoja oloja.
Sulla on vaan samanlainen tuuri geenilotossa kuin mulla, eli aivokemia jossa tuota reaktiota ei tule. Ei vaikka olisin sekoillutkin, joskus nuorena tuli sitä tehtyä, ja sittenkin vaan totesin että jaa, no mutta tehty mikä tehty, ei se vatvomalla parane, joten tänään on uusi päivä ja jatketaan miettimättä edellisillan tekoja ja sanomisia. Mutta olen tuntenut ihmisiä, joilla tosiaan tuo vaikutus tulee ihan automaattisesti, ilmeisesti aivokemiaperäisesti, jopa silti vaikkei olisi edes tehnyt mitään noloa. Joillain se voi kestää jopa viikon. Silloin varmasti ei juuri huvita alkoholia käyttää, jos yhden hauskan illan hinta on viikko masennusta.
Kyllä. Ei ainakaan juoda alkoholia sosiaalisesti muiden kanssa. Yksin kyllä voi vetää ja ei tule mitään morkkiksiakaan, koska ei ole mitään morkattavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa myös vihreä vaihtoehto.
Se on paljon parempi ja sata kertaa vähemmän haitallinen vaihtoehto alkoholille.
Toisaalta tosi monet kannabislajikkeet aiheuttaa ihan megalomaanisia vainoharhoja. Niin huonoja lajikkeita nykyään toisin kuin seitkytluvulla oli.
Sillon ei vielä tiedetty että thc:tä e tarvi olla niin paljon. Kaksi prosenttia riittää hyvin ja loput on cbd:tä.
Nykyään tiedetään että korkeat thc prosentit aiheuttaa psykooseja ja skitsofreniaa. Ne on niin voimakkaita lajikkeita kaduilla laittomina, että yksi kerta voi nuorella päräyttää psykoosit päälle. Ja laittomuus aiheuttaa myös sen vainoharhan, koska käyttäjä alkaa kelaa kiinnijääntiä ja poliiseja. Voi olla itseasiassa tosi vaarallista käyttää kannabista laitomana.
Mieluummin menee turvallisesti valtioon jossa saa laillisena mietoja vaihtoehtoja kuin psykoosia aiheuttavia katulajikkeita. Ei kyllä voi suositella ihmisille rikoksen tekemistä kotimaassa jossa on tarjolla ihan liian voimakkaita ja huonolaatuisia kannabsia tarjolla. Rikolliset ei välitä yhtään terveydestä eikä niin kuin myöskään politiikot.
Uruguain linja on aika hyvä, mutta ihmiset ei itse tajua miten haitallinen aine thc on. Se käy ihan tutkitusti pelkohermon kimppuun ja aiheuttaa psykooseja ja paniikkikohtauksia ihmisille. Siksi se jakaa mielipiteitä. Koska monikaan ei todellakaan pidä kannabiksen vaikutuksista tämän takia.
Mikä on "pelkohermo"?
"pelko-osasto" on mantelitumake (lat. amygdala), ei tarvitse varmasti olla mikään järjenjättiläinen että osaa yhdistää sen siihen, kun aiheessa puhutaan "hermopelosta".
Tekoälykin kykenee yhdistelemään keskustelussa olennaisia asioita. Toki saivartelu on oma vittuilun luonteen piirre. Se kertoo enemmän vittuilijasta kuin yleisesti keskustusta. Luulen ettei sun tarkoitus ole vittuilla kuitenkaan. Kysyvä ei tieltä eksy. Kun mantelitumake havaitsee uhan, se käynnistää välittömästi kehon stressireaktion. Tämä nostaa sykettä ja verenpainetta sekä vapauttaa adrenaliinia valmistellakseen kehon toimintaan.
Yhdysvalloissa on tehty tutkimusttyötä laajalt ja saatu selville että ihmiset ja etenkin nuoret homon sanpienssit voivat kokea traumaperäisiä paniikkikohtauksia voimakkaiden kannabis lajikkeiden vaikutuksen alaisena, siis puhutaan tuotteista joiden thc pitoisuudet on yli 20 prossaisia. Nuori voi psykoosikohtauksen tai kannabispsykoosin aikana säikähtää jotain asiaa niin paljon, että kokee ahdistusta tulevaisuudessakin asiasta, jota ei tarvitsisi pelätä. Otetaan esimerkkinä vaikka nuori säikähtää ovikelloa kannabishumalan aikana ja saa paniikkikohtauksen. Noh, kaverit yrittää rauhoitella ja puhua järkeä, mutta kun pelkohermo-keskusta on niin lamaantunut THC:n myrkytyksestä, niin se ei järkeä kuntele. Tällöin nuori voi potentiaalisesti saada tulevaisuudessa paniikkikohtauksia tai syvää lamaannuttavaa pelkoa ovikellon soidessa. Henkilö voi hetkessä kokea hyvinkin psykoottisia tunnelmia ovikellon soidessa tai sen jälkeen.
Täällä sama homma, että nuorempana krapulat oli pahempia. Ehkä se johtuu siitä, että nykyään tulee juotua reilusti vettä juomisen ohessa, kun nuorena ei mennyt tippaakaan vettä. Mutta tottahan se on, että suurin hohto on kadonnut siitä juhlimisesta näin viisikymppisenä, mikä on tietysti positiivinen asia. Nykyään on paljon kivempaa ottaa kalsarikännit kotona ja laittaa hyvissä ajoin nukkumaan, jos vaihtoehtona on olla yökerhossa ns. pilkkuun asti.
Antaahan nuorempien juosta baareissa…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt niin sanottuja morkkiksia. Mitä ne mahtavat olla? Minulla ei ole niistä kokemusta. Kun otan viinaa, niin seuraavana päivänä vain herään, kiskottelen ja nousen hetken kuluttua ylös. Ei krapuloita tai huonoja oloja.
Sulla on vaan samanlainen tuuri geenilotossa kuin mulla, eli aivokemia jossa tuota reaktiota ei tule. Ei vaikka olisin sekoillutkin, joskus nuorena tuli sitä tehtyä, ja sittenkin vaan totesin että jaa, no mutta tehty mikä tehty, ei se vatvomalla parane, joten tänään on uusi päivä ja jatketaan miettimättä edellisillan tekoja ja sanomisia. Mutta olen tuntenut ihmisiä, joilla tosiaan tuo vaikutus tulee ihan automaattisesti, ilmeisesti aivokemiaperäisesti, jopa silti vaikkei olisi edes tehnyt mitään noloa. Joillain se voi kestää jopa viikon. Silloin varmasti ei juuri huvita alkoholia käyttää, jos yhden hauskan illan hinta on viikko masennusta.
Kyllä. Ei ainakaan juoda alkoholia sosiaalisesti muiden kanssa. Yksin kyllä voi vetää ja ei tule mitään morkkiksiakaan, koska ei ole mitään morkattavaa.
Tuo ei pidä paikkaansa. Olen juonut yksin kalsarikännit ja silti tuli morkkis vaikka en sekoillut mitään. Toinen ärsyttävä juttu krapulassa on ahdistus. Alkoholi on pirun huono päihde.
Jos on mökki, niin autoflower-lajike sinne kasvamaan. Siemenet on laillista tilata netin kautta. Ei tarvitse olla yhteyksissä rikollisiin ja saa sitä mitä haluaa.