Miksi alkoholismista kärsiviä ei kunnolla tueta?
Kova putki päällä, kukaan ei auta.
Sähköinssi ja iso jano.
Kommentit (30)
Mikään ja kukaan ei ole niin itsekeskeinen kuin alkoholisti. Riippuvainen myrkyttää myös ympärillään olevat.
En sääli enkä surkuttelee heidän surkeuttaan. Loppujen lopuksi se on täysin itsestä kiinni juoko vai ei. Moni holisti oppii kyllä tavoille kun saa tarpeeksi kovan vastoinkäymisen. Siinä vaiheessa vaan ovat jo karkoittaneet ihmiset luotaan. Heidät, jotka varmaan yrittivät aikanaan kyllä auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin juominen on oma valinta, miksi sitä pitäisi tukea?
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Alkoholin juominen on oma valinta, miksi sitä pitäisi tukea?
Tai sitten ei
Miten pitäisi tukea? Ilmaista viinaa pitäisi saada mielin määrin vai. Alkoholisti paranee vasta kun päättää lopettaa juomisen ja siinä ei ulkopuolisten apu merkitse pätkän vertaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkolle ja hoitojaksolle pääsee yleensä kyllä tervarin/työterveyshuollon kautta. Mutta se on ihmisestä itsestään kiinni pysyykö raittiina niiden jälkeen. Moni ei pysy.
Hoitojakso on usein lyhyt ja pinnallinen. Harvalle se riittää. Tarjotaan, mitä halvimmalla saadaan, tehosta ei väliä.
Rauhoittavia vieroitusoireisiin ja unilääkkeitä että saa nukuttua. Kun ryyppyputken katkaisuun käytetään keskushermostoon vaikuttavia käytännössä huumaavia lääkkeitä niin sekakäytön riski kasvaa. Unilääkkeille olisi tarvetta mutta en ala ryyppäämään rankasti sen takia.
Vierailija kirjoitti:
Miten pitäisi tukea? Ilmaista viinaa pitäisi saada mielin määrin vai. Alkoholisti paranee vasta kun päättää lopettaa juomisen ja siinä ei ulkopuolisten apu merkitse pätkän vertaa.
Ainakin sitä ilmaista viinaa ja mieluusti lääkkeitä lisäksi.
Isäni on alkoholisti. Äitini joi itsensä hengiltä. Olen näin aikuisena ymmärtänyt juomisen syyn - yksinäisyys ja syvä häpeä, joka on peruja lapsuudesta. Onneksi minulle ei maistu alkoholi, mutta saatan ahmia jättikarkkipussin naamaani, kun ahdistun, tunnen häpeää tai yksinäisyyttä. Esim. Mieheni lähti viikon työreissulle ja minulle tuli aivan valtava ikävä häntä, koska olen ilman miestäni täysin yksin. Eipähän se karkki tilannettani helpottanut, tuli vielä paskempi olo. Olen tästä sokerikoukusta pyristellyt eroon ja 4,5 kk meni ilman karkkia, mutta viime viikolla repsahdin. Luojan kiitos mulle ei uppoa alkoholi.
Ensin katko tk:ssa, sieltä SUORAAN päihdekuntoutuksee! Lapuan Minnesota on tehokas! Itse olen pitkänlinjan alkoholisti, yritin raitistua vuosikausia. Lapualla viinanpiru nujerrettiin ja heräsin vihdoin näkemään itseni ja elämäni koko karuudessaan! Suosittelen Minnesotahoitoa kaikille jotka kamppailevat alkoholin edessä voimattomina.
Hyvin kitsaasti ottavat tukea vastaan.