Mikä on kallein omistamasi esine, jos taloa tai autoa ei lasketa?
Mulla sohva, joka maksoi aikanaan 800 euroa. Eihän sillä tosin ole enää mitään arvoa.
Kommentit (129)
No ei mulla mitään kovin kallista ole. Ehkä joku koru. Hopeinen pitkä 80 cm Kalevala korun Halikon kääty. Jotain 1400 tällä hetkellä arvo
Arvokkain esine: kivääri ja siihen kuuluva kiikaritähtäin: 3500€
Arvokkain vaate: puku, noin 1100€ räätälin viimeistelyn kanssa
Arvokkain taideteos: erään tunnetun kirjan harvinainen kappale kirjailijan omistuskirjoituksella. Arvo tuntematon, veikkaan että pari-kolme tonnia
Arvokkain koru: kello, arvo nyt noin 1400€
Sohva oli todellakin arvokas ja palveli melkein kolmekymmentä vuotta. Joku noista kitaroista on arvokkaampi vielä kymmenen vuoden jälkeenkin. Käyttöarvo ainakin on arvokkaampi.
Yhteisistä huonekaluista sänky. Miehellä polkupyörät ja puhelin. Mulla huomattavasti halvemmat espressokone ja vihkisormus.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä Jari Litmasen 10 gramman kultaharkko
Onko sillä muka enemmän arvoa, kun se on (joskus ollut) Jari Litmasen? Taitaa olla pelkästään tunnearvoa.
Macbook pro, 5500e. Tai no se on yritykseni omistama, mutta omistan sen yrityksen itse.
Vierailija kirjoitti:
Koira maksoi 1900 €
Kissa löytöeläintalolta 60e, mutta siihen on varmasti mennyt jo yli 5k eläinlääkärikuluja. Olisi pitänyt ottaa hoitokuluvakuutus heti hankkiessa 😭
Ompelukone, maksoi noin 1600. Seuraavaksi varmaan raivaussaha, saumuri ja läppäri tonnin kieppeillä. Seuraavana ehkä silmälasit. Voi olla että jotain unohtui enkä kaikkien hintoja muista. Sitten joitakin esineitä minkä arvoa ei voi rahassa mitata.
Eräs paperilappu, jossa on bitcoin-koodi.
Vierailija kirjoitti:
Macbook pro, 5500e. Tai no se on yritykseni omistama, mutta omistan sen yrityksen itse.
Verottomana ostelette laskuun ja maksatte jos jaksatte.
PC486. 66MHz turbo napilla,
Salora 17"näyttö,
Canon mustavalko laser A4
Hinta 27 000mk vuonna 1991
Tarkoittiko Ap autolla pelkästään henkilöautoa vai ylipäänsä autoa? Jos matkailuauto kelpuutetaan listaan, niin se on sitten ylivoimaisesti kallein. Maksoi 4 vuotta sitten noin 100000€. Nyt arvo on tietysti muutanan kymmenen tuhatta euroa alempi.
Jos matkailuauto jätetään pois, alkuperäiseltä ostohinnaltaan kallein on sohva, 8000€. Sillä on jo 7 tai 8 vuotta ikää, joten tällä hetkellä kallein taitaa olla juuri ostamani sähköpyörä, 4200€.
Reidar Särestöniemen maalaama muotokuva jostain heebosta. Tämä on aidoksi todettu konservaattorilla. Taulun arvo tällä hetkellä on jotain 15000-20000 euron väliltä. En ole sitä myymässä, vaan taulu on esillä yläkerran työhuoneessa.
Kultaharkko.