Miksi valtio yleensäkään rahoittaa järjestöjä Suomessa?
Järjestöt hoitakoon itse rahoituksensa jos haluaa toimia Suomessa. Jos järjestöt tekevät sellaista työtä jota ilman Suomi ei voi elää, niin ne tehtävät kuuluvat valtiolle.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Miksi eräs puolue haluaa lisätä työttömyyttä?
Julkisesta sektorista on tullut palkkajohtaja 2000-luvun alusta ja saajia on enemmän kuin maksajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska järjestöt tekevt tärkeää työtä ihmisten hyvinvoinnin kannalta, esimerkiksi MLL ja Pelastakaa lapset.
Kerätköön rahansa jäsenmaksuilla, jos ei tarpeeksi jäseniä, järjestön voi lopettaa.
Meinaat että lapset, vammaiset, pitkäaikaissairaat, psykoosipotilaat, päihderiippuvaiset, työttömyyskierteessä olevat, muistisairaat jne. rahoittavat jäsenmaksuillaan tukitoimensa ja sen, että joku ajaa heidän asemaansa yhteiskunnassa?
Silloin palvelulle ei ole riittävästi kysyntää.
Vierailija kirjoitti:
Miksi valtio maksaa ministereille palkkaa siitä, että ne veivaa samoja päätöksiä edestakaisin ilman mitään päämäärää, kuten kotitalousvähennys, työmatkavähennys ja kohta varmaan päättävät laittaa työsuhdepolkupyöräedun takaisin, kun juuri päättivät ottaa sen pois. Sitten voidaan taas säästää uudelleen ja veivata takaisin.
Suomen kannattaisi palkata Elon Musk DOGE-tiimeineen laittamaan julkinen talous kuntoon. Nyt tarvitaan moottorisahaa, eikä juustohöylää.
Vierailija kirjoitti:
Järjestöissä teetetään ilmaistyötä ja johtajat saa palkkaa 15 000 eur kuukaudessa. Miettikää esimerkiksi Marttaliitto Marianne Heikkilä palkka 15 000 eur kuukaudessa, mistä hyvästä, pappi oikein leipäpappi kyseessä AHNE AHNE AHNE mulle mulle minä olen tärkeä.
Tuollaisia nuo järjestöt ovat, itse en anna yhdellekään järjestölle penniäkään enkä muillekaan kerjääjille, inhottavat minua.
Kyllä kiehuttaa kuulla tuo samaan aikaan kun ktse tekee 40 tuntia viikossa raskasta ohjelmointihommia alle 3000 tonnin palkalla. Kuinka moni saa jättipalkaa ilman tekemällä mitään oikeasti tuottavaa työtä?
Vierailija kirjoitti:
Siis puolueet kuppaavat edelleen verorahoja, mutta järjestöiltä, työttömiltä, sairailta, opiskelijoilta jne. voi aina leikata rahoitusta ja vaikka lopettaakin.
Mehän elämme puoluediktatuurissa. Yhden puolueen sijasta on monta, ja ne taistelevat vallasta, mutta kansa saa aina kärsiä. Valta ei ole kansalla, koska vaaleilla ei ole mitään käytännön merkitystä: vaalivoittajien ei ole pakko pitää lupauksiaan ja oppositioon joutuneet puolueet voivat edelleen kahmia itselleen rahaa.
Jenkeissä ja muuallakin samanlainen ongelma. Ei vain Suomessa.
On tullut halvemmaksi tukea järjestöjä auttamaan asiakkaitaan, kun järjestää kansalaisille palveluita valtiolla suoraan. Kun järjestöjen rahoitus loppuu. loppuu myös moni eritystä tukea tarvitsevan suomalaisen ihmisen tukitoiminto. Valtio ei korjaa niitä katoavia palveluita ja apukeinoja millään tulevaisuudessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska järjestöt tekevt tärkeää työtä ihmisten hyvinvoinnin kannalta, esimerkiksi MLL ja Pelastakaa lapset.
Kerätköön rahansa jäsenmaksuilla, jos ei tarpeeksi jäseniä, järjestön voi lopettaa.
Meinaat että lapset, vammaiset, pitkäaikaissairaat, psykoosipotilaat, päihderiippuvaiset, työttömyyskierteessä olevat, muistisairaat jne. rahoittavat jäsenmaksuillaan tukitoimensa ja sen, että joku ajaa heidän asemaansa yhteiskunnassa?
Pätkiikö muisti keistä se yhteiskunta koostuu? Me joiden aivoista ei ole poistettu historian oppimista muistamme miten nämä järjestöt, yms ovat saaneet alkunsa. Esim leipäjono on syntynyt politiikan ja verorahojen törsäilyn ulkopuolella, kansalaistoiminnan avulla.
Nyt kun siellä maassa makaa nälkää ja janoa kauhuissaan huutava ihminen, politikko sosiologi ja iltapäivälehden kolumnisti käyvät vuorotellen sen vieressä kertomassa, kuinka väärin se nälkä on. Sitten ne keksivät vuorotellen toinen toistaan hienompia ruokareseptejä, joilla jonkun pitäisi nälkäistä ruokkia. Siis jonkun muun kuin heidän. Paikalle tulee tuntematon, joka antaa nälkäiselle ämpärillisen vettä ja kuivan leivänkannikan. Poliitikko, sosiologi ja kolumnisti kertovat sen jälkeen, millä kaikilla eri tavoin leivänkannikka on vääränlainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi Kokoomus ei suostunut leikkaamaan järjestöiltä?
Koska järjestörälssi on myös kokoomuslaisten loppusijoituspaikka kymppitonnin kuukausipalkoilla. Persut on ainoa puolue jolla ei ole tätä historiaa ja joka pitää ns. vanhoille puolueille asiasta meteliä. Suomi on väärällään muiden puolueiden, erityisesti rkp:n oma etu -kähmintää, mutta ketään kiinnosta paneutua näihin koska tärkeintä on haukkua persuja. Samaa paskarälssiä on Suomen Akatemia.
Aha nytkö ne kaikenmaailman sossuyhdistykset onkin kokoomuslaisten perustamia ja täyttämiä.
Lahes kaikki yhdistykset palkkaavat vain sosiaalidemokraatteja, koska SDP on ne aikanaan myös perustanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Järjestöissä teetetään ilmaistyötä ja johtajat saa palkkaa 15 000 eur kuukaudessa. Miettikää esimerkiksi Marttaliitto Marianne Heikkilä palkka 15 000 eur kuukaudessa, mistä hyvästä, pappi oikein leipäpappi kyseessä AHNE AHNE AHNE mulle mulle minä olen tärkeä.
Tuollaisia nuo järjestöt ovat, itse en anna yhdellekään järjestölle penniäkään enkä muillekaan kerjääjille, inhottavat minua.
Kyllä kiehuttaa kuulla tuo samaan aikaan kun ktse tekee 40 tuntia viikossa raskasta ohjelmointihommia alle 3000 tonnin palkalla. Kuinka moni saa jättipalkaa ilman tekemällä mitään oikeasti tuottavaa työtä?
Mitä nää sun ohjelmointihommat tuottaa? Miten se on tärkeämpää kuin se, että esim. muistisairaille on päivätoimintaa, kehitysvammaisille kommunikoinnin apuvälineitä, köyhille mahdollisuus yhteiseen ruokailuun tai ylsinäisille nuorille mahdollisuus soittaa aikuiselle, joka kuuntelee ja auttaa hakemaan apua psyykkiseen oireiluun ja itsetuhoisuuteen?
Vierailija kirjoitti:
Valtion ei tule rahoittaa järjestöjä, asumista, ruokaa, toimeentuloa, yrityksiä tai mitään muutakaan valtiolle kuulumatonta toimintaa.
Tuo vaatisi perustuslain muutoksen. Juuri nuo ovat valtion tehtäviä.
Vierailija kirjoitti:
Kiska ne rahat saatiin enne Veikkaukselta, mutta hallituksen oli pakko sekaantua tähänkin, jotta saisi Veikkauksen rahat itselleen.
Itselle ja kavereille eli rikkaimmalle prosentille. Eiköhän korjata tämä Veikkaus-asia 2027 ja veropohja muutenkin. Rikkaille kovimmat verot, koska he hyötyvät yhteiskunnasta eniten.
Orpon tunarit oikeuteen maanpetoksesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä nää sun ohjelmointihommat tuottaa? Miten se on tärkeämpää kuin se, että esim. muistisairaille on päivätoimintaa, kehitysvammaisille kommunikoinnin apuvälineitä, köyhille mahdollisuus yhteiseen ruokailuun tai ylsinäisille nuorille mahdollisuus soittaa aikuiselle, joka kuuntelee ja auttaa hakemaan apua psyykkiseen oireiluun ja itsetuhoisuuteen?
Sanoinko missään vaiheessa että nuo mainitsemasi työt eivät ole tuottavia tai että kumpi on tärkeämpi? Lue seuraavalla kerralla paremmin niin et sano mitään typerää
Tässä on mielenkiintoista asiaa järjesstöistä, jos kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Maailma on täynnä "tärkeää työtä". Se ei ole mikään peruste sille että valtion pitäisi se maksaa..
Löytyyko suomesta sitten tarpeeksi sellaisia ihmisiä, jotka haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä. Että yhdistystoiminta voisi jatkua?
Ap suhtautuu niinkuin Valtion rahat olisivat hänen omia rahojaan. Ne on meidän kaikkien yhteisiä, joten niistä päätetään yhdessä. Ei niitä ole tarkoitettu vain valtion työntekijöille, kokoomuksen ja kepun sisäpiirille, täällä asuu muitakin kuin te.
Vierailija kirjoitti:
Valtio ei pysty niin pienellä rahalla tekemään niitä kaikki asioita, jout järjestöt tekevät. Ja osa järjestöistä hoitaa valtion ja kuntien , sairaanhoitopiirien asioita. Valtio siis on ulkoistanut niitä osaaviin käsiin. Järjestöt ovat alansa asiantuntijoita. Suomessa on hyvä historia kolmikannasta.
Ei muuten hoida.
eikä ole ulkoistanut, eivätkä ole mitenkään "alansa asiantuntijoita" Siellä nimenomaan VAPAAEHTOISET amatöörit huseeraa ja järjestörälssin johtajat vetävät sikamaista liksaa täysin ilman mitään tulosvastuuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion ei tule rahoittaa järjestöjä, asumista, ruokaa, toimeentuloa, yrityksiä tai mitään muutakaan valtiolle kuulumatonta toimintaa.
Tuo vaatisi perustuslain muutoksen. Juuri nuo ovat valtion tehtäviä.
Ai asumisen rahoittaminen, Yritysten rahoittaminen ovat valtion tehtäviä... EI kuule ole.
Vierailija kirjoitti:
Löytyyko suomesta sitten tarpeeksi sellaisia ihmisiä, jotka haluaa tehdä hyväntekeväisyyttä. Että yhdistystoiminta voisi jatkua?
No jos ei löydy niin sitten ei löydy. Se että ei löydy EI OLE peruste pakolla ryöstää ihmisiä ja jakaa OMILLE intressiryhmille "hyvän tekemisen" varjolla.
Julistat tuota oman pään pyhää totuuttasi kuin jotain evankeliumia ja luulet käännyttäväsi oman uskonlahkon puolesta?