Miksi alkoholista ei tule enää hyvä olo 40v jälkeen?
Latteita kännejä tullut viime vuodet. Nuorena juopottelu oli kivaa. Moni lopettaa juomisen tämän vuoksi tässä iässä.
Kommentit (54)
En tiedä miksi noin, mutta samasta syystä jäi itselläkin dokaaminen lopulta olemattomiin.
Tuo lienee yksilöllistä. Minun nousuhumalani ovat yhtä hilpeitä kuin nuoreanikin, kunhan en juo liian usein.
Positiivista on että nykyään ei mene muisti niinkuin nuorena eikä tule hölmöiltyä koska ei yleensä viitsi lähteä kotisohvaa pidemmälle. Mutta siinä vaiheessa kun alkaa tuntea olevansa humalassa niin tietää että kohta tyyny kutsuu.
Itse olen myös kokenut tämän. Mutta jotain pientä vaihtelua siinä on. Joskus on todella latteaa. Joskus pääsee vähän tunnelmiin ainakin alkuun.
Ei minulle ole koskaan tullut hyvää oloa. Onneksi ensimmäinen lapsi syntyi kun olin 27v ja oli hyvä syy lopettaa baareissa käynnit kokonaan. Myöhemmin monesti miettinyt että miten ylipäätään nuorena piti olla niin tyhmä että viikonloppuisin joi. Miten elämä valuu hukkaan jonnekkin tunkkaiseen baariin. Liikunta ja terveelliset elämäntavat tuovat sen hyvän olon
Sellainen miellyttävä, nousuhumalan alkupöhinä, on jäänyt kokonaan pois. Näin vanhempana keho prosessoi alkoholia eri tavalla kuin ennen.
- N45
Vierailija kirjoitti:
Sellainen miellyttävä, nousuhumalan alkupöhinä, on jäänyt kokonaan pois. Näin vanhempana keho prosessoi alkoholia eri tavalla kuin ennen.
- N45
Se on ehkä vaimentunut. Mutta itse käytän nyt alkoholia toisella tavalla.
En käytä sitä hakemaan iloista nousuhumalaa, vaan ennemminkin rauhallista rentoutumista, jota se kyllä ainakin tarjoaa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen myös kokenut tämän. Mutta jotain pientä vaihtelua siinä on. Joskus on todella latteaa. Joskus pääsee vähän tunnelmiin ainakin alkuun.
Nauttimisen kellonaika ehkä vaikuttaa. Aamulla tehoaa niinkuin ennen.
Olet juonut liian usein. Se euforiantunne katoaa aika nopeasti jos törpöttelee paljon. Aivoihin tulee muuten sellaisia peruuttamattomia muutoksia että niiden jälkeen nousukänni ei enää ikinä tule samanlaisena kuin alussa. Voithan koittaa nollata parin vuoden raittiudella, mutta jos olet fiksu lopetat kokonaan
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse olen 51 ja tulee edelleen erittäin hyvä olo. Eikä tule enää krapulaakaan sillä tapaa kuin nuorena. Nuorena mulla helposti meni vatsa sekaisin ja yökkäilin seuraavana päivänä iltapäivään. Nyt krapula on sitä, että vähän särkee päätä, sitten otan Buranan, ja sekin menee pois.
Olet poikkeus jos puhut totta. Useimmilla krapulat pahenevat kun vanhenee. Itsellä pahin krapulan oire on unettomuus joka kestää useita vuorokausia.
M.54
Tulee vielä hyvä ja rento olo mutta se itseinho seuraavana päivänä on ihan järkyttävä. Vaikka ei oikeasti olisi tehnyt muuta kuin ottanut pari saunakaljaa. Varmaan evoluutio yrittää kertoa että biletysvuodet on ohi, keskity vaikka lastenlasten hoitoon.
Alkoholi on huono mutta ainoa laillinen päihde. Jo yli 20 euroopan maata sallii krapulattoman päihteen.
Vierailija kirjoitti:
Tulee vielä hyvä ja rento olo mutta se itseinho seuraavana päivänä on ihan järkyttävä. Vaikka ei oikeasti olisi tehnyt muuta kuin ottanut pari saunakaljaa. Varmaan evoluutio yrittää kertoa että biletysvuodet on ohi, keskity vaikka lastenlasten hoitoon.
Mikä ihmeen morkkis, ei kai sentään pelkästä kaljanjuomisesta tule.
Vanhempana tulee sellainen nolo ja kamala änkyräkänni. Parempi olla kokonaan juomatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- N45
Se on ehkä vaimentunut. Mutta itse käytän nyt alkoholia toisella tavalla.
En käytä sitä hakemaan iloista nousuhumalaa, vaan ennemminkin rauhallista rentoutumista, jota se kyllä ainakin tarjoaa.
Mulla se vie kyllä rentoutumisen moneksi päiväksi. Sykkeet korkealla ja nukun monta päivää huonosti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hmm, itse olen 51 ja tulee edelleen erittäin hyvä olo. Eikä tule enää krapulaakaan sillä tapaa kuin nuorena. Nuorena mulla helposti meni vatsa sekaisin ja yökkäilin seuraavana päivänä iltapäivään. Nyt krapula on sitä, että vähän särkee päätä, sitten otan Buranan, ja sekin menee pois.
Olet poikkeus jos puhut totta. Useimmilla krapulat pahenevat kun vanhenee. Itsellä pahin krapulan oire on unettomuus joka kestää useita vuorokausia.
M.54
Mä olen aina aika uneton, en ole vaihdevuosista alkaen nukkunut kuin 3-5 tuntia yö. Ei mitään vaikutusta sillä jos juon alkoholia. Paitsi että silloin känniä seuraavana yönä voin poikkeuksellisesti onnistua nukkumaan jopa 8-10 tuntia, mitä muuten ei ole lapsuuden jälkeen tapahtunut.
Olen toki pitänyt "bilekuntoa" yllä koko iän, sinkkkuna elellessäni. Luulen, että monella ne koventuneet krapulat tulee paljon siitä, että juodaan harvoin, ja sitten kun juo, elimistö ei osaa oikein käsitellä sitä etanolia ja sen palamistuotteita. Tällaiselle 30 vuotta tissutelleelle suurkuluttajalle ei tunnu missään.
- N 51 v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M.54
Kaikki muuten tosiaan sanovat että vanhempana krapulat pahenevat. Itselläni ne helpottuvat vuosi vuodelta, olen 34.
Toivottavasti dokailun hauskuus ei lopu koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei minulle ole koskaan tullut hyvää oloa. Onneksi ensimmäinen lapsi syntyi kun olin 27v ja oli hyvä syy lopettaa baareissa käynnit kokonaan. Myöhemmin monesti miettinyt että miten ylipäätään nuorena piti olla niin tyhmä että viikonloppuisin joi. Miten elämä valuu hukkaan jonnekkin tunkkaiseen baariin. Liikunta ja terveelliset elämäntavat tuovat sen hyvän olon
Niin nuo miksi ihmeessä joku sun kaltainen joisikaan, jos ei kerran ole koskaan tullut hyvää oloa. Se ei sun aivokemioihin selvästi toimi, ja s eon ihan ok. Mutta meitä on muunlaisiakin, ja kun siitä saa suuremman euforian kuin mistään muusta elämässä kuten meikäläinen, ei kyllä ajoittain juominen todellakaan tunnu elämän hukkaamiselta. Ei toimisi sulle, mutta mulle toimii. Eikä siitä ole haittaakaan kun ei juo liian usein.
Itse kysymykseen, mä olen 50 v nainen, ja mulla kyllä tulee edelleen aivan taivaallinen olo alkoholista, eikä mitään ihmeempiä krapuloita kuin joskus vähän tokkurainen olo aamupäivästä juomisen jälkeen, ja vähän voi päätä särkeä.
Minun suuhuni alkoholi alkoi myös maistua pahalta 40+ jälkeen. Harvemmin tulee ostettua enää mitään alkoholijuomia kotiin, kun ei vain maistu enkä saa siitä oikein mitään irti. No, parempi kai näin kuin että maistuisi liikaa.