Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ihmiset eivät ymmärrä aukioloaikoja?

Vierailija
20.04.2026 |

Tää hämmästyttää mua aina. Jos kaupan seinässä lukee, että se on avoinna vaikka 08-21, niin se tarkoittaa sitä, että valot sammuu ja kaupan ovet sulkeutuvat klo 21 ja myyjä lähtee kotiin.

Ihmisillä on joku ihmeellinen itse keksitty käsitys, että "jos ehdit sisään ennen sulkemista niin saa shoppailla rauhassa". Sen myyjän työaika päättyy klo 21.15. Sen jälkeen hänelle ei makseta palkkaa. Kassa on laskettava, laitteet sammutettava, kylmälaitteet tarkistettava, verhot laskettava, päivän tilitykset tehtävä ym.

Olin kerran sulkemassa myymälää Tampereen keskustassa. Katsoin kelloa ja seisoin ulko-ovella - 2 minuuttia kunnes saisin lyödä ovet lukkoon. Sitten nurkan takaa ovelle riensi vanhempi rouvashenkilö. Kerroin, että kauppa on kiinni, mutta hän jankutti että ehdin sisään ennen sulkemista ja nyt sinun on nyt palveltava. Useista kehotuksista huolimatta hän ei kiirehtinyt kaupassa ja 20 MINUUTTIA työaikani päättymisen jälkeen hän tuli kassalle, koska uhkasin soittaa poliisit. Ostos oli MUUMITIKKARI. Hän tosiaan koki, että tarvitsee sen muumitikkarin.

Minä myöhästyin illan viimeisestä bussista ja kävelin 9 kilometria kotiin vesisateessa.

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eksä oli tälläinen,hävetti liikkua sen kanssa missään kun oli just näitä rynkyttäjiä jotka eivät ymmärrä,miksei häntä palvella ja aukioloajat ovat "vain suosituksia",

Saman ääliön kanssa myöhästyttiin junasta,koska  "ei se ikinä lähde siihen aikaan,se on vain suositus"  ja taas raivosi,miten HÄNTÄ ei odotettu (hei minäkin olen tässä..)

Vierailija
102/106 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksä oli tälläinen,hävetti liikkua sen kanssa missään kun oli just näitä rynkyttäjiä jotka eivät ymmärrä,miksei häntä palvella ja aukioloajat ovat "vain suosituksia",

Saman ääliön kanssa myöhästyttiin junasta,koska  "ei se ikinä lähde siihen aikaan,se on vain suositus"  ja taas raivosi,miten HÄNTÄ ei odotettu (hei minäkin olen tässä..)

Eli hänen itsekkyyden takia erosit hänestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ovat kusipäitä, jotka ilmeisesti eivät edes pidä myyjiä ihmisinä. On meilläkin elämä työn ulkopuolella emmekä halua jäädä ylitöihin, jota ei usein edes korvata. t. entinen myyjä

Me pidämme teitä ihmisinä, mutta meistä on vaikea ymmärtää sitä, että teille ei makseta ovien sulkemisen jälkeen maksettavista töistä palkkaa. Ette kai te ilmaiseksi kassa laske tai tee mitään muutakaan?

Vierailija
104/106 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan aukioloaika on 08-21, niin voin asiakkaana kävellä sisälle yhtä hyvin klo 0800 tai 2059. Ei todellakaan ole minun ongelmani milloin työntekijöiden varsinainen työaika loppuu, kauanko kassan laskeminen tai muu pipertäminen kestää tai kauanko kestää kävellä bussipysäkille töiden jälkeen. Ulise työnantajallesi, älä asiakkaalle. Sama koskee ravintoloita.

Siis häh, kai tajuat että se kauppa sulkeutuu eli sun pitää olla ulkona klo 21 silloin. Voit toki mennä minuuttia ennen sisään jos ehdit tehdä ostokset

Vierailija
105/106 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kaupan aukioloaika on 08-21, niin voin asiakkaana kävellä sisälle yhtä hyvin klo 0800 tai 2059. Ei todellakaan ole minun ongelmani milloin työntekijöiden varsinainen työaika loppuu, kauanko kassan laskeminen tai muu pipertäminen kestää tai kauanko kestää kävellä bussipysäkille töiden jälkeen. Ulise työnantajallesi, älä asiakkaalle. Sama koskee ravintoloita.

Siis häh, kai tajuat että se kauppa sulkeutuu eli sun pitää olla ulkona klo 21 silloin. Voit toki mennä minuuttia ennen sisään jos ehdit tehdä ostokset

Toi on aika absurdi väite, koska käytännössä toi on aika mahdotonta et pitää olla ulkona klo 21 koska jotkut on vielä jonossa kassalla kun tulee se sulkemisaika.

Vierailija
106/106 |
25.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lounasravintoloissa olen huomannut ihan saman. Tullaan vielä minuuttia vaille sulkemisajan ottamaan ruokaa kaikessa rauhassa. Jotkut kehtaavat suorastaan vaatia että heitä varten täytyisi pitää lounasta pidempään esillä. Joskus tullaan 15-30 min lounaan loppumisen jälkeen kysymään vieläkö saa ruokaa. No vi*tu EI

Olen kokkina lounaspaikassa joka aukeaa yhdeksältä kahviona ja lounasaika alkaa klo 11. Välillä on näitä asiakkaita jotka haluavat lounasta heti ovien auettua. Kaikista koomisinta tässä on se, että salin henkilökunta ei tätä ymmärrä vaan juostaan keittiöön kiukuttelemaan kun lounas ei ole 09:05 pöydässä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä