Mitä järkeä ostaa miljoonan maksava kämppä Helsingistä?
Helsingin ns. arvoalueilla on jopa useita miljoonia euroja maksavia asuntoja myynnissä. Mitä järkeä tuollaista on ostaa? Tai suoraan sanottuna, jos minulla olisi miljoona euroa laittaa asuntoon, se ei todellakaan sijaitsisi hyisen meren rannalla pohjolan pussinperällä.
Kommentit (103)
En tiedä onko järkeä, mutta ostaa kuka ostaa. Jos vapaaehtoisesti ostaa, niin mitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ostaisin merenrantahuvilan Ranskasta tuolla rahalla.
Miksi?
Ranska on kauniimpi, ilmastoltaan parempi ja asunnot säilyttävät paremmin arvonsa. Ranska houkuttelee oikeasti rikkaita ympäri maailmaa, toisin kuin Helsinki.
Jos minulla olisi miljoona euroa, ostaisin vaatimattoman mökin ja ympäriltä metsää Itä-Lapista tai Kainuusta.
Ap, voit varmasti lähteä Suomesta pienemmänkin rahasumman turvin.
Mitäs ihmisten tekemistä seuraavaksi ihmetellään
Mieluummin sieltä kuin jostain Seinäjoelta...
Helsinki on kovaa vauhtia slummiutumassa kolmannen maailman ghettohelvetiksi, mutta kieltämättä kantakaupunki pysynee valkoisena ja arvokkaana, sellainen omituinen saareke kehitysmaan keskellä. Joten jos nyt jostain asunnon hankkii pk-seudulla, niin nimenomaan kantakaupungista.
Vierailija kirjoitti:
Sen arvo todennäköisesti nousee tosin kuin sen 10.000€:n asunnon hinta jossain muuttotappioalueella.
Tämä! Olen 25 vuoden aikana netonnut aika hyvän summan asuntokaupoilla pk-seudulla. Kaveri osti asunnon muuttotappioalueelta, ja on aivan lirissä sen kanssa kun työt menivät alta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt varsinaisesti ajatellut vaihtoehtona Savukoskea, vaan sitä, että jos pätäkkää olisi pelkkään kämppään noin paljon, en käyttäisi rahojani ostaakseni asuntoa Suomesta... ap
Että Suomi-viha on motiivinasi.
Miksi se olisi Suomi-vihaa, jos toteaa tosiasiat. Suomalaiset myyvät toisille suomalaisille kämppiään. Ranskassa on kansainväliset markkinat ja aidosti maksukykyistä väkeä. Onhan se houkuttelevampi kohde, elämänlaatu on paljon parempi kuin Helsingin hyinen viima.
Vierailija kirjoitti:
Jos tykkää sharia-laista? Helsinki ei ole suomalaisenemmistöinen enää kovin kauaa.
Ulkomailla et sitä pakoon pääse sitäkään vähää.
Ei ole mitään järkeä. Saatika, että joku valittaa työttömänä kallista vuokraa, kun siellä Helsingissä ei ole pakko asua.
Vierailija kirjoitti:
Mieluummin sieltä kuin jostain Seinäjoelta...
En tarkoittanut vertailukohteeksi Seinäjokea. ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Ranska on kauniimpi, ilmastoltaan parempi ja asunnot säilyttävät paremmin arvonsa. Ranska houkuttelee oikeasti rikkaita ympäri maailmaa, toisin kuin Helsinki.
Niin, ja sinne Ranskaan muutetaan noin vain Suomesta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi sijoittaisin ison summan johonkin, jota voin käyttää muutaman viikon vuodessa? Tuohan kanmattaa vuokrata etenkin, jos tykkää vaihdella lomapaikkoja. Arkeen ne isot investoinnit mielestäni kannattaa tehdä - etenkin, kun alallani ei saa edes etätyöskennellä ulkomailta.
Jos minulla olisi miljoona euroa laittaa kämppään, en todellakaan asuisi Suomessa.
Ihmisenä jolla on ollut paljon mahdollisuuksia elää ulkomailla, tietää, että Suomessa on paljon hyviä puolia. Eri asia on käydä lomalla jossain paratiisisaarella kuin asua siellä arkea. Lisäksi ne rahat sen miljoonakämpän saamiseksi saatetaan tehdä siellä Helsingissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Niin. EU:n sisällä on helppo muuttaa. En ymmärrä tätä ihmisten kädettömyyttä. Olen muutanut neljä kertaa eri maiden välillä, ja minulle on yhä mysteeri mikä siinä on muka niin vaikeaa. Jos osaa kieliä, maailma on avoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi?
Kyllä. Et ole EU:sta kuullut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt varsinaisesti ajatellut vaihtoehtona Savukoskea, vaan sitä, että jos pätäkkää olisi pelkkään kämppään noin paljon, en käyttäisi rahojani ostaakseni asuntoa Suomesta... ap
Miksi se olisi Suomi-vihaa, jos toteaa tosiasiat. Suomalaiset myyvät toisille suomalaisille kämppiään. Ranskassa on kansainväliset markkinat ja aidosti maksukykyistä väkeä. Onhan se houkuttelevampi kohde, elämänlaatu on paljon parempi kuin Helsingin hyinen viima.
Aloitus on näennäisesti H.gistä, mutta kohta jo koko Suomesta.
Siksi.
Vierailija kirjoitti:
Ranskassa et pärjää jos puhut vain englantia ja suomea.