Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä järkeä ostaa miljoonan maksava kämppä Helsingistä?

Vierailija
19.04.2026 |

Helsingin ns. arvoalueilla on jopa useita miljoonia euroja maksavia asuntoja myynnissä. Mitä järkeä tuollaista on ostaa? Tai suoraan sanottuna, jos minulla olisi miljoona euroa laittaa asuntoon, se ei todellakaan sijaitsisi hyisen meren rannalla pohjolan pussinperällä. 

Kommentit (103)

Vierailija
41/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulla olisi miljoona, en ostaisi miljoonan asuntoa Helsingistä, mutta jos mulla olisi 10 miljoonaa, niin varmaan silloin ostaisin. Asun jo kantakaupungissa ja täällä elämisen taso on ihan eri luokkaa kuin muualla Suomessa. Ainakin minulle.

Vierailija
42/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ostaisin merenrantahuvilan Ranskasta tuolla rahalla.

Miksi sijoittaisin ison summan johonkin, jota voin käyttää muutaman viikon vuodessa? Tuohan kanmattaa vuokrata etenkin, jos tykkää vaihdella lomapaikkoja. Arkeen ne isot investoinnit mielestäni kannattaa tehdä - etenkin, kun alallani ei saa edes etätyöskennellä ulkomailta. 

Jos minulla olisi miljoona euroa laittaa kämppään, en todellakaan asuisi Suomessa.

EU.ssa on Suomea edullisemåia alueita asua.

Mikset muuttaisi, jos se on vain rahakysymys?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä meillä on talo myös ulkomailla.

Vierailija
44/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sijoittaisin ison summan johonkin, jota voin käyttää muutaman viikon vuodessa? Tuohan kanmattaa vuokrata etenkin, jos tykkää vaihdella lomapaikkoja. Arkeen ne isot investoinnit mielestäni kannattaa tehdä - etenkin, kun alallani ei saa edes etätyöskennellä ulkomailta. 

Jos minulla olisi miljoona euroa laittaa kämppään, en todellakaan asuisi Suomessa.

Minulla on ollut laittaa miljoona euroa asuntoon, koska olen asunut Suomessa!

Vierailija
45/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ranska on kauniimpi, ilmastoltaan parempi ja asunnot säilyttävät paremmin arvonsa. Ranska houkuttelee oikeasti rikkaita ympäri maailmaa, toisin kuin Helsinki.

Niin, ja sinne Ranskaan muutetaan noin vain Suomesta?

Kyllä. Et ole EU:sta kuullut?

EU.ssa on tosiaan ns. vapaa liikkuvuus.  Kuitenkin saadakseen pidemmän oleskeluluvan, on todistettava, että pystyy elättämään itsensä.

Tiedän kokemuksesta. Ranskassa omistettu kiinteistö ei ole tae mistään.

Vierailija
46/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pitkä asumishistoria, yksiö, kaksio, pieni kolmio, isompi kolmio, pienempi neliö ja isompi neliö. Kaikki asunnot ovat ollet Tehtaankadun molemmin puolin. Nyt luovuttiin isosta neliöstä ja ostettiin ullakkohuoneisto, kolmio. Tässä on se hyvä, että on parveke ja oma sauna. Myyntihinta 1,150.000, ostohinta 890.000€. Tässä on hyvä olla pian eläkeläisenä, hissi ylimpään kerrokseen. Eikä olla suurituloisia.

Vierailija
47/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Savukoskelta sillä hinnalla saisi valtavan kokoisen metsätilan.

Sieltä on kiva käydä töissä Kruununhaassa.

Vierailija
48/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön lappilainen kyselee?

Vierailija
49/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Ranska on kauniimpi, ilmastoltaan parempi ja asunnot säilyttävät paremmin arvonsa. Ranska houkuttelee oikeasti rikkaita ympäri maailmaa, toisin kuin Helsinki.

EU.ssa on tosiaan ns. vapaa liikkuvuus.  Kuitenkin saadakseen pidemmän oleskeluluvan, on todistettava, että pystyy elättämään itsensä.

Tää voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta monilla suomalaisilla on hyvä koulutus ja työkokemus, eikä tuollaista ”ongelmaa” tarvitse edes miettiä. Pelkkä työpaikka riittää. Kaikki suomalaiset eivät elä tukien varassa.

Vierailija
50/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi yrität myydä homeläävääsi helsinkiläisille, ap?

Alustalla on mainostaminen kielletty.

Vierailija
51/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi ylimäärästä rahaa miljoonia, niin ostaisin. Muuten en, enkä edes haaveile semmosesta.

Vierailija
52/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helsingin tiilimuuratut vahnat kettostalot ovat kunnolla rakennettuja ja kestäviä, ihan jotain muuta kuin tee se itse -miehen omakotitalo tai valmis talopaketti.

Vierailija
53/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tuo ullakkoasunnon ostaja. Eipä tullut mieleenkään, että olisi asunnon myyntituloilla ostettu uusi Ranskasta. Kyllä Helsinki on kaikkein rakkain paikka - mökin jälkeen, lapsetkin asuvat kävelymatkan päässä. 

Vierailija
54/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska Helsinki on mulle koti - täällä on ystävät ja sukulaiset. Täällä on tuttu kulttuuri, oma kieli, omat juuret ja kunnon talvi, kun sellasesta satun tykkäämään. Mä en muuttaisi ulkomaille vaikka olisi miten paljon rahaa. Ulkomailla voi kuitenkin matkustella ja oleilla vähän pitempäänkin jos haluaa, mutta ei asua kuitenkaan. (Olen laittanut yli 300k e merenranta-asuntoon Hgin kantakaupungissa.)

Vierailija
55/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni helsinkiläinen saa joka kuukausi pääomatuloa siitä hyvästä, että asuu arvotalossa. Katutason liikehuoneistojen vuokratuotto on niin korkea [esimerkiksi Kruununhaassa].

Vierailija
56/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ok

Onks siellä hyvin töitä?

Vierailija
57/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi?

Tää voi tulla sinulle yllätyksenä, mutta monilla suomalaisilla on hyvä koulutus ja työkokemus, eikä tuollaista ”ongelmaa” tarvitse edes miettiä. Pelkkä työpaikka riittää. Kaikki suomalaiset eivät elä tukien varassa.

Kyllä tuo on ihan todellinen ongelma teille av.n unelmoijille.  Hyvä tuoda se esille.

Vierailija
58/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tykkää sharia-laista? Helsinki ei ole suomalaisenemmistöinen enää kovin kauaa.

Heitätkö linkin niinhin tilqstoihin?3

Vierailija
59/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt varsinaisesti ajatellut vaihtoehtona Savukoskea, vaan sitä, että jos pätäkkää olisi pelkkään kämppään noin paljon, en käyttäisi rahojani ostaakseni asuntoa Suomesta... ap

Miksei valita molemmat? Meillä itse asiassa kolme kotia: pääasiallinen kotimme maalla, kolmio Hesassa ja huoneisto Ranskassa.

Vierailija
60/103 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok

Onks siellä hyvin töitä?

Tai muutenkaan mitään elämää? 

En ymmärrä tätä, mitä ihmettä isolla talolla tekee keskellä korpea, vai pitäisikö sanoa keskellä hakkuuaukeaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän viisi