Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi lapsia pitää hankkia jos niille ei voi edes puhua nätisti?

Vierailija
18.04.2026 |

Tuli vaan mieleen, kun taas kauppareissulla tuli useampi rumasti pienille lapsilleen nalkuttava vanhempi vastaan, eikä kyse ollut edes mistään kieltämistilanteesta tms. Tietty tämä on vain minun henkilökohtainen näkemykseni asiasta, ja joku toinen ei olisi varmaan moksiskaan, mutta ajattelen silti olevani oikeassa, että myös ja oikeastaan erityisesti lapsille pitäisi puhua nätisti ja inhimillisesti. Hankitteko niitä lapsia muiden mieliksi ja vai yhteiskunnan hyväksi, ajatellen tulevia veronmaksajia? Koska jos kerran on niin, että oma aito halunne on sen takana, niin kannattaa varmaan vähän katsoa peiliin ja pohtia omaa käytöstään… Ja julkisella paikalla on muitakin ihmisiä kuulemassa miten puhutte lapsellenne….

Kommentit (125)

Vierailija
121/125 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen oli musamaun ja keikkaelämän vakoojat, nuo Rokkipolisit ja nykyään on lapsipoliisit, eli ne joilla ei lapsia ole tai omansa jo persiilleen kasvattaneet mukatäydelliset boomerit, joille  kaiken mihin he astuvat, pitäisi olla täydellistä. Mikään ei saa rikkoa heidän idylliään tai heidän kuvitelmaa itsestään kuin sadussa. Kyttäävät kädet puuskassa miten lapsille puhutaan jossain vtun kaupassa. Minulle ainakin aivan sama, teen vain ostoksiani siellä ja toivottavasti muut saavat omansa tehtyä ja sitten ulos. 

Vierailija
122/125 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupassahan on käytävä perheellisenä satoi tai paistoi, joten enempi säälin kuin haukun heitä. Vai ajetaanko tässä taas jotain sinkut vastaan vanhemmat asetelmaa? Ylläpidon aloitus. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/125 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voodoo People soi päässä ja Riikka tanssii humaltuneesti...

-winner-

Vierailija
124/125 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajetaan tilanne siihen että pinna palaa ja puhutaan rumasti? Sitten pitää hakea apua tai vaikka ostaa koti-/lastenhoitoapua tai luopua jostain että jaksaa paremmin. Ei ole kenenkään etu että uuvutaan tai hankitaan lapsia yli omien voimavarojen. Oma äitini oli ihan kamalan kireä ja todella ikävä tunnelma oli koko lapsuuden ajan. Että kyllä, terapiassa on käyty koska sain kokea että olen paha ja viallinen lapsi jolle piti vaan huutaa. Onneksi terapian myötä tullut itsemyötätuntoa ja ymmärrystä siihe  olen ollut ihan normaali ja hyvätapainen lapsi ja että mikään ei ole oikeuttanut äidin raivareita, kuritusta ja ikävää käytöstä. Aikuinen on se jonka pitää osata ensin käyttäytyä.

Tiesin että jos lapsia haluaisin, mun olisi pitänyt ottaa resursseja siihen muualta. Puolittaa työaika, käydä itse terapiassa, ostaa siivouspalvelua ja lastenhoitopalvelua koska muuten en olisi jaksanut. Totesin että ei kiitos. 

Onkohan monellakin meillä lapsettomilla tämä, että ollaan kasvettu vanhemman/ vanhempien kanssa, jotka ei jaksaneet olla hyviä vanhempia? Ja sitä vahinkoa ei ole itse halunnut laittaa kiertämään.

Taitaa olla, mutta mikä on se syy että juuri teidän sukupolvi on niin erikoisen pessimistinen? Aina on ihmisillä ollut kotiongelmia, joillakin vähän ja joillakin aivan kohtuuttomasti.

Vierailija
125/125 |
19.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajetaan tilanne siihen että pinna palaa ja puhutaan rumasti? Sitten pitää hakea apua tai vaikka ostaa koti-/lastenhoitoapua tai luopua jostain että jaksaa paremmin. Ei ole kenenkään etu että uuvutaan tai hankitaan lapsia yli omien voimavarojen. Oma äitini oli ihan kamalan kireä ja todella ikävä tunnelma oli koko lapsuuden ajan. Että kyllä, terapiassa on käyty koska sain kokea että olen paha ja viallinen lapsi jolle piti vaan huutaa. Onneksi terapian myötä tullut itsemyötätuntoa ja ymmärrystä siihe  olen ollut ihan normaali ja hyvätapainen lapsi ja että mikään ei ole oikeuttanut äidin raivareita, kuritusta ja ikävää käytöstä. Aikuinen on se jonka pitää osata ensin käyttäytyä.

Tiesin että jos lapsia haluaisin, mun olisi pitänyt ottaa resursseja siihen muualta. Puolittaa työaika, käydä itse terapiassa, ostaa siivouspalvelua ja lastenhoitopalvelua koska muuten en olisi jaksanut. Totesin että ei kiitos. 

Onkohan monellakin meillä lapsettomilla tämä, että ollaan kasvettu vanhemman/ vanhempien kanssa, jotka ei jaksaneet olla hyviä vanhempia? Ja sitä vahinkoa ei ole itse halunnut laittaa kiertämään.

Taitaa olla, mutta mikä on se syy että juuri teidän sukupolvi on niin erikoisen pessimistinen? Aina on ihmisillä ollut kotiongelmia, joillakin vähän ja joillakin aivan kohtuuttomasti.

Mä ajattelen mieluummin kuin, että nykyään ihmiset on ajatelevaisempia. Ennen oli ok aiheuttaa muille ( kuten omille lapsilleen) kärsimystä..