Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

eikö lapsilisät kannattaisi muuttaa tulosidonnaisiksi?

Vierailija
23.04.2026 |

Tässä yksi säästöehdotus

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvaa menisitkö niitä yhtään enää suomalaisille 

Vierailija
42/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Typerä ehdotus. 

Terveisin köyhä neljän äiti

Nimenomaan minä köyhänä äitinä olen katkera että miksi ökyrikkaat saa saman lapsilisän säästötilillieen, vaikka pärjää loistavasti .   Saatana.  👹👹👹👹👹

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko sitten ottaa feikkiero ja äidin olla yyhoo muka ja isä tienaisi 

Vierailija
44/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

In your dreams. Se aiheuttaisi enemmän kuluja, kuin nykyinen systeemi.

Vierailija
45/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ihan juuri noin.  mut ku ne ei tajuu.  tuota pitäis hakea lipuin lapuin kuten muitakin tukia. ensisijaisesti tehdään lapsia jos ne kyetään elättämään.

kovat rajat lapsilisille ja alenemia.  mitä enemmän teet sikiöisiä, sen exstralapsenkin tuli pienee,ekasta isompi.

ja todella vain tämäkin vähävaraisille.

Vierailija
46/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta aika harvalla lapsella on tuloja.

Ymmärsit tahallaan moukka väärin.   Lapsilisä pois varakailta vanhemmilta  !!!!!!!!!!

Vierailija
47/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti kannatan,lapsilisän suuruus määritellään maksettujen verojen mukaan.

Vierailija
48/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän saat lapsilisää. Tämä kannustaisi hyvätuloisia lisääntymään.

Vierailija
49/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok. Mutta aika harvalla lapsella on tuloja.

Ymmärsit tahallaan moukka väärin.   Lapsilisä pois varakailta vanhemmilta  !!!!!!!!!!

Sinulla se on kova usko siihen että eniten veroja maksavat eivät saa mitään takaisin,tämäkin olisi taas kerran veronkorotus niille,jotka jo nytkin pääosan maksavat loppuu se veronmaksuhalukkuus.

Vierailija
50/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti olen pienipalkkainen ja silloin kun meidän lapset on ollut pieniä lapsilisä tuli neljännesvuosittain olin nuori äiti enkä ajatellut lapsilisää lapsia tehdessäni.

Mutta tiesin esim, siskoni joka laittoi lapsilisät säästöön ja sijoitukseen.

Vierailija
51/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän kannattaisi joskus perehtyä siihen kuuluisaan kokonaiskuvaan. Niiden tulojen seuraaminen yms. maksaa moninkertaisesti siihen nähden, että kaikista lapsista maksetaan lapsilisää. Että ei todellakaan olisi valtion kannalta mikään säästötoimi.

Vierailija
52/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa. Mitä enemmän tienaat, sitä enemmän saat lapsilisää. Tämä kannustaisi hyvätuloisia lisääntymään.

Paras aines kaikenlisäksi.

Vierailija
53/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsilisät on kompensaatio lapsettomuus en ja lapsellisen välillä. Eli se ei ole mikään köyhäinavustus. Jos sitä muutetaan, pitkään sen perusta muuttaa. Ja sitten voidaan kysyä, miksi sitä ylipäätään tarvitaan? 

Nimenomaan lapsilisäraha aikoinaan laitettiin  köyhiä lapsiperheitä selviämään.   Nyt sillä kasvatetaan herrojen pankkitiliä. 👹

Vierailija
54/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehdottomasti kannatan,lapsilisän suuruus määritellään maksettujen verojen mukaan.

Sittenhän se etuus maksettaisiin vain kerran vuodessa verotietojen varmistuessa.

Vierailija
55/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä ehdotus. 

Nimenomaan minä köyhänä äitinä olen katkera että miksi ökyrikkaat saa saman lapsilisän säästötilillieen, vaikka pärjää loistavasti .   Saatana.  👹👹👹👹👹

Selitä mulle sitten miksi se olisi enää "lapsilisä".

Ois kannattanut sunkin mennä duuniin niiden lasten välissä tai tehdä vähemmän lapsia.

Vierailija
56/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellainen asia on hyvä tuossa syvässä kateudessa muistaa, ettei ne rikkaat tai edes hyvätuloiset varsinaisesti saa mitään etuja. Ne nettomaksaa huomattavasti enemmän mitä saavat takaisin. 

Kommunisteilla on outo matematiikka. Jos rikas maksaa veroja 4000 kuussa ja saa takaisin reilun satasen lapsilisänä, kommunisti laskee että oli saamapuolella satasen ja se pitää estää. Vaikka tosiasiassa oli maksajan roolissa 3900 euron edestä. 

Vierailija
57/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyvätuloisille  pitäisi maksaa progressiivisesti suuremmat lapsilisät koska rikkaan  lapsen kasvattaminen on kalliimpaa kuin köyhän.

Vierailija
58/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Typerä ehdotus. 

Selitä mulle sitten miksi se olisi enää "lapsilisä".

Ois kannattanut sunkin mennä duuniin niiden lasten välissä tai tehdä vähemmän lapsia.

Kokoomuslaisena sulle on varmaan todella vaikea ymmärtää sitä faktaa, että työssäkäyminen ei tarkoita automaattisesti taloudellisesti hyvää tilannetta. Työssäkäyvä voi olla köyhä, kuten suuri osa maailman ihmisistä

Vierailija
59/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan ne muuttuukin ja saadaan palkata iso liuta hallinnon byrokraatteja käsittelemään lapsilisähakemuksia ja maksuja. Työntekijöiden verorasitus kasvaa, kuun tulee uusia julkisen puolen virkoja, joiden palkkarahat pitää repiä jostakin. Säästyneistä lapsilisistä ei kerry tarpeeksi, vaan lisärahoitusta täytyy etsiä muualta.

Vierailija
60/99 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaisiko sitten ottaa feikkiero ja äidin olla yyhoo muka ja isä tienaisi 

Näinhän monet parit ovat joutuneet tekemään jo ajat sitten. Kun jäätiin molemmat työttömäksi niin mies laittoi kirjansa vanhempien luo. Näin saan 3 lapsesta elatustuet ja paremman asumistuen.  Yhteiskunta tämööseem kikkaikluun pakottaa. 😬

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi viisi