DJ M-Baby eli Mariko Sero vaatii suuria yökerhoja puuttumaan ahdistavaan käytökseen, kuten jatkuvaan tuijottamiseen
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011942561.html
Ainakin ovelle tulee suullisen ilmoituksen lisäksi kirjallinen lista tapahtuman turvallisen tilan periaatteista, joihin tulijat sitoutuvat.
Kommentit (665)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi tässäkään jutussa ei sanota totuutta? Kyseessä ei todellakaan ole kantasuomalaiset miehet vaan tuontitavara
Johtuisikohan kenties siitä, että DJ:n mukaan ihonväri ei ollut nyt se ongelma vaan tuijottaminen?
DJ onkin wokettaja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tätä naiset halusivat
tätä naiset äänestivät
Kerrotko vielä, miten minun äänestyskäyttäytymiseni vaikutti siihen, että naapurin Jonne tuijottaa baarissa naisia ja seuraa perässä, kun nainen siirtyy toiseen paikkaan kiusaantuneena Jonnen tuijotuksesta?
T:kokoomusta äänestänyt N63
kokoomus niitä halpatyöläisiä suomeen haluaa porvarien orjatyövoimaksi ja laskemaan suomalaisten palkkoja
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
V*ttu että jaksatte jauhaa tätä loputtomiin...
Se kun on päivän riidan aiheena. Aiheella ei oikeasti ole väliä kunhan pääsee riitelemään.
Naisten vaatimus: asiallinen käytös miehiltä, ahdistelun lopettaminen
Miesten vaatimus: Kyllä Minä Saan Tehdä Sitä Mitä Haluan Mutta Muut Eivät
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti HelPolla on sitten varattu resursseja näidenkin tulevien tapausten tutkintaa varten.
"Rikollinen tuijottaminen".
Ei tässä ole nyt kyse rikoksesta, vaan muuten ikävästä käytöksestä:
"Etenkin nuorten suosimien yökerhojen ja baarien henkilökunnalla on suuri vastuu, Sero sanoo. Tilanteista pitäisi selvitä puhumalla, ilman hyökkäävää asennetta tai käsirysyjä.
Kynnys puuttua käytökseen joka ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä on korkealla.
”Tanssirauha kuuluu kaikille.”
Syytä olisikin. Jos käyttäydyn täysin laillisesti niin en todellakaan kaipaa ketään puuttumaan yhtään mihinkään.
Suurin osa ihmisten kanssakäymistä, kommunikointia ja rajojen asettamista; sen kertomista mikä on ok ja mikä ei, on muuta kuin lakikirjan lukemista. Lain rajat on se ehdoton minimi.
Sun mielestä sen sijaan on ok olla esim. ikävästi käyttäytyvä ahdistava typerys, kun "on laillista". No tapansa kullakin. Onnea vaan ihmissuhteisiin noilla eväin...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tätä naiset halusivat
tätä naiset äänestivät
Kerrotko vielä, miten minun äänestyskäyttäytymiseni vaikutti siihen, että naapurin Jonne tuijottaa baarissa naisia ja seuraa perässä, kun nainen siirtyy toiseen paikkaan kiusaantuneena Jonnen tuijotuksesta?
Mammuja paikat täynnä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin lopulta tanssimisen kokonaan, koska tanssia seksualisoitiin. Mulle tanssi on urheilua ja notkeutta, ei seksikkyyttä.
Miten voi olla, että miehet seksuaalisoivat vaikkapa tanssia nimeltä twerkkaus? Miksi miehet eivät näe twerkkauksen urheilullista notkeutta?
On se jännä. Feministitutkijatkin ihmeissään.
Toit esiin sen miesten harhan, että naiset muka tekevät kaiken vain miehiä varten. Nainen on olemassa itseään varten. Nainen tekee asioita itseään varten (toki myös lapsiaan).
Jos sinä kiihotut naisesta, se ei tarkoita, että nainen aktiivisesti yrittäisi kiihottaa sinua. Hän vain on olemassa ja sinä kiihotut, koska olet aivoiltasi niukka ja sinun ainut toimiva aivoalueesi on mantelitumake, tunnekeskus.
Nämä miehet täällä on pelkästään tunteilevia hysteerisiä raukkoja, niiden aivokuorella ei tapahdu mitään. Niiltä puuttuu kyky loogiseen ajatteluun ja oppimiseen sekä tunnesäätelyyn.
Suoraan sanoen he ovat m u l k k u j a, eivät ihmisiä. Ihmisellä on aivot, mikä erottaa hänet esim. kastemadosta.
En minä väittännyt, että nämä twerkkaavat naiset yrittäisivät kiihottaa miehiä. He kiihottavat silti miehiä. Mikä tässä on sinulle epämiellyttävää? Tai anna sittenkin olla, ei miehiä kiinnosta mitä mieltä joku kuivahtanut ja miehiä vihaava feminatsi ajattelee heidän kiihottumisestaan. He vain kiihottuvat. Se on heillä biologiassa. Onneksi nykyään naiset tarjoavat auliisti materiaalia itsestään, jotta miehet voivat kiihottua. Kiitos siitä teille, naiset.
Ei tämäkään loppujen lopuksi ollut tämän monimutkaisempaa. Ihan perus nisäkkäiden käyttäytymistä. Syytä evoluutiota tai jumalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valitettavasti naisilla on väliä sillä, kuka tuijottaa.
Komeat nuorukaiset "oijojoi, se ihana söpö kundi tuijotti mua koko illan!" kun taas kun masentunut Teuvo katsoo vähän pidempään sun äänekästä känniriekkumista "hyi se pervosetä tuijotti".
Sama koskee työpaikkaläjentelyä, nähty on.
Ensin vedetään kaula-aukot napaan asti ja jotkut läpinäkyvät mikrosortsit ja oikein herutellaan. Sitten jos joku ruma mies katsoo niin sitä ollaan niin loukkaantuneita. Itse aiheutettu ongelma.
Ruman miehen defenssivollotus, vol. 4 miljoonaa
Naisella on vartalo. Pitääkö se jättää kotiin ettet sinä vain kiihotu?
Nainen saa myös itse valita, kiinnostuuko jostakusta vai ei.
Aihe oli AHDISTELU. Olet niin laiskapaska, ettet edes lukenut aloitusta, tai niin tyhmä, ettet ymmärtänyt sitä. Siinä kerrottiin ahdistelusta, seuraamisesta, iholle käymisestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tätä naiset halusivat
tätä naiset äänestivät
kokoomus niitä halpatyöläisiä suomeen haluaa porvarien orjatyövoimaksi ja laskemaan suomalaisten palkkoja
Naapurin Jonne siis tuijottaa naisia baarissa siksi, kun Myanmarista tuli naisia siivoamaan toimistoja. Ok. Tuossa on varmaan jotain miesten logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä lopetin lopulta tanssimisen kokonaan, koska tanssia seksualisoitiin. Mulle tanssi on urheilua ja notkeutta, ei seksikkyyttä.
Miten voi olla, että miehet seksuaalisoivat vaikkapa tanssia nimeltä twerkkaus? Miksi miehet eivät näe twerkkauksen urheilullista notkeutta?
Toit esiin sen miesten harhan, että naiset muka tekevät kaiken vain miehiä varten. Nainen on olemassa itseään varten. Nainen tekee asioita itseään varten (toki myös lapsiaan).
Jos sinä kiihotut naisesta, se ei tarkoita, että nainen aktiivisesti yrittäisi kiihottaa sinua. Hän vain on olemassa ja sinä kiihotut, koska olet aivoiltasi niukka ja sinun ainut toimiva aivoalueesi on mantelitumake, tunnekeskus.
Nämä miehet täällä on pelkästään tunteilevia hysteerisiä raukkoja, niiden aivokuorella ei tapahdu mitään. Niiltä puuttuu kyky loogiseen ajatteluun ja oppimiseen sekä tunnesäätelyyn.
Suoraan sanoen he ovat m u l k k u j a, eivät ihmisiä. Ihmisellä on aivot, mikä erottaa hänet esim. kastemadosta.
Sulla taitaa olla kastematoaivot, vdun pelle.
Ja loukkaannuit argumenteista niin että aloit nimitellä, koska...?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Pitätäiskö tämän babyraasun mennä kotiin kasvamaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ensin kasvat 20v maassa jossa kaikki naiset on puettu kaapuihin ja sitten tulet maahan jossa naiset paljastelee itseään joka paikassa. Ei ihme että tuijottaa tai sitten itsehillintä pettää
Miksi suomalaismiehet ovat Euroopan vaarallisimpia naisille? Missä maassa sinä olet kasvanut? Veikkaan: lahkolais- tai maalaistynnyrissä, jossa et oppinut olemaan muiden ihmisten kanssa. Ainut lapsi? Ei kavereita lapsena eikä nykyäänkään?
Sinua kutsutaan syrjäytyneeksi. Et ole normaali
Valtioneuvoston julkaisusarja 2021:56 eli Sannulin aikana sitä parempaa tutkimusta ”Seksuaalirikokset per 10.000 asukasta tekijän kotimaan mukaan:
Afganistan 138,12
Irak 133,86
Syyria 41,49
Turkki 40,77 sitten muutama maa välissä ennen niitä
Väkivaltaisia Suomi-poikia, joiden luku on 3,33.
Ruotsi luku on muuten 28,69.
Tämähän on tietysti poistettava valtiosalaisuus vaikka julkaisija on Valtioneuvosto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies seuraa perässä ja jatkaa tuijottamista. Lopulta hän ehkä lähestyy yhtä naisista, ja jos se epäonnistuu siirtyy seuraavaan. Sero ei halua nähdä näitä tilanteita enää."
Eikö tämä ole aika perustoimintaa, ensin kerätään rohkeutta ja sitten lähestytään. Ja jos ei natsaa niin uutta matoa koukkuun.
Mä koin nuorempana tuon niin, että se tyyppi ei ole kiinnostunut musta kuin panona. Tuollaiset tyypit ällötti, olisi vaihtanut edes baaria eikä käyny puolta saman baarin naisia läpi.
Miksi sinusta pitäisi olla kiinnostunut muuna kuin panona? Ei kai naiset voi päättää mistä syystä miehet voivat kiinnostua tai olla kiinnostumatta naisista? Jos mies haluaa naisesta vain p_llua, niin siinähän haluaa. Sinäkin saat ihan vapaasti sanoa tuollaiselle miehelle "ei" ja pitää häntä ällöttävänä. Mutta ei me voida tuollaisia katseita/lähestymisiä kieltää tai olemme kohta jossain femakkodiktatuurissa.
No sit voitkin käytännön miehenä sanoa sen suoraan kaikille baarissa. "Etsin panoa, halukkaat jonoon."
Nainen ei halua kuitenkaan esineellistämistä. Vaikka moni tietää että ainakin puolet miehistä hakee panoseuraa, niin osa naisista on kiinnostunut myös siitä, välittääkö se mies hänestä ihmisenä.
Baarista haetaan myös elämänkumppania, kaikki ei ole seksin vonkaamista.
Mies voi sanoa ihan mitä huvittaa lähestyessään naista baarissa. Jos sillä irtoaa pillua, niin tavoite saavutettu.
Edelleenkään sen miehen ei tarvi välittää vittujakaan mitä se nainen ajattelee tai haluaa. Raadollista, mutta niin se vain menee. Get over it, lumihiutale.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sulla taitaa olla kastematoaivot, vdun pelle.
Ja loukkaannuit argumenteista niin että aloit nimitellä, koska...?
Se koira älähtää, johon kalikka kalahtaa.
Se tuijottava koira älähtää, johon kalikka kalahtaa 😁
Vierailija kirjoitti:
Edelleen miehiltä huomiota saaneena (ei-incelinä eli naisena) säälin nykymiehiä.
Parinymppisten likkojen lauma baarissa saattaa olla todella raakoja arvioissaan "se Tommi tuli pyytää tanssiin, hyi v..." Ja nauraa räkätetään päälle.
Ei miehen hyvyys ole siitä kiinni, osaako iskeä naisia. Mieheni oli todella kömpelö aikoinaan muuveissaan, mutta silti hyvä ja kunnollinen mies.
Baareissa on paljon ihan tavallisia miehiä, ei pelkkiä lähmäsetiä, ja jos joku tuijottaa pidempään niin hän tekee arviota.
Kannattaahan se arviointi. Ei ole sika säkissä silloin. Jos mä olen kiinnostunut jostakusta ihmisestä niin seuraan katseellani vähän enemmän ja arvioin, tulisiko tuon ihmisen kanssa pidemmän päälle jotain. Seuraan käytöstä ja teen sen perusteella arvion "jatkoon/ei jatkoon".
Tietysti yritän ettei se kohde huomaa, että analysoin häntä. Mutta en voisi kuvitella 5 sekunnin katsomisen jälkeen lähteväni jonkun matkaan, eijei.
Ma-mujen katse on erilainen. Suoraa ja häpeilemätöntä tuijottamista.
T. rasistimies, jolla on pakkomielteitä, pakkoajatuksia, psykoottisia harhoja ja taipumus kuvitella itsensä naiseksi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokainen ymmärtää mistä ihmisryhmäatä on kyse mutta silti kaikkia miehiä yritetään syyllistää
Jokainen ymmärtää, että kyse on siitä 25% miesvähemmistöstä, jonka mielestä on ok pahoinpidellä naisia. Tämä tutkimus julkaistiin vain vuosi sitten ja edelleen te miehet kiivaasti sekä kiistätte että vahvistatte tuloksen.
Olisi kiva laittaa kaikki teidät möyhääjät älykkyystestiin. Väitän että matalaa on.
Ja sinäkö kuvittelet olevasi jotenkin fiksu?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies seuraa perässä ja jatkaa tuijottamista. Lopulta hän ehkä lähestyy yhtä naisista, ja jos se epäonnistuu siirtyy seuraavaan. Sero ei halua nähdä näitä tilanteita enää."
Eikö tämä ole aika perustoimintaa, ensin kerätään rohkeutta ja sitten lähestytään. Ja jos ei natsaa niin uutta matoa koukkuun.
Mä koin nuorempana tuon niin, että se tyyppi ei ole kiinnostunut musta kuin panona. Tuollaiset tyypit ällötti, olisi vaihtanut edes baaria eikä käyny puolta saman baarin naisia läpi.
No millä muulla tavalla voisi olla kiinnostunut ihmisestä jota ei ole koskaan tavannut ja jonka kanssa ei ole koskaan jutellut? Te naiset ette taida olla ihan hirveän älykkäitä.
Ei kukaan nainen halua olla se jakojäännös jonka puoleen käännytään, kun 2-3 ensin vongatulta naiselta ei ole herunut.
Tai ihan seurustelumielessä. "Marika eikä Teija ei halunnu olla mun kaa, oisitko sä?"
Se on sen naisen ongelma, ei minun.
On se sinullekin ongelma siinä kohtaa kun tulet tänne ulisemaan, ettei saa ahdistella naisia vaikka tekee mieli. Se on ongelma, josta saa vuosia vankeutta, joskin hyvin harvoin. Asiaa ollaan korjaamassa ja korjattiin jo 1.1.2023 lähtien, kun seksuaalirikoslakia kiristettiin niin, että myös internetin ja muiden välineiden avulla tehty ahdistelu säädettiin rangaistavaksi.
Tuo yökerhokäytös on suoraa ahdistelua.
Laitanko kahvit jo tippumaan? Poliisit varmaan kohta ovella, niin ajattelin olla kohtelias ja ladata Moccamasrerin heitä varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti HelPolla on sitten varattu resursseja näidenkin tulevien tapausten tutkintaa varten.
"Rikollinen tuijottaminen".
Ei tässä ole nyt kyse rikoksesta, vaan muuten ikävästä käytöksestä:
"Etenkin nuorten suosimien yökerhojen ja baarien henkilökunnalla on suuri vastuu, Sero sanoo. Tilanteista pitäisi selvitä puhumalla, ilman hyökkäävää asennetta tai käsirysyjä.
Kynnys puuttua käytökseen joka ei täytä rikoksen tunnusmerkkejä on korkealla.
”Tanssirauha kuuluu kaikille.”
Syytä olisikin. Jos käyttäydyn täysin laillisesti niin en todellakaan kaipaa ketään puuttumaan yhtään mihinkään.
Kaikki laillinen ei ole hyvää käytöstä eikä suositeltavaa.
Kuukkeloikaa Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja nr. 56 vuodelta 2021, siinä on todellisia lukuja, jotka menevät heti poistoon täällä vastoin kaikkia vapaan tiedonvälityksen periaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Kuukkeloikaa Valtioneuvoston selvitys- ja tutkimustoiminnan julkaisusarja nr. 56 vuodelta 2021, siinä on todellisia lukuja, jotka menevät heti poistoon täällä vastoin kaikkia vapaan tiedonvälityksen periaatteita.
Valtioneuvoston luvuista selviää mikä ja missä se ongelma on.
Ei Jonne, vaan Jose.
Sua ei enää kukaan lähesty, niin et voi ymmärtää asiaa.