Te, jotka olette saanet painoa pois niin mitkä ovat olleet kolme tärkeintä oivallusta
Ja ovatko ne toimineet :).
Paljonko on pudonnut ja missä ajassa?
Kommentit (1092)
1. Laihtuminen ei ole dieetti, se on terveen elämäntavan tulos. Opi siis terve elämäntapa, älä dieettejä.
2. Juomalla saa helposti enemmän kaloreita kuin syömällä. Vesi on paras janojuoma, pidä aina vesipullo lähettyvillä.
3. Ihminen ei ole robotti. Paino ei laske suoralla viivalla, vaan vaihtelee. Peili ja mittanauha ovat vaakaa parempia työkaluja laihtumiseen.
Ensin piti tunnistaa oma tilanne jonka totesin kun katsoin minusta otettua valokuva,huh.huh.
2025 Tammikuussa aloin kävelemään.
Lähtöpaino oli 127kg Joulukuussa se oli 104.
Sitten tapahtui vaara tilanne.
Munaisarvoni menivät sekaisin ja syykin selveni:
"Laihduttaessa ei vähene pelkästään rasvat vaan se kuluttaa
myös lihasmassaa joka vaikuttaa munuaisten toimintaan."
Pääsin varjoaine kuvaukseen (oho) ja kaikki oli ok.
Selvisin siitä ja nyt painoni on 94kg.
Jatkan kävelyä edellee noin 2x 4km päivittäin.
Maaliskuussa kävelin 225km
.
Pullat,karkit ja pizzat ja piirakat pois, yhden aterian korvaan ruisleivällä, avocadolla ja isolla hedelmäpirtelöllä(itse tehdyllä)
-20kg nyt jo :)
Jatkan vielä: Olen mies 67v pituus 182 cm. Kaikkien netissä olevien paino inkdeksien mukaan olen: Ylipainoinen ??
Liiku liiku ja liiku.Muuta ruokavalio.Kyllä laihtuu.
Pitää yrittää löytää sopiva kompromissi painonpudotustahdin ja muutosten määrän kanssa. Jokaisella on oma toleranssi siihen paljonko muutosta kerralla voi tehdä ja pitää yllä.
Vaikka joku toinen laihtuu nopeammin, se ei ole minulta pois. Enkä ole sen huonompi tai parempi, vaikka itsellä kilot tiukassa olisin. Mun resurssit juuri nyt riittää tähän ja sillä mennään, tilanetta katsotaan uudelleen myöhemmin.
Ne tehtävät muutokset pitää sovittaa elämään, eikä elämää tehtävien muutosten ympärille. Jos valitsee ruokavalion, jonka noudattamiseksi pitää luopua sosiaalisista menoista tai työpaikan yhteisestä lounastauosta, joka on itselle tärkeä, se ruokavalion noudattaminen loppuu jossain vaiheessa. On syytä olla realistinen ja aloittaa vaikka pienestä, kuin pistää koko pakka sekaisin kerralla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisää nesteidensaantia ja proteiineja ja muista ettei vaaka ole vihollinen vaan suunnannäyttäjä. Opettele hyväksymään se, että paino voi heilahdella paljonkin vuorokauden aikana mutta suunta on lopulta alaspäin lukemissa. Syö itsesi kylläiseksi oikeanlaisilla ravinnolla, ei dieettejä eikä kitukuureja. Jos podet jatkuvaa nälkää, mikään laihdutus ei kanna pidemmän päälle. Salli muös herkut mutta harvemmin. Älä palkitse itseäsi ruoalla/makeisilla/mätöllä vaan jollakin muulla tavoin.
Tee lihaskuntoharjoituksia ja liiku mutta muista että liika liikkuminenkin kasvattaa nälkää sekä pistää kehon stressitilaan. Panosta hyviin yöuniin ja lepoon. Aseta itsellesi pieniä tavoitteita, älä vaadi itseltäsi heti mullistavaa muutosta. Pyydä tarvittaessa apua ammattilaiselta ja ole itsellesi armollinen. Minulta lähtenyt 2 kuukaudessa 11kg, ja olen ammattilaisen ohjauksessa/valvonnassa. Pudotettavaa vielä 20kg ja tiedän, ettei ne tule putoamaan yhtä vauhdilla kuin ensimmäinen kymppi. Hetkessä ei ole kilot tulleet, joten hetkessä ne eivät lähdekään.
Viestisi hehkuttaa juurikin vhh-ruokavaliota, syö oikeaa ruokaa kylläiseksi.
Ei hehkuta mitään vhh-ruokavaliota, enkä sellaisella ole ollut vaan syönyt ravintorikasta ruokaa. Juurihan kirjoitin että olen ammattilaisen valvonnan ja ohjauksen alla. Onko noin vaikea käsittää, että se paino tippuu ihan normaalillakin ruokavaliolla? Syöty määrä suhteessa kulutukseen on oltava tiedossa, ei muuten tulosta synny.
No, vhh-ruokavaliossa syödään juurikin ravintorikasta normaalia ruokaa.
Mutta ruokavalion ei tarvitse olla vhh ollakseen ravintorikas ja normaali.
Juuri oli kuvia Ukrainan sotilaista rintamalla. Laihdutus oli onnistunut hyvin.
Liikunta ja syö vain jos on nälkä. Erota ahmimisnälkä, pikkunälkä ja oikea nälkä toisistaan.
Voi ihan hyvin olla pari päivää syömättä jos ei ole tarvetta syödä.
Vierailija kirjoitti:
Juuri oli kuvia Ukrainan sotilaista rintamalla. Laihdutus oli onnistunut hyvin.
Mut uutisten mujkaan venäläiset joilla ei ruokakuljetukset toimi, eikä muutenkaan ole varaa ruokaan.
Koetatko iiiigori hämmentää minua ryssäläisvalheilla?
Olen seurannut läskiaktivisteja netissä, olen järkyttynyt ja tehnyt kaiken toisin kuin he. On toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Olen seurannut läskiaktivisteja netissä, olen järkyttynyt ja tehnyt kaiken toisin kuin he. On toiminut hyvin.
Niin ja herkuksi mehujäätä. Siinä on yllättävän vähän kaloreita.
Hanki vanha omakotitalo. Pihatöitä ja remontointia riittää niin paljon, ettei ole aikaa tai rahaa syödä. Lisäksi lihakset kasvaa ilman kuntosalia.
mitään muuta ei tapahtunut, kun aloin käymään kuntosalilla 3 kertaa viikossa, tunnin treeni.Hyvin yksinkertaista, rasva lähtee....
Kun pudottaa suhteellisen pientä ylipainoa keski-iässä (noin 10 kg), kannattaa muistaa, että kroppa reagoi monilla tosi hitaasti. Saattaa mennä viikkoja, ennen kuin alkaa tulla tuloksia, vaikka itse tietää parempien elintapojen eli ruokavalion, liikunnan ja levon olevan kunnossa.
Sitten paino saattaakin yhtäkkiä pudota kilon ja sitten parin viikon päästä taas kilon... kannattaa vain sitkeästi jatkaa ja ajatella, että puolen vuoden päästä vasta tulokset nähdään.
Ei siis kannata hätäillä.
Hanki vanha omakotitalo. Pihatöitä ja remontointia riittää niin paljon, ettei ole aikaa tai rahaa syödä. Lisäksi lihakset kasvaa ilman kuntosalia.
Tai rakenna uusi!
Ikinä en oke ollut niin timmi ja lihaksikas kuin kannettuani 1800 kpl a' 18kg harkkoja ylämäkeen ja muutaman sata betoniämpärillistä. Tuohon sitten 8kk loput raksahommat ja habaa oli niin ettei jakku mennyt hihoista päälle:) Painoa 58kg.
Paljon mielenkiintoisempaakin kuin tunkkaisella salilla!
Pysyvään painon pudotukseen auttaa vain sinkkuna pysyminen. Joka suhteen jälkeen olen joutunut laihduttamaan. Sinkkuna saan itse päättää mitä tänään syön, mitä siellä jääkaapissa on ja milloin liikun.
"Voi ihan hyvin olla pari päivää syömättä jos ei ole tarvetta syödä."
En suosittele. Itse syön noin 5 x päivässä. Ruoka sulaa helpommin kun vähentää kerta syöntejä.Myös nesteytys pitää muistaa. Itse teen sitä kävelyn jälkeen tai pienessä määrässä sen aikana. Myös energia patukat on repussa varalta ettei sokeri laske liikaa.
Muutaman päivän lentoemäntädieetillä pääsee alkuun. Esimerkki ekasta päivästä. Aamulla vähähiilarinen leipä, puoli greippiä ja kahvi. Päivällä tonnikalasalaatti ja puoli greippiä. Iltapäiväkaffeella omena ja kahvi. Sitten päivälliseksi papuja ja kaksi keitettyä kananmunaa.
Ei tiukkoja sääntöjä, sellainen ruokavalio jota haluaa noudattaa loppuelämän, liikuntaa ja unta.