Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikääntyminen on niin vaikea paikka etenkin naisille?

Vierailija
19.04.2026 |

Jakakaa ajatuksianne. 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen vuoksi, että meidät on sosiaalistettu siihen. En usko, että naiset piittaisivat vanhenemisesta, jos kaikkialla (niin mediassa kuin mainonnassa) ei kauhisteltaisi sitä ja tehtäisi luonnollisesta vanhenemisprosessista kauhea, jopa luonnoton, asia,jota vastaan tulee taistella keinolla millä hyvänsä. 

Kaikkialla (myös tällä palstalla) vanhenevia naisia haukutaan. Kukaan ei kuitenkaan nuorru ja kaikki vanhenevat. Olisi hienoa, jos nainenkin saisi vanheta rauhassa ja rupsahtaa, jos näin haluaa. 

Onhan kosmeettinen parantelukin lähtenyt lapasesta. Varmaan olen itse aika outo kun harmaannun ja mietin aivan muita asioita kuin rypyt. Toisaalta ajatteleva nainen on aina vaarallinen. Mitä enemmän nainen ulkonäköään vihaa ja parantelee, sen vähemmän hän miettii tärkeitä, esim poliittisia asioita. 

Vierailija
42/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutuvat kantamaan yhteiskunnassa erilaisia miesten ongelmia. Miehet itse pelkäävät vanhenemista kuin ruttoa. Sen takia toitotetaan naisten vanhenemista joka tuutista 

Tämä on kyllä totta. 

Meille toitotetaan, kuinka mies vanhenee charmantisti ja nainen rupsahtaa. Kukaan ei hauku vanhaa naista yhtä rumasti kuin vanha mies. Jotain projisointia lienee. 

Kaikki kuitenkin vanhenevat, asia tulee meistä jokaisen hyväksyä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua voi haukkuu kyl vanhaksi ja rumaksi mutta jossain kohtaa elämää olet myös itse vanha ja ruma joten siitä kosto sinulle. Itse en kyllä hauku ketään joten siitä minulle pisteet.

Vierailija
44/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outlookissa, jos kuva vaihdetaan, ne vaihtuvat näköjään jostain syystä vanhemmiksi. 😉

Vierailija
45/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vuoksi, että meidät on sosiaalistettu siihen. En usko, että naiset piittaisivat vanhenemisesta, jos kaikkialla (niin mediassa kuin mainonnassa) ei kauhisteltaisi sitä ja tehtäisi luonnollisesta vanhenemisprosessista kauhea, jopa luonnoton, asia,jota vastaan tulee taistella keinolla millä hyvänsä. 

Kaikkialla (myös tällä palstalla) vanhenevia naisia haukutaan. Kukaan ei kuitenkaan nuorru ja kaikki vanhenevat. Olisi hienoa, jos nainenkin saisi vanheta rauhassa ja rupsahtaa, jos näin haluaa. 

Onhan kosmeettinen parantelukin lähtenyt lapasesta. Varmaan olen itse aika outo kun harmaannun ja mietin aivan muita asioita kuin rypyt. Toisaalta ajatteleva nainen on aina vaarallinen. Mitä enemmän nainen ulkonäköään vihaa ja parantelee, sen vähemmän hän miettii tärkeitä, esim poliittisia asioita. 

Tuli mieleen, että olin jotenkin vähän pettynyt Madonnaan, koska päätti olla muka kapinallinen leikkelemällä itsestään nuorta eikä kapinallinen vanhentumalla luonnollisesti. Luonnollisuutta ajaa vain kainalokarvoilla.

Vierailija
46/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska naisia yritetään tehdä epävarmoiksi ja et meillä on huono olo. Kyllähän naiset tuon ikääntymisen kestää ja on aina kestäneet. En ole koskaan tavannut mummelia joka on tehnyt itsemurhan pelkästään ikääntymisen takia. Ei he muuta kuin voivottelevat ryppyjään ehkä. Silti elevät loppuun saakka.

Vierailija
47/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ulkonäkö minulle paljon merkitse, etenkin kun ei se koskaan ole kummoinen ollut. Mutta 6-kymppisenä tajuaa konkreettisesti elämän rajallisuuden, lähestyvän terveyden pettämisen ja kuoleman. 

Vierailija
48/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutuvat kantamaan yhteiskunnassa erilaisia miesten ongelmia. Miehet itse pelkäävät vanhenemista kuin ruttoa. Sen takia toitotetaan naisten vanhenemista joka tuutista 

Tämä on kyllä totta. 

Meille toitotetaan, kuinka mies vanhenee charmantisti ja nainen rupsahtaa. Kukaan ei hauku vanhaa naista yhtä rumasti kuin vanha mies. Jotain projisointia lienee. 

Kaikki kuitenkin vanhenevat, asia tulee meistä jokaisen hyväksyä. 

Kyllä kuule vanheneva mies saa sellaista paskaa niskaansa ettei tosikaan,ihan tyypistä riippumatta. Ja sitä tulee naisilta ikähaarukassa 40-60.

Vierailija
49/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pilluteikä löytyy ja naisen tavara huononee.

Niin

Ap

Vierailija
50/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kuka mies haluaa maata yli 20- vuotiaan rupsahtaneen suomilehmän kanssa.

Niin

Ap

Vierailija
51/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoret naiset vievät miehet vanhenevilta vaihdevuosiharpuilta. Ovat katkeria ja vihaisia. Siksi inhoavat vanhenemista.

Vierailija
52/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap

Nukkumaanmenoaika?

Vierailija
53/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap

Koska naisten tehtävä on olla kiinteäpilluisia nuoria kaunottaria joita niehey saa pumpata ja käyttää

Niin

Ap

Vierailija
54/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska vanhoilla ämmillä ei ole mitään käyttöä ja arvoa

Niin 

Ap

Vierailija
55/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuoret naiset vievät miehet vanhenevilta vaihdevuosiharpuilta. Ovat katkeria ja vihaisia. Siksi inhoavat vanhenemista.

Tajuatko et sä nuori nainen ja vanha nainen on sama ihminen? 

Vierailija
56/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen, että olin jotenkin vähän pettynyt Madonnaan, koska päätti olla muka kapinallinen leikkelemällä itsestään nuorta eikä kapinallinen vanhentumalla luonnollisesti. Luonnollisuutta ajaa vain kainalokarvoilla.

Itsekin ajattelin että Madde olisi ollut badass ja rokannut ryppyisenä, mutta sympatiat kuitenkin hänelle, ei ole helppoa vanheta valokeilassa. Madden haukkuminen on aivan omaa luokkaansa. En tiedä ketään vanhempaa julkkismiestä, josta kirjoiteltaisiin niin rumasti. Ja jos popin kuningattarella on kovat paineet, miksei tavistallurallakin ole paineita. Kaikkia naisia haukutaan läpi elämän, varsinkin vanhetessa. Naisena olet aina vääränlainen iästä ja ulkomuodosta huolimatta. 

Vierailija
57/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ihmetyttää, miksi tässä ketjussa ouhutaan vanhenemisesta vain ulkonäön rupsahtamisena. Ei minua haittaisi vanheneminen, jos vain ulkonäkö rupsahtaisi ja pystyisin muuten jatkamaan elämää terveenä vuodesta toiseen.

Vierailija
58/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä jos on saanut paljon huomiota esim ulkonäöllään nuorempana, niin kyllähän se kolahtaa kun rupsahtaa. Jos taas on tällainen tavallinen palikan näköinen ihminen, ei mitään draamaa.

Eikun se on justiinsa toisin päin: paljon huomiota nuorena ja kauniina, nyt vanhana ja lihavana saa olla suht rauhassa ja sulautua tapettiin. Ja itse nautin siitä, introverttina ihmisenä se liiallinen huomio oli niin ahdistavaa! 

Vierailija
59/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin

Ap

Veeti, nyt se kone kiinni ja hammaspesulle! 

Vierailija
60/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ihmetyttää, miksi tässä ketjussa ouhutaan vanhenemisesta vain ulkonäön rupsahtamisena. Ei minua haittaisi vanheneminen, jos vain ulkonäkö rupsahtaisi ja pystyisin muuten jatkamaan elämää terveenä vuodesta toiseen.

Muakaan ei oikeastaan haittais jos terveys pysyisi ja lisäksi että läheiset, esim kumppani myös pysyisi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi