Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vuokra-asuntoyhtiö teki häädön väärään asuntoon -Kaikki tavatat murskattiin

Vierailija
22.04.2026 |

Millaisetkohan korvaukset tuosta Suomessa saa? Melko mielenkiintoinen kysymys. Tässä siis on asukkaiden poissaollessa vaan menty sisään ja kirjaimellisesti tyhjennetty aivan kaikki pois, kun oikea kohde oli eri talossa...Aivan järkyttävää miettiä että noin tapahtuisi. Tuossa ei todellakaan riitä pelkkä omaisuuden aineellisen arvon korvaaminen. Olikohan edes laillista?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011942464.html

Kommentit (758)

Vierailija
61/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on käteistä rahaa kotona aika paljon. Olen ottanut valokuvan niistä. Ne on kassakaapissa. Olen pitänyt käteistä 20 vuotta kotona aina varalla. Räjähtäisin jos taloyhtiö tyhjentäis asunnon ja rahat murskattaisiin, olen säästänyt niitä kauan.

Vierailija
62/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua ihmetyttää sekin, että vaikka olisi ollut oikea kämppä, millä oikeudella toisen omaisuutta saa tuhota? Eikö häätökämpän tavaroita voi siirtää jonnekin välisäilöön edes pariksi viikoksi, ettei suoraan tuhottaisi kaikkea samantien? Kas kun eivät polta kamoja.

Ei niitä mihinkään välisäilöön tarvitse laittaa. Häädettävällä asukkaalla on monta viikkoa aikaa kerätä kamppeensa pois.

"Tiloissa oleva arvoton ja vähäarvoinen omaisuus hävitetään. Jos tiloissa on omaisuutta, jolla katsotaan olevan ulosmittausarvoa, se otetaan talteen ja ulosmitataan. Myös omaisuudesta erotettavissa olevat valokuvat, asiakirjat ja muu vastaava henkilökohtainen omaisuus otetaan talteen."

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normimeininki Suomessa. Kenelläkään ei ole nykyään aivot päällä.

64/758 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi niin hirveää että omaisuuden korvaamisen lisäksi pitäisi maksaa korvauksia henkisestä kärsimyksestä ja kaikesta käytännön vaivannäöstä ja epämukavuudesta mitä tuosta asukkaille seuraa.

Ehkä tapauksesta voisi oppia sen ettei tavaroita (heti) kannata tuhota.

Vierailija
65/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on kaikki muussina,sanoisin et mulla oli kaikki harvinaista kallista keräily kamaa. Mut joo,tosissaan kiva tulla töistä kun ei ole edes puhtaita sukkia vaihtaa jalkaan. Ja ties mitä muuta, monenko vuosikymmenen valokuva albumit meni yms?

Tosiaan mielenkiintoista...Mitäs jos siellä oikeasti oli vaikka 50 000e käteistä rahaa ja toiset 50 000e arvosta pokemonkortteja...Kuka korvaa?

Kuka korvaa? No tietysti niiden hävittäjä tietysti korvaa, eli kyseinen vuokra-asuntoyhtiö, tai käytännössä todennäköisesti heidän vakuutusyhtiönsä. Tuollaisessa tapauksessa, joka tietysti on hypoteettinen, ongelmia tulee tietysti sen osoittamisessa, että tuollaiset arvotavarat on asunnossa olleet.

Ei edes ole hypoteettinen tilanne minun harrastus -ja tuttavapiireissäni, vaan ihan todellinen

Onko sinun tuttavapiirissäsi siis tyhjennetty vahingossa jonkun asunto, jossa on ollut kymmenien tuhansien arvoisia arvotavaroita jos tilanne on ollut todellinen?

Vierailija
66/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tällainen on edes mahdollista?! Eikö tarkisteta ovesta numeroa ja sukunimeä?! 

Aika pelottavaa että tällaista voi käydä! 

Luulin lisäksi että häädetyllä on viikko aikaa hakea omaisuutensa häädön jälkeen. Miten on mahdollista että tuhotaan kokonaan ihmisten omaisuus saman tien?!

Vierailija
67/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö sillä ole mitään väliä, mikä nimi lukee ovessa? Vai sattuiko niin, että sekä väärän että oikean asunnon ovessa oli sama yleinen sukunimi?

Nykyään on yleistä, että ihmisillä ei enää ole asuntojen ovissa nimiä. En tiedä miksi, pelkäävätkö jotain.

Uusissa taloissa ei edes ole mitään nimikylttejä asuntojen ovissa, kun postilaatikotkin on rappukäytävässä.

Vierailija
68/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt äkkii laskee tämän asuntoni tavaroiden arvoa niin se on joku 10000 euroa. Rahaa on 35000 käteistä.

Entäs se kun joutuu ravaa ostamaan uusia tavaroita ja vaatteita ja se vie paljon aikaa niin siitä pitäisi kans tulla korvaus. Mun on vaikea kuvitella että joku veis esimerkiksi tuon mun 55 tuuman telkkarin roskiin yhtäkkiä, pleikkari 5 konsoli myös ja tää läppäri maksoi 600 euroa. Eikö muuttomiehet osaa ajatella että on ehkä väärä asunto.

Vierailija
69/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tuo olisi niin hirveää että omaisuuden korvaamisen lisäksi pitäisi maksaa korvauksia henkisestä kärsimyksestä ja kaikesta käytännön vaivannäöstä ja epämukavuudesta mitä tuosta asukkaille seuraa.

Ehkä tapauksesta voisi oppia sen ettei tavaroita (heti) kannata tuhota.

Ja tehtäisiin työ kahteen kertaan? Missä niitä säilytettäisiin?

Vierailija
70/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ne on kaikki muussina,sanoisin et mulla oli kaikki harvinaista kallista keräily kamaa. Mut joo,tosissaan kiva tulla töistä kun ei ole edes puhtaita sukkia vaihtaa jalkaan. Ja ties mitä muuta, monenko vuosikymmenen valokuva albumit meni yms?

Tosiaan mielenkiintoista...Mitäs jos siellä oikeasti oli vaikka 50 000e käteistä rahaa ja toiset 50 000e arvosta pokemonkortteja...Kuka korvaa?

Kuka korvaa? No tietysti niiden hävittäjä tietysti korvaa, eli kyseinen vuokra-asuntoyhtiö, tai käytännössä todennäköisesti heidän vakuutusyhtiönsä. Tuollaisessa tapauksessa, joka tietysti on hypoteettinen, ongelmia tulee tietysti sen osoittamisessa, että tuollaiset arvotavarat on asunnossa olleet.

Ei edes ole hypoteettinen tilanne minun harrastus -ja tuttavapiireissäni, vaan ihan todellinen

Onko sinun tuttavapiirissäsi siis tyhjennetty vahingossa jonkun asunto, jossa on ollut kymmenien tuhansien arvoisia arvotavaroita jos tilanne on ollut todellinen?

Kysehän oli vain siitä että onko jollakin kotonaan vaikka 50 000e käteistä tai 50 000e keräilykortteja.

Eräällä tuntemallani henkilöllä on 400 000e arvosta keräilykortteja kotonaan.

Vierailija
71/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös loogisuuden ja oikeidenmukaisuuden mukaan sen sijaan vastapuolen tulisi todistaa että arvotavaroita ei ollut?

Korvausvaatimuksenkin pitää olla realistinen ja menetyn omaisuuden todelliseen käypään arvoon perustuva. Oikeuden harkittavaksi jää, onko uskottavaa että halvassa vuokra-asunnossa asunut ilmoittaa asunnossa olleen kymmenien tuhansien arvoista harvinaista tavaraa.

Vierailija
72/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulee kovat tuomiot. Siinä on varmaan oltu aivan innoissaan, kun ollaan päästy tuhoamaan ihmisten tavarat. 

En usko että tuomitaan vaan kuka korvaa vahingon. 

Oletetaan että oli vaikka arvokkaita Rolex kelloja tai kultaa jossain laatikossa jotka heitettiin murkaukseennja jonnekin kaatopaikalle .

Sana sanaa vastaan ...saako mitään korvauksia ..

Vierailija
73/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tällainen on edes mahdollista?! Eikö tarkisteta ovesta numeroa ja sukunimeä?! 

Luulin lisäksi että häädetyllä on viikko aikaa hakea omaisuutensa häädön jälkeen. Miten on mahdollista että tuhotaan kokonaan ihmisten omaisuus saman tien?!

Miksi niin luulit?

Häädettävällä on monta viikkoa aikaa siirtää tavaransa muualle, ei mitään häätöä sillä samalla sekunnilla tehdä, kun asiasta päätetään.

"Muuttokehotuksessa vuokralaiselle ilmoitetaan muuttopäivä, johon mennessä häädettävää kehotetaan muuttamaan asunnosta pois itse. Muuttokehotuksessa annetaan yleensä kahdesta kolmeen viikkoa aikaa muuttamiseen."

Vierailija
74/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häädetyllä on kuukausia aikaa tyhjentää asuntonsa,turhaa vinkumista.Tässä häädössä on munattu syyttömän osalta totaalisesti ja tyhjätty väärä asunto.

Vierailija
75/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naapurin mukaan hän ei nähnyt, mistä asunnosta tavaraa kannettiin. Asia selvisi hänelle vasta noin parin tunnin päästä, kun asukkaat palasivat kotiinsa ja tulivat soittamaan hänen ovikelloaan.

– He olivat palanneet kotiin ja se oli tyhjä. Näky oli kuin olisi asuntoesittelyyn mennyt: oli siivottu ja viety ruuat jääkaapista, aivan kaikki oli mennyt.

Miten ei nähnyt mistä tavaraa kannettiin, jos kerran naapuri on? Kai siinä on useampi tunti kuitenkin mennyt, kun asunto tyhjennettiin.

Sehän oli tupakalla ulkona, miten näkee mistä asunnosta haetaan, kun ei itse asu samassa talossa. Talossa varmaan useampi asunto.

Asuuhan se samassa talossa, koska naapuri on. Tuskin se on tuntikausia tupakalla ollut, vaan mennyt takaisin asuntoonsa jossain vaiheessa. Joten miten ei nähnyt että viereistä kämppää tyhjennetään? Vai asuuko kerrosta alempana? 

Vierailija
76/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nyt äkkii laskee tämän asuntoni tavaroiden arvoa niin se on joku 10000 euroa. Rahaa on 35000 käteistä.

Entäs se kun joutuu ravaa ostamaan uusia tavaroita ja vaatteita ja se vie paljon aikaa niin siitä pitäisi kans tulla korvaus. Mun on vaikea kuvitella että joku veis esimerkiksi tuon mun 55 tuuman telkkarin roskiin yhtäkkiä, pleikkari 5 konsoli myös ja tää läppäri maksoi 600 euroa. Eikö muuttomiehet osaa ajatella että on ehkä väärä asunto.

Suorittavalta portaalta ei vaadita aivojen käyttöä ikävä kyllä. Enemmän palkkaa pitäisi saada kyllä. Jos asunto kunnossa ja arvokasta tavaraa, kukaan ei viitsinyt tarkistaa papereista osoitetta ja vielä soittaa päämajaan varmistaakseen, että on varmasti oikea talo ja oikea asunto, hmm...

Vierailija
77/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti tulee kovat tuomiot. Siinä on varmaan oltu aivan innoissaan, kun ollaan päästy tuhoamaan ihmisten tavarat. 

Eiköhän tuo ole tekijäporukalle vain työtä. Ei eroa roskakuskin hommasta.

Eikö Kirkkonummella tavaroita lajitella, minkälainen monsteri syö sängyt, tietokoneet, kaiken mitä löytyy ? 

Vierailija
78/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös lain mukaan arvokkaammat tavarat ja henkilökohtaiset tavarat kuten valokuvat pitäisi siirtää aluksi johonkin välisäilytykseen eikä suoraan jäteauton murskaimeen?

Vierailija
79/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysehän oli vain siitä että onko jollakin kotonaan vaikka 50 000e käteistä tai 50 000e keräilykortteja.

Eräällä tuntemallani henkilöllä on 400 000e arvosta keräilykortteja kotonaan.

Kyllä, joillakin ihmisillä tietysti saattaa olla hyvinkin arvokasta tavaraa kotonaan, mutta hypoteettista on se, että tuollainen henkilö asuisi sellaisen kunnallisen vuokra-asuntoyhtiön omistamassa halvassa vuokra-asunnossa, joka tultaisi vuokra-asuntoyhtiön huolimattomuuden takia tyhjentämään.  

Vierailija
80/757 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis häh? Kyllä ennen häätökamat kannettiin lavalle pihalle, josta häädetyllä oli vielä mahdollisuus ne jonnekin kärrätä. Ettei olisi vain tietoinen ryöstö, tahallaan tyhjätty väärä asunto ja kannettu kamat omiin koteihin?!

Tämä juttu haisee!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän