Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ikääntyminen on niin vaikea paikka etenkin naisille?

Vierailija
19.04.2026 |

Jakakaa ajatuksianne. 

Kommentit (83)

Vierailija
21/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö juuri kukaan mieti ikääntymistä muulta kuin sukupuolisen kiinnostavuuden kannalta? Kuuluuhan elämään nyt muuta(kin) kuin sp-vietti, hyvänen aika!

Vierailija
22/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se oo kaikille. Isänikin sanoo, ettei todellakaan mene minnekään "pappojen" seuraan istumaan koska ei koe itseään papaksi. (vaikka on)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen koko nuoruuteni kamppaillut ulkonäköön liittyvien itsetunto-ongelmien ja vääristymien kanssa. Vasta viime vuosina olen ymmärtänyt että se oli turhaa.  Olen keski-ikäisenä oppinut nauttimaan ulkonäöstäni ja jopa käyttänyt sitä hyväksi. Matka on nyt kuitenkin kääntynyt jo alaspäin. Harmittaa että se aika jolloin tunsin oloni hyväksi jäi niin lyhyeksi. Ja ihan turhaan. Kunpa voisin pysähtyä tähän. 

Vierailija
24/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin luulin että ikääntyminen tuo jotain viisautta, itsevarmuutta ja kykyä olla välittämättä ulkonäöstää, muiden mielipiteistä ja että saa vihdoin olla rauhassa omituinen. 

Ja paskat. 

Vierailija
25/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se ottaa aivoon, kun fyysinen kunto laskee ja olo on kuin teuraaksi menevällä ravihevosella.

Vierailija
26/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs tässä pitää hyväksyä. Liikkua ja nauttia minkä pystyy.

Vierailija
27/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän naiset ole koskaa tyytyväisiä ulkonäköönsä kun miettii. Teinit murehtii selluliiteistä :D aika surullista kun ajatellaan. Mutta tälläiseksi yhteistkunta ja media kasvattaa. Joo, nuorena on kaikki kauneimmillaan mutta sitä en ymmärrä että edes nuoret eivät voi nauttia ulkonäöstään kun pitää alkaa jo murehtia tuossa iässä. Niinkuin sanonta menee "youth is wasted on the young"

Vierailija
28/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mäkin luulin että ikääntyminen tuo jotain viisautta, itsevarmuutta ja kykyä olla välittämättä ulkonäöstää, muiden mielipiteistä ja että saa vihdoin olla rauhassa omituinen. 

Ja paskat. 

Ei kai se viisautta tuo jos ei kasva. Jotkut aikuiset ei kypsy kosvaan vaan jää siihen pikkulapsen tasolle ja vaan kiukuttelevat ja kiusaavat toisiaan somessa. Näitä kiusaajia ja kiukuttelijoita tapaa myös työelämässä ja voivat olla jopa 45-60 vuotiaita.

Vierailija
29/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö juuri kukaan mieti ikääntymistä muulta kuin sukupuolisen kiinnostavuuden kannalta? Kuuluuhan elämään nyt muuta(kin) kuin sp-vietti, hyvänen aika!

Ei minulle ulkonäkö tarkoita mitään sukupuolista kiinnostavuutta. Haluan pukeutua nätisti ja näyttää peilistä dramaattiselta femme fatalelta. Ei niin, että hankin mielestäni nätin mekon ja sitten näytänkin siinä ihan naurettavalta kurppanaamoineni. 

Toki ikääntyminen on muutenkin hanurista kaikin puolin.

Vierailija
30/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis? Anteeksi mitä?

Vierailija
31/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmiannettu!

Vierailija
32/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä käteen ja ota lääkkeesi!

Vierailija
33/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän kukaan halua olla vanha, raihnainen ja rupsahtanut, oli nainen tai mies. Siksi.

Vierailija
34/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän kukaan halua olla vanha, raihnainen ja rupsahtanut, oli nainen tai mies. Siksi.

Niin. Ei halua miehetkään. 

Vierailija
35/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset joutuvat kantamaan yhteiskunnassa erilaisia miesten ongelmia. Miehet itse pelkäävät vanhenemista kuin ruttoa. Sen takia toitotetaan naisten vanhenemista joka tuutista 

Vierailija
36/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se miehillekin, mutta onneksi olen voittanut geenilotossa ainakin siinä. Ikää on 60v ja yhä luullaan alle viiskymppiksi.

En vitsaike, isä 82 ja eilen viimeksi häneltä kysyttiin joko pian jäät eläkkeelle?  En pilaile, olin paikalla kun isän puolituttu tuli paikalle, isä meinasi että oon ollut jo 16 vuotta eläkkeellä.

Isoisällä oli sama juttu, viimeiseen asti luultiin kuuskymppiseksi ja hänellä oli kuuskymppinen naisystävä kun hän kuoli 93 vuotiaana.

Hyi hitto! Olen kuusikymppinen nainen, enkä ikinä suostuisi jonkun yhdeksänkymppisen muumion kanssa olemaan 🤮

Itsellä 59v on 25v naisysystävä, hän ihmettelee usein miksi minä olen yhä niin nuoren näköinen, ehkä siksi ollaan yhdessä.

Ulkopuoliset luulee mua usein nelikymppiseksi. Mutta kuten sanottu, ne geenit.

Vierailija
37/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset joutuvat kantamaan yhteiskunnassa erilaisia miesten ongelmia. Miehet itse pelkäävät vanhenemista kuin ruttoa. Sen takia toitotetaan naisten vanhenemista joka tuutista 

Minäkin olen sitä mieltä, että miehet sitä pelkää enemmän. 

Vierailija
38/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut luopumiset ovat hankalia. Nyt viimeksi tajusin, että ne ajat ovat ohi, kun pystyin juoksemaan bussiin. Nyt joudun katsomaan perävaloja ja odottamaan seuraavaa. 47, lonkat vaivaavat.

Vierailija
39/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan se miehillekin, mutta onneksi olen voittanut geenilotossa ainakin siinä. Ikää on 60v ja yhä luullaan alle viiskymppiksi.

En vitsaike, isä 82 ja eilen viimeksi häneltä kysyttiin joko pian jäät eläkkeelle?  En pilaile, olin paikalla kun isän puolituttu tuli paikalle, isä meinasi että oon ollut jo 16 vuotta eläkkeellä.

Isoisällä oli sama juttu, viimeiseen asti luultiin kuuskymppiseksi ja hänellä oli kuuskymppinen naisystävä kun hän kuoli 93 vuotiaana.

Hyi hitto! Olen kuusikymppinen nainen, enkä ikinä suostuisi jonkun yhdeksänkymppisen muumion kanssa olemaan 🤮

Itsellä 59v on 25v naisysystävä, hän ihmettelee usein miksi minä olen yhä niin nuoren näköinen, ehkä siksi ollaan yhdessä.

Ulkopuoliset luulee mua usein nelikymppiseksi. Mutta kuten sanottu, ne geenit.

Juu juu. Ihan varmasti 😂

Vierailija
40/83 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole vaikeeta 60v ja elän elämäni parasta aikaa

ukko ja lapset laitettu maailmalle

ystävät ja harrastukset pitää virkeänä

nautin elämästä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme neljä