Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eroan kun lapset lähtevät

Vierailija
21.04.2026 |

Olen sen päättänyt. Kun lapset lähtevät kotoa niin jätän vaimoni kylmästi ja lähden mailmaa kiertämään. Aivan sama mitä maksaa ja mitä muut ajattelevat. Kakkua on vielä reilu 10 vuotta jäljellä.

Syy miksi tähän päädyin:

Viimeiset 5-vuotta on todistanut, että vaimoni ei siunaa minulle ajatuksen siementäkään. Hirvittävässä kännissä kelpaan hyvänäkin miehenä ja kehuu kovasti muille, mutta sekin kerran/kaksi vuoteen kun ei tuo alkohili

Harrastusvälineisiin en ole koskenut moneen vuoteen sillä jos lähden sovitusti aamulla klo5 kalaan ja tulen kotoin ennen puolta päivää niin olen kuin  suurenkin rikoksen tehnyt. Metsästin ennen, vaan en enää. Kaksi tuntia kotoa poissa niin alka soittelu jostain jonninjoutavasta.

Kaverit... ne on säikytetty kiukuttelulla elämästäni pois.

Haave maailman kiertelystä ja samalla kalastella.... kuulemma paska haave kun hän ei kalasta.

Halusinko tämän talon... no en halunnut.

Halusinko jäädä tälle alalle millä olen. En.

Halusinko elämäni asioista käytännössä mitään muuta kuin lapseni. En.

Lapset ovat ainoa syy miksi olen tänne jäänyt. Jos eroan nyt niin 100% varmuudella kasvatus menee mönkään jos ei vaimon niin itseni tai jonkun muun toimesta. Nyt olenkin päättänyt, että kun lapset lähtee maailmalle niin lähden myös minäkin... tai otan lapset mukaan ja jätän vaimon kotiin xD Olen sysännyt omat haluni sivuun viimeiset 8 vuotta vain pitääkseni vaimon onnellisena. Mitä minä olen saanut häneltä jos lapsia ei lasketa. Pyykkien pesua, yksinäisyyttä ja lapset. Hyvää, mutta kuitenkin niin paljon pahaa, että ei ole järkeä viettää vanhuutta tuollaisen kanssa.

Kommentit (73)

Vierailija
61/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap on ostanut talon, jota ei ole halunnut?

Mikä on estänyt pyrkimästä jollekin toiselle alalle? Vai oliko kyse siitä, että leipä piti tienata itse haluamilleen lapsille, eikä ollut järkevästi mahdollista mennä opiskelemaan siinä kohtaa, mutta vaimon vika ilmeisesti sekin? (Ja olisiko nyt jo olla mahdollista opiskella isää ja vaihtaa alaa?)

Ja jos todella on niin, että voimakastahtoinen vaimo haluaa liikaa määrätä ja mitä tehdään ja milloin, niin koitahan opetella niitä omien puolien pitämistä ja omien mielipiteiden jämäkämpää esiintuomista. 

Päätään ei kannata jäädä hakkaamaan seinään kuitenkaan liian pitkäksi aikaa, jos tämä em. ei järkevästi onnistu, ja kovin jo korpeaa, niin silloin ero voi olla ihan hyvä ratkaisu. Kannattaa kuitenkin edes jotain ensin koittaa tehdä asioille ja ongelmille, ennenkuin heittää hanskat tiskiin. Mitä ap olet jo tehnyt asioiden eteen ja ongelmien ratkaisemiseksi?

Vierailija
62/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle eroaminen on kyllä vaikeeta, kaikesta voidaan silloin keskustella naisen mielestä. Miksei voi keskustella ja uskoa mitä sanotaan huonon suhteen aikana. Ei toinen puhumalla miksikään silloin enää muutu. 

Se puhuminen on esimerkiksi pariterapiassa keskeinen keino. Sitä kautta voi oppia ymmärtämään toinen toistaan. Puolisot voivat helposti elää niissä omissa oletuksissaan, vaatimuksissaan ja kuvitelmissaan.

Parisuhteen aikana voidaan kyllä keskustella vaikka kuinka, mutta se ei välttämättä muutu toiminnaksi. Puoliso voi esimerkiksi olla niin jääräpäinen, että pitää kaikkea mitä ei sanota huutamalla jotenkin vähäarvoisena. Ja sehän on tietysti ihan lapsellista, että odottaa vain toisen muuttuvan, minun mielikseni. On ihan kusipäistä kerätä kaunaa ja sitten kerralla ja keskustelematta jättää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ensimmäistäkään miestä, joka naisen takia lopettaisi metsästyksen tai kalastuksen. Saati metsästys- tai kalastusreissulla vastaisi puhelimeen. 

Oma mieheni (joka on tavattoman hyvä, huomaavainen, rakastava ja ihana) ei ainakaan ikinä vastaa. 

Ala ap ottaa mukuloita mukaasi, sitten ei muijalla ole mitään nokan koputtamista. Lapsille tekee hyvää päästä metsälle ja kalalle. 

Miksi muuten otit naisen joka ei ole kiinnostunut eräelämästä?

Vierailija
64/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eroa heti, ero ei merkitse välirikkoa lapsiin, ei kannata luulla olevansa korvaamatonkaan.  Kun hankit itsekunnioitusta ja perustat oman elämän, he voivat arvostaa sitä.

Osassa tapauksista se kyllä merkitsee oikeasti välirikkoa. 

Onhan heitä jotka niin hyvin nujerrettu, että alistuvat.  Lapsen oikeuksien kieltäminen on väärin, rakkautta ei voida pakottaa.

Vierailija
65/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko ap vähän vastailla ja valottaa tilannetta enemmän? Onko esim. vaimonsa todellakin kontrolloiva jyrä, joka ei pysty huomioimaan kumppaniaan, ja jonka kanssa ei voi järkevästi puhua, ja kuinka tämä ilmenee? 

Vierailija
66/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on vässykkä, joka ei ota vastuuta omista ratkaisuistaan. Hautoo itsekseen eroa, koska ei saa nostettua ongelmia pöydälle. Nauttii ajatuksesta, että saa yllätettyä naisen eroilmoituksella.

Keskenkasvuista menoa. Kasva aikuiseksi.

Vierailija
67/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis Justiinan ottanut vaimoksi? Tahdoitko varmasti lapsia itsekin, vai vain vaimon tahdosta? 

Suosittelisin lämpimästi teille pariterapiaa, tai jos J-rouva ei siihenkään suostu, niin yksilöterapiaa sinulle, että saisit kasvatettua selkärangan ja pystyisit viettämään elämisen arvoista elämää nyt, etkä ehkä joskus vielä, jos hyvin käy...

Vierailija
68/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että oikein mualimaa kiertämään? Kymmenen vuoden päästä voit olla jo niin huonokuntonen ettet jaksa kiertää ku huushollin ympäri pihalla. Eroa heti eläkä kymmenen vuojen päästä, jos akkas on nuin huono. Meijän isäkin meinas erota, mutta tuliki maitojunalla takasi. Sama tappelu ja meininki jatku. Ois vaan pysyny poies. Yhtä onnettomuutta se oli meijän äitin kans. Ei se kuule oottamalla parane! 

Vierailija
69/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nooo, oletko varma, että vaimosi on ollut onnellinen sinun kanssasi, kun olet noin tyytymättömäksi persoonaksi saattanut itsesi?
Avioliitto on kahden liitto ei yhden! Liitossa on siksi aina otettava huomioon molemmat puolisot kun esim tehdään päätöksiä, suunnitellaan tulevaa tai nämä raha-asiat……

Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten sinä olet aviomiehenä vastannut vaimosi ns tunneperäisiin tarpeisiin? Oletko koskaan edes hoksannut miettiä koko asiaa? Emämoka jos olet lipsunut, eli sitä saa sitten mitä tilaa. Tyytyväisessä avioliitossa nämä pitää olla järjestyksessä molemmin puolin, mutta miehen kannattaa ottaa johto tässä asiassa, koska palkka on huisi:))

Vierailija
70/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet siis Justiinan ottanut vaimoksi? Tahdoitko varmasti lapsia itsekin, vai vain vaimon tahdosta? 

Suosittelisin lämpimästi teille pariterapiaa, tai jos J-rouva ei siihenkään suostu, niin yksilöterapiaa sinulle, että saisit kasvatettua selkärangan ja pystyisit viettämään elämisen arvoista elämää nyt, etkä ehkä joskus vielä, jos hyvin käy...

Tod. näk. vaimo ei ole mikään justiina, vaan ihan tavallinen järkevä nainen, joka järjestää ja huolehtii perheen asioista, kun miehensä on enempi passiivinen käytännön asioiden hoitamisessa.

Ap voisi näin ollen itse rohkeasti toimeen tarttumalla vaikuttaa elämäänsä ratkaisevasti. Voisi vaimokin olla ihan vaan mielissään, jos miehensä kasvattaisi vahvempaa selkärankaa ja ottaisi enemmän vastuuta.

Ap myös kertoi, että itse halusi lapset.

Vierailija
71/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä ne kaverit ovat "säikähtäneet"?

On aika yleistä, että kaverisuhteet jää taka-alalle, kun on lasten kanssa ruuhkavuodet. Toki kannattaisi koittaa ylläpitää niitä suhteita silloinkin vähän kuitenkin, vaikkei pystykään samalla tavalla näkämään ja menemään kuin aiemmin. 

Sitten kun lapset on jo isompia, niin luulisi, että kavereillekin taas voisi liietä vähän aikaa paremmin silloin tällöin.

Vierailija
72/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ap vastaa mihinkään mitään? Taisi ollakin vain jonkun satuilua koko juttu.

Vierailija
73/73 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina pitäisi kuulla myös sen toisen puoli tarinasta. Se voi olla hyvinkin erilainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi