Miksi ikääntyminen on niin vaikea paikka etenkin naisille?
Kommentit (83)
Ehkä jos on saanut paljon huomiota esim ulkonäöllään nuorempana, niin kyllähän se kolahtaa kun rupsahtaa. Jos taas on tällainen tavallinen palikan näköinen ihminen, ei mitään draamaa.
Ei ole minulle - olen ylpeä polustani tähän pisteeseen ja katson hyvillä mielin eteenpäin.
N 55
Ehkä joidenkin yksinäisyys? Tai ajatus ettei kelpaa jos tulisi kiinnostava tyyppi ulkomailla vastaan? Talous?
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut jopa teini-ikäisiä tyttöjä parhaassa iässä, jotka ovat jo pelänneet ikääntymistä.
Ajattelin joskus teininä etten ikinä halua täyttää enempää kuin 25. Sitten on ikäloppu!😄
Älä yleistä. Ei ole kaikilla. Olin nuorempana huomiota herättävän kaunis. Nyt nautin siitä, kun enää en ole eikä enää tuntemattomat ihmiset tule kommentoimaan ulkonäköä. Ulkonäön kommentointi oli ahdistavaa, vaikka kyse olikin kehuista.
T: Rupsahtanut ja tyytyväinen
Onko miehillä kireät pyöräilyhousut pömppömahan kanssa tarkistettu jo peilistä ennen sunnuntain pitkistä?
On vaikea ikääntyä, kun olo on nuori!
Kroppa on piiputtanut elämän mittaan ja parantunut. Se ei liity niinkään ikään.
Ainoastaan varhaiset vaihdevuodet antaa merkkiä vuosien karttumisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tuntenut jopa teini-ikäisiä tyttöjä parhaassa iässä, jotka ovat jo pelänneet ikääntymistä.
Ajattelin joskus teininä etten ikinä halua täyttää enempää kuin 25. Sitten on ikäloppu!😄
Niinhän sitä onkin. Mutta opettelit coping-mekanismeja selviämään asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Älä yleistä. Ei ole kaikilla. Olin nuorempana huomiota herättävän kaunis. Nyt nautin siitä, kun enää en ole eikä enää tuntemattomat ihmiset tule kommentoimaan ulkonäköä. Ulkonäön kommentointi oli ahdistavaa, vaikka kyse olikin kehuista.
T: Rupsahtanut ja tyytyväinen
Et todellakaan nauti siitä.
Voi se miehillekin olla. Se ikääntyminen ei rajoitu vain ulkoisiin asioihin. Siihen liittyy muitakin asioita kuten luopumista, asioiden ymmärtämistä, tyhjyyden tunteita jne.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos on saanut paljon huomiota esim ulkonäöllään nuorempana, niin kyllähän se kolahtaa kun rupsahtaa. Jos taas on tällainen tavallinen palikan näköinen ihminen, ei mitään draamaa.
Minä olen saanut 15-45 vuotiaaan todella RUNSAASTIhuomiota.
Minua ei haittaa yhtään, että vanhenen. Minulle ulkonäkö ei koskaan ole ollut tärkeä asia. Jos joskus meikkaan , se on kolmen minuutin meikki.
En ole pistoksiaottanut, enkä tekoosilla ulkonäköni rakentanut.
Liikun, olen ystävällinen, kohtelias, hymyilevä, rypyt eivät ole vielä kovasti tarttuneet. Mutta en minä enää nuorelta näytä. Mutta vartalo edelleen kuin vuonna 2005 olen siis 48vee. Vasta.
Itse koettua: en ajatellut vanhenemista oikein mitenkään. Olen sama persoona, enemmän elämänkokemusta, tietoa, viisautta jne. MUTTA ympäristön eli tuntemattomien (ja osin tuttujenk8n nuorempien) mielessä olen hylkytavaraa, ei arvostettava, ei kuunneltava, ei kiinnostava, jopa epäillään ettei ole enää "kaikki kotona". Tämä on järkyttävää! Itsemet mahda mitään sille, miten muut sinut näkevät - tai pikemmin: eivät näe! Keski-ikäisen ja vanhemman naisen näkymättömyys, olemattomuus, mitättömyys on karmaiseva kokemus! Vain kaltaisensa symppaavat ja ottavat vakavasti, jos hekään. 🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Ehkä joidenkin yksinäisyys? Tai ajatus ettei kelpaa jos tulisi kiinnostava tyyppi ulkomailla vastaan? Talous?
Ei kiinnosta. On yliopistotutkinto, mielenkiintoinen työ hyvällä palkalla ja velaton asunto. En tarvitse miestä pyörimään holhottavana nurkissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T: Rupsahtanut ja tyytyväinenEt todellakaan nauti siitä.
Helvetin hyvä yritys mitätöidä kokemukseni. Sori,
mutta jää sinulta vain epäonnistuneeksi yritykseksi.😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta. On yliopistotutkinto, mielenkiintoinen työ hyvällä palkalla ja velaton asunto. En tarvitse miestä pyörimään holhottavana nurkissa.
Osa kaipaa kyytiä tai apua mieheltä.
Ihan kuin miehille tynnyrimaha, roikkuvat rinnat, ryppyinen naama ja kalju pää olisivat jotain ilon aiheita 👴🏻
Onhan se miehillekin, mutta onneksi olen voittanut geenilotossa ainakin siinä. Ikää on 60v ja yhä luullaan alle viiskymppiksi.
En vitsaike, isä 82 ja eilen viimeksi häneltä kysyttiin joko pian jäät eläkkeelle? En pilaile, olin paikalla kun isän puolituttu tuli paikalle, isä meinasi että oon ollut jo 16 vuotta eläkkeellä.
Isoisällä oli sama juttu, viimeiseen asti luultiin kuuskymppiseksi ja hänellä oli kuuskymppinen naisystävä kun hän kuoli 93 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se miehillekin, mutta onneksi olen voittanut geenilotossa ainakin siinä. Ikää on 60v ja yhä luullaan alle viiskymppiksi.
En vitsaike, isä 82 ja eilen viimeksi häneltä kysyttiin joko pian jäät eläkkeelle? En pilaile, olin paikalla kun isän puolituttu tuli paikalle, isä meinasi että oon ollut jo 16 vuotta eläkkeellä.
Isoisällä oli sama juttu, viimeiseen asti luultiin kuuskymppiseksi ja hänellä oli kuuskymppinen naisystävä kun hän kuoli 93 vuotiaana.
Hyi hitto! Olen kuusikymppinen nainen, enkä ikinä suostuisi jonkun yhdeksänkymppisen muumion kanssa olemaan 🤮
No ei ulkonäön takia mutta muuten haikeaa. Mulle ainakin tulee helposti kyyneleet silmiin tämän tästä kun lapset lentämässä pesästä ja molempien vanhemmilla alkaa terveys pettää... Uusi elämänvaihe. Uskon että sopeudun, mutta ottaa koville