Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi lapsille on pakko jättää perintöä

Vierailija
19.04.2026 |

Varsinkaan jos he eivät edes välitä vanhemmastaan. 

Säälittää mies kun kysyy lapsiaan usein kylään ja koskaan he eivät ehdi, rahaa ovat kyllä aina vinkumassa ja takaajaksi pyytämänsä mitta edes kerran vuodessa eivät saa aikaiseksi tulla tapaamaan isäänsä.

No nyt tehtiin miehen kanssa sopimus että minä omistan kaiken ja vietetään miehen kanssa mukavaa elämää niinkauan kuin sitä kestää. (Miehellä todettu kuolemaan johtava sairaus) 

Mies sanoi että ilmottaa asiasta jos lapset tulevat käymään, mutta eivät ole puoleen vuoteen tulleet, taitaa tulla yllätyksenä kun selviää ettei mitään ole tulossa, tuskin muusta välittävätkään.

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti lapset saavat lakiosan. 

Vierailija
22/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ap pettynyt, jos vastaus perinnöttömyyteen onkin "ei me mitään olla perinnön varaan laskettu, eletään ihan omilla rahoilla".

Mutta joo ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon vanhempaan mieheen iskit kyntesi, ap? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei si ap voi noin vaan päättää, että ”minä omistan kaiken” . Pitää miehen lahjoittaa sinulle sitä ennen omaisuutensa ( jos hänellä ylipäätään mitään on).

Niin tehtävä virallisesti omistusoikeus. 

Vierailija
24/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko ap pettynyt, jos vastaus perinnöttömyyteen onkin "ei me mitään olla perinnön varaan laskettu, eletään ihan omilla rahoilla".

Mutta joo ihan mielenkiinnosta kyselen, kuinka paljon vanhempaan mieheen iskit kyntesi, ap? 

En ole pettynyt, mutta näin tuskin on koska ovat vuosien ajan vinkunut milloin minkin syyn takia rahaa ja pyytäneet takaajaksi lainoihinsa.

Petytkö sinä jos sanon että mies on ihan samanikäisen kuin minä ja olemme olleet yhdessä yli 30.v

Ap

Vierailija
25/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten tehdä kunnon sopimukset omaisuuden siirtämiseksi ja käydä vaikka notaarilla virallistattamassa. Vielä videot päälle, jossa sanoo että hän itse haluaa näin tehdä. Muuten istut kohta vuosia oikeudessa selvittämässä asiaa.

Vierailija
26/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti lapset saavat lakiosan. 

Eivät tule saamaan mitään.

Ap

Vierailija
27/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Lakiosa tulee vähintään.

Jos ei ole mitään perittävää, niin ei ole mitään lakiosaakaan.

Vierailija
28/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainahan lapset joskus vinkuu rahaa, ihan normaalia auttaa lapsia. 

Vierailija
29/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko, mutta useimmat rakastavat omia lapsiaan ja haluavat heille hyvää.

En minäkään jättäisi omaisuuttani miehen lapsille tässä uusperheessä, mutta omalleni haluan jättää niin paljon kuin mahdollista. Olen jo eläessäni ostanut lapeelle asunnonkin, jotta pääsee elämän alkuun.

Minulla ei ole lapsia ja miehellä on yksi lapsi nuoruuden avioliitosta. Tämä lapsi ei ole enää vuosiin pitänyt isäänsä yhteyttä. Ei tule saamaan koskaan mitään tämän vuoksi. Olen samaa mieltä siitä että jos ei viitsitä edes yhteyttä pitää ei tarvitse mitään perintöjäkään.

Onko isä pitänyt koskaan lapseen yhteyttä?

Vierailija
30/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaiset viisveisaavat omista ja muiden rahoista siksi koska he eivät ole saaneet koskaan rakkautta eivätkä siis tiedä mikä on rakkauden antaminen. Jos rakkauden antamisen käsite on uppo-outo, ylisukupolvisen rakkauden antamisen käsite on vielä oudompi ja perinnön konsepti siis varmasti aivan käsittämätön.

Vierailija
31/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainahan lapset joskus vinkuu rahaa, ihan normaalia auttaa lapsia. 

Aikuiset lapset ei kyllä yleensä vingu rahaa ja jos jotain tarvetta onkin niin silloin tullaan käymään ja jutellaan ja vaihdetaan kuulumiset. 

Vierailija
32/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi pitäisi jotenkin ajatella vieraita lapsia vaikka ne olisivat nimellisesti omia. 

Vierailija
33/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin mekin teimme, tulee täysin yllätyksenä miehen ahneille lapsille.

Taidat itse olla ahne äitipuoli. 

Vierailija
34/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ne lapset eivät isän nykyisen vaimon takia tule kylään. 

Vierailija
35/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsilla ja vanhemmat on hyvät normaalit välit, niin yleensä vanhemmat haluavat jättää perintönsä lapsille kuten kesämökin, omistusasunnon ja muun varallisuuden. Tuskinpa sitä halutaan lahjoittaa ainakaan valtionkonttorille. Silloin sitä varallisuutta voi kertyä yli sukupolvien kuten niille lapsenlapsille asti eikä kaikkien tarvitse aina aloittaa tyhjästä. Ei se tarkoita sitä että niiden vanhempien pitäisi sen takia elää erityisen nuukasti mutta heille saattaa silti kertyä varallisuutta kun isommat hankinnat on tehty eikä ole välttämättä mitään erityistä into polttaa rahaa matkailuun.

Tai sitten tekevät kuten minä, joka realisoin asunnon ja mökin osuuden. Niistä on jälkipolville enemmän riesaa kuin hyötyä. 

Lapset saavat puhdasta rahaa. 

Vierailija
36/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vieraat lapset hoidettiin suvun omistuksista kauniisti ulos. Isovanhemmatkin tekivät aikoinaan saman toimenpiteen.

Vierailija
37/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä miksi pitäisi jotenkin ajatella vieraita lapsia vaikka ne olisivat nimellisesti omia. 

Miten lapset ovat nimellisesti isä uuden vaimon.? 

Vierailija
38/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä käytännössä olette ap tehneet? Olette naimisissa, ja miten varmistatte, että kaikki omaisuus on sinun nimissäsi niin, että kun miehen kuoleman jälkeen tehdään ositukset sun muut, että sun ei tarvitse maksaa tasinkoa niille lapsille että saavat lakiosansa isänsä omaisuudesta?

Vierailija
39/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ap yrittää sumplia puolisonsa omaisuuden itselleen. Reilu meininki.

En yritä, hän itse haluaa että minä saan sen. 

Ap

Tässä tapauksessa hän lahjoittaa omaisuutensa sinulle ja sinun tulee maksaa lahjavero. Jos näin on tehty, on omaisuus oikeasti sinun eikä puolisosi lapset voi periä sitä osuutta joka sinulle on lahjoitettu.

Vierailija
40/112 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin nimellisesti?

Vaikea ymmärrätkö miksi joku ei haluaisi jättää perintöä lapsilleen tai miksi uusi puoliso vastustaisi sitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi