Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikääntyminen on niin vaikea paikka etenkin naisille?

Vierailija
19.04.2026 |

Jakakaa ajatuksianne. 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos on saanut paljon huomiota esim ulkonäöllään nuorempana, niin kyllähän se kolahtaa kun rupsahtaa. Jos taas on tällainen tavallinen palikan näköinen ihminen, ei mitään draamaa.

Ei minua se haittaa. Mutta se vetää mielen vähän matalaksi kun peilistä katsoo aika väsyneen ja haalistuneen näköinen ihminen entisen säteilevän ja kirkassilmäisen sijaan.

Siihenkin varmaan tottuu jossain vaiheessa.

Vierailija
62/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eikä ole. 

Osa miehistä sen sijaan näyttää olevan täysin sokea omalle ikääntymiselleen ja kuvittelevat edelleen olevansa samaa ikäluokkaa nuorten kanssa. Mutta huom... vain osa miehistä, enemmistö on edelleen ihan järjissään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse koettua: en ajatellut vanhenemista oikein mitenkään. Olen sama persoona, enemmän elämänkokemusta, tietoa, viisautta jne. MUTTA ympäristön eli tuntemattomien (ja osin tuttujenk8n nuorempien) mielessä olen hylkytavaraa, ei arvostettava, ei kuunneltava, ei kiinnostava, jopa epäillään ettei ole enää "kaikki kotona". Tämä on järkyttävää! Itsemet mahda mitään sille, miten muut sinut näkevät - tai pikemmin: eivät näe! Keski-ikäisen ja vanhemman naisen näkymättömyys, olemattomuus, mitättömyys on karmaiseva kokemus!  Vain kaltaisensa symppaavat ja ottavat vakavasti, jos hekään. 🤷🏻‍

Tämä juuri. Kun itse tuntee itsensä vielä nuoreksi ja muiden silmissä oletkin vanha, se on jotain uskomatonta. Se tuntuu kauhealta.

Vierailija
64/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska pilluteikä löytyy ja naisen tavara huononee.

Niin

Ap

"teikä"? 🤣

Vierailija
65/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse koettua: en ajatellut vanhenemista oikein mitenkään. Olen sama persoona, enemmän elämänkokemusta, tietoa, viisautta jne. MUTTA ympäristön eli tuntemattomien (ja osin tuttujenk8n nuorempien) mielessä olen hylkytavaraa, ei arvostettava, ei kuunneltava, ei kiinnostava, jopa epäillään ettei ole enää "kaikki kotona". Tämä on järkyttävää! Itsemet mahda mitään sille, miten muut sinut näkevät - tai pikemmin: eivät näe! Keski-ikäisen ja vanhemman naisen näkymättömyys, olemattomuus, mitättömyys on karmaiseva kokemus!  Vain kaltaisensa symppaavat ja ottavat vakavasti, jos hekään. 🤷🏻‍

Tämä juuri. Kun itse tuntee itsensä vielä nuoreksi ja muiden silmissä oletkin vanha, se on jotain uskomatonta. Se tuntuu kauhealta.

En kyl tajua, miks haittaa jos jonkun tuntemattoman silmissä olet vanhus?

Vierailija
66/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska kuka mies haluaa maata yli 20- vuotiaan rupsahtaneen suomilehmän kanssa.

Niin

Ap

Koska naisten tehtävä on olla kiinteäpilluisia nuoria kaunottaria joita niehey saa pumpata ja käyttää

Niin

Ap

Manosphereporukan kommentit on kyllä surkuhupaisia. 

Otapa se käsi pois housuista ja avaa vähän verhoja komerossa. 

Vierailija
67/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole huomannut vanhenemisen olevan vaikeaa kenellekään tuttavapiirissäni, ei myöskään itselleni.  Ajatus on aivan vieras. Surullista, jos ihminen ei hyväksy elämän normaalia kiertokulkua, minä olen oivaltanut sen jo varhaisnuoruudessa.  

Vierailija
68/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan hyvännäköinen nuorena, ikävä luopua siitä. Vaikka joo, on muuta tullut tilalle mut silti.

Vierailija
69/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska vanhoilla ämmillä ei ole mitään käyttöä ja arvoa

Niin 

Ap

Taatelin tilille kantamasi roposet eivät kerrytä massiasi saati naisonneasi. 

Muista kiittää vanhaa ämmää viikkorahastasi. 

Vierailija
70/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta mummoni oli aina kaunis. Ei meikannut, värjännyt hiuksiaan yms, eli 85-vuotiaaksi. Ja monet vanhukset. En edes keksi kenestä ajattelisin että onpa ruma ihminen. Eiväthän he samalta näytä kuin nuoret neidot tai keski-ikäiset mutta ei se kauneus mihinkään katoa, se vain muuttuu ajan myötä.

Vierailija
71/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole huomannut vanhenemisen olevan vaikeaa kenellekään tuttavapiirissäni, ei myöskään itselleni.  Ajatus on aivan vieras. Surullista, jos ihminen ei hyväksy elämän normaalia kiertokulkua, minä olen oivaltanut sen jo varhaisnuoruudessa.  

Kyllähän sen oivaltaa monet, mutta aika menee nopeammin kuin on kuvitellut.

Vierailija
72/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen oivaltaa monet, mutta aika menee nopeammin kuin on kuvitellut.

Musta tuntuu et ennen ihmiset eivät miettineet vanhenemista nuorena? Kysyin tuota äidiltäni ja hän sanoi ettei esim 30-45 vuotiaana miettinyt mitään et on vanhenemessa. Nykyään kun katsoo somea siellä 24-29v kauhistelee että he on pian 30v ja elämä ohi?

Vierailija
73/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missityyppisille naisille on varmaan karmeaa vanheta ja huomata ettei miehet enää kiinnostu heistä. Itse olen tavis ja mulle on ollut vapautus ettei tarvi enää varoa ja pelätä ahdistelijoita, voi olla ihan vapaasti oma itsensä. Nuoremmille voi olla yllätys että vielä esim-80 luvulla naisia ahdisteltiin estoitta työpaikoilla, kaduilla ja ravintoloissa. Minuakin vaikka olin  ihan normaalin näköinen nuori nainen. 

Vierailija
74/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missityyppisille naisille on varmaan karmeaa vanheta ja huomata ettei miehet enää kiinnostu heistä. Itse olen tavis ja mulle on ollut vapautus ettei tarvi enää varoa ja pelätä ahdistelijoita, voi olla ihan vapaasti oma itsensä. Nuoremmille voi olla yllätys että vielä esim-80 luvulla naisia ahdisteltiin estoitta työpaikoilla, kaduilla ja ravintoloissa. Minuakin vaikka olin  ihan normaalin näköinen nuori nainen. 

No itse nätti nainen ja en mä halua kuin yhden miehen huomion. 

Vierailija
75/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se miehillekin, mutta onneksi olen voittanut geenilotossa ainakin siinä. Ikää on 60v ja yhä luullaan alle viiskymppiksi.

En vitsaike, isä 82 ja eilen viimeksi häneltä kysyttiin joko pian jäät eläkkeelle?  En pilaile, olin paikalla kun isän puolituttu tuli paikalle, isä meinasi että oon ollut jo 16 vuotta eläkkeellä.

Isoisällä oli sama juttu, viimeiseen asti luultiin kuuskymppiseksi ja hänellä oli kuuskymppinen naisystävä kun hän kuoli 93 vuotiaana.

Hyi hitto! Olen kuusikymppinen nainen, enkä ikinä suostuisi jonkun yhdeksänkymppisen muumion kanssa olemaan 🤮

Tapasin vuosi sitten yhden pariskunnan. Olivat autollaan liikkeellä. Kävi ilmi, että tämä täysin terävä mies oli 92, vaimo oli samaa ikäluokkaa. 

Vierailija
76/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emt, musta kauniit ihmiset ( siis jos luonnon) ottaa ehkä sen paremmin koska ovat jo saaneet kokea sen kauneuden tuomat hyvät ja huonot puolet. Jokainen kaunis tietää sen kauneuden synkänki puolen

Vierailija
77/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyl tajua, miks haittaa jos jonkun tuntemattoman silmissä olet vanhus?

Ihmiset voi omassa päässään ajatella mitä haluaa, mutta ei sitä tarvitse päin naamaa kenellekään kertoa. Loukkaavaa.

Vierailija
78/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset vievät miehet vanhenevilta vaihdevuosiharpuilta. Ovat katkeria ja vihaisia. Siksi inhoavat vanhenemista.

Siitä vaan, vanhemmat miehet haisee niin eltaantuneelle että tuskin kelpaavat nuorille naiselle, vain jo paksu lompakko.

Vierailija
79/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tavannut katkeroitunutta luonnonkaunista vanhempaa naista

Vierailija
80/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaunotaret on kauniita myös vanhana, aina ottajia löytyy, onhan myös hyvinsäilyneitä samanikäisiä miehiä.